Data: 2012-05-30 07:52:39 | |
Autor: Wojciech Waga | |
ERD | |
CzeĹÄ,
ostatnio skasowaĹem obrÄcz i poszukujÄ nowej. Ta co miaĹem to Accent Offrider, ta, ktĂłrÄ chcÄ nabyÄ to Accent Airplane: http://www.dobresklepyrowerowe.pl/czesci/obrecze/obrecze-mtb/ Niestety producent nie podaje ERD, wiÄc pytanie, czy dobrze kombinujÄ, Ĺźe jak Airplane ma podanÄ wysokoĹÄ 18,5mm, offrider 16mm i gruboĹÄ materiaĹu jest podobna to ERD jest o 4mm mniejsze i muszÄ kupic 2mm krĂłtsze szprychy? BTW: ktoĹ ostatnio pisaĹ o pÄkaniu szprych. Moje koĹo po uderzeniu w pieniek zaczÄĹo biÄ okoĹo 20 cm w kaĹźdÄ stronÄ (za duĹźo jak na moĹźliwoĹci ramy) i Ĺźadna szprycha nie strzeliĹa. pozdr. w. |
|
Data: 2012-05-30 19:57:44 | |
Autor: Wojciech Waga | |
ERD | |
Z porĂłwnania kilkunastu modeli obrÄczy i ich wysokoĹci wynika, Ĺźe tak.
pozdr. w. |
|
Data: 2012-06-01 19:57:47 | |
Autor: Ignac | |
ERD | |
Wojciech Waga <adun_wywalto_@o2.pl> napisał(a): Niestety producent nie podaje ERD, więc pytanie, czy dobrze kombinuję, że jak Airplane ma podaną wysokość 18,5mm, offrider 16mm i grubość materiału jest podobna to ERD jest o 4mm mniejsze i muszę kupic 2mm krótsze szprychy?
Kolega Pejot,który się z Tobą "dzaźni" podawał sprytny sposób na to: mierzysz metrem średnicę zewnętrzną obręczy kilka razy(wyciągasz średnią) oraz głębokośc osadzenia nypla od krawędzi obręczy (głębokościomierzem suwmiarki) i dwie takie głębokości odejmujesz od wspomnianej średnicy obręczy i masz ERD Ja z zamiennikami obręczy postępuję tak kupuję obrecz która ma taką samą wysokość i szerokość przekroju poprzecznego i pasuje idealnie z posiadanymi szprychami i piastą,nawet gdyby trzeba było wyminić cały komplet szprych to przynajmniej wiem jakie długości mam kupić. BTW: ktoś ostatnio pisał o pękaniu szprych. Moje koło po uderzeniu w pieniek zaczęło bić około 20 cm w każdą stronę (za dużo jak na możliwości ramy) i żadna szprycha nie strzeliła. to oznacza że miałeś bardzo słabo naciagnięte szprychy a pózniej o słabości obręczy Ignac -- |
|
Data: 2012-06-01 22:19:30 | |
Autor: Wojciech Waga | |
ERD | |
On 06/01/2012 09:57 PM, Ignac wrote:
Wojciech Waga<adun_wywalto_@o2.pl> napisał(a): U mnie takie mierzenie się nie sprawdza o tyle, że mam tylko jedną z tych dwóch obręczy w dodatku odkształconą. Ja z zamiennikami obręczy postępuję tak kupuję obrecz która ma taką samą Można tak, zwłaszcza że jest pewna tolerancja długości, z tym że chciałem coś wyższego co może być mocniejsze. A wstępne oględziny pewnej liczby obręczy pokazały, że ERD można w miarę dokładnie wyznaczyć z wykresu profilu, zakładając, że zewnętrzna średnica obręczy jest taka sama dla danego rozmiaru ERTRO. BTW: ktoś ostatnio pisał o pękaniu szprych. Moje koło po uderzeniu w Ciężko to stwierdzić, koła zwykle zaplatam sam i otarłem się już o granicę gdzie szprychy zaczęły strzelać. Stosuję taki naciąg aby szprychy nie cykały przy kantowaniu rowera, przyspieszaniu, hamowaniu tarczą, więc chyba wystarczający. Ciekawe czy sklepy rowerowe mierzą naciąg szprych czymś takim: http://www.cycletools.org/tl0001.htm albo za pomocą pałeczki i wysokości dźwięku ;) > a pózniej o słabości obręczy Obręcz była z gatunku <500g, więc raczej nie najmocniejsza a uderzenie solidne. Jeździłem na niej po górach i kamieniach 3 lata bez problemu. pozdrawiam i dzięki za odpowiedź w. |
|