Data: 2011-03-20 10:47:19 | |
Autor: Przemeq | |
EGR w silniku dci | |
W thali dci zaświeciła się kontrolka recyrkulacji spalin (podobna do śmigłowca)komputer wykrył błąd EGR (czyszczenie nie pomogło) zawór wymieniono na nowy a kontrolka nie zgasła.
Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na komputer aby skasować stary bład. Silnik to 1.5 dci Przemeq |
|
Data: 2011-03-20 11:19:06 | |
Autor: J_K_K | |
EGR w silniku dci | |
Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości news:im4idm$2uh$1news.onet.pl...
W thali dci zaświeciła się kontrolka recyrkulacji spalin (podobna do śmigłowca) Ten śmigłowiec, to raczej ogólnie silnik :-) Tu pytanie czy zgaśnie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz na komputer aby skasować stary bład. Raczej po "iluś-tam" startach silnika. Ew. - akumulator odłączałeś ? Pzdr JKK |
|
Data: 2011-03-20 13:49:52 | |
Autor: emes | |
EGR w silniku dci | |
Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:im4idm$2uh$1@news.onet.pl... W thali dci zaświeciła się kontrolka recyrkulacji spalin (podobna do śmigłowca)komputer wykrył błąd EGR (czyszczenie nie pomogło) zawór wymieniono na nowy a kontrolka nie zgasła. w pamieci bedzie blad, ale nie powinien powodowac zapalenia kontrolki jesli uklad jest sprawny. Skasowac, zobaczyc. Co to za mechanik co nie sprawdza EGR po wymianie ? Kupiles uzywke ? Sprawdz interfejsem czy w ogole chodzi egr, moze ten tez sie zacina. |
|
Data: 2011-03-20 14:36:01 | |
Autor: Przemeq | |
EGR w silniku dci | |
Zawór kupiłem nowy Pierburg-a czyli tej samej firmy co był.
Jak pisałem byłem na kompie i błąd zaworu EGR i czujnika położenia EGR. Wymieniłem zawór sam, a kontrolka dalej świeci. Dlatego nie wiem jechać drugi raz na komp aby skasować błąd czy sama zgaśnie. Autko normalnie pracuje, przyśpiesza nie kopci. Przemeq |
|
Data: 2011-03-21 09:41:14 | |
Autor: Dman-666 | |
EGR w silniku dci | |
Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy: Tu pytanie czy zgas›nie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz Raczej nie zgasnie jak wymieniles caly EGR. Instrukcja serwisowa wymaga po wymianie EGR skalibrowanie go do pracy poprzez komputer. Z ciekawosci - jaki byl dokaldnie komunikat serwisowy an desce (zolty kluczyk i to co komp wyplul z siebie)? -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec |
|
Data: 2011-03-21 12:27:23 | |
Autor: Przemeq | |
EGR w silniku dci | |
Sugerujesz wirusika w moim systemie ?? Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1news.onet.pl ! Pewnie kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy: To se patrz dalej. Komp wyplu³ 2 b³êdy (ale cytuje z pamiêci nie mam tej kartki w tej chwili przed sob±) b³±d zaworu EGR i czujnika po³o¿enia EGR, b³ad skasowano kontrolka zgas³a i zapali³a siê ponownie po 20 km jazdy potem wymieni³em zawór na nowy, a kontrolka nie zgas³a. Widze ¿e czeka mnie druga wizyta na kompie ale jak b³êdy bêda te same, a kontrolka siê znów zapali to brak pomys³ów. Przemeq |
|
Data: 2011-03-21 12:07:41 | |
Autor: Dman-666 | |
EGR w silniku dci | |
Patrze a tu w szybce robal taki: news:im7cms$u4o$1news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy: Widze ¿e czeka mnie druga wizyta na kompie ale jak b³êdy bêda te Napisalem Ci - skalibruj EGR i bedzie cacy. Chyba, ze ten ktory kupiles jest tez walniety. Innych przyczyn nie widze. -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec |
|
Data: 2011-03-21 13:50:32 | |
Autor: Przemeq | |
EGR w silniku dci | |
Dziêki jestem ju¿ umówiony na komp. Zawór fabrycznie nowy ale nigdy nie
wiadomo. Przemeq |
|
Data: 2011-03-21 22:28:43 | |
Autor: PaweL | |
EGR w silniku dci | |
Tak konkretnie to trzeba zresetowaæ kalibracjê, ¿eby ECM uczy³ sie od nowa sterowania nowym zaworem.
(to co¶ innego niz kasowanie b³êdów) Pawe³ |
|
Data: 2011-03-23 08:00:06 | |
Autor: Przemeq | |
EGR w silniku dci | |
I wczoraj b³edy usuniêto, zawór przyuczono i po przejechaniu 20 km kontrolka sie zapali³a dzisiaj reklamacja i jestem pewny na 99 % ¿e znowu b³ad
po³o¿enia czujnika EGR i zaworu EGR. Nachodzi mnie my¶l ¿e mo¿e kabelki na wtyczkach gdzies po¶niedzia³y ta przy zaworze jest ok ` drugi koniec jest przy kompie czy ta wi±zka od EGR koñczy siê w innym miejscu ? Przemeq U¿ytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:im8fue$p0s$1usenet.news.interia.pl... Tak konkretnie to trzeba zresetowaæ kalibracjê, ¿eby ECM uczy³ sie od nowa sterowania nowym zaworem. |
|
Data: 2011-03-24 08:17:29 | |
Autor: Przemeq | |
EGR w silniku dci | |
Wizyta u drugiego diagnosty jego komputer wy¶wietli³
"b³±d obwodu egr" Stary zawór sprawdzi³em wed³ug noty Pierburg-a http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0085a_en_web.pdf uszkodzony potencjometr brak oporu w ¿adnym po³o¿eniu zaworu bez ró¿nicy otwarty czy zamkniêty (pewnie przepalona ¶cie¿ka). Efekt koñcowy: - wstawiony nowy zawór, - wywala b³±d zaraz po odpaleniu samochodu, -sprawdzone przy sterowniku, wszystko jest w porz±dku, a nie chce chodziæ, napiêcie dochodzi do zaworu (to co zasila elektromagnes), ale niema sterowania ze sterownika, (jak testuje siê zawór z komputera diagnosty to otwiera siê i zamyka) - zawór jest ca³y czas zamkniêty, Czy mo¿na je¼dziæ z zamkniêtym zaworem (diagnosta twierdzi,¿e tak)? Czy mo¿e byæ przepalony jaki¶ przeka¼nik ? Czy oznacza to awarie komputera (sterownika)?? Z góry dziêkuje za odpowied¼ Przemeq |
|