EPBC - pytanie o procedury

Data: 2009-07-09 14:55:57
Autor: Zulus
EPBC - pytanie o procedury
Witam,

Ponieważ w najbliższym czasie zamierzam po raz pierwszy wybrać się samodzielnie aeroklubową C150 na Babice, byłbym wdzięczny, gdyby bardziej doświadczeni koledzy odpowiedzieli na kilka pytań:

1. Czy za lądowanie/krótki postój/start samolotu AP jest na EPBC faktycznie pobierana jakaś opłata, a jeżeli tak, to jaka, kiedy i gdzie ją płacę?
2. Czy samodzielnie wybieram sobie miejsce parkowania i mogę się np. ustawić pod Aeroklubem Warszawskim - bez pytania kogokolwiek o zgodę?
3. Jak jest z paliwem na EPBC? Gdzie się tankuje, czy trzeba zamawiać paliwo wcześniej? Czy paliwo obsługuje Petrolot (mamy z nimi umowę), czy ktoś inny?
4. Czy na EPBC jest jakieś ogólnodostępne biuro odprawy, gdzie mógłbym sprawdzić sobie pogodę na powrót, ew. złożyć faksem plan lotu?

Z góry dzięki za rady,
Zulus

Data: 2009-07-09 16:15:49
Autor: Waldek
EPBC - pytanie o procedury
1. Czy za lądowanie/krótki postój/start samolotu AP jest na EPBC faktycznie pobierana jakaś opłata, a jeżeli tak, to jaka, kiedy i gdzie ją płacę?

Jeśli samolot jest pod aeroklubem to prawdopodobnie macie umowę z lotniskiem, wtedy pradopodobnie nic nie zapłacisz, jeśli jednak nie to będziesz musiał sam opłacić na wieży, aczkolwiek ze dwa razy udało mi się zmusić obsługę aby podjechała pod hangar AW.
Cennik tutaj:
http://www.lotnisko-babice.pl/oplaty.php

2. Czy samodzielnie wybieram sobie miejsce parkowania i mogę się np. ustawić pod Aeroklubem Warszawskim - bez pytania kogokolwiek o zgodę?

No kultura nakazuje zagadać gdzie chcemy kołować:)) oczywiście możesz śmiało pokołować pod AW czy wieżę, Twoja wola.

3. Jak jest z paliwem na EPBC? Gdzie się tankuje, czy trzeba zamawiać paliwo wcześniej? Czy paliwo obsługuje Petrolot (mamy z nimi umowę), czy ktoś inny?
Paliwo jest na miejscu, petrolot, samochodzik najczęściej przy hangarze aeroklubu, czasami się zdaża , że na krótki czas podjedzie pod wieżyczkę, wtedy trzeba chwilę zaczekać.

4. Czy na EPBC jest jakieś ogólnodostępne biuro odprawy, gdzie mógłbym sprawdzić sobie pogodę na powrót, ew. złożyć faksem plan lotu?

Ja korzystałem z uprzejmości AW, nikt nie robił pod  górkę, fajna atmosfera.

poz
Tajmur

Data: 2009-07-09 23:22:47
Autor: WW3
EPBC - pytanie o procedury

Paliwo jest na miejscu, petrolot, samochodzik najczęściej przy hangarze aeroklubu, czasami się zdaża , że na krótki czas podjedzie pod wieżyczkę, wtedy trzeba chwilę zaczekać.

Teraz petrolot stoi w wyznaczym miejscu:

"Z dniem 5 stycznia 2009 roku na lotnisku Warszawa-Babice rozpoczyna działalność
tymczasowy punkt tankowania zaopatrujący statki powietrzne:

    * wyposażone w silniki zasilane paliwem lotniczym AVGAS 100LL;
    * o rozpiętości skrzydeł do 20 m;
    * ciężarze całkowitym nie przekraczającym 3500 kg. Punkt tankowania usytuowany jest przy drodze kołowania D1.
Śmigłowce oraz samoloty o rozpiętości skrzydeł powyżej 20 m i ciężarze
całkowitym powyżej 3500 kg tankowane będą w miejscu wyznaczonym przez dyżurnego
koordynatora ruchu naziemnego."

Pozdr

Data: 2009-07-11 22:26:58
Autor: Waldek

[...]