E85 tańsze od benzyny

Data: 2009-02-23 12:57:01
Autor: Szybki
E85 tańsze od benzyny
biznes.onet.pl/0,1921484,wiadomosci.html

było nie było... jak było to sorrki!!!
Jak to to co o tym sądzicie?
w jakich atuach montują to "system Flexifuel"?

Pozdro
Lopez

Data: 2009-02-23 14:01:22
Autor: lleeoo
E85 tańsze od benzyny
Szybki pisze:
[...]

Twoje drugie JA napisało to samo 11 min. wcześniej

Data: 2009-02-23 13:28:31
Autor: Szybki
E85 tańsze od benzyny
lleeoo <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał(a):
Twoje drugie JA napisało to samo 11 min. wcześniej
Nie drugie ja, tylko ja! pomyliłem pola autor i tytuł.
Moja wina.

Masz coś może do powiedznie o tej E85?
Jaka jak wartosc energetyczne tego paliwa?
Myślisz, że każde auto można zadaptować to takiego paliwa?

--
Lopez

Data: 2009-02-23 14:45:56
Autor: venioo
E85 tańsze od benzyny
  Szybki pisze:
[...]

OIDP to wyzsza niz zwyklej noPb95.

Myślisz, że każde auto można zadaptować to takiego paliwa?

Oczywiscie, kwestia tylko kosztow takiej adaptacji.

--
venioo

Data: 2009-02-23 15:40:42
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny

Użytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnu9rd$qlg$1nemesis.news.neostrada.pl...
 Szybki pisze:
[...]

Liczba oktanowa jest wyższa i dzięki temu auta flexifuel mogą osiągać wyższą moc na E85 niż na zwykłej noPB.
Jedno ze źródeł:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/BioPower_dolacza_do_gamy,a,22964.html
Sama wartośc energeryczna jest niższa, bo trzeba spalić więcej by przejechać ten sam dystans.

Myślisz, że każde auto można zadaptować to takiego paliwa?

Oczywiscie, kwestia tylko kosztow takiej adaptacji.

Można i w Brazylii na przykład to robią. Najważniejsza sprawa to mocniejsza głowica, a jeśli chodzi o dostosowanie do flexifuel to ważna jest jeszcze możliwość płynnego przesuwania kąta wtrysku, by możliwa była jazda na mieszance w dowolnych proporcjach.
Na dole poniższej strony jest tabelka z rozpiską jakie elementy wymagają przeróbki
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_ethanol_fuel_mixtures#E70.2C_E75

Data: 2009-02-23 15:24:29
Autor: ArturVF500
E85 tańsze od benzyny
Użytkownik " Szybki" <szybki-lopez@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gnu89v$g4t$1inews.gazeta.pl...

Masz coś może do powiedznie o tej E85?
Jaka jak wartosc energetyczne tego paliwa?
Myślisz, że każde auto można zadaptować to takiego paliwa?
mozna zaadoptowac każde auto z silnikiem o zapłonie iskrowym; AFR E85=9,7 vs 14,7 dla benzyny... więc E85 potrzeba blisko 40 % wiecej przy tej samej ilości powietrza...

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-02-23 15:39:21
Autor: Robert Rędziak
E85 tańsze od benzyny
On Mon, 23 Feb 2009 15:24:29 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote:

mozna zaadoptowac każde auto z silnikiem o zapłonie iskrowym; AFR E85=9,7 vs 14,7 dla benzyny... więc E85 potrzeba blisko 40 % wiecej przy tej samej ilości powietrza...

 Nie, to nie jest takie proste:

 http://en.wikipedia.org/wiki/E85_in_standard_engines

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl

Data: 2009-02-24 13:28:17
Autor: ArturVF500
E85 tańsze od benzyny

<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote:

[...]

ze  niby co nie jest takie proste?;) dawkowac wiecej paliwa?;)

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-02-24 15:05:58
Autor: Jacek Rudowski
E85 tańsze od benzyny

<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote:

[...]

Zakladajac, ze twoj uklad paliwowy na to pozwala, a komputer obsluzy.
Ale mozesz potestowac dla nas wszystkich.
Jak cos to splyna Twoje tloki, nie nasze :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-02-24 16:51:52
Autor: ArturVF500
E85 tańsze od benzyny

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngq836m.qfn.amichloru.luftbrandzlung.org...

