Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ELM327 - uzywa ktos?

ELM327 - uzywa ktos?

Data: 2011-08-18 22:35:37
Autor: Irokez
ELM327 - uzywa ktos?
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:j2jo48$qai$1news.onet.pl...
Ktos z grupowiczow uzywa interfejsu diagnostycznego ELM327?
Jezeli tak, to z jakim oprogramowaniem i jakie skutki to daje?
Z jakimi autami sa problemy lub jakies specyficzne programy?
U mnie do Alfy 156 zadzialal tylko z programem Fiat ECU Scan.

Jak potrzebujesz do Alfy to najpierw określ się jaki silnik (do JTD to OBDII), a najlepiej odwiedź forum alfaholicy.org i/lub fiatecuscan.net

Linków bezpośrednich nie podaje, bo zara mnie posądzą o reklamę (miałem 156'ke)

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-08-18 23:16:27
Autor: venioo
ELM327 - uzywa ktos?
W dniu 2011-08-18 22:35, Irokez pisze:

Jak potrzebujesz do Alfy to najpierw określ się jaki silnik (do JTD to
OBDII), a najlepiej odwiedź forum alfaholicy.org i/lub fiatecuscan.net

Linków bezpośrednich nie podaje, bo zara mnie posądzą o reklamę (miałem
156'ke)


Do Alfy nie potrzebuje, bo mam specjalny kabelek do Alfy :) i na Alfaholikach jestem zapisany :) i lepszy do Alfy jest Alfadiag, chociaz trudniejszy w obsludze.
Z tym ze ELM327 bardziej stabilnie dziala np. z FiatEcuScan.
Alfe podalem jako przyklad, bo akurat mam na podwórku.
Dało sie zczytać silnik, ale nie dało sie już np. modułu ABS.
Ale do tego mam specjalny kabel, jak pisalem wczesniej.




--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

Data: 2011-08-19 10:58:53
Autor: Irokez
ELM327 - uzywa ktos?
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:j2jvfd$kdt$1news.onet.pl...
W dniu 2011-08-18 22:35, Irokez pisze:
Jak potrzebujesz do Alfy to najpierw określ się jaki silnik (do JTD to
OBDII), a najlepiej odwiedź forum alfaholicy.org i/lub fiatecuscan.net
Linków bezpośrednich nie podaje, bo zara mnie posądzą o reklamę (miałem
156'ke)
Do Alfy nie potrzebuje, bo mam specjalny kabelek do Alfy :) i na Alfaholikach jestem zapisany :) i lepszy do Alfy jest Alfadiag, chociaz trudniejszy w obsludze.
Z tym ze ELM327 bardziej stabilnie dziala np. z FiatEcuScan.
Alfe podalem jako przyklad, bo akurat mam na podwórku.
Dało sie zczytać silnik, ale nie dało sie już np. modułu ABS.
Ale do tego mam specjalny kabel, jak pisalem wczesniej.

Bo ELM jest do silnika i nic więcej.
Nawet nie potrafi się przełaczyć na odpowiednią linię.

--
Irokez

Data: 2011-08-20 00:54:13
Autor: Tomasz Pyra
ELM327 - uzywa ktos?
W dniu 2011-08-19 10:58, Irokez pisze:
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości
news:j2jvfd$kdt$1news.onet.pl...
W dniu 2011-08-18 22:35, Irokez pisze:
Jak potrzebujesz do Alfy to najpierw określ się jaki silnik (do JTD to
OBDII), a najlepiej odwiedź forum alfaholicy.org i/lub fiatecuscan.net
Linków bezpośrednich nie podaje, bo zara mnie posądzą o reklamę (miałem
156'ke)
Do Alfy nie potrzebuje, bo mam specjalny kabelek do Alfy :) i na
Alfaholikach jestem zapisany :) i lepszy do Alfy jest Alfadiag,
chociaz trudniejszy w obsludze.
Z tym ze ELM327 bardziej stabilnie dziala np. z FiatEcuScan.
Alfe podalem jako przyklad, bo akurat mam na podwórku.
Dało sie zczytać silnik, ale nie dało sie już np. modułu ABS.
Ale do tego mam specjalny kabel, jak pisalem wczesniej.

Bo ELM jest do silnika i nic więcej.

W zasadzie nawet mniej.
ELM służy do oczytania błędów zgłaszanych przez ECU lampką "check engine", mających najczęściej związek z ekologią.
Ten interfejs służy do tego żeby na ogólnym przeglądzie diagnosta mógł sprawdzić czy w samochodzie działa katalizator i czy lambdy są sprawne.

Cokolwiek ponadto rzadko się udaje - czasami udaje się odczytać kody innych błędów zgłaszanych przez ECU silnika.

Do poważnej diagnostyki trzeba mieć specjalizowane oprogramowanie dla danego modelu (zazwyczaj jeszcze też specjalny interfejs).

Ewentualnie drogi diagnoskop który potrafi obsługiwać ileś tam różnych modeli (ale z jakością tej obsługi to już różnie bywa mocno różnie).

Data: 2011-08-20 10:24:10
Autor: nom
ELM327 - uzywa ktos?

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:j2l8kk$tkj$1news.onet.pl...

Bo ELM jest do silnika i nic więcej.
Nawet nie potrafi się przełaczyć na odpowiednią linię.

Nie dokonca jest to prawda. :-)
Trzeba rozróżnic dwa typy interfejsów sprzedawanych na znanych portalach aukcyjnych:
1) specjalizowane kontrolery jednoukładowe (taki jak np. ELM327 lub inne)
2) oraz zwykłe translatory poziomow logicznych + konwerter RS232 na USB (przeważnie na układzie FTDI) zwane na allegro układami VAG KKL czy jakoś tak :-)

Do każdego interfejsu potrzebne jest oprogramowanie i ono jest tak  naprawdę najważniejsze. ELM327 ma "zaszytą" w swojej strukturze określoną liczbę rozkazów, do których program odwołuje się za pomoca komend AT (tak jak do modemu telefonicznego :-) ). Natomiast rozkazy VAG KKL zależą tylko i wyłącznie od inwencji programisty i co on w swoim programie umieści. Inna sprawa, że producenci samochodów w gnieździe OBD2 umieszczają sterowniki na różnych pinach (jedynie chyba VW i pochodne grupy ma wszystkie sterowniki na jednej linii K). Do samochodów z takim rozmieszczniem sterowników na różnych pinach potrzebny jest mulitplekser (ręcznie przełączany za pomocą przełącznika albo lepiej układ scalony, ale musi być sterowany programowo).
Żeby odpytać jakiś sterownik w samochodzie to trzeba najpierw go zaadresować, a więc znać adres sterownika. Przeważnie ECU jest na adresie 01 więc każdy interfejs potrafi go poprawnie zaadresować. Adresów jest od 0 do 255 (zapis na 1 bajcie, to oczywiście na magistrali K, bo na CAN to już jest inaczej). Później jak połączymy się z danym sterownikiem (za pomocą odpowiedniego protokołu, a ich też jest kilka, żeby nie było łatwo :-) ) to możemy wysyłać odpowiednie rozkazy i odpytywać sterownik.
Tak więc, żeby poprawnie odczytać dany sterownik w samochodzie trzeba znać:
1) numer pinu w gnieździe OBD2
2) pod jakim adresem znajduje się sterownik
3) jaki protokół obsługuje sterownik
4) jakie rozkazy można mu wydawać i co otrzymać (co z tego jak odczytamy jakąś wartość jak nie wiemy co to jest w jakich jednostkach).
Dlatego bardzo dobre softy są do grupy VW, bo nie dość, że obsłuzymy wszystkie sterowniki w samochodzie po jednej linii K to jeszcze VCDS, VAG COM czy VW Tool mają bardzo dobrze opisane wszystkie parametry, błedy, rozkazy, więc nie musimy znać adresów sterowników i jakie można na nim wykonać działania. :-)
W nowszych samochodach jest magistrala CAN i po niej można odczytywać parametry, ale do tego potrzebny jest oczywiście odpowiednie oprogramowanie.

ELM327 - uzywa ktos?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona