E72 udostępnienie internetu z telefonu po bluetooth na dowolny komputer

Data: 2010-06-12 17:17:53
Autor: Tequila
E72 udostępnienie internetu z telefonu po bluetooth na dowolny komputer
Witam

Czy ktoś sie orientuje czy istnieje aplikacja na Symbiana do Nokia E72 umożliwiająca udostępnienie Internetu po bluetooth na np. laptop ?
Próbowałem już w ten sposób ze włączałem bluetooth w telefonie, ustawiałem automatyczne potwierdzanie abym nie musiał cały czas klikać tak przy próbie połączenia z laptopa z telefonem i tam w laptopie jest wbudowany manager bluetooth i za każdym razem system (Windows 7 Ultimate 64) próbował bez powodzenia instalować sterowniki do Nokii.
Nie chcę instalować oprogramowania Nokia Ovi Suite bo czasem korzystam z obcych laptopów.

Data: 2010-06-12 17:45:35
Autor: Piotr M
W dniu 12 czerwca 2010 17:17, Tequila pisze:
Czy ktoś sie orientuje czy istnieje aplikacja na Symbiana do Nokia E72
umożliwiająca udostępnienie Internetu po bluetooth na np. laptop ?

Przez wifi możesz puścić za pomocą JoikuSpot
http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=68&t=18991&hilit=JoikuSpot
A po bluetoothu również bez problemu, miałem zainstalowany PC Suite i dzięki temu wszystkie sterowniki w laptopie i telefon robił jako modem.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-12 23:10:21
Autor: Tequila

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hv0a77$irt$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Aplikacja jest płatna a darmowa wersja nie ma zabezpieczeń Wifi i działa tak sobie (przerywa lub wyświetla stronę z reklama pełnej wersji i nie działają niektóre protokoły)

A po bluetoothu również bez problemu, miałem zainstalowany PC Suite i dzięki temu wszystkie sterowniki w laptopie i telefon robił jako modem.

Pisałem że nie chcę tego instalować na obcych laptopach

Data: 2010-06-13 00:11:50
Autor: Piotr M
W dniu 12 czerwca 2010 23:10, Tequila pisze:

Pisałem że nie chcę tego instalować na obcych laptopach

Ale jakoś musisz na tych obcych komputerach zainstalować sterowniki aby telefon robił jako modem. Nie znam innego sposobu niż PC Suite.

Data: 2010-06-13 13:33:24
Autor: J.F.
On Sun, 13 Jun 2010 00:11:50 +0200,  Piotr M wrote:
[...]

Sprobowac zamontowac wirtualny port szeregowy, a na nim sterownik generic modem. J.

Data: 2010-06-13 15:33:40
Autor: Tequila

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2dg916dbf5jckltm4ai04alvt9jl26qp2d@4ax.com...
[...]

Tam przy dodzwanianiu się z laptopa na telefon jest pole wyboru telefonu, hasło i nazwa użytkownika nie wiem jak to się ma np dla play generalnie bez nazwy użytkownika ale z hasłem play i z numerem który mi domyślnie podsuwał nie działało

Data: 2010-06-13 16:55:12
Autor: J.F.
On Sun, 13 Jun 2010 15:33:40 +0200,  Tequila wrote:
[...]

Nie wiem czy nokie tez, ale na SE konfigurujesz polaczenie w
telefonie, a potem w komputerze musisz podac nr telefonu np *99***1#

ta 1 to nr konfiguracji z telefonu - moze byc inna.

Ewentualnie podejrzane u innych
AT+CGDCONT=1,"IP","www.idea.pl"
ATD*99***1#

lub ATD*99*www.idea.pl**1#

Play zapewne ma jakis inny APN.

J.

Data: 2010-06-15 06:24:48
Autor: Piotrek
On 13 Cze, 13:33, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Ale jako musisz na tych obcych komputerach zainstalowa sterowniki aby
>telefon robi jako modem. Nie znam innego sposobu ni PC Suite.

Sprobowac zamontowac wirtualny port szeregowy, a na nim sterownik
generic modem.

J.

W niektorych telefonach oprocz profilu DUN czyli dial up networking
jest jeszcze profil NAP czyli network access point. Np w nokii 3110c
wystarczy kliknac ikonke tego profilu i automatycznie laczy bez
konfigurowania czegokolwiek. Niestety wyglada na to ze w bardziej
wypasionych telefonach nie ma tego profilu albo inaczej sie nazywa.
Czy ktos zna wiecej szczegolow? W E52 chyba tez jest tylko port
szerogowy i DUN.

Data: 2010-06-15 14:35:32
Autor: Waldemarrr
E72 udostępnienie internetu z telefonu po bluetooth na dowolny komputer
Nie chcę instalować oprogramowania Nokia Ovi Suite bo czasem korzystam z obcych laptopów.

A tak przy okazji podepne sie z pytaniem, co daje Ovi Suite z rzeczy ktorych nie ma w starszych wersjach PC Suite?

Waldek.

--

www.waldek.sewera.pl

Data: 2010-06-15 14:50:15
Autor: Piotr M
W dniu 15 czerwca 2010 14:35, Waldemarrr pisze:
[...]

Podgląd smsów w formie dialogu.
Wbudowany program do ładowania map i uaktualniania telefonu (nie trzeba instalować oddzielnie) - jak dobrze pamiętam.
Daje jeszcze IMO wiele gorszy interface i poczucie ociężałości programu.
Więcej rzeczy nie pamiętam i nie żałuję :)

Data: 2010-06-15 17:34:12
Autor: Tequila

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hv7t2d$ctc$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Ja instalowałem dodatkowo Nokia Map Loader 3.0 wydaje mi się że w Ovi tego nie było.
Mogli by poprawić stabilność aplikacji bo często się wywala przy starcie systemu.

E72 udostępnienie internetu z telefonu po bluetooth na dowolny komputer