Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   ETZ 150 porada od mechanika dla laika

ETZ 150 porada od mechanika dla laika

Data: 2014-06-14 10:16:32
Autor: schiavona
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
Witam,
na wakacje chcę zacząć przygodę z motocyklami od ETZ 150. Znalazłam ogłoszenie w internecie, w którym właściciel napisał: ''pali z pierwszego kopa jedynym mankamentem jest rozładowany akumulator nie trzyma prądu od prostownika zapali odrazu''. Nie znam się na tym, dopiero będę się uczyć, dlatego kieruję do was pytanie... Czy wymiana akumulatora rozwiąże sprawę? Czy może jeszcze z czymś będzie problem? Może ładowanie też padło?
Nie śmiać się z moich pytań... Świeżak jestem, każdy kiedyś zaczynał ;)
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2014-06-14 19:27:32
Autor: Adam Wysocki
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
schiavona <pufka24@_nospam_onet.pl> wrote:

dlatego kieruję do was pytanie... Czy wymiana akumulