EBD

Data: 2010-12-11 14:56:39
Autor: Bydlę
EBD
Agent wrote:
> Witam,
> Czytałem trochę ale nie wiem do końca.

Ale to są po dwa zdania na skrot, więc ciężko niedoczytać.
;-)

ABS - nie blokuje kół przy hamowaniu.
EBD - reguluje siłę hamownaia na poszczególnych kołach (szerzej: wzmacnia dynamicznie hamowanie osi obciążonych - najczęściejw większych niż osobówki)

Jedno i drugie wpływa na jakość hamowania, szczególnie awaryjnego.

Im więcej skrótowców w wyposażeniu auta, tym jest droższe i tym głupszego kierowcy wymaga do prowadzenia.

--
Bydlę

Data: 2010-12-11 20:14:14
Autor: DoQ
EBD
W dniu 2010-12-11 14:56, Bydlę pisze:

Im więcej skrótowców w wyposażeniu auta, tym jest droższe i tym
głupszego kierowcy wymaga do prowadzenia.

I tak i nie. Jak się zagapisz w korku i w ostatniej chwili depniesz hamulec to masz większą szanse ocalić przedni zderzak.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

EBD