Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ESP w akcji

ESP w akcji

Data: 2017-10-26 18:44:25
Autor: Irokez
ESP w akcji
W dniu 2017-10-26 o 11:24, Maciek pisze:

Pytanie pewnie głównie do praktyków poślizgów ;)

Auto wyposażone w ESP na suchej nawierzchni bardzo wyraźnie ingeruje
odejmując gaz, gdy przeginam z prędkością wejścia z ciasny zakręt (w
kontorlowanych warunkach, nie na drodze).

To samo auto, w tym samym miejscu, ale na mokrym, pięknie wysuwa się bokiem
z zakrętu, a ESP ani mruknie. Czyli: dodaję gazu, samochód robi się
podsterowny, ingerencji brak.

Tak ma być?


na mokrym, to powiedzmy podobnie jak na śniegu, zakręt i gaz powoduje u mnie dławienie gazu oraz indywidualne hamowanie kołami aby zachować trajektorię lotu. Jak już nie daje rady to piszczy.
Toyota Avensis T25


--
Irokez

Data: 2017-10-26 19:32:28
Autor: Maciek
ESP w akcji
Dnia Thu, 26 Oct 2017 18:44:25 +0200, Irokez napisał(a):

na mokrym, to powiedzmy podobnie jak na śniegu, zakręt i gaz powoduje u mnie dławienie gazu oraz indywidualne hamowanie kołami aby zachować trajektorię lotu. Jak już nie daje rady to piszczy.
Toyota Avensis T25

U mnie zamiast pisku jest kontrolka, ale na mokrym dławienia nie
zaobserwowałem wcale...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-10-26 19:55:50
Autor: Irokez
ESP w akcji
W dniu 2017-10-26 o 19:32, Maciek pisze:
Dnia Thu, 26 Oct 2017 18:44:25 +0200, Irokez napisał(a):

na mokrym, to powiedzmy podobnie jak na śniegu, zakręt i gaz powoduje u
mnie dławienie gazu oraz indywidualne hamowanie kołami aby zachować
trajektorię lotu. Jak już nie daje rady to piszczy.
Toyota Avensis T25

U mnie zamiast pisku jest kontrolka, ale na mokrym dławienia nie
zaobserwowałem wcale...

Kontrolkę mam też, ale jak lecisz bokiem to nie zwracasz uwagi. Puki system panuje tylko miga, jak przestaje dawać rady bo przedobrzę dodatkowo piszczy.

Może nie czujesz? Na suchym wyczuwalnie rwie przyczepność opon od asfaltu (czuję szarpanie opon i ujmowanie mocy silnika), a na mokrym ta granica jest dość "płynna" - jest poślizg a nie zrywanie przyczepności, łagodniej odczuwam kontrolę gazu.


--
Irokez

Data: 2017-10-26 20:27:16
Autor: Maciek
ESP w akcji
Dnia Thu, 26 Oct 2017 19:55:50 +0200, Irokez napisał(a):

Może nie czujesz?

Jeżeli tak jest, to skuteczność systemu jest bliska zeru.. Próbowałem z 10
razy na jednym łuku - jedynym sposobem powrotu na tor jazdy było zdjęcie
nogi z gazu, mimo że prękdości nie były duże, a zakręt taki, jak np. pzy
zjeździe z/na autostradę.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-10-26 21:53:00
Autor: Irokez
ESP w akcji
W dniu 2017-10-26 o 20:27, Maciek pisze:
Dnia Thu, 26 Oct 2017 19:55:50 +0200, Irokez napisał(a):

Może nie czujesz?

Jeżeli tak jest, to skuteczność systemu jest bliska zeru.. Próbowałem z 10
razy na jednym łuku - jedynym sposobem powrotu na tor jazdy było zdjęcie
nogi z gazu, mimo że prękdości nie były duże, a zakręt taki, jak np. pzy
zjeździe z/na autostradę.


Przejedź się czymś innym i porównaj. Może zależy od samochodu. A może masz coś nie tak.


--
Irokez

ESP w akcji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona