EGR w silniku dci

Data: 2011-03-21 09:41:14
Autor: Dman-666
EGR w silniku dci
Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy:
Tu pytanie czy zgas›nie sama np po przejechaniu 100 km czy drugi raz
na komputer aby skasowac stary blad.
Silnik to 1.5 dci

Raczej nie zgasnie jak wymieniles caly EGR. Instrukcja serwisowa wymaga po wymianie EGR skalibrowanie go do pracy poprzez komputer.
Z ciekawosci - jaki byl dokaldnie komunikat serwisowy an desce (zolty kluczyk i to co komp wyplul z siebie)?

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-03-21 12:27:23
Autor: Przemeq
EGR w silniku dci

Sugerujesz wirusika w moim systemie ??
 Patrze a tu w szybce robal taki: news:im4idm$2uh$1news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten Przemeq . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy: To se patrz dalej.

Komp wypluł 2 błędy  (ale cytuje z pamięci nie mam tej kartki w tej chwili
przed sobą) błąd zaworu EGR i czujnika położenia EGR,  bład skasowano kontrolka zgasła i zapaliła się
ponownie  po 20 km jazdy potem wymieniłem zawór na nowy, a kontrolka nie
zgasła.
Widze że czeka mnie druga wizyta na kompie  ale jak błędy będa te same, a
kontrolka się znów zapali to brak pomysłów.

Przemeq

Data: 2011-03-21 12:07:41
Autor: Dman-666
EGR w silniku dci
Patrze a tu w szybce robal taki: news:im7cms$u4o$1news.onet.pl ! Pewnie
[...]

Napisalem Ci - skalibruj EGR i bedzie cacy. Chyba, ze ten ktory kupiles jest tez walniety.
Innych przyczyn nie widze.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-03-21 13:50:32
Autor: Przemeq
EGR w silniku dci
Dzięki jestem już umówiony na komp. Zawór fabrycznie nowy ale nigdy nie
wiadomo.

Przemeq

Data: 2011-03-21 22:28:43
Autor: PaweL
EGR w silniku dci
Tak konkretnie to trzeba zresetować kalibrację, żeby ECM uczył sie od nowa sterowania nowym zaworem.
(to coś innego niz kasowanie błędów)

Paweł

Data: 2011-03-23 08:00:06
Autor: Przemeq
EGR w silniku dci
I wczoraj błedy usunięto, zawór przyuczono i po przejechaniu 20 km kontrolka sie zapaliła dzisiaj reklamacja i jestem pewny na 99 % że znowu bład
położenia czujnika EGR i zaworu EGR.
Nachodzi mnie myśl że może kabelki na wtyczkach gdzies pośniedziały ta przy zaworze jest ok ` drugi koniec jest przy kompie czy ta wiązka od EGR kończy się w innym miejscu ?

Przemeq

Data: 2011-03-24 08:17:29
Autor: Przemeq
EGR w silniku dci
Wizyta u drugiego diagnosty jego komputer wyświetlił
"błąd obwodu egr"
Stary zawór sprawdziłem według noty Pierburg-a
http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0085a_en_web.pdf
uszkodzony potencjometr brak oporu  w żadnym położeniu zaworu bez
różnicy otwarty czy zamknięty (pewnie przepalona ścieżka).
Efekt końcowy:
- wstawiony nowy zawór,
- wywala błąd zaraz po odpaleniu samochodu,
-sprawdzone przy sterowniku, wszystko jest w porządku, a nie chce
  chodzić, napięcie dochodzi do zaworu (to co zasila elektromagnes), ale
  niema sterowania ze sterownika, (jak testuje się zawór z komputera
  diagnosty to otwiera się i zamyka)
- zawór jest cały czas zamknięty,
Czy można jeździć z zamkniętym zaworem (diagnosta twierdzi,że tak)?
Czy może być przepalony jakiś przekaźnik ?
Czy oznacza to awarie komputera (sterownika)??

Z góry dziękuje za odpowiedź

Przemeq

EGR w silniku dci