Zakladajac, ze twoj uklad paliwowy na to pozwala, a komputer obsluzy.
Ale mozesz potestowac dla nas wszystkich.
Jak cos to splyna Twoje tloki, nie nasze :)

tloki splywaja od EGT a nie rodzaju paliwa... komp nie obsluguje 'paliwa' on tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;) poza tym na alkohlu jezdzi wiele silnikow wyczynowych, wiec poza strojeniem nie widze problemu - oczywiscie pomijajac problem korozji, ale to i tak nam funduja stacje z chrzczonymi paliwami...

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-02-24 16:14:07
Autor: Jacek Rudowski
E85 tańsze od benzyny
[...]

No jasne - a teraz zastanow sie, od czego zalezy egt.
Moze np. od skladu mieszanki... za ubogo... i plyniemy...

[...]

Oczywiscie, ze jezdzi sporo samochodow - ale jak sam zauwazyles, sa one strojone na takie paliwo...

Oczywistym  jest, ze e85 to zadne znow straszne nie wiadomo co... paliwo jak paliwo.
Ale lanie tak sobie po prostu e85 do baku nieprzystosowanego samochodu to dosc daleko posunieta
lekkomyslnosc i proszenie sie o klopoty/koszta.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-02-25 08:41:29
Autor: ArturVF500
E85 tańsze od benzyny

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngq876f.qfn.amichloru.luftbrandzlung.org...
[...]

czy kolega potrafi czytac watki wstecz? chyba wyraznie napisalem o dawkowaniu paliwa, right? co po co pilujesz temat i bijesz piane? afr bedzie ok, wiec egt tez

Data: 2009-02-25 09:22:55
Autor: Jacek Rudowski
E85 tańsze od benzyny
Dnia 25.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a:

[...]

To testuj... pokaz mi, jak jezdzisz na e85 samochodem przystosowanym  prosto z salonu do
jazdy tylko na benzynie.

A potem porozmawiamy o umiejetnosci czytania.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-02-25 16:31:25
Autor: ArturVF500
E85 tańsze od benzyny

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngqa3ff.qfn.amichloru.luftbrandzlung.org...
[...]

czlowieku, czy Ty masz jakis problem z rozumieniem prostych slow? gdzie napisalem o E85 w seryjnym aucie; pisze Ci po raz 3ci; zmieniasz dawkowanie paliwa i jedynym potencjalnym problemem zostaje korozja, ktora juz teraz nam serwuja dystrybutory; poza tym w trybie closed loop (pewnie i tak nie wiesz co to znaczy) AFR bedzie prawidlowe bez wzgledu na to czy spalamy LPG, Etyline bądz etanol, bo komp i tak wtedy zlewa mapy; no chyba ze ma jakies mechanizmy kontrolne ktore po stwierdzeniu zbyt duzej rozbieznosci miedzy mapa a tym co wychodzi po przeliczeniu sygnalu z lambdy wywala Ci checka.

Data: 2009-02-25 16:25:52
Autor: Jacek Rudowski
E85 tańsze od benzyny
[...]

Nie, nie wiem co oznacza "closed loop"
nie wiem co oznacza zmiana dawkowania paliwa...
Ba, nawet nie wiem co leje do baku w swoim samochodzie.
Ale na szczescie Ty nam wszystko wyjasniles i juz wiemy, ze E85
to zaden problem...

A komputer przemapuje sie zapewne sam u kazdego uzytkownika, ktory bedzie sie skrobal
na kazdej zlotowce z litra paliwa, a  na pewno bedzie chcial placic przynajmiej kilkaset/kilka tysiecy
zlotych, zeby zrobic remap komputera...

Juz pomijam fakt, ze cala ta oszczednosc i tak pojdzie w diably, bo bioetanolu spalisz wiecej...

A jaka to korozje Ci serwuja dystrybutory? Ciekawe...

AFR bedzie tak dlugo prawidlowe, jak dlugo komputer bedzie w stanie wymusic na wtryskach podanie wiekszej ilosci
paliwa. Inaczej zadne closed loop ani open loop Ci nic nie pomoze... poza tym cos mi sie przypomina - ale  ty pewnie
wiesz i tak lepiej - ze pod obciazeniem, przynajmiej w niektorych samochodach, ecu przechodzi w tryb open loop i ecu juz nie czyta badz ignoruje odczyty z Lambdy, wiec moze sie zdarzyc, ze bedziesz lal z maksymalna
wydajnoscia wtryskow, a i tak bedzie zbyt ubogo.

Ale mozesz pounosic sie dalej.

Zreszta ja nie twierdze, ze jazda na e85 to jakis nie wiadomo jaka sprawa - ale pamietac zwyczajnie trzeba o przystosowaniu samochodu
do tego paliwa.
A Ty zdaje sie od paru swoich postow twierdzisz, ze to tak hej siup i juz.
Owszem, hej siup - nie przecze - jak  masz kase na te pare drobnych modyfikacji w samochodzie.

Bo w samym prostym fakcie, ze wszystko zalezy od dawkowania paliwa i tworzenia mieszanki o odpowiednich proporcjach itp.
to naprawde Ameryki nie odkryles...

Tylko, ze te zmiany w dozowaniu paliwa to sie same znikad nie wezma.

Tytulem dodatku - za Twoim wlasnym postem, od ktorego sie zaczelo:
go0p53$bjd$1@news.dialog.net.pl

Zeby zakonczyc ta dyskusje robiaca sie nieco niesmaczna dzieki Twojemu niezbyt wyszukanemu stylowi - owszem, dozowanie wiekszej ilosci paliwa nie jest zadnym problemem - jest bardzo proste... pod  paroma warunkami:
-wtryski maja odpowiednia przepustowosc
-pompa jest w  stanie wpompowac odpowiednia ilosc paliwa
-komputer jest w stanie to wszystko wysterowac
-paliwo nie pocieknie na boki przez zniszczone korozja uszczelki (moze nie tak bardzo jak metanol, ale etanol tez wywoluje o ile mnie pamiec nie myli
korozje elementow gumowych dla przykladu)

A teraz papa

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-02-25 20:21:31
Autor: Robert Rędziak
E85 tańsze od benzyny
On Wed, 25 Feb 2009 16:31:25 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote:

czlowieku, czy Ty masz jakis problem z rozumieniem prostych slow? gdzie napisalem o E85 w seryjnym aucie; pisze Ci po raz 3ci; zmieniasz dawkowanie paliwa

 To zmień, skoro to taki drobiazg.

i jedynym potencjalnym problemem zostaje korozja,

 Drobiazg.

poza tym w trybie closed loop (pewnie i tak nie wiesz co to znaczy) AFR bedzie prawidlowe bez wzgledu na to czy spalamy LPG,

 Jaaaasne. Będzie... CEL.

Etyline bądz etanol, bo komp i tak wtedy zlewa mapy;

 Zlewasz to Ty. Wiedzę.

no chyba ze ma jakies mechanizmy kontrolne ktore po stwierdzeniu zbyt duzej rozbieznosci miedzy mapa a tym co wychodzi po przeliczeniu sygnalu z lambdy wywala Ci checka.

 No chyba że tak...

Data: 2009-02-24 18:02:06
Autor: Robert Rędziak
E85 tańsze od benzyny
On Tue, 24 Feb 2009 16:51:52 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote:

tloki splywaja od EGT a nie rodzaju paliwa... komp nie obsluguje 'paliwa' on tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;)

 Szczególnie im nowsze auto, tym łatwiej. Podłączasz mikrofon do
 wejścia diagnostycznego i mówisz: zero, jeden, zero, zero, zero,
 jeden...

poza tym na alkohlu jezdzi wiele silnikow wyczynowych,

 Tylko silniki wyczynowe są budowane pod konkretne zastosowania.

wiec poza strojeniem nie widze problemu - oczywiscie pomijajac problem korozji, ale to i tak nam funduja stacje z chrzczonymi paliwami...

 Tylko kwestia sprawdzenia, czy po drodze nie ma jakiś podatnych
 stopów lekkich, uszczelek, wymiany pompy na wydajniejszą,
 sprawdzenie wydajności wtryskiwaczy, być może również przekrojów
 przewodów...

Data: 2009-02-24 18:34:59
Autor: JG
E85 tańsze od benzyny
ArturVF500 pisze:
tloki splywaja od EGT a nie rodzaju paliwa... komp nie obsluguje 'paliwa' on tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;)
Uboga mieszanka = wyższa EGT = tłoki w płynie.

(...)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-24 17:56:52
Autor: Robert Rędziak
E85 tańsze od benzyny
On Tue, 24 Feb 2009 13:28:17 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote:

Nie, to nie jest takie proste:

http://en.wikipedia.org/wiki/E85_in_standard_engines

ze  niby co nie jest takie proste?;) dawkowac wiecej paliwa?;)

 A jest proste?

 Ale są ważniejsze względy:

  Corrosion

  E85 can cause damage, since prolonged exposure to high
  concentrations of ethanol may corrode metal and rubber parts in
  older engines (pre-1985) designed primarily for gasoline. The
  hydroxyl group on the ethanol molecule is an extremely weak
  acid, but it can enhance corrosion for some natural materials.
  For post-1985 fuel-injected engines, all the components are
  already designed to accommodate E10 (10% ethanol) blends
  through the elimination of exposed magnesium and aluminum
  metals and natural rubber and cork gasketed parts. Hence, there
  is a greater degree of flexibility in just how much more
  ethanol may be added without causing ethanol-induced damage,
  varying by automobile manufacturer. Anhydrous ethanol in the
  absence of direct exposure to alkali metals and bases is
  non-corrosive; it is only when water is mixed with the ethanol
  that the mixture becomes corrosive to some metals. Hence, there
  is no appreciable difference in the corrosive properties
  between E10 and a 50:50 blend of E10 gasoline and E85 (47.5%
  ethanol), provided there is no water present, and the engine
  was designed to accommodate E10. Nonetheless, operation with
  more than 10% ethanol has never been recommended by car
  manufacturers in non-FFVs. Operation on up to 20% ethanol is
  generally considered safe for all post-1988 cars and trucks.

Data: 2009-02-23 14:46:08
Autor: kamil
E85 tańsze od benzyny

"Szybki" <szybki-lopez@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:gnu6et$3lv$1inews.gazeta.pl...
biznes.onet.pl/0,1921484,wiadomosci.html

było nie było...
jak było to sorrki!!!
Jak to to co o tym sądzicie?

Sadze, ze takie pomysly poglebiaja bardziej problemy z zywnoscia w wielu czesciach swiata oraz doprowadzaja do masowej wycinki lasow, zeby obsiac teren rzepakiem. Czyli taka ekologia dla matolow nie widziacych dalej, niz koniec weza przy dystrybutorze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-23 16:09:11
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny
[...]

A ja sądzę, że z ekologią nie ma to nic wspólnego i całe szczęście. Może wreszcie ludzie to zrozumieją i uda się odbrązowić cały temat.
W Europie jest nadprodukcja żywności i dzięki wykorzystaniu roślin na cele produkcji biopaliw ta nadprodukcja zostanie zlikwidowana. W Polsce wiele ziemii nadajązej się do uprawy leży odłogiem, a dzieki temu bedzie się opłacało wykorzystać ją gospodarczo, a przy okazji pomoże to w redukcji problemu bezrobocia.
A co do tych "wielu części świata" to może jest to dla nich szansa. Jesli nie są w stanie wyprodukować żywności na własne potrzeby, to może bedą w stanie wyprodukować na potrzeby biopaliw, a za zarobioną w ten sposób kasę sobie tą żywność brakującą po prostu dokupić.

Poza tym mamy realne działanie uniezalezniające w pewnym stopniu Polskę od dostaw surowców energetycznych. Coś konkretniego zamiast pieprzenia dwóch kaczorów o tym żeby nie dać ruskim zbudować rurociągu pod Bałtykiem a kupić w zamian ruski gaz od Norwegów o 50% drożej.

Dla mnie osobiście najważniejszą sprawą jest to czy jazda na tym paliwie biorąc pod uwagę całokształt zagadnienia wyjdzie taniej czy nie.

Data: 2009-02-23 15:59:56
Autor: kamil
E85 tańsze od benzyny

"Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote in message news:gnue6j$pic$1inews.gazeta.pl...
[...]

Problem w tym, ze Biopaliwa nie sa nowoscia i wielokrotnie doprowadzily do sytuacji, w ktorej farmerzy przestawiali produkcje na bardziej oplacalne paliwa, anizeli zywnosc. Wez tez pod uwage, ze masowe przejscie na paliwa biologiczne to nie proste zasianie nieuzytkow, ale wiekszosc europejskich obszarow rolnych musiala by byc zajeta przez kukurydze. Dla Ciebie nie bedzie wielkim problemem wzrost ceny chleba o 30 groszy, ale w krajach, w ktorych kilka godzin trzeba pracowac na miske suchego ryzu, produkcja biopaliw doprowadzila by do katastrofy. Ponadto madre glowy juz teraz dwoja sie i troja nad ochrona lasow - daj ameryce poludniowej rynek zbytu na biopaliwa, a to co zostalo z dzungli bardzo szybko ustapi miejsca uprawom.

[...]

Z deszczu pod rynne..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-23 21:35:46
Autor: Robert Rędziak
E85 tańsze od benzyny
On Mon, 23 Feb 2009 15:59:56 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

[...]

 Lada moment pojawią się na rynku biopaliwa z odpadów. No może
 niekoniecznie u nas, ale zachodnia Europa już się wycofuje z bio
 z upraw.

Data: 2009-02-24 08:08:36
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny
[...]

A wskaż żródło. Ja tam czytałem, że Francja postuluje zwiększenie udziału etanolu w zwykłej noPB do 10% z obecnych 5, poza tym sieć stacji z biopaliwami jest wciąż rozbudowywana.

Data: 2009-02-24 08:04:48
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny
[...]

Skąd te informacje? I czemu kukurydza skoro największą ilość alkoholu można otrzymać z buraka cukrowego. Poza tym konieczna jest racjonalna gospodarka i stosowanie płodozmianu, bo inaczej szybko wyjałowi się gleba i będzie koniec zarówno produkcja na biopaliwo jak i żywność. Dodam jeszcze, że na alkohol można przerobić także to, co na zywność się nie nadaje i stanowi odpad produkcji. Nikt nie kupi drobnych i popękanych ziemniaków.

[...]

Tu mamy właśnie konsekwencję słynych "i innych roślin". Unia zrobiła dość głupie prawo i wyszło, że bardziej opłaca się sprowadzać biomasę z krajów, jak to ładnie mówią rozwijających się, niż rozpoczynać produkcję na nieużytkach w Europie.

Data: 2009-02-24 09:40:01
Autor: Jakub Witkowski
E85 tańsze od benzyny
kamil pisze:

Problem w tym, ze Biopaliwa nie sa nowoscia i wielokrotnie doprowadzily do sytuacji, w ktorej farmerzy przestawiali produkcje na bardziej oplacalne paliwa, anizeli zywnosc.

To znaczy do korzystnej sytuacji. Jeśli dany zasób wykorzystuje się
efektywniej, to jest to, globalnie patrząc, korzystne.

bedzie wielkim problemem wzrost ceny chleba o 30 groszy, ale w krajach, w ktorych kilka godzin trzeba pracowac na miske suchego ryzu, produkcja biopaliw doprowadzila by do katastrofy.

Produkcja bipoaliw zwiększyłaby dochód narodowy brutto tych krajów,
co wynika wprost z Twojego zdania powyżej, że są one bardzej opłacalne.
Co oznacza, że ich mieszkańców będzie stać na więcej. A ty ich chcesz
skazać na nędzną miskę ryżu w nieskończoność?

Ponadto madre glowy juz teraz dwoja sie i troja nad ochrona lasow - daj ameryce poludniowej rynek zbytu na biopaliwa, a to co zostalo z dzungli bardzo szybko ustapi miejsca uprawom.

Postawa "nie kupimy od biedaków tego, co byliby w stanie efektywnie wyprodukować,
bo nie podoba nam się, że wycięliby w tym celu te ich śliczne lasy" bez podania
alternatywnych metod osiągnięcia zysku, to zwykłe skurwysyństwo.
Jak nam szkoda lasów, to zasponsorujmy im je. Europoejskim rolnikom
się de facto płaci za niesianie, to im zapłaćmy za niewycinanie.
Szkoda kasy? To może jednak te lasy nie są aż tyle warte...?

