Data: 2014-09-16 08:26:10 | |
Autor: Przemeq | |
EGR | |
Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR. Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot sadzą. Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega. Jaka jest wasza opinia w tym temacie. Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje. Przemeq |
|
Data: 2014-09-16 08:48:45 | |
Autor: P.B. | |
EGR | |
Dnia Tue, 16 Sep 2014 08:26:10 +0200, Przemeq napisał(a):
Wymieniałem ostatnio rozrz±d w 1.5 dci 65 KM. Ma rację. EGR to szatański wynalazek ekofaszytów - czę¶ć spalin razem z sadz± i innym syfem wraca do kolektora ss±cego. Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia sprawno¶ci silnika i zapaprania dolotu brudami, które powinny być w rurze wydechowej. Ważne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-09-16 09:17:39 | |
Autor: Shrek | |
EGR | |
On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:
Ważne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mie¶cie, gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu. IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał. Shrek. |
|
Data: 2014-09-16 10:00:06 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
EGR | |
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:
IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była mowa o dieslu w których jedyny pozytywny skutek to redukcja tlenków azotu, ale poza tym wszystki inne wykazuje zmianę na gorsze (wł±cznie z większ± emisj± sadzy - więc musieli szybko dodać filtr cz±steczek stałych). -- Boga prawdopodobnie nie ma. A teraz przestań się martwić i raduj się życiem! |
|
Data: 2014-09-16 10:20:00 | |
Autor: Shrek | |
EGR | |
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze: Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;) Shrek. |
|
Data: 2014-09-16 10:22:23 | |
Autor: Chris | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote: Benzyny też maj± dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-16 10:37:03 | |
Autor: Shrek | |
EGR | |
On 2014-09-16 10:22, Chris wrote:
Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze Benzyny też _miewaj±_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewaj±. S± jakie¶ nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo większo¶ć benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak się niestety spodziewam) nie ma. W sumie nawet jakby były to diesle ¶rednio nadaj± się do jazdy po mie¶cie. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak większo¶ci samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to diesel bardzo ¶rednio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychaj±cym się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim ¶mignie po autostradzie i mało mu pali, ale w mie¶cie na krótkich trasach to porażka. Shrek. |
|
Data: 2014-09-16 10:44:19 | |
Autor: Chris | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 10:37, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:22, Chris wrote: Mam dwa diesle i oba faktycznie maj± turbiny ale oba nie maj± FAP-a co jest dobre w mie¶cie, w moim ¶rednia spalanie obecnie to 6.7l a auto jest nie jest małe (Mondeo Kombi MK4 1.8/99% czasu to miasto Wawa). Drugim jeĽdzi moja była (KIA Cee'd 1.6) i też tam nie ma FAP-a spalania teraz nie pamiętam ale też na pewno mniej niż 7l. Benzyna jak± mam to Volvo V40 1.8 i spalanie w mie¶cie to 10-11l w zimę potrafi więcej. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-16 11:46:30 | |
Autor: Myjk | |
EGR | |
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście, Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy. Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys. km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-16 11:57:16 | |
Autor: Chris | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane. Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-16 12:07:08 | |
Autor: Myjk | |
EGR | |
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe. Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;) Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze. Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-16 12:27:09 | |
Autor: Chris | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris 2010 i nic nie jest wycięte :) Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 A tego nie wiem bo nie miałem z filtrem :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-16 17:53:41 | |
Autor: Cavallino | |
