EKUZ problem

Data: 2012-04-12 11:00:09
Autor: nadcisnieniowiec
EKUZ problem
W normalnych państwach pewnie tak jest: każdy zainteresowany ubezpieczony otrzymuje na życzenie kartę EKUZ (ważną w UE i państwach EFTA), ale w Polsce znów musi być skomplikowanie i do góry nogami.
I tak mamy karty dla studentów, pracowników, turystów i jeszcze osobno kraje UE i EFTA a w formularzu wpisujemy nazwę państwa do którego się udajemy, nosz k...
Załóżmy że chcę objechać autostopem Europę, a jak gdzieś mi się spodoba, to zostanę tam do pracy i może to być Norwegia, a może Dania. Więc tak, będę turystą w paru państwach, ale mogę stać się osobą poszukują pracy! To ile formularzy mam złożyć i dostanę 8 kart?!
Czy w tym kraju może być cokolwiek normalnie?!?

Data: 2012-04-12 14:36:40
Autor: wromek
EKUZ problem
[...]

normalnie? heheh, nigdy. ja mialem karte na UE na rok wazna bo pracowalem na calym terenie ale co i jak to musisz sie dowiadywac w zusie-pogadaj ladnei z pania jadzia i sie dowiesz co i jak...

Data: 2012-04-12 15:42:41
Autor: nadcisnieniowiec
EKUZ problem
Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jm6i98$sqf$1inews.gazeta.pl...
> [...]

normalnie? heheh, nigdy. ja mialem karte na UE na rok wazna bo pracowalem na calym terenie ale co i jak to musisz sie dowiadywac w zusie-pogadaj ladnei z pania jadzia i sie dowiesz co i jak...

Doprowadziłem sytuację do absurdu, chodzi mi o to jedynie czy deklarowany cel wyjazdu i kraj docelowy, to głównie i formalnie tylko do celów statystycznych,
czy też faktycznie jeśli zgloszę deklarację jako turysta jadący do Belgii, a coś mi się przydarzy jako poszukującemu pracy w Norwegii to EKUZ okaże się nieważny??
Co wpisałeś jako kraj docelowy, po prostu UE?

Data: 2012-04-13 00:03:59
Autor: on
EKUZ problem

Doprowadziłem sytuację do absurdu, chodzi mi o to jedynie czy
deklarowany cel wyjazdu i kraj docelowy, to głównie i formalnie tylko do
celów statystycznych

Mi mówili, że to tylko "informacyjnie". Na tej podstawie dają m.in. kartki z informacją o procedurach i warunkach ubezpieczenia w danym kraju.
Wpisuję kraj docelowy najbliższego wyjazdu, nie zależnie w ilu w okresie ważności tej karty będę. Gdy zapytałem powiedzieli, że OK.

Data: 2012-04-16 10:16:10
Autor: WAM
EKUZ problem
On Fri, 13 Apr 2012 00:03:59 +0200, on <on@on.no> wrote:

[...]

Potwierdzam - tylko do wydania odpowiedniej kartki informacyjnej.

WAM

Data: 2012-04-13 00:05:57
Autor: wromek
EKUZ problem
[...]

akurat ja pracuje w transporcie i wykonuje zlecenia na terenie calej UE wiec zglosilem wszystkie kraje, ktore mogly wystapic czy jakos tak, nie jestem juz dzisiaj pewny bo karta sie skonczyla a ja jej juz nie potrzebuje..

EKUZ problem