BTW jeśli nie idzie o względy estetyczne, tylko o tzw "zielone płuca planety",
to spieszę wyjaśnić że hektar upraw nie odbiega specjalnie produkcją telnu
od hektaru dżungli - liczy się generalnie powierzchnia efektywnie
wykorzystująca promieniowanie słoneczne.

Data: 2009-02-24 01:44:50
Autor: slaweks
E85 tańsze od benzyny
On 24 Lut, 09:40, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
kamil pisze:

> [...]
To znaczy do korzystnej sytuacji. Jeśli dany zasób wykorzystuje się
efektywniej, to jest to, globalnie patrząc, korzystne.

Z punktu widzenia zasobu tak. Ale nie koniecznie ludzi.

> [...]

Co oznacza, że ich mieszkańców będzie stać na więcej. A ty ich chcesz
skazać na nędzną miskę ryżu w nieskończoność?

Produkcja może zwiększy dochód narodowy brutto ale nie musi to znaczać
bogatszego społeczeństwa. Dochód wzrośnie a ludzie zbiednieją. Bo
tania siła robocza jak przestanie być tania to nie będzie opłacalna..

[...]

Tyle, że dżungla to nie tylko drzewa ale cała roślinność, która
znajduje się pomiędzy ściółką a koroną.

Data: 2009-02-25 16:04:21
Autor: Jakub Witkowski
E85 tańsze od benzyny
slaweks pisze:

[...]

Powstanie wieka nierówność społeczna. Kapitaliści, upasieni na biopaliwach,
będą gnębić swych ubogich pobratymców. To że kraj będzie miał per saldo
wyższy dochód, a akumulacja kapitału umożliwi dalszy rozwój i wzrost,
niekoniecznie rolniczy - jest oczywiście bez znaczenia, jak pokazują
doświadczenia licznych np. azjatyckich tygrysów. Bo lepiej mieć pewną
miskę ryżu dziś, niż szanse jutro, howgh.

[...]

Ta roślinność nie wytwarza tlenu sama z siebie, tylko wykorzystuje
energię słońca. A tej energii jest ile jest na metr kwadratowy, kropka.
To że w dżungli jest więcej pięter, nie oznacza że energii magicznie
przybędzie. Nizsze piętra prawie nie otrzymują światła, oraz prawie
nie produkują tlenu - w tej konkurencji liczą się głównie korony.

Data: 2009-02-23 19:06:08
Autor: Czarek Daniluk
E85 tańsze od benzyny
Użytkownik kamil napisał:

[...]

Sorry, ale nie kumam co ma rzepak do etanolu ??

Pozdrawiam !!

Data: 2009-02-24 09:20:23
Autor: gosmo
E85 tańsze od benzyny
Użytkownik "Szybki" <szybki-lopez@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gnu6et$3lv$1inews.gazeta.pl...
biznes.onet.pl/0,1921484,wiadomosci.html
było nie było...
jak było to sorrki!!!
Jak to to co o tym sądzicie?
w jakich atuach montują to "system Flexifuel"?

Tyle, że to paliwo nie jest bardziej eko, spala się go więcej, podobnie jest z emisją CO2 a zawartość siarki i ołowiu w spalinach z NoPB i innych szkodliwych substancji jest obecnie tak znikoma, że pomijalna, bo wydzielany jest głównie CO2, H2O i N2 (patrz: katalizator). Ale, zasada teraz jest taka, że benzyna i ropa jest be, a wszystko co można wytworzyć z biomasy jest trendy i cool.

Data: 2009-02-24 09:59:31
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny

[...]
Tyle, że CO2 ze spalania biopaliwa zostanie ponownie zaabsorbowane przez rośliny zasiane na cele produkcji biopaliw w kolejnym roku jako budulec tych roślin, więc per saldo nie przybędzie go w atmosferze.
Poza tym nikt nie zabrania jeździć na paliwie tradycyjnie wytwarzanym więc masz wybór, a w skali globalnej otrzymuje się mozliwość dywarsyfikacji źródeł energii, tak że nikt nie ma na nie monopolu. Zasoby ropy nie są nieskończone i potrzeba w jakiś sposób powoli zmniejszyć ich zużycie przechodząc na inne źródła.