EGR | |
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lv939t$ha6$1@node2.news.atman.pl... W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze: Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano obowiązkowo Euro 5. |
|
Data: 2014-09-17 08:31:59 | |
Autor: Chris | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:
Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały. A 2010 to nie Ceed tylko Mondeo MK4 1.8 który nie ma FAP-a, wersja 2.0 już ma. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-17 16:56:05 | |
Autor: Cavallino | |
EGR | |
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lvb9sv$nob$1@node2.news.atman.pl... W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze: Wcześniej tj. kiedy? Bo moja wersja sprzed liftu nie miała. |
|
Data: 2014-09-16 12:17:59 | |
Autor: tck | |
EGR | |
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lv91hs$fda$1node2.news.atman.pl... W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze: zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2014-09-16 12:27:40 | |
Autor: Chris | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:
Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu. |
|
Data: 2014-09-16 13:15:17 | |
Autor: tck | |
EGR | |
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lv93as$ha6$2node2.news.atman.pl... W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze: to gnojowka jest do traktora albo ciezarowki a nie do samochodu osobowego;) -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2014-09-16 11:41:19 | |
Autor: Myjk | |
EGR | |
Tue, 16 Sep 2014 10:37:03 +0200, Shrek
Fapów chyba nie miewają. Z pewnością nie miewają, bo lotnej sadzy (vel dymka) ze spalania benzyny nie generują. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-16 15:47:14 | |
Autor: Trybun | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote: Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach my¶lałem tak jak Ty - nigdy kopc±cych klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu waż±cego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama rado¶ć. Być może kiedy¶ tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko. |
|
Data: 2014-09-16 18:01:04 | |
Autor: Shrek | |
EGR | |
On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:
Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez No to cieszę się twoim szczę¶ciem, ale pozostane przy swoim zdaniu. Diesle s± dobre w trasę, do miasta wolę prost± benzynę z LPG. Shrek. |
|
Data: 2014-09-17 08:21:53 | |
Autor: Trybun | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 18:01, Shrek pisze:
On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote: Daj spokój z tym szczę¶ciem, to tylko auto..;-) "Prosta benzyna"... mam takowy. o kilka lat młodszy od dieselka. Obroty faluj±, zdjęcie nogi z gazu z dużym opóĽnieniem powoduj± spadek obrotów, wizyta u trzech autoelektryków i bezradnie rozkładane ręce. Pozostała wizyta w serwisie Chevroleta, no fakt, dali radę zlikwidować falowanie obrotów, ale nic nie mog± poradzić na t± opóĽnion± reakcję na zdjęcie nogi z pedału gazu. Auto mam niecałe pół roku a wizyty u mechaników kosztowały mnie ponad 1000zł, a co gorsza auto nadal niesprawne. Dieselka mam rok i jedyne koszty to paliwo. |
|
Data: 2014-09-17 11:12:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
EGR | |
W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:
Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraĽniej gaz ma "na potencjometr" a nie mechaniczny. Wyj±tkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóĽnieniem reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie, jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że co¶ się zepsuło. A po prostu tak ma być, i już. |
|
Data: 2014-09-17 11:30:49 | |
Autor: Trybun | |
EGR | |
W dniu 2014-09-17 11:12, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze: Teraz wydaje się że nie ma prostych samochodów. Ale mimo wszystko gdy w benzyniaku podniosę maskę to wiem co jest co, a w dieslu widzę tylko "ciemno¶ć".. Nawet nie mam pojęcia gdzie znajduj± się filtry paliwa, a co tu dopiero powiedzieć o ¶wiecach żarowych itp rzeczach charakterystycznych do tego typu silników.. Nie, w moim chodzi tylko o wolne opadanie obrotów, nie ma żadnych zastrzeżeń do do reakcji na gaz przy przyspieszaniu. I teraz jeszcze sobie przypomniałem że także nie usunęli mi w serwisie usterki polegaj±cej na poszarpywaniu autem przy ujmowaniu gazu. Szczególnie odczuwalne jest to przy wolnej jeĽdzie na polnych drogach, czyli o złej nawierzchni, gdy co chwilę trzeba zdejmować nogę z gazu. |
|
Data: 2014-09-28 21:57:04 | |
Autor: janusz_k | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 15:47, Trybun pisze:
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:To sie pochwal co ta auto i jaki silnik. -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2014-09-16 12:24:48 | |
Autor: P.B. | |
EGR | |
Dnia Tue, 16 Sep 2014 09:17:39 +0200, Shrek napisał(a):
On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote: Więcej tlenu, więcej paliwa to podskocz± obroty. Jak wzrosn± obroty, to przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilo¶ć tlenu, więc i ilo¶ć paliwa będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawno¶ć będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-09-16 13:08:11 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
EGR | |
Hello P.B.,
Tuesday, September 16, 2014, 12:24:48 PM, you wrote: Więcej tlenu, więcej paliwa to podskocz± obroty. Jak wzrosn± obroty, toWażne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nieDlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mie¶cie, Zbyt mocno zdławiony silnik pracuje niestabilnie w efekcie - mniej sprawnie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-09-17 11:22:15 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
EGR | |
W dniu 2014-09-16 12:24, P.B. pisze:
Więcej tlenu, więcej paliwa to podskocz± obroty. Jak wzrosn± obroty, to Oraz przy okazji zmniejszy się stopień snapełnienia czyli końcowe ci¶nienie sprężania. Spalanie będzie zachodziło w innych warunkach fizycznych, niedokładnie takich, jak zaplanowano. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawno¶ć Jedyne co można powiedzieć z prawdopodobieństwem bliskim 100% to to, że moc maksymalna wzro¶nie. ¦rednia sprawno¶ć energetyczna - niekoniecznie, ¶rednie spalanie też niekoniecznie. |
|
Data: 2014-09-16 11:40:04 | |
Autor: Myjk | |
EGR | |
Tue, 16 Sep 2014 08:48:45 +0200, P.B.
Ma rację. Nie ma. EGR to szatański wynalazek ekofaszytów Grinpis znaczy? - część spalin razem z sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego. Wiesz chociaż po co tam wraca? Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia sprawności silnika i zapaprania dolotu brudami, które powinny być w rurze wydechowej. Zaraz potem w płucach tego, kto jedzie za takim autem. Niewykluczone, że w twoich. Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu. żeby komputer silnika nie odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić. Nie będzie szybsze i nie będzie mniej palić. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-17 12:11:37 | |
Autor: Przemeq | |
EGR | |
Panowie ja zaślepiam.
Ten dieselek nie ma fap ani dwumasy jest najsłabszym dci 65 KM. Teraz ma 10 lat jest u mnie od nowości 5 lat temu wywaliłem 400 pln na drugi egr, teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka któremu idzie 11 rok Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń. Przemeq http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1381312510__egr-schemat_aditech.jpg |
|
Data: 2014-09-18 13:07:55 | |
Autor: Myjk | |
EGR | |
Wed, 17 Sep 2014 12:11:37 +0200, Przemeq
Panowie ja zaślepiam. Wiadomo, w końcu twoja rura wydechowa jest z tyłu. teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka Się ma samochód, to wypada o niego dbać. Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń. Czyszczenie dolotu to nie jakieś przeraźliwe pieniądze a i nie robi się tego codziennie... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-17 22:48:05 | |
Autor: John Kołalsky | |
EGR | |
UĹĽytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl>
To może być trudne |
|
Data: 2014-09-18 00:15:46 | |
Autor: anacron | |
EGR | |
W dniu 16.09.2014 o 08:26, Przemeq pisze:
Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM. Zaślepiałem raz dawno temu w 16CNZ oplowskim. Auto z dołu zbierało się ciut lepiej i paliło 0,5l mniej (u mnie EGR padł i zamiast wymienić, został zaślepiony). -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-09-18 00:18:52 | |
Autor: Mateusz | |
EGR | |
Hmmm,
nie jestem fachowcem z mechaniki samochodowej, ale czy to możliwe, że C4 Grand Picasso 1,8 16V benzyna nie ma w ogóle EGR? Kolega w C5 zaślepił otwór po rzekomym EGR, a ja jeżdżę sobie z tym otworem, coś jest nie tak? Albo może być? M. |
|