Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   EGR

EGR

Data: 2014-09-16 08:26:10
Autor: Przemeq
EGR
Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot sadzą.
Autko jeĹşdzi normalnie nic mu nie dolega.
Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

Przemeq

Data: 2014-09-16 08:48:45
Autor: P.B.
EGR
Dnia Tue, 16 Sep 2014 08:26:10 +0200, Przemeq napisał(a):

Wymieniałem ostatnio rozrz±d w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na za¶lepienie EGR.
Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie za¶miecany dolot sadz±.
Autko jeĽdzi normalnie nic mu nie dolega.
Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

Ma rację. EGR to szatański wynalazek ekofaszytów - czę¶ć spalin razem z
sadz± i innym syfem wraca do kolektora ss±cego. Polepsza to nieco skład
spalin, ale kosztem pogorszenia sprawno¶ci silnika i zapaprania dolotu
brudami, które powinny być w rurze wydechowej. Ważne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-16 09:17:39
Autor: Shrek
EGR
On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:

Ważne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mie¶cie, gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.

IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Shrek.

Data: 2014-09-16 10:00:06
Autor: Andrzej Lawa
EGR
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że
czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa
zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była mowa o dieslu w których jedyny pozytywny skutek to redukcja tlenków azotu, ale poza tym wszystki inne wykazuje zmianę na gorsze (wł±cznie z większ± emisj± sadzy - więc musieli szybko dodać filtr cz±steczek stałych).

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!

Data: 2014-09-16 10:20:00
Autor: Shrek
EGR
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że
czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa
zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Shrek.

Data: 2014-09-16 10:22:23
Autor: Chris
EGR
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że
czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa
zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Benzyny też maj± dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-09-16 10:37:03
Autor: Shrek
EGR
On 2014-09-16 10:22, Chris wrote:

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Benzyny też maj± dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

Benzyny też _miewaj±_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewaj±.

S± jakie¶ nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo większo¶ć benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak się niestety spodziewam) nie ma.

W sumie nawet jakby były to diesle ¶rednio nadaj± się do jazdy po mie¶cie. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak większo¶ci samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to diesel bardzo ¶rednio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychaj±cym się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim ¶mignie po autostradzie i mało mu pali, ale w mie¶cie na krótkich trasach to porażka.

Shrek.

Data: 2014-09-16 10:44:19
Autor: Chris
EGR
W dniu 2014-09-16 10:37, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:22, Chris wrote:

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Benzyny też maj± dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

Benzyny też _miewaj±_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewaj±.

S± jakie¶ nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo
większo¶ć benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak
się niestety spodziewam) nie ma.

W sumie nawet jakby były to diesle ¶rednio nadaj± się do jazdy po
mie¶cie. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak
większo¶ci samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to
diesel bardzo ¶rednio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychaj±cym
się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim ¶mignie po autostradzie i
mało mu pali, ale w mie¶cie na krótkich trasach to porażka.

Mam dwa diesle i oba faktycznie maj± turbiny ale oba nie maj± FAP-a co jest dobre w mie¶cie, w moim ¶rednia spalanie obecnie to 6.7l a auto jest nie jest małe (Mondeo Kombi MK4 1.8/99% czasu to miasto Wawa). Drugim jeĽdzi moja była (KIA Cee'd 1.6) i też tam nie ma FAP-a spalania teraz nie pamiętam ale też na pewno mniej niż 7l. Benzyna jak± mam to Volvo V40 1.8 i spalanie w mie¶cie to 10-11l w zimę potrafi więcej.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-09-16 11:46:30
Autor: Myjk
EGR
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy. Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-09-16 11:57:16
Autor: Chris
EGR
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-09-16 12:07:08
Autor: Myjk
EGR
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
 
Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-09-16 12:27:09
Autor: Chris
EGR
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.

A tego nie wiem bo nie miałem z filtrem :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-09-16 17:53:41
Autor: Cavallino
EGR

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lv939t$ha6$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano obowiązkowo Euro 5.

Data: 2014-09-17 08:31:59
Autor: Chris
EGR
W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lv939t$ha6$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
obowiÄ…zkowo Euro 5.

Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.

A 2010 to nie Ceed tylko Mondeo MK4 1.8 ktĂłry nie ma FAP-a, wersja 2.0 juĹĽ ma.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-09-17 16:56:05
Autor: Cavallino
EGR

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lvb9sv$nob$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lv939t$ha6$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
obowiÄ…zkowo Euro 5.

Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.

Wcześniej tj. kiedy?
Bo moja wersja sprzed liftu nie miała.

Data: 2014-09-16 12:17:59
Autor: tck
EGR

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lv91hs$fda$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.


zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste



--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2014-09-16 12:27:40
Autor: Chris
EGR
W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:lv91hs$fda$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140
tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio
zaciÄ…Ĺ‚ siÄ™
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu
EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.


zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste

Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-09-16 13:15:17
Autor: tck
EGR

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lv93as$ha6$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:lv91hs$fda$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140
tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio
zaciÄ…Ĺ‚ siÄ™
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu
EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.


zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste

Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)


to gnojowka jest do traktora albo ciezarowki a nie do samochodu osobowego;)


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2014-09-16 11:41:19
Autor: Myjk
EGR
Tue, 16 Sep 2014 10:37:03 +0200, Shrek
FapĂłw chyba nie miewajÄ….

Z pewnością nie miewają, bo lotnej sadzy (vel dymka) ze spalania benzyny
nie generujÄ….

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-09-16 15:47:14
Autor: Trybun
EGR
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko taki, że
czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa
zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Shrek.

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach my¶lałem tak jak Ty - nigdy kopc±cych klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu waż±cego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama rado¶ć. Być może kiedy¶ tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

Data: 2014-09-16 18:01:04
Autor: Shrek
EGR
On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach my¶lałem tak jak Ty -
nigdy kopc±cych klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
waż±cego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama rado¶ć.
Być może kiedy¶ tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

No to cieszę się twoim szczę¶ciem, ale pozostane przy swoim zdaniu. Diesle s± dobre w trasę, do miasta wolę prost± benzynę z LPG.

Shrek.

Data: 2014-09-17 08:21:53
Autor: Trybun
EGR
W dniu 2014-09-16 18:01, Shrek pisze:
On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach my¶lałem tak jak Ty -
nigdy kopc±cych klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
waż±cego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama rado¶ć.
Być może kiedy¶ tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

No to cieszę się twoim szczę¶ciem, ale pozostane przy swoim zdaniu. Diesle s± dobre w trasę, do miasta wolę prost± benzynę z LPG.

Shrek.

Daj spokój z tym szczę¶ciem, to tylko auto..;-)

"Prosta benzyna"... mam takowy. o kilka lat młodszy od dieselka. Obroty faluj±, zdjęcie nogi z gazu z dużym opóĽnieniem powoduj± spadek obrotów, wizyta u trzech autoelektryków i bezradnie rozkładane ręce. Pozostała wizyta w serwisie Chevroleta, no fakt, dali radę zlikwidować falowanie obrotów, ale nic nie mog± poradzić na t± opóĽnion± reakcję na zdjęcie nogi z pedału gazu. Auto mam niecałe pół roku a wizyty u mechaników kosztowały mnie ponad 1000zł, a co gorsza auto nadal niesprawne. Dieselka mam rok i jedyne koszty to paliwo.

Data: 2014-09-17 11:12:58
Autor: Jakub Witkowski
EGR
W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:


"Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym opóĽnieniem powoduj± spadek obrotów

Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraĽniej gaz ma "na potencjometr" a nie mechaniczny.
Wyj±tkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóĽnieniem reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie,
jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że co¶ się zepsuło. A po prostu tak ma być, i już.

Data: 2014-09-17 11:30:49
Autor: Trybun
EGR
W dniu 2014-09-17 11:12, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:


"Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym opóĽnieniem powoduj± spadek obrotów

Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraĽniej gaz ma "na potencjometr" a nie mechaniczny.
Wyj±tkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóĽnieniem reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie,
jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że co¶ się zepsuło. A po prostu tak ma być, i już.


Teraz wydaje się że nie ma prostych samochodów. Ale mimo wszystko gdy w benzyniaku podniosę maskę to wiem co jest co, a w dieslu widzę tylko "ciemno¶ć".. Nawet nie mam pojęcia gdzie znajduj± się  filtry paliwa, a co tu dopiero powiedzieć o ¶wiecach żarowych itp rzeczach charakterystycznych do tego typu silników..

Nie, w moim  chodzi tylko o wolne opadanie obrotów, nie ma żadnych zastrzeżeń do do reakcji na gaz przy przyspieszaniu. I teraz jeszcze sobie przypomniałem że także nie usunęli mi w serwisie usterki polegaj±cej na poszarpywaniu autem przy ujmowaniu gazu. Szczególnie odczuwalne jest to przy wolnej jeĽdzie na polnych drogach, czyli o złej nawierzchni, gdy co chwilę trzeba zdejmować nogę z gazu.

Data: 2014-09-28 21:57:04
Autor: janusz_k
EGR
W dniu 2014-09-16 15:47, Trybun pisze:
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z za¶lepienia (prawidłowo działaj±cego) jest tylko
taki, że
czy¶ciej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obci±żeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwało¶ć wydechu. No i podobno wyższa
zawarto¶ć tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie
ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, wła¶nie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Shrek.