Data: 2009-02-24 10:08:42
Autor: gosmo
E85 tańsze od benzyny
Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:go0ct9$g5$1inews.gazeta.pl...
[...]

A CO2 z NoPB leci prosto do płuc i powoduje raka ;)

[...]

Tyle, że na razie nie będzie ani taniej, ani ekologiczniej, a głównie te zalety się wymienia przy E85.

Data: 2009-02-24 10:44:01
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny
A CO2 z NoPB leci prosto do płuc i powoduje raka ;)

A w jaki sposób chcesz go zaabsorbować? Ropa powstała ze szczątek roślin sprzed milionów lat i powstawała również miliony lat. Teraz w ciągu kilkuset lat zostanie spalona i uwolniony CO2 trafi do atmosfery. Jak myslisz, co go zaabsorbuje i jak długo to potrwa?

[...]

Czy ekologiczniej to sprawa dyskusyjna, są różne opinie, a ja nie podejmuję się weryfikacji. A taniej może nie jest (w praktyce jest, ale ze względu na taką a nie inną politykę podatkową) póki ropy jest pod dostatkiem, a jak się zacznie powoli kończyć to może być różnie.

Data: 2009-02-24 14:55:29
Autor: gosmo
E85 tańsze od benzyny
Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:go0fgn$cav$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie ma się czego obawiać, technologie są a rynek szybko zareaguje jak zobaczy w tym pieniądze.

Data: 2009-02-25 08:19:50
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny
Nie ma się czego obawiać, technologie są a rynek szybko zareaguje jak zobaczy w tym pieniądze.
Racja, technologie już są, a skoro rynek decyduje się na coraz szersze wprowadzenie nowych paliw to znaczy, że widzi w tym dobry interes.
Wiadomo, że zmiany muszą nastepować powoli, bo kwesria zmiany rodzaju paliwa na dużą skalę to okres rzędu 10-15 lat.

Data: 2009-02-25 16:12:12
Autor: Jakub Witkowski
E85 tańsze od benzyny
Vlad The Ripper pisze:
[...]

No jak to? CO2 w atmosferze spowoduje wzrost temperatury, powróci klimat
znany z mezozoiku, masa roślinna też powróci do wielkości właściwej dla klimatu
subtropikalnego na większośći powierzchni Ziemi, i zaabsorbuje CO2 :)

Data: 2009-02-26 14:44:05
Autor: Vlad The Ripper
E85 tańsze od benzyny
[...]

Zgadza się w 100% :D Tylko z parę milionów latek to potrwa :) Ale za kolejne peredziesiąt milionów znów będzie ropa do spalenia i wychodzi na to, że ropa to też swego rodzaju biopaliwo.

Data: 2009-02-24 15:42:25
Autor: ArturVF500
E85 tańsze od benzyny

Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał w wiadomości news:go0ak8$1d5$1news2.ipartners.pl...

Tyle, że to paliwo nie jest bardziej eko, spala się go więcej, podobnie jest z emisją CO2

ludzie, czy Wy na prawde tak lykacie sieczke o emisji CO2?? czlowiek emituje zaledwie 5%, pozostale 95% uwalnia sie z procesow naturalnych! pozniej jeden niemiecki kretyn z drugim wloskim imbecylem chwala sie jak to ich VW i Fiat na gnojowke taki zielony, ekologiczny... bo 10% mniej CO2 jak benzyna produkuje... tylko zapomnieli wspomniec ze ich blotniaki emituja tez cala mase scierwa poza CO2 i to w iloscich wielokrotnie przewyzszajacych wyniki benzyniakow.

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-02-24 15:07:16
Autor: kamil
E85 tańsze od benzyny

"ArturVF500" <atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote in message news:go110h$h67$1news.dialog.net.pl...

[...]

Bo latwo pokazac zdjecie biednego misia polarnego na odlamku kry i obwinic tym CO2, ale sprobuj wytlumaczyc spoleczenstwu zajetemu ogladaniem tanca z gwiazdami skomplikowane procesy zachodzace w skali globalnej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-25 19:52:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
E85 tańsze od benzyny
gosmo wrote:
[...]

Bo biomasa może u nas rosnąć, a jak nam diadia Wołodia przykręca kurek to możemy nóżką tupać.

pzdr
\SK

E85 tańsze od benzyny