Data: 2012-05-03 16:37:37 | |
Autor: KiloSierra | |
EPBC [i][i] | |
W dniu 12/05/01 14:28, KiloSierra pisze:
:( tak gwoli refleksji.... jak by ktos Wam wmawial ze latanie jest niebezpieczne... do dzisiaj - a to nie koniec dlugiego weekendu - zginelo na drogach 47 osĂłb a rannych jest 752!!! W wodzie utonelo 18.... ( w samÄ… srode 8!!!) |
|
Data: 2012-05-03 18:27:46 | |
Autor: Tomek | |
EPBC [i][i] | |
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:4fa29831$0$26705$65785112news.neostrada.pl... W dniu 12/05/01 14:28, KiloSierra pisze: tak gwoli refleksji.... jak by ktos Wam wmawial ze latanie jest niebezpieczne... Nie porównujmy masowości sportów lotniczych do wypoczynku nad wodą czy wypadkami na droagach. Co ciekawe, z tego co pamiętam z głowy, były gdzieś w ostatnim 10-12 leciu dwa wypadki wyołane złą pogodą - raz Wilga uderzyła w komin EC Żerań i raz samolot z doświadczonym instruktorem uderzył pod Sierpcem w odciągi masztu radiowego. Większość to albo przeciągnięcie na małej wysokości albo nieutrzymanie bezpiecznej wysokości lotu. Tomek. |
|
Data: 2012-05-03 21:08:30 | |
Autor: KiloSierra | |
EPBC [i][i] | |
W dniu 12/05/03 18:27, Tomek pisze:
Co ciekawe, z tego co pamiętam z głowy, były w tej chwili kolejny wypadek w Pile wiec na pewno kolejne ofiary.... ale przy okazji wyszlo ze w zeszlym roku w lotnictwie w PL byly 44 ofiary. |
|
Data: 2012-05-03 21:12:13 | |
Autor: KiloSierra | |
EPBC [i][i] | |
W dniu 12/05/03 21:08, KiloSierra pisze:
W dniu 12/05/03 18:27, Tomek pisze: dwie ofiary.... 6. i 7. los jest mysliwym |
|
Data: 2012-05-03 21:56:57 | |
Autor: Delfino Delphis | |
EPBC [i][i] | |
Tomek wrote:
Co ciekawe, z tego co pamiętam z głowy, były Eee tam, takich katastrof gdzie pogoda była głównym czynnikiem ostatnim czasem było sporo, chociażby niedawny Cirrus pod Katowicami. |
|
Data: 2012-05-03 19:43:36 | |
Autor: TJ_Blues | |
EPBC [i][i] | |
On May 3, 3:56 pm, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Eee tam, takich katastrof gdzie pogoda była głównym czynnikiem ostatnim Cirrusy maja zla opinie. Spadochron, bajery, a ludzie w nich gina czesciej niz srednia stat. w klasie malych singli. Moze zrobione sa za ladnie i zbyt wygodnie, czyniac zludne poczucie bezpieczenstwa.... cheers TJ |
|
Data: 2012-05-04 19:10:54 | |
Autor: Tomek | |
EPBC [i][i] | |
Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:c912ef01-0dce-48a6-877c-5308bab38dadd8g2000vbw.googlegroups.com... On May 3, 3:56 pm, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote: Cirrusy maja zla opinie. A co z AT-3? ¦.p. Maciek Aksler wypowiadał się dobrze w zakresie tej konstrukcji. T. |
|
Data: 2012-05-05 11:37:48 | |
Autor: Delfino Delphis | |
EPBC [i][i] | |
Tomek wrote:
A co z AT-3? ¦.p. Maciek Aksler wypowiadał Ja trochę latam na AT-3 i sobie bardzo chwalę. No ale to nieporównywalna konstrukcja do Cirrusa. |
|
Data: 2012-05-05 12:30:52 | |
Autor: Tomek | |
EPBC [i][i] | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jo2sda$h0$2news.task.gda.pl...
Podałem przykład AT-3 z uwagi na dobr± opinię pilota do¶wiadczalnego i wszechstronne przebadanie w locie, oraz precyzyjne napisana Instrukcja Użytkowania w Locie. Poza tym to wersja rozwojowa od AT-1 przez AT-2 więc możliwe było uwzględnienie wniosków z badań i ulepszenie konstrukcji. Czy maszyny które ostatnio uległy katastrofom też miały dobre opinie z oblotów i wszechstronne próby w locie?? Tomek. |
|
Data: 2012-05-04 21:56:43 | |
Autor: porterhouse | |
EPBC [i][i] | |
Cirrusy maja zla opinie. Zla opinie maja wsrod tych ktorzy nie moga sobie na nie pozwolic. Poza tym to najlepiej sprzedajacy sie samolot w tej klasie. A jak porownasz ich statystki wypadkow to bardzo podobne do takich Bonanz, Turbo Skylane, itp., nie ma tutaj zadnych odchylow. Trzeba porownywac z innymi w podobnej klasie silnikowej, itp. A to ze wielu ktorzy mogliby sie uratowac nie zdecydowalo sie na otwarcie spadochronu to chyba odpowiedzi na to trzeba szukac u psychologow. -- |
|
Data: 2012-05-04 18:42:31 | |
Autor: TJ_Blues | |
EPBC [i][i] | |
On May 4, 5:56 pm, "porterhouse " <porterho...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote: > Cirrusy maja zla opinie. Rozumiem, ze jestes szczesliwym posiadaczem Cirrusa... A powaznie, co ma czyjas opinia do suchych faktow? Cirrusy to takie BMW 3, czyli nie tanie ale w miare dostepne dla lubiacych szybkosc osobnikow z zapedami samobojczymi, ktorych nie stac na chocby turbopropa czy jeta. Poza tym to najlepiej sprzedajacy sie samolot w tej klasie. Trudno powiedziec jakie beda trendy za pare lat. Beechcrafty i Pipery sprzedaja sie z powodzeniem od o wiele dluzszego czasu. Cessny 350 / 400 wcale nie sa bardzo w tyle :-) A jak porownasz ich statystki wypadkow to bardzo podobne do takich Bonanz, No wlasnie: "During the lifetime of the Cirrus SR2X fleet since mid-1999, there have been 83 fatal accidents in 5.1 million flying hours for a rate of 1.63 per 100,000 hours." ( http://www.cirruspilots.org/Content/CirrusSafety..aspx ) Dla porownania: http://www.cirruspilots.org/Content/CirrusSafety.aspx 2009 dla calego GA mamy 1.33 / 100 000h Diamond chwali sie 0.16/100tys godz w 2006r ( http://www.diamondaircraft.com/why/safety.php ) Cessna 182 wypada blado... Niestety nie doczytalem / nie doszukalem sie szczegolow. Zdaje mi sie jednak, ze wysoka statystyka smiertelnych wypadkow moze miec zrodlo w "bezpieczniej" kostrukcji oraz faktu, ze jest to ACF b czesto wybierany przez bush pilots - a ci na polnocy spadaja jak ulegalki. Na Alasce wiecej ich ginie niz ofiar wypadkow samochodowych... A to ze wielu ktorzy mogliby sie uratowac nie zdecydowalo sie na otwarcie Zdecydowana wiekszosc smiertelnych wypadkow wydarza sie podczas startu i ladowania. Nie potrzeba psychologa by stwierdzic, ze na 200ft spadochron i tak nie pomoze. cheers TJ |
|
Data: 2012-05-05 08:44:07 | |
Autor: saturn5 | |
EPBC [i][i] | |
Trudno powiedziec jakie beda trendy za pare lat Beechcrafty i Pipery Trendy nie sa zbyt dobre, Cirrus z roku na rok powieksza procentowy udzial w rynku. A sytuacja z Cessnami 350 i 400 raczej jest fatalna, przez ostatnie 2 lata Cessna budowala ich doslownie po kilkanascie na rok maks (chyba w 2010 cos okolo 10!!) w tym samym czasie gdy Cirrus budowal ich 10-15 razy wiecej. Zreszta o ile pamietam Cessna juz wiecej nie produkuje modelu 350. -- |
|
Data: 2012-05-05 04:17:37 | |
Autor: TJ_Blues | |
EPBC [i][i] | |
On May 5, 4:44 am, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Trudno powiedziec jakie beda trendy za pare lat Beechcrafty i Pipery No dobrze, dalem ciala wspominajac Cessne 400 z racji sentymentu do tego ptaszka :-) Ale co z innymi zawodnikami w tej klasie? Czy np. Piper tez wstrzymuje produkcje "Arrow - pochodnych"? cheers TJ |
|
Data: 2012-05-05 19:13:16 | |
Autor: saturn5 | |
EPBC [i][i] | |
Jak zbierzesz do kupy wszystko co sprzedaje Piper a wiec w tym turbopropy, tlokowe to ciagle masz liczbe okolo 25% mniejsza niz to co sprzedaje Cirrus.
-- |
|
Data: 2012-05-05 17:27:19 | |
Autor: TJ_Blues | |
EPBC [i][i] | |
On May 5, 3:13 pm, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Jak zbierzesz do kupy wszystko co sprzedaje Piper a wiec w tym turbopropy, tlokowe to ciagle A co z innymi? Zreszta tu chyba nie chodzi o wielkosc biezacej produkcji jakiegos konkretnego typu samolotu. Codzi o to, ze Cirrus ma nie najlepsze statyskyki wypadkowe w zestawieniu ze srednia GA. Fakt, ze Cirrusy sa w miare nowe tym bardziej nie swiadczy o nich dobrze. cheers TJ |
|
Data: 2012-05-06 06:45:26 | |
Autor: saturn5 | |
EPBC [i][i] | |
. Codzi o to, ze Cirrus ma Nie wiadomo ile w tym samolotu a ile pilotow ktorzy nimi lataja. Collins z FLYING pisal o tym obszernie ze latajacy Cirrusami biora je w duzo bardziej 'hard IFR' niz inne samoloty, maja FIKI, BRS.,itp co duzo bardziej osmiela pilotow. Natomiast Cirrus jest takim faworytem rynku ze automatycznie rodzi sie grupa malkontentow ktorzy chca go zbic z pedestalu. -- |
|
Data: 2012-05-07 19:08:40 | |
Autor: TJ_Blues | |
EPBC [i][i] | |
On May 6, 2:45 am, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> . Codzi o to, ze Cirrus ma Ladnie to ujales. I w zasadzie jest to to samo co wczesniej napisalem porownujac Cirrusa do BMW - przyciaga pewien konkretny "gatunek" nabywcow.. Do tego jako samolocik ze sportowym zacieciem nie wybacza tak latwo bledow pilota jak np. C182. cheers TJ |
|
Data: 2012-05-03 22:21:21 | |
Autor: Tomek | |
EPBC [i][i] | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnunu4$4r6$1news.task.gda.pl... Tomek wrote:..
A nie był tam głównym powodem brak paliwa?? T. |
|
Data: 2012-05-03 22:22:33 | |
Autor: Delfino Delphis | |
EPBC [i][i] | |
Tomek wrote:
A nie był tam głównym powodem brak paliwa?? Tak, ale paliwa zabrakło, bo pogoda uniemożliwiła l±dowanie na EPKM i EPKT. Gdyby nie pogoda, dolecieli by ze spor± rezerw±. |
|
Data: 2012-05-03 23:56:01 | |
Autor: Michał Grzelak | |
EPBC [i][i] | |
W dniu 2012-05-03 22:22, Delfino Delphis pisze:
Tomek wrote: Nie do końca tak. Komisja stwierdziła brak paliwa w pękniętych zbiornikach rozbitego samolotu. Nie ma pewno¶ci, że paliwa brakło w powietrzu. Mogło się ono wylać ze zbiorników po wypadku i odparować, jako że to do¶ć lotna ciecz. M..M |
|
Data: 2012-05-04 00:03:48 | |
Autor: Delfino Delphis | |
EPBC [i][i] | |
Michał Grzelak wrote:
Komisja stwierdziła brak paliwa w pękniętych zbiornikach rozbitego Eee w to akurat wierzyć mi się nie chce. Tzn. pewnie było tam jakie¶ paliwo, ale pewnie już niezużywalne. |
|
Data: 2012-05-03 19:13:56 | |
Autor: Jan Kowalski | |
EPBC [i][i] | |
Statystyka statystyk± a za chwilę ofiar zabraknie (i samolotów).
Bior±c pod uwagę częstotliwo¶ć katastrof nie może dziwić Smoleńsk. -- |