EPBC [i][i]

Data: 2012-05-03 16:37:37
Autor: KiloSierra
EPBC [i][i]
W dniu 12/05/01 14:28, KiloSierra pisze:
:(

to juz 4 i 5 ofiara w tym sezonie
oby to był koniec
:(

tak gwoli refleksji.... jak by ktos Wam wmawial ze latanie jest niebezpieczne...
do dzisiaj - a to nie koniec dlugiego weekendu - zginelo na drogach 47 osĂłb
a rannych jest 752!!!
W wodzie utonelo 18.... ( w samÄ… srode 8!!!)

Data: 2012-05-03 18:27:46
Autor: Tomek
EPBC [i][i]

Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:4fa29831$0$26705$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie porównujmy masowości sportów lotniczych
do wypoczynku nad wodÄ… czy wypadkami na droagach.

Co ciekawe, z tego co pamiętam z głowy, były
gdzieś w ostatnim 10-12 leciu dwa wypadki wyołane
złą pogodą - raz Wilga uderzyła w komin EC Żerań
i raz samolot z doświadczonym instruktorem
uderzył pod Sierpcem w odciągi masztu radiowego.
Większość to albo przeciągnięcie na małej wysokości
albo nieutrzymanie bezpiecznej wysokości lotu.
Tomek.

Data: 2012-05-03 21:08:30
Autor: KiloSierra
EPBC [i][i]
W dniu 12/05/03 18:27, Tomek pisze:

[...]

w tej chwili kolejny wypadek w Pile
wiec na pewno kolejne ofiary....

ale przy okazji wyszlo ze w zeszlym roku w lotnictwie w PL byly 44 ofiary.

Data: 2012-05-03 21:12:13
Autor: KiloSierra
EPBC [i][i]
W dniu 12/05/03 21:08, KiloSierra pisze:
[...]

dwie ofiary....
6. i 7.

los jest mysliwym

Data: 2012-05-03 21:56:57
Autor: Delfino Delphis
EPBC [i][i]
Tomek wrote:

Co ciekawe, z tego co pamiętam z głowy, były
gdzie¶ w ostatnim 10-12 leciu dwa wypadki wyołane
zł± pogod± - raz Wilga uderzyła w komin EC Żerań
i raz samolot z do¶wiadczonym instruktorem
uderzył pod Sierpcem w odci±gi masztu radiowego.
Większo¶ć to albo przeci±gnięcie na małej wysoko¶ci
albo nieutrzymanie bezpiecznej wysoko¶ci lotu.

Eee tam, takich katastrof gdzie pogoda była głównym czynnikiem ostatnim czasem było sporo, chociażby niedawny Cirrus pod Katowicami.

Data: 2012-05-03 19:43:36
Autor: TJ_Blues
EPBC [i][i]
On May 3, 3:56 pm, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:

Eee tam, takich katastrof gdzie pogoda była głównym czynnikiem ostatnim
czasem było sporo, chociażby niedawny Cirrus pod Katowicami.

Cirrusy maja zla opinie. Spadochron, bajery, a ludzie w nich gina
czesciej niz srednia stat. w klasie malych singli. Moze zrobione sa za
ladnie i zbyt wygodnie, czyniac zludne poczucie bezpieczenstwa....

cheers TJ

Data: 2012-05-04 19:10:54
Autor: Tomek
EPBC [i][i]

Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:c912ef01-0dce-48a6-877c-5308bab38dadd8g2000vbw.googlegroups.com...
On May 3, 3:56 pm, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:

Cirrusy maja zla opinie.

A co z AT-3? ¦.p. Maciek Aksler wypowiadał
się dobrze w zakresie tej konstrukcji.
T.

Data: 2012-05-05 11:37:48
Autor: Delfino Delphis
EPBC [i][i]
Tomek wrote:

A co z AT-3? ¦.p. Maciek Aksler wypowiadał
się dobrze w zakresie tej konstrukcji.

Ja trochę latam na AT-3 i sobie bardzo chwalę. No ale to nieporównywalna konstrukcja do Cirrusa.

Data: 2012-05-05 12:30:52
Autor: Tomek
EPBC [i][i]

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jo2sda$h0$2news.task.gda.pl...

Ja trochę latam na AT-3 i sobie bardzo chwalę. No ale to nieporównywalna
konstrukcja do Cirrusa.

Podałem przykład AT-3 z uwagi na dobr± opinię pilota do¶wiadczalnego
i wszechstronne przebadanie w locie, oraz precyzyjne napisana
Instrukcja Użytkowania w Locie. Poza tym to wersja rozwojowa
od AT-1 przez AT-2 więc możliwe było uwzględnienie wniosków
z badań i ulepszenie konstrukcji.
Czy maszyny które ostatnio uległy katastrofom też miały
dobre opinie z oblotów i wszechstronne próby w locie??
Tomek.

Data: 2012-05-04 21:56:43
Autor: porterhouse
EPBC [i][i]

Cirrusy maja zla opinie.

Zla opinie maja wsrod tych ktorzy nie moga sobie na nie pozwolic.
Poza tym to najlepiej sprzedajacy sie samolot w tej klasie.
A jak porownasz ich statystki wypadkow to bardzo podobne do takich Bonanz,
Turbo Skylane, itp., nie ma tutaj zadnych odchylow. Trzeba porownywac z innymi
w podobnej klasie silnikowej, itp.
A to ze wielu ktorzy mogliby sie uratowac nie zdecydowalo sie na otwarcie
spadochronu to chyba odpowiedzi na to trzeba szukac u psychologow.

Data: 2012-05-04 18:42:31
Autor: TJ_Blues
EPBC [i][i]
On May 4, 5:56 pm, "porterhouse " <porterho...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:
> Cirrusy maja zla opinie.

Zla opinie maja wsrod tych, ktorzy nie moga sobie na nie pozwolic.

Rozumiem, ze jestes szczesliwym posiadaczem Cirrusa... A powaznie, co
ma czyjas opinia do suchych faktow? Cirrusy to takie BMW 3, czyli nie
tanie ale w miare dostepne dla lubiacych szybkosc osobnikow z zapedami
samobojczymi, ktorych nie stac na chocby turbopropa czy jeta.

Poza tym to najlepiej sprzedajacy sie samolot w tej klasie.

Trudno powiedziec jakie beda trendy za pare lat. Beechcrafty i Pipery
sprzedaja sie z powodzeniem od o wiele dluzszego czasu. Cessny 350 /
400 wcale nie sa bardzo w tyle :-)

A jak porownasz ich statystki wypadkow to bardzo podobne do takich Bonanz,
Turbo Skylane, itp., nie ma tutaj zadnych odchylow. Trzeba porownywac z innymi
w podobnej klasie silnikowej, itp.

No wlasnie:
"During the lifetime of the Cirrus SR2X fleet since mid-1999, there
have been 83 fatal accidents in 5.1 million flying hours for a rate of
1.63 per 100,000 hours." ( http://www.cirruspilots.org/Content/CirrusSafety..aspx
)

Dla porownania: http://www.cirruspilots.org/Content/CirrusSafety.aspx
2009 dla calego GA mamy 1.33 / 100 000h

Diamond chwali sie 0.16/100tys godz w 2006r ( http://www.diamondaircraft.com/why/safety.php
)

Cessna 182 wypada blado... Niestety nie doczytalem / nie doszukalem
sie szczegolow. Zdaje mi sie jednak, ze wysoka statystyka smiertelnych
wypadkow moze miec zrodlo w "bezpieczniej" kostrukcji oraz faktu, ze
jest to ACF b czesto wybierany przez bush pilots - a ci na polnocy
spadaja jak ulegalki. Na Alasce wiecej ich ginie niz ofiar wypadkow
samochodowych...

A to ze wielu ktorzy mogliby sie uratowac nie zdecydowalo sie na otwarcie
spadochronu to chyba odpowiedzi na to trzeba szukac u psychologow.

Zdecydowana wiekszosc smiertelnych wypadkow wydarza sie podczas startu
i ladowania. Nie potrzeba psychologa by stwierdzic, ze na 200ft
spadochron i tak nie pomoze.

cheers TJ

Data: 2012-05-05 08:44:07
Autor: saturn5
EPBC [i][i]

Trudno powiedziec jakie beda trendy za pare lat Beechcrafty i Pipery
sprzedaja sie z powodzeniem od o wiele dluzszego czasu. Cessny 350 /
400 wcale nie sa bardzo w tyle :-)

Trendy nie sa zbyt dobre, Cirrus z roku na rok powieksza procentowy udzial w rynku. A sytuacja z Cessnami 350 i 400 raczej jest fatalna, przez ostatnie 2 lata Cessna budowala ich doslownie po kilkanascie na rok maks (chyba w 2010 cos okolo 10!!) w tym samym czasie gdy Cirrus budowal ich 10-15 razy wiecej. Zreszta o ile pamietam Cessna juz wiecej nie produkuje modelu 350. --

Data: 2012-05-05 04:17:37
Autor: TJ_Blues
EPBC [i][i]
On May 5, 4:44 am, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Trudno powiedziec jakie beda trendy za pare lat Beechcrafty i Pipery

Trendy nie sa zbyt dobre, Cirrus z roku na rok powieksza procentowy udzial w rynku. A sytuacja z

No dobrze, dalem ciala wspominajac Cessne 400 z racji sentymentu do
tego ptaszka :-) Ale co z innymi zawodnikami w tej klasie? Czy np.
Piper tez wstrzymuje produkcje "Arrow - pochodnych"?

cheers TJ

Data: 2012-05-05 19:13:16
Autor: saturn5
EPBC [i][i]
Jak zbierzesz do kupy wszystko co sprzedaje Piper a wiec w tym turbopropy, tlokowe to ciagle masz liczbe okolo 25% mniejsza niz to co sprzedaje Cirrus.

Data: 2012-05-05 17:27:19
Autor: TJ_Blues
EPBC [i][i]
On May 5, 3:13 pm, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Jak zbierzesz do kupy wszystko co sprzedaje Piper a wiec w tym turbopropy, tlokowe to ciagle
masz liczbe okolo 25% mniejsza niz to co sprzedaje Cirrus.

A co z innymi? Zreszta tu chyba nie chodzi o wielkosc biezacej
produkcji jakiegos konkretnego typu samolotu. Codzi o to, ze Cirrus ma
nie najlepsze statyskyki wypadkowe w zestawieniu ze srednia GA. Fakt,
ze Cirrusy sa w miare nowe tym bardziej nie swiadczy o nich dobrze.

cheers TJ

Data: 2012-05-06 06:45:26
Autor: saturn5
EPBC [i][i]

. Codzi o to, ze Cirrus ma
nie najlepsze statyskyki wypadkowe w zestawieniu ze srednia

Nie wiadomo ile w tym samolotu a ile pilotow ktorzy nimi lataja. Collins z FLYING pisal o tym obszernie ze latajacy Cirrusami biora je w duzo bardziej 'hard IFR' niz inne samoloty, maja FIKI, BRS.,itp co duzo bardziej osmiela pilotow. Natomiast Cirrus jest takim faworytem rynku ze automatycznie rodzi sie grupa malkontentow ktorzy chca go zbic z pedestalu.

Data: 2012-05-07 19:08:40
Autor: TJ_Blues
EPBC [i][i]
On May 6, 2:45 am, "saturn5 " <satu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

automatycznie rodzi sie grupa malkontentow ktorzy chca go zbic z pedestalu.

Ladnie to ujales. I w zasadzie jest to to samo co wczesniej napisalem
porownujac Cirrusa do BMW - przyciaga pewien konkretny "gatunek"
nabywcow.. Do tego jako samolocik ze sportowym zacieciem nie wybacza
tak latwo bledow pilota jak np. C182.

cheers TJ

Data: 2012-05-03 22:21:21
Autor: Tomek
EPBC [i][i]

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnunu4$4r6$1news.task.gda.pl...
Tomek wrote:
..

Eee tam, takich katastrof gdzie pogoda była głównym czynnikiem ostatnim
czasem było sporo, chociażby niedawny Cirrus pod Katowicami.

A nie był tam głównym powodem brak paliwa??
T.

Data: 2012-05-03 22:22:33
Autor: Delfino Delphis
EPBC [i][i]
Tomek wrote:

A nie był tam głównym powodem brak paliwa??

Tak, ale paliwa zabrakło, bo pogoda uniemożliwiła l±dowanie na EPKM i EPKT. Gdyby nie pogoda, dolecieli by ze spor± rezerw±.

Data: 2012-05-03 23:56:01
Autor: Michał Grzelak
EPBC [i][i]
W dniu 2012-05-03 22:22, Delfino Delphis pisze:
Tomek wrote:

A nie był tam głównym powodem brak paliwa??

Tak, ale paliwa zabrakło, bo pogoda uniemożliwiła l±dowanie na EPKM i EPKT.
Gdyby nie pogoda, dolecieli by ze spor± rezerw±.

Nie do końca tak.
Komisja stwierdziła brak paliwa w pękniętych zbiornikach rozbitego samolotu. Nie ma pewno¶ci, że paliwa brakło w powietrzu. Mogło się ono wylać ze zbiorników po wypadku i odparować, jako że to do¶ć lotna ciecz.
M..M

Data: 2012-05-04 00:03:48
Autor: Delfino Delphis
EPBC [i][i]
Michał Grzelak wrote:

Komisja stwierdziła brak paliwa w pękniętych zbiornikach rozbitego
samolotu. Nie ma pewno¶ci, że paliwa brakło w powietrzu. Mogło się ono
wylać ze zbiorników po wypadku i odparować, jako że to do¶ć lotna ciecz.

Eee w to akurat wierzyć mi się nie chce. Tzn. pewnie było tam jakie¶ paliwo, ale pewnie już niezużywalne.

Data: 2012-05-03 19:13:56
Autor: Jan Kowalski
EPBC [i][i]
Statystyka statystyk± a za chwilę ofiar zabraknie (i samolotów).

Bior±c pod uwagę częstotliwo¶ć katastrof nie może dziwić Smoleńsk.

--

EPBC [i][i]