EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?

Data: 2011-03-23 09:50:02
Autor: Rafal T.
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
Witam

Chcialbym mieć nazwę firmy bez nazwiska w nazwie. Mój teść taką posiada - mi UM nie chce przyjać EDG-1 bez nazwiska ale podstawy prawnej juz nie chce podać. Czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że oznaczenie przedsiębiorcy ma posiadać imię i nazwisko w nazwie?

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 10:02:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-23 09:50, Rafal T. pisze:
[...]

Jest.

kc.
art. 43(4)
Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 10:33:04
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 10:02, Liwiusz pisze:

[...]

Ha. To teściowi sie udało. Jak wpisywał do EDG-1 nazwe też mu zakwestionowano to zapytał o podstawę prawną - więc pani w UM nie potrafiąc odpowiedzieć pozwoliła wpisać nazwę bez nazwiska:)

Dzięki:)

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 10:38:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-23 10:33, Rafal T. pisze:
[...]

I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 10:44:31
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 10:38, Liwiusz pisze:

I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w
oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

Oczywiście że nie. Nie ma nazwiska na fakturach - na umowach tak.

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

Moje imie i nazwisko jest powszechnie znane tak jak wielu osób publicznych. Odpowiedź masz w odpowiedzi na post Maddy

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 11:52:04
Autor: Maddy
W dniu 23-03-2011 10:44, Rafal T. pisze:
[...]

Fakt, że ktoś czegoś nie robi, nie znaczy, że nie musi.

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

Moje imie i nazwisko jest powszechnie znane tak jak wielu osób
publicznych.

Nigdy się nie domniemywa, że wszyscy znają, więc nie muszę pisać.
Bo nie wszyscy znają. Ja Cię nie znam, nie kojarzę.
Zresztą wstydzisz się podpisywać posty.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 12:01:49
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 11:52, Maddy pisze:

Nigdy się nie domniemywa, że wszyscy znają, więc nie muszę pisać.
Bo nie wszyscy znają. Ja Cię nie znam, nie kojarzę.
Zresztą wstydzisz się podpisywać posty.

To nie jest kwestia wstydzenia się. Miałem kilka lat temu duży problem z jednym człowiekiem z grup dyskusyjnych, telefony po nocach z zastrzeżonego numeru, maile z pogróżkami etc.  Sprawa zostala zgloszona na Policję i oczywiście umorzona...

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 12:06:24
Autor: mvoicem
(23.03.2011 12:01), Rafal T. wrote:
[...]

Czy to może ktoś kto kandydował na prezydenta w ostatnich wyborach?

p. m.

Data: 2011-03-23 13:17:25
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 12:06, mvoicem pisze:

Czy to może ktoś kto kandydował na prezydenta w ostatnich wyborach?

nie, nie:)

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 19:29:02
Autor: PapoSmorf
Órzytkownik "mvoicem" napisał:
[...]

to pewnie ten od wicieczek zagranicznych za nasze pieniądze, ludzie potem
dzwonią po nocach z pytaniami gdzie ta dróga irlanmdia, egipr, trzecia
japonia, gdzie te niskie podatki, gdzie te wysokie standardy, gdzie te
wyższe zaropki!:O)

Data: 2011-03-23 12:11:32
Autor: Maddy
W dniu 23-03-2011 12:01, Rafal T. pisze:
[...]

Ty to sobie widać umiesz zjednywać przyjaciół. Normalnie słodki misio.
Nieźle trzeba nabroić na grupach, żeby komuś się aż tak narazić...

-

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 13:16:53
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 12:11, Maddy pisze:

Ty to sobie widać umiesz zjednywać przyjaciół. Normalnie słodki misio.
Nieźle trzeba nabroić na grupach, żeby komuś się aż tak narazić...

niekoniecznie :)

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 13:31:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
Hello Rafal,

Wednesday, March 23, 2011, 1:16:53 PM, you wrote:

Ty to sobie wida umiesz zjednywa przyjaci. Normalnie sodki misio.
Niele trzeba nabroi na grupach, eby komu si a tak narazi...
niekoniecznie :)

Koniecznie. Ja nigdy nie wystpowaem anonimowo na grupach, wielu
osobom na odciski nadepnem ale nie na tyle, eby mnie kto za to
chcia szykanowa.

--
Best regards,

Data: 2011-03-23 13:37:07
Autor: Maddy
[...]

Koniecznie. Ja nigdy nie występowałem anonimowo na grupach, wielu
osobom na odciski nadepnąłem ale nie na tyle, żeby mnie ktoś za to
chciał szykanować.

Może to zależy na jakie grupy się pisze?
Może kolega udzielał się np. na grupie fanów Lecha Poznań czy miłośników czarnych BMW? Albo coś równie ekstremalnego?
  :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 16:16:51
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 13:37, Maddy pisze:

Może to zależy na jakie grupy się pisze?
Może kolega udzielał się np. na grupie fanów Lecha Poznań czy miłośników
czarnych BMW? Albo coś równie ekstremalnego?

pl.soc.polityka - tam można się narazić

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 22:01:30
Autor: Przemysaw Adam miejek
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
Koniecznie. Ja nigdy nie wystpowaem anonimowo na grupach, wielu
osobom na odciski nadepnem ale nie na tyle, eby mnie kto za to
chcia szykanowa.

A tam szykanowa. Na debila wszdzie mona trafi.

--
Przemysaw Adam miejek

Niech adne nieprzyzwoite sowo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, ktre moe budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynioso bogosawiestwo tym, ktrzy go suchaj. (Ef 4,29)

Data: 2011-03-23 19:28:54
Autor: PapoSmorf
Órzytkownik "Maddy" napisał:
[...]

jak byś sioę nazywała Rafał Tusk to też byś się fstydziła!:O)
ludzie by się dziwili jakim CUDEM po 5ciu latach prowadzenia DG ciuchlandu
stać cię na budowę prywatnego apartamentu, więc chłopina kombinuje,
oczywiście wiadomo o jakie CUDA chodzi:O)

Data: 2011-03-26 12:44:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Mar 2011, Rafal T. wrote:

W dniu 11-03-23 10:38, Liwiusz pisze:

I z czego si te cieszy? Przecie i tak musi si posugiwa w
oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

Oczywicie e nie. Nie ma nazwiska na fakturach - na umowach tak.

  No to niech lepiej z nikim nie "zacznie", w sensie wejcia w spr
w ktrym dojdzie do walki na donosy.
  Nie sdz aby kto "sam z siebie" tego si przyczepi, ale formalnie
jest le, niezalenie od tego co jest we wpisie.
  Co do faktur, jest bowiem *osobny* przepis, niezaleny od przytaczanych
tu przepisw cywilnoprawnych o DG, przepis podatkowy (z ustawy o VAT
oraz rozporzdzenia z niej wynikego) nakazujcy podawanie danych *podatnika*.

  A podatnikiem jest Twj te, nie "dziaalno".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-23 10:46:43
Autor: cyklista
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
Uytkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2011-03-23 10:33, Rafal T. pisze:
W dniu 11-03-23 10:02, Liwiusz pisze:

kc.
art. 43(4)
Firm osoby fizycznej jest jej imi i nazwisko. Nie wyklucza to
wczenia do firmy pseudonimu lub okrele wskazujcych na przedmiot
dziaalnoci przedsibiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
okrele dowolnie obranych.

Ha. To teciowi sie udao. Jak wpisywa do EDG-1 nazwe te mu
zakwestionowano to zapyta o podstaw prawn - wic pani w UM nie
potrafic odpowiedzie pozwolia wpisa nazw bez nazwiska:)

I z czego si te cieszy? Przecie i tak musi si posugiwa w
oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

W ogle nie rozumiem problemu. Wstydzisz si nazwiska, czy co?

Cieszy si e taki cwany, a pewnego dnia wywalj mu z kosztw wszystkie faktury i ka dopaci podatek za 5 lat wstecz.

Data: 2011-03-23 10:50:42
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 10:46, cyklista pisze:

Cieszy si e taki cwany, a pewnego dnia wywalj mu z kosztw wszystkie
faktury i ka dopaci podatek za 5 lat wstecz.

UKS nie mia co do tego zastrzee:)

pozdr
rafal

Data: 2011-03-26 08:30:53
Autor: cef
Rafal T. wrote:

zakwestionowano to zapytał o podstawę prawną - więc pani w UM nie
potrafiąc odpowiedzieć pozwoliła wpisać nazwę bez nazwiska:)

I tak w ewidencji jest z nazwiskiem, więc kto będzie chciał to zobaczy.

Data: 2011-03-23 10:09:47
Autor: Maddy
W dniu 23-03-2011 09:50, Rafal T. pisze:
[...]

Firma osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko - mówiąc prościej nazwa Twojego pzredsiębiorstwa to zawsze Twoje imię i nazwisko, do tego możesz dodać coś "od siebie".

To podstawa jawności obrotu gospodarczego - przedsiębiorca nie może się ukrywać za pseudonimem.

Jak nie chcesz świecić nazwiskiem, to załóż spółkę kapitałową.

UM ma i nie ma racji jednocześnie. Nazwa firmy to rubryka na dodatkową nazwę, "pseudonim", osobno jest miejsc na imię i nazwisko przedsiębiorcy, które są nazwą przedsiębiorstw tak po prostu, z mocy prawa, jakby nie wypełniać druczka.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 10:45:49
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 10:09, Maddy pisze:

To podstawa jawności obrotu gospodarczego - przedsiębiorca nie może się
ukrywać za pseudonimem.

nie chodzi o ukrywanie sie

Jak nie chcesz świecić nazwiskiem, to załóż spółkę kapitałową.

- rejestracja spółki jest w trakcie - jednak na czas miesiąca czy dwóch muszę działać jako DG i podpisać umowy z kontrachentami - nastepnie umowy cesją zostaną przeniesione na społkę.

[...]

Nazwa firmy i tak zawiera nazwisko, chodzi mi o to ze glupio jest duplikować nazwisko w nazwie:)

Pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 11:18:10
Autor: mvoicem
(23.03.2011 10:45), Rafal T. wrote:
[...]

Tzn chodzi o coś w rodzaju "Kulczyk - Jan Kulczyk" co docelowo będzie
Kulczyk sp z o.o. ? Czy Jakaś inna kombinacja?

Wydaje mi się że skoro w nazwie jest nazwisko, to dodać tylko imie :).

p. m.

Data: 2011-03-23 11:23:16
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 11:18, mvoicem pisze:

Tzn chodzi o coś w rodzaju "Kulczyk - Jan Kulczyk" co docelowo będzie
Kulczyk sp z o.o. ? Czy Jakaś inna kombinacja?

Wydaje mi się że skoro w nazwie jest nazwisko, to dodać tylko imie :).

Dokładnie o to chodzi.  Nazwisko - CZŁON NAZWY- Imie?

Później o będzie tylko NAZWISKO - CZŁON NAZWY Sp.z.oo

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 11:26:44
Autor: mvoicem
(23.03.2011 11:23), Rafal T. wrote:
[...]

No to ja bym na twoim miejscu nazwał Imie Nazwisko - Człon Nazwy, albo
jak bardzo chcesz żeby się zaczynało od nazwiska - Nazwisko - Człon
Nazwy, Imie. W końcu kodeks nie określa w jakiej kolejności ma być to
imie i nazwisko w firmie.

Z drugiej strony, jeżeli to jest sprawa tymczasowa, to bym to po prostu
nazwał "Imie Nazwisko" i tyle, skoro i tak to pójdzie do zaorania za 2
miesiące.

p. m.

Data: 2011-03-23 12:05:56
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 11:26, mvoicem pisze:

Z drugiej strony, jeżeli to jest sprawa tymczasowa, to bym to po prostu
nazwał "Imie Nazwisko" i tyle, skoro i tak to pójdzie do zaorania za 2
miesiące.

Tego nie wiem jeszcze. Okaże sie pewnie za 2 miesiące:)
pozdr
rafal

Data: 2011-03-26 12:55:42
Autor: Gotfryd Smolik news
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
On Wed, 23 Mar 2011, Rafal T. wrote:

Nazwa firmy i tak zawiera nazwisko, chodzi mi o to ze glupio jest duplikowa nazwisko w nazwie:)

  Ja w sprawie formalnej.
  W prawnym znaczeniu nazw firmy jest tekst: "firma".

  Firma *jest nazw*, pod firm wystpuje przedsibiorca, za "nazwa
firmy" to pleonazm.
  :)

  Problem w tym, e KC uywa pojcia "okrele", co z kolei w formularzu
mogoby brzmie niejednoznacznie (nie wiadomo o ktry kontekst
okrelenia chodzi), w wyniku w formularzu zdarza si (na pewno
kilka lat temu formularze *nie* byy ujednolicone, co gmina to
inne - nie wiem jak dzi) e bya pozycja "nazwa".
  Efekt rwnie niejednoznaczny, nie wiadomo czy "Jan Kowalski piekarnia"
do "nazwa" wpisa samo okrelenie ("piekarnia") czy ca firm.

pzdr, Gotfryd

EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?