EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?

Data: 2011-03-23 10:02:45
Autor: Liwiusz
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
W dniu 2011-03-23 09:50, Rafal T. pisze:
Witam

Chcialbym mieć nazwę firmy bez nazwiska w nazwie. Mój teść taką posiada
- mi UM nie chce przyjać EDG-1 bez nazwiska ale podstawy prawnej juz nie
chce podać. Czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że oznaczenie
przedsiębiorcy ma posiadać imię i nazwisko w nazwie?

Jest.

kc.
art. 43(4)
Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 10:33:04
Autor: Rafal T.
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
W dniu 11-03-23 10:02, Liwiusz pisze:

kc.
art. 43(4)
FirmÄ… osoby fizycznej jest jej imiÄ™ i nazwisko. Nie wyklucza to
włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
określeń dowolnie obranych.

Ha. To teściowi sie udało. Jak wpisywał do EDG-1 nazwe też mu zakwestionowano to zapytał o podstawę prawną - więc pani w UM nie potrafiąc odpowiedzieć pozwoliła wpisać nazwę bez nazwiska:)

Dzięki:)

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 10:38:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-23 10:33, Rafal T. pisze:
[...]

I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 10:44:31
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 10:38, Liwiusz pisze:

I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w
oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

Oczywiście że nie. Nie ma nazwiska na fakturach - na umowach tak.

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

Moje imie i nazwisko jest powszechnie znane tak jak wielu osób publicznych. Odpowiedź masz w odpowiedzi na post Maddy

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 11:52:04
Autor: Maddy
W dniu 23-03-2011 10:44, Rafal T. pisze:
[...]

Fakt, że ktoś czegoś nie robi, nie znaczy, że nie musi.

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

Moje imie i nazwisko jest powszechnie znane tak jak wielu osób
publicznych.

Nigdy się nie domniemywa, że wszyscy znają, więc nie muszę pisać.
Bo nie wszyscy znajÄ…. Ja CiÄ™ nie znam, nie kojarzÄ™.
Zresztą wstydzisz się podpisywać posty.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 12:01:49
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 11:52, Maddy pisze:

Nigdy się nie domniemywa, że wszyscy znają, więc nie muszę pisać.
Bo nie wszyscy znajÄ…. Ja CiÄ™ nie znam, nie kojarzÄ™.
Zresztą wstydzisz się podpisywać posty.

To nie jest kwestia wstydzenia siÄ™. MiaÅ‚em kilka lat temu duży problem z jednym czÅ‚owiekiem z grup dyskusyjnych, telefony po nocach z zastrzeżonego numeru, maile z pogróżkami etc.  Sprawa zostala zgloszona na PolicjÄ™ i oczywiÅ›cie umorzona...

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 12:06:24
Autor: mvoicem
(23.03.2011 12:01), Rafal T. wrote:
W dniu 11-03-23 11:52, Maddy pisze:

Nigdy się nie domniemywa, że wszyscy znają, więc nie muszę pisać.
Bo nie wszyscy znajÄ…. Ja CiÄ™ nie znam, nie kojarzÄ™.
Zresztą wstydzisz się podpisywać posty.

To nie jest kwestia wstydzenia się. Miałem kilka lat temu duży problem z
jednym człowiekiem z grup dyskusyjnych, telefony po nocach z
zastrzeżonego numeru, maile z pogróżkami etc.  Sprawa zostala zgloszona
na Policję i oczywiście umorzona...

Czy to może ktoś kto kandydował na prezydenta w ostatnich wyborach?

p. m.

Data: 2011-03-23 13:17:25
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 12:06, mvoicem pisze:

Czy to może ktoś kto kandydował na prezydenta w ostatnich wyborach?

nie, nie:)

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 19:29:02
Autor: PapoSmorf
Órzytkownik "mvoicem" napisał:
To nie jest kwestia wstydzenia się. Miałem kilka lat temu duży problem
z jednym człowiekiem z grup dyskusyjnych, telefony po nocach z
zastrzeżonego numeru, maile z pogróżkami etc.  Sprawa zostala
zgloszona na Policję i oczywiście umorzona...

Czy to może ktoś kto kandydował na prezydenta w ostatnich wyborach?

to pewnie ten od wicieczek zagranicznych za nasze pieniÄ…dze, ludzie potem
dzwonią po nocach z pytaniami gdzie ta dróga irlanmdia, egipr, trzecia
japonia, gdzie te niskie podatki, gdzie te wysokie standardy, gdzie te
wyższe zaropki!:O)

Data: 2011-03-23 12:11:32
Autor: Maddy
W dniu 23-03-2011 12:01, Rafal T. pisze:
[...]

Ty to sobie widać umiesz zjednywać przyjaciół. Normalnie słodki misio.
Nieźle trzeba nabroić na grupach, żeby komuś się aż tak narazić...

-

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 13:16:53
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 12:11, Maddy pisze:

Ty to sobie widać umiesz zjednywać przyjaciół. Normalnie słodki misio.
Nieźle trzeba nabroić na grupach, żeby komuś się aż tak narazić...

niekoniecznie :)

pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-03-23 13:31:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
Hello Rafal,

Wednesday, March 23, 2011, 1:16:53 PM, you wrote:

Ty to sobie widaæ umiesz zjednywaæ przyjació³. Normalnie s³odki misio.
Nie¼le trzeba nabroiæ na grupach, ¿eby komu¶ siê a¿ tak naraziæ...
niekoniecznie :)

Koniecznie. Ja nigdy nie wystêpowa³em anonimowo na grupach, wielu
osobom na odciski nadepn±³em ale nie na tyle, ¿eby mnie kto¶ za to
chcia³ szykanowaæ.

--
Best regards,

Data: 2011-03-23 13:37:07
Autor: Maddy
[...]

Koniecznie. Ja nigdy nie występowałem anonimowo na grupach, wielu
osobom na odciski nadepnąłem ale nie na tyle, żeby mnie ktoś za to
chciał szykanować.

Może to zależy na jakie grupy się pisze?
Może kolega udzielał się np. na grupie fanów Lecha Poznań czy miłośników czarnych BMW? Albo coś równie ekstremalnego?
  :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-23 16:16:51
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 13:37, Maddy pisze:

Może to zależy na jakie grupy się pisze?
Może kolega udzielał się np. na grupie fanów Lecha Poznań czy miłośników
czarnych BMW? Albo coś równie ekstremalnego?

pl.soc.polityka - tam można się narazić

pozdr
rafal

Data: 2011-03-23 22:01:30
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
Koniecznie. Ja nigdy nie wystêpowa³em anonimowo na grupach, wielu
osobom na odciski nadepn±³em ale nie na tyle, ¿eby mnie kto¶ za to
chcia³ szykanowaæ.

A tam szykanowaæ. Na debila wszêdzie mo¿na trafiæ.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-03-23 19:28:54
Autor: PapoSmorf
Órzytkownik "Maddy" napisał:
[...]

jak byś sioę nazywała Rafał Tusk to też byś się fstydziła!:O)
ludzie by siÄ™ dziwili jakim CUDEM po 5ciu latach prowadzenia DG ciuchlandu
stać cię na budowę prywatnego apartamentu, więc chłopina kombinuje,
oczywiście wiadomo o jakie CUDA chodzi:O)

Data: 2011-03-26 12:44:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Mar 2011, Rafal T. wrote:

W dniu 11-03-23 10:38, Liwiusz pisze:

I z czego siê te¶æ cieszy? Przecie¿ i tak musi siê pos³ugiwaæ w
oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

Oczywi¶cie ¿e nie. Nie ma nazwiska na fakturach - na umowach tak.

  No to niech lepiej z nikim nie "zacznie", w sensie wej¶cia w spór
w którym dojdzie do walki na donosy.
  Nie s±dzê aby kto¶ "sam z siebie" tego siê przyczepi³, ale formalnie
jest ¼le, niezale¿nie od tego co jest we wpisie.
  Co do faktur, jest bowiem *osobny* przepis, niezale¿ny od przytaczanych
tu przepisów cywilnoprawnych o DG, przepis podatkowy (z ustawy o VAT
oraz rozporz±dzenia z niej wynik³ego) nakazuj±cy podawanie danych *podatnika*.

  A podatnikiem jest Twój te¶æ, nie "dzia³alno¶æ".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-23 10:46:43
Autor: cyklista
EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
U¿ytkownik Liwiusz napisa³:
W dniu 2011-03-23 10:33, Rafal T. pisze:
W dniu 11-03-23 10:02, Liwiusz pisze:

kc.
art. 43(4)
Firm± osoby fizycznej jest jej imiê i nazwisko. Nie wyklucza to
w³±czenia do firmy pseudonimu lub okre¶leñ wskazuj±cych na przedmiot
dzia³alno¶ci przedsiêbiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
okre¶leñ dowolnie obranych.

Ha. To te¶ciowi sie uda³o. Jak wpisywa³ do EDG-1 nazwe te¿ mu
zakwestionowano to zapyta³ o podstawê prawn± - wiêc pani w UM nie
potrafi±c odpowiedzieæ pozwoli³a wpisaæ nazwê bez nazwiska:)

I z czego siê te¶æ cieszy? Przecie¿ i tak musi siê pos³ugiwaæ w
oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz siê nazwiska, czy co?

Cieszy siê ¿e taki cwany, a¿ pewnego dnia wywalj± mu z kosztów wszystkie faktury i ka¿± dop³aciæ podatek za 5 lat wstecz.

Data: 2011-03-23 10:50:42
Autor: Rafal T.
W dniu 11-03-23 10:46, cyklista pisze:

Cieszy siê ¿e taki cwany, a¿ pewnego dnia wywalj± mu z kosztów wszystkie
faktury i ka¿± dop³aciæ podatek za 5 lat wstecz.

UKS nie mia³ co do tego zastrze¿eñ:)

pozdr
rafal

Data: 2011-03-26 08:30:53
Autor: cef
Rafal T. wrote:

zakwestionowano to zapytał o podstawę prawną - więc pani w UM nie
potrafiąc odpowiedzieć pozwoliła wpisać nazwę bez nazwiska:)

I tak w ewidencji jest z nazwiskiem, więc kto będzie chciał to zobaczy.

EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?