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach my¶lałem tak jak Ty -
nigdy kopc±cych klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
waż±cego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama rado¶ć.
Być może kiedy¶ tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
To sie pochwal co ta auto i jaki silnik.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-09-16 12:24:48
Autor: P.B.
EGR
Dnia Tue, 16 Sep 2014 09:17:39 +0200, Shrek napisał(a):

On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:

Ważne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mie¶cie, gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.

Więcej tlenu, więcej paliwa to podskocz± obroty. Jak wzrosn± obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilo¶ć tlenu, więc i ilo¶ć paliwa
będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawno¶ć
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.


--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-16 13:08:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
EGR
Hello P.B.,

Tuesday, September 16, 2014, 12:24:48 PM, you wrote:

Ważne, aby za¶lepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.
Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mie¶cie,
gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.
Więcej tlenu, więcej paliwa to podskocz± obroty. Jak wzrosn± obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilo¶ć tlenu, więc i ilo¶ć paliwa
będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawno¶ć
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

Zbyt mocno zdławiony silnik pracuje niestabilnie w efekcie - mniej
sprawnie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-09-17 11:22:15
Autor: Jakub Witkowski
EGR
W dniu 2014-09-16 12:24, P.B. pisze:
Więcej tlenu, więcej paliwa to podskocz± obroty. Jak wzrosn± obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilo¶ć tlenu, więc i ilo¶ć paliwa
będzie mniejsza.

Oraz przy okazji zmniejszy się stopień snapełnienia czyli końcowe ci¶nienie sprężania.
Spalanie będzie zachodziło w innych warunkach fizycznych, niedokładnie takich, jak zaplanowano.

Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawno¶ć
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

Jedyne co można powiedzieć z prawdopodobieństwem bliskim 100% to to, że moc maksymalna wzro¶nie.
¦rednia sprawno¶ć energetyczna - niekoniecznie, ¶rednie spalanie też niekoniecznie.

Data: 2014-09-16 11:40:04
Autor: Myjk
EGR
Tue, 16 Sep 2014 08:48:45 +0200, P.B.
Ma racjÄ™.

Nie ma.

EGR to szatański wynalazek ekofaszytów

Grinpis znaczy?

- część spalin razem z sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego.

Wiesz chociaĹĽ po co tam wraca?

Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia sprawności silnika i zapaprania dolotu brudami, które powinny być w rurze wydechowej.

Zaraz potem w płucach tego, kto jedzie za takim autem.
Niewykluczone, ĹĽe w twoich.

Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,

Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.

żeby komputer silnika nie odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

Nie będzie szybsze i nie będzie mniej palić.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-09-17 12:11:37
Autor: Przemeq
EGR
Panowie ja zaślepiam.
Ten dieselek nie ma fap ani dwumasy jest najsłabszym dci 65 KM.
Teraz ma 10 lat jest u mnie od nowości 5 lat temu wywaliłem 400 pln na drugi egr, teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka któremu idzie 11 rok

Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń.

Przemeq

http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1381312510__egr-schemat_aditech.jpg

Data: 2014-09-18 13:07:55
Autor: Myjk
EGR
Wed, 17 Sep 2014 12:11:37 +0200, Przemeq
Panowie ja zaślepiam.

Wiadomo, w końcu twoja rura wydechowa jest z tyłu.

teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka

Się ma samochód, to wypada o niego dbać.

Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń.

Czyszczenie dolotu to nie jakieĹ› przeraĹşliwe pieniÄ…dze a i nie robi siÄ™ tego codziennie...

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-09-17 22:48:05
Autor: John Kołalsky
EGR

UĹĽytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl>


Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,

Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.

To może być trudne

Data: 2014-09-18 00:15:46
Autor: anacron
EGR
W dniu 16.09.2014 o 08:26, Przemeq pisze:
Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot
sadzÄ….
Autko jeĹşdzi normalnie nic mu nie dolega.
Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

Zaślepiałem raz dawno temu w 16CNZ oplowskim. Auto z dołu zbierało się
ciut lepiej i paliło 0,5l mniej (u mnie EGR padł i zamiast wymienić,
został zaślepiony).


--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-09-18 00:18:52
Autor: Mateusz
EGR
Hmmm,
nie jestem fachowcem z mechaniki samochodowej,
ale czy to moĹĽliwe, ĹĽe C4 Grand Picasso 1,8 16V benzyna nie ma w ogĂłle EGR?
Kolega w C5 zaślepił otwór po rzekomym EGR, a ja jeżdżę sobie
z tym otworem, coś jest nie tak? Albo może być?

M.

EGR

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona