Data: 2009-02-23 14:01:22 | |
Autor: lleeoo | |
E85 tańsze od benzyny | |
Szybki pisze:
biznes.onet.pl/0,1921484,wiadomosci.html Twoje drugie JA napisało to samo 11 min. wcześniej |
|
Data: 2009-02-23 13:28:31 | |
Autor: Szybki | |
E85 tańsze od benzyny | |
lleeoo <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał(a):
Twoje drugie JA napisało to samo 11 min. wcześniejNie drugie ja, tylko ja! pomyliłem pola autor i tytuł. Moja wina. Masz coś może do powiedznie o tej E85? Jaka jak wartosc energetyczne tego paliwa? Myślisz, że każde auto można zadaptować to takiego paliwa? -- Lopez -- |
|
Data: 2009-02-23 14:45:56 | |
Autor: venioo | |
E85 tańsze od benzyny | |
Szybki pisze:
lleeoo <lleeoo@poczta.onet.pl> napisał(a): OIDP to wyzsza niz zwyklej noPb95. Myślisz, że każde auto można zadaptować to takiego paliwa? Oczywiscie, kwestia tylko kosztow takiej adaptacji. -- venioo |
|
Data: 2009-02-23 15:40:42 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
E85 tańsze od benzyny | |
Użytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gnu9rd$qlg$1nemesis.news.neostrada.pl... Szybki pisze: Liczba oktanowa jest wyższa i dzięki temu auta flexifuel mogą osiągać wyższą moc na E85 niż na zwykłej noPB. Jedno ze źródeł: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/BioPower_dolacza_do_gamy,a,22964.html Sama wartośc energeryczna jest niższa, bo trzeba spalić więcej by przejechać ten sam dystans. Można i w Brazylii na przykład to robią. Najważniejsza sprawa to mocniejsza głowica, a jeśli chodzi o dostosowanie do flexifuel to ważna jest jeszcze możliwość płynnego przesuwania kąta wtrysku, by możliwa była jazda na mieszance w dowolnych proporcjach. Na dole poniższej strony jest tabelka z rozpiską jakie elementy wymagają przeróbki http://en.wikipedia.org/wiki/Common_ethanol_fuel_mixtures#E70.2C_E75 |
|
Data: 2009-02-23 15:24:29 | |
Autor: ArturVF500 | |
E85 tańsze od benzyny | |
Użytkownik " Szybki" <szybki-lopez@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gnu89v$g4t$1inews.gazeta.pl...
Masz coś może do powiedznie o tej E85?mozna zaadoptowac każde auto z silnikiem o zapłonie iskrowym; AFR E85=9,7 vs 14,7 dla benzyny... więc E85 potrzeba blisko 40 % wiecej przy tej samej ilości powietrza... pozdrawiam Artur |
|
Data: 2009-02-23 15:39:21 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E85 tańsze od benzyny | |
On Mon, 23 Feb 2009 15:24:29 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote: mozna zaadoptowac każde auto z silnikiem o zapłonie iskrowym; AFR E85=9,7 vs 14,7 dla benzyny... więc E85 potrzeba blisko 40 % wiecej przy tej samej ilości powietrza... Nie, to nie jest takie proste: http://en.wikipedia.org/wiki/E85_in_standard_engines r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-02-24 13:28:17 | |
Autor: ArturVF500 | |
E85 tańsze od benzyny | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngq5gp9.7b.rekinlazarus.wkurw.org... On Mon, 23 Feb 2009 15:24:29 +0100, ArturVF500 ze niby co nie jest takie proste?;) dawkowac wiecej paliwa?;) pozdrawiam Artur |
|
Data: 2009-02-24 15:05:58 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
E85 tańsze od benzyny | |
Dnia 24.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a:
Zakladajac, ze twoj uklad paliwowy na to pozwala, a komputer obsluzy. Ale mozesz potestowac dla nas wszystkich. Jak cos to splyna Twoje tloki, nie nasze :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-02-24 16:51:52 | |
Autor: ArturVF500 | |
E85 tańsze od benzyny | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngq836m.qfn.amichloru.luftbrandzlung.org... Zakladajac, ze twoj uklad paliwowy na to pozwala, a komputer obsluzy. tloki splywaja od EGT a nie rodzaju paliwa... komp nie obsluguje 'paliwa' on tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;) poza tym na alkohlu jezdzi wiele silnikow wyczynowych, wiec poza strojeniem nie widze problemu - oczywiscie pomijajac problem korozji, ale to i tak nam funduja stacje z chrzczonymi paliwami... pozdrawiam Artur |
|
Data: 2009-02-24 16:14:07 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
E85 tańsze od benzyny | |
Dnia 24.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a:
Zakladajac, ze twoj uklad paliwowy na to pozwala, a komputer obsluzy. No jasne - a teraz zastanow sie, od czego zalezy egt. Moze np. od skladu mieszanki... za ubogo... i plyniemy... tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;) poza tym na alkohlu jezdzi wiele silnikow wyczynowych, wiec poza strojeniem nie widze problemu - oczywiscie pomijajac problem korozji, ale to i tak nam funduja stacje z chrzczonymi paliwami... Oczywiscie, ze jezdzi sporo samochodow - ale jak sam zauwazyles, sa one strojone na takie paliwo... Oczywistym jest, ze e85 to zadne znow straszne nie wiadomo co... paliwo jak paliwo. Ale lanie tak sobie po prostu e85 do baku nieprzystosowanego samochodu to dosc daleko posunieta lekkomyslnosc i proszenie sie o klopoty/koszta. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-02-25 08:41:29 | |
Autor: ArturVF500 | |
E85 tańsze od benzyny | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngq876f.qfn.amichloru.luftbrandzlung.org... Dnia 24.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a: czy kolega potrafi czytac watki wstecz? chyba wyraznie napisalem o dawkowaniu paliwa, right? co po co pilujesz temat i bijesz piane? afr bedzie ok, wiec egt tez |
|
Data: 2009-02-25 09:22:55 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
E85 tańsze od benzyny | |
Dnia 25.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a:
To testuj... pokaz mi, jak jezdzisz na e85 samochodem przystosowanym prosto z salonu do jazdy tylko na benzynie. A potem porozmawiamy o umiejetnosci czytania. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-02-25 16:31:25 | |
Autor: ArturVF500 | |
E85 tańsze od benzyny | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngqa3ff.qfn.amichloru.luftbrandzlung.org... Dnia 25.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a: czlowieku, czy Ty masz jakis problem z rozumieniem prostych slow? gdzie napisalem o E85 w seryjnym aucie; pisze Ci po raz 3ci; zmieniasz dawkowanie paliwa i jedynym potencjalnym problemem zostaje korozja, ktora juz teraz nam serwuja dystrybutory; poza tym w trybie closed loop (pewnie i tak nie wiesz co to znaczy) AFR bedzie prawidlowe bez wzgledu na to czy spalamy LPG, Etyline bądz etanol, bo komp i tak wtedy zlewa mapy; no chyba ze ma jakies mechanizmy kontrolne ktore po stwierdzeniu zbyt duzej rozbieznosci miedzy mapa a tym co wychodzi po przeliczeniu sygnalu z lambdy wywala Ci checka. |
|
Data: 2009-02-25 16:25:52 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
E85 tańsze od benzyny | |
Dnia 25.02.2009 ArturVF500 <atatur-usun-@o-usun-2.pl> napisał/a:
Nie, nie wiem co oznacza "closed loop" nie wiem co oznacza zmiana dawkowania paliwa... Ba, nawet nie wiem co leje do baku w swoim samochodzie. Ale na szczescie Ty nam wszystko wyjasniles i juz wiemy, ze E85 to zaden problem... A komputer przemapuje sie zapewne sam u kazdego uzytkownika, ktory bedzie sie skrobal na kazdej zlotowce z litra paliwa, a na pewno bedzie chcial placic przynajmiej kilkaset/kilka tysiecy zlotych, zeby zrobic remap komputera... Juz pomijam fakt, ze cala ta oszczednosc i tak pojdzie w diably, bo bioetanolu spalisz wiecej... A jaka to korozje Ci serwuja dystrybutory? Ciekawe... AFR bedzie tak dlugo prawidlowe, jak dlugo komputer bedzie w stanie wymusic na wtryskach podanie wiekszej ilosci paliwa. Inaczej zadne closed loop ani open loop Ci nic nie pomoze... poza tym cos mi sie przypomina - ale ty pewnie wiesz i tak lepiej - ze pod obciazeniem, przynajmiej w niektorych samochodach, ecu przechodzi w tryb open loop i ecu juz nie czyta badz ignoruje odczyty z Lambdy, wiec moze sie zdarzyc, ze bedziesz lal z maksymalna wydajnoscia wtryskow, a i tak bedzie zbyt ubogo. Ale mozesz pounosic sie dalej. Zreszta ja nie twierdze, ze jazda na e85 to jakis nie wiadomo jaka sprawa - ale pamietac zwyczajnie trzeba o przystosowaniu samochodu do tego paliwa. A Ty zdaje sie od paru swoich postow twierdzisz, ze to tak hej siup i juz. Owszem, hej siup - nie przecze - jak masz kase na te pare drobnych modyfikacji w samochodzie. Bo w samym prostym fakcie, ze wszystko zalezy od dawkowania paliwa i tworzenia mieszanki o odpowiednich proporcjach itp. to naprawde Ameryki nie odkryles... Tylko, ze te zmiany w dozowaniu paliwa to sie same znikad nie wezma. Tytulem dodatku - za Twoim wlasnym postem, od ktorego sie zaczelo: go0p53$bjd$1@news.dialog.net.pl Zeby zakonczyc ta dyskusje robiaca sie nieco niesmaczna dzieki Twojemu niezbyt wyszukanemu stylowi - owszem, dozowanie wiekszej ilosci paliwa nie jest zadnym problemem - jest bardzo proste... pod paroma warunkami: -wtryski maja odpowiednia przepustowosc -pompa jest w stanie wpompowac odpowiednia ilosc paliwa -komputer jest w stanie to wszystko wysterowac -paliwo nie pocieknie na boki przez zniszczone korozja uszczelki (moze nie tak bardzo jak metanol, ale etanol tez wywoluje o ile mnie pamiec nie myli korozje elementow gumowych dla przykladu) A teraz papa -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-02-25 20:21:31 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E85 tańsze od benzyny | |
On Wed, 25 Feb 2009 16:31:25 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote: czlowieku, czy Ty masz jakis problem z rozumieniem prostych slow? gdzie napisalem o E85 w seryjnym aucie; pisze Ci po raz 3ci; zmieniasz dawkowanie paliwa To zmień, skoro to taki drobiazg. i jedynym potencjalnym problemem zostaje korozja, Drobiazg. poza tym w trybie closed loop (pewnie i tak nie wiesz co to znaczy) AFR bedzie prawidlowe bez wzgledu na to czy spalamy LPG, Jaaaasne. Będzie... CEL. Etyline bądz etanol, bo komp i tak wtedy zlewa mapy; Zlewasz to Ty. Wiedzę. no chyba ze ma jakies mechanizmy kontrolne ktore po stwierdzeniu zbyt duzej rozbieznosci miedzy mapa a tym co wychodzi po przeliczeniu sygnalu z lambdy wywala Ci checka. No chyba że tak... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-02-24 18:02:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E85 tańsze od benzyny | |
On Tue, 24 Feb 2009 16:51:52 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote: tloki splywaja od EGT a nie rodzaju paliwa... komp nie obsluguje 'paliwa' on tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;) Szczególnie im nowsze auto, tym łatwiej. Podłączasz mikrofon do wejścia diagnostycznego i mówisz: zero, jeden, zero, zero, zero, jeden... poza tym na alkohlu jezdzi wiele silnikow wyczynowych, Tylko silniki wyczynowe są budowane pod konkretne zastosowania. wiec poza strojeniem nie widze problemu - oczywiscie pomijajac problem korozji, ale to i tak nam funduja stacje z chrzczonymi paliwami... Tylko kwestia sprawdzenia, czy po drodze nie ma jakiś podatnych stopów lekkich, uszczelek, wymiany pompy na wydajniejszą, sprawdzenie wydajności wtryskiwaczy, być może również przekrojów przewodów... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-02-24 18:34:59 | |
Autor: JG | |
E85 tańsze od benzyny | |
ArturVF500 pisze:
tloki splywaja od EGT a nie rodzaju paliwa... komp nie obsluguje 'paliwa' on tylko wykonuje robote durnego sledzac sobie mapy, a te jak wiadomo sa zawsze edytowalne, nie zawsze latwo;)Uboga mieszanka = wyższa EGT = tłoki w płynie. (...) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-02-24 17:56:52 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E85 tańsze od benzyny | |
On Tue, 24 Feb 2009 13:28:17 +0100, ArturVF500
<atatur-usun-@o-usun-2.pl> wrote: Nie, to nie jest takie proste: A jest proste? Ale są ważniejsze względy: Corrosion E85 can cause damage, since prolonged exposure to high concentrations of ethanol may corrode metal and rubber parts in older engines (pre-1985) designed primarily for gasoline. The hydroxyl group on the ethanol molecule is an extremely weak acid, but it can enhance corrosion for some natural materials. For post-1985 fuel-injected engines, all the components are already designed to accommodate E10 (10% ethanol) blends through the elimination of exposed magnesium and aluminum metals and natural rubber and cork gasketed parts. Hence, there is a greater degree of flexibility in just how much more ethanol may be added without causing ethanol-induced damage, varying by automobile manufacturer. Anhydrous ethanol in the absence of direct exposure to alkali metals and bases is non-corrosive; it is only when water is mixed with the ethanol that the mixture becomes corrosive to some metals. Hence, there is no appreciable difference in the corrosive properties between E10 and a 50:50 blend of E10 gasoline and E85 (47.5% ethanol), provided there is no water present, and the engine was designed to accommodate E10. Nonetheless, operation with more than 10% ethanol has never been recommended by car manufacturers in non-FFVs. Operation on up to 20% ethanol is generally considered safe for all post-1988 cars and trucks. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |