Data: 2010-06-14 09:05:56 | |
Autor: Ele-Drive | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Witam,
Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. Ja latam na paraplanie zasilanym na prąd (paralotnia - ppgg). Mamy trajkę dwuosobową, gdzie napęd stanowi silnik elektryczny (bezszczotkowy z magnesami trwałymi) o mocy 23 kW, bateria litowo-polimerowa o pojemności 7 kWh. Skrzydło Mac, Pasha III. Silnik zaprojektował i wykonał Komel w Katowicach Dla lotu jednoosobowego autonomia lotu będzie do 1 godziny. Super odczucia - zero smordu benzyny, przy locie horyzontalnym wrażenie jakby za plecami był zamontowany wentylator (smigło hałasuje przy starcie, potem jest znacznie ciszej) No i tanio się lata - godzina to koszt mniej niż 3 złote. Filmik z lotów jest dostępny na http://www.eledriveco.eu/movie.html pzdr Kuba |
|
Data: 2010-06-14 09:27:43 | |
Autor: teszekul | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. DLA mnie 1h to trochę mało. Czy możliwe jest zmiana aku w czasie lotu? jk |
|
Data: 2010-06-14 11:11:18 | |
Autor: Robert Tomasik | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "teszekul" <teszekul@teszekul.pl> napisał w wiadomości news:hv4llj$r7s$1news.onet.pl... Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. Sądzę, że problemem jest jego ciężar. Bo co za problem kilka akumulatorów połączyć. Tylko, że moc silnika od tego nie wzrośnie. |
|
Data: 2010-06-14 13:25:22 | |
Autor: teszekul | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Sądzę, że problemem jest jego ciężar. Bo co za problem kilka akumulatorów wierz, codzilo mi raczej o "tankowanie w powietszu". POdlatuje kolega i daje na wimanę... jk |
|
Data: 2010-06-14 14:26:05 | |
Autor: grzech | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "teszekul" <teszekul@teszekul.pl> napisał w wiadomości news:hv53j7$54v$1news.onet.pl... Sądzę, że problemem jest jego ciężar. Bo co za problem kilka akumulatorów Jeśli wybitnie uzdolniony kontroler lotu dobrze naprowadzi to co za problem. |
|
Data: 2010-06-24 02:33:26 | |
Autor: p 47 | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "grzech" <siwik.USUNTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hv574s$fkn$1news.onet.pl...
Dodatkowo jak kolega lata swoim prywatnym b747 to juz absolutnie n ie problem ;-) p47 |
|
Data: 2010-06-14 14:34:46 | |
Autor: Piotrp_de | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
> Sądzę, że problemem jest jego ciężar. Bo co za problem kilka akumulatorówKolina, pszecierz po co kąmplkójesz! Podlatójesz se do pierszej linji wyskokiego npsięcia, apiesz lewm rnkom za jeden drót, prawom renkom za iny drót i jórz masz naładowane na nastempnom gadzinę lotó. Proste jak drót? -- |
|
Data: 2010-06-14 19:02:49 | |
Autor: Ele-Drive | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
zależy czym chcesz latać. Bo jak taki naped załozysz np do szybowca, a znacznie lepszej doskonałości, to z tej samej baterii polatasz znacznie dluzej niż na glajcie, który w porywach ma doskonałośc 7
Użytkownik "teszekul" <teszekul@teszekul.pl> napisał w wiadomości news:hv4llj$r7s$1news.onet.pl... Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. |
|
Data: 2010-06-14 19:47:54 | |
Autor: myszek | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Ele-Drive wrote:
zależy czym chcesz latać. Bo jak taki naped załozysz np do szybowca, a W dobrym szybowcu ciekawym pomyslem byloby doladowywanie akumulatorow w locie z wykorzystaniem smigla jako turbiny - kosztem oczywiscie zwiekszonej predkosci opadania. W silnych noszeniach mozna byloby zgromadzic w ten sposob sporo wiecej energii niz po prostu pozwalajac na zwiekszenie wysokosci lotu (ktora to wysokosc jest mocno ograniczona). Czy planujecie zrobienie takiego ukladu? Fajny bylby :-) pozdrowienia krzys -- _^..^_)_ \ / \____/ |
|
Data: 2010-06-14 14:58:06 | |
Autor: Piotrp_de | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. Ale to już parę lat się da. Popatrz tu: http://www.lange- flugzeugbau.de/htm/deutsch/produkte/antares_20e/antares_20E.html To piękny szybwiec na LiPole. Na jednym ładowaniu masz wyjazd na 3000m (na raz lub na raty). Pierwszy mi znany elektryczek to: Air Energy AE-1 Silent: http://www.energyprofi.com/jo/Elektro-und-Solarflugzeuge-1997-2006.html - latał już w 1997 roku! W USA widziałem też pięknego ULa z napędem spalinowym i alternatywnym elektrycznym. Niestety nie znajduję linku do niego, ale w UK: http://yuneeccouk.site.securepod.com/Aircraft.html Tak więc nie tylko "szmatoloty" ale i letadla sterowane aerodynamicznie już w tym piórka maczają... Pozdrawiam Piotr -- |
|
Data: 2010-06-14 19:05:56 | |
Autor: Ele-Drive | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
tak, jest też youneec z electric ppg, ale ppgg (czyli trajki) to jeszcze nie widzialem. A u nas w kraju, to chyba pierwszy przypadek (nie liczac wczesniejszych prób z jednoosobowym ppg)
Użytkownik "Piotrp_de" <piotrp_deWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:60b5.00000b7f.4c16275enewsgate.onet.pl... Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. |
|
Data: 2010-06-15 12:48:30 | |
Autor: J.F. | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "Ele-Drive" <jbernatt@poczta.fm> napisał w
Dla lotu jednoosobowego autonomia lotu będzie do 1 godziny. A calosc ile kosztuje ? Bo dopiero jak podzielic koszt calosci przez przewidywane np 100h lotu, to sie okaze ile to bylo warte :-) Ile ta bateryjka wazy ? J. |
|
Data: 2010-06-15 13:29:45 | |
Autor: kugel | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Jaki jest koszt takiej "baterii" i ile ona waży??
kugel |
|
Data: 2010-06-15 21:37:12 | |
Autor: Ele-Drive | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
sumaryczny czas lotu do obnizenia pojemnosci baterii o 20% to około 600-1000 (zalezy od sposobu eksploatacji baterii) godzin a dokładniej cykli ładowania .. Potem tez mozna latac, ale czas lotu bedzie nizszy.
Przewidywany koszt w Polsce to rownowartosc ok 15.000 EUR (wózek z kompletnym napedem) oprócz kosztu lotu ważny jest brak wibracji silnika, smrodu, hałasu silnika itp Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hv7lpu$i4b$1news.onet.pl... Użytkownik "Ele-Drive" <jbernatt@poczta.fm> napisał w |
|
Data: 2010-06-15 22:41:56 | |
Autor: Piotrp_de | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
sumaryczny czas lotu do obnizenia pojemnosci baterii o 20% to około 600-1000 (zalezy od sposobu eksploatacji baterii) godzin a dokładniej cykli ładowania . Potem tez mozna latac, ale czas lotu bedzie nizszy. Oj, coś bardzo optymistycznie to widzisz... LiPole, jak są naprawdę dobre i zadbane (dokładnie balansowane i niezbyt głęboko rozładowywane) to licz na 200 - 300 cykli. Mam z tymi (a także z LiIon i LiFe) sporo doświadczenia... Znam przypadki, że dobre (drogie) pakiety po 20 cyklach puchły. Pozdrawiam Piotr -- |
|
Data: 2010-06-16 11:26:26 | |
Autor: Ele-Drive | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "Piotrp_de" <piotrp_deWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:60b5.00000c63.4c17e594newsgate.onet.pl... sumaryczny czas lotu do obnizenia pojemnosci baterii o 20% to około 600-1000 Mamy spore doświadczenie z Li-Po. W paralotni sa takie same cele, które są montowanie w produkowanym w Polsce samochodzie elektrycznym Re-Volt. Producent określa zywotnośc na 1000 cykli. Z tym, że w samochodzie masz w czasie jazdy rozładowanie i ładowanie ( w czasie hamowania), a w lotnictwie tylko rozładowanie. Wiec żywotnośc nie powinna byc gorsza niz samochodzie - jeden warunek nie należy latać na tzw "rezerwie" czyli przy dolnej granicy napięcia. W samochodzie, gdy przekroczy sie dolny próg napięcia to bateria sie automatycznie wyłaczy - w lotnictwie jest to raczej mało wskazane - bo może akurac braknąć Ci kawałka by np przeskoczyć nad budynkiem. Wiec bateria sie sama nie wylacza pzdr Kuba |
|
Data: 2010-06-15 23:05:43 | |
Autor: Jan Werbiński | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "Ele-Drive" <jbernatt@poczta.fm> napisał w wiadomoci news:hv8kpa$pnt$1inews.gazeta.pl...
oprócz kosztu lotu ważny jest brak wibracji silnika, smrodu, hałasu silnika itp Na filmie słychać duży hałas. -- Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul Prywatna http://www.janwer.com/ Nasza siec http://www.fredry.net/ |
|
Data: 2010-06-15 23:21:41 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik Jan Werbiński napisał:
Użytkownik "Ele-Drive" <jbernatt@poczta.fm> napisał w wiadomości Hałasu od śmigła prostymi sposobami nie unikniesz - nawet pracując w idealnie wolnej przestrzeni generuje szum a jeśli blisko śmigła znajdzie się niesymetryczna przeszkoda to hałas jest spory - przecież główny hałas wytwarzany przez współczesne śmigłowce nie pochodzi od silników a od wirnika głównego. -- Darek |
|
Data: 2010-07-08 23:51:44 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
""Dariusz K. Ładziak"" 4c17ee8c$0$2605$65785112@news.neostrada.pl Na filmie słychać duży hałas. : Hałasu od śmigła prostymi sposobami nie unikniesz - nawet pracując w : idealnie wolnej przestrzeni generuje szum a jeśli blisko śmigła znajdzie : się niesymetryczna przeszkoda to hałas jest spory - przecież główny : hałas wytwarzany przez współczesne śmigłowce nie pochodzi od silników a : od wirnika głównego. Helikopter stale macha łopatami w osi łopat, podczas gdy w samolocie takich ruchów praktycznie nie ma. (są, ale nie tak częste i nie tak szybkie jak w helikopterze, który w ten sposób kieruje) -- 02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV oznacza sztah . Ventolinem ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . . . spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 719 . . . . . . . . P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425 . . lipiec . E . . . . . -- -- > . 699 2223 2627 29 01 03 . 07 F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690 28 02 06 08 2526 01 03 . 17.`'.20 680 ._. 30 VV .-. l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.' 05 '.O_' / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/... |
|
Data: 2010-06-16 14:18:13 | |
Autor: J.F. | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
Użytkownik "Ele-Drive" <jbernatt@poczta.fm> napisał
sumaryczny czas lotu do obnizenia pojemnosci baterii o 20% to około 600-1000 (zalezy od sposobu eksploatacji baterii) godzin a dokładniej cykli ładowania . Potem tez mozna latac, ale czas lotu bedzie nizszy. Teoria. Jak bedziesz latal raz na tydzien godzinke, to ze starosci padna. J. |
|
Data: 2010-07-08 23:41:14 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
ELEKTRYCZNE LOTNICTWO | |
"Ele-Drive" hv4kcn$189$1@inews.gazeta.pl Nie wiem czy wiecie, ale jest już mozliwośc latania z napędem elektrycznym. Tak. Nawet z energii słonecznej i nawet nocą. :) 26 godzin nad Europą. :) Ale samolot kosztował już 80 mln euro i rozwija niebotyczną ;) szybkość 50 km/h. :) Dla lotu jednoosobowego autonomia lotu będzie do 1 godziny. No i tanio się lata - godzina to koszt mniej niż 3 złote. Pewnie zanim kupię samolot, to będą już tylko elektryczne. ;) -- 02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV oznacza sztach . Ventolinem ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . . . spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 719 . . . . . . . . P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425 . . lipiec . E . . . . . -- -- > . 699 2223 2627 29 01 03 . 07 F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690 28 02 06 08 2526 01 03 . 17.`'.20 680 ._. 30 VV .-. l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.' 05 '.O_' / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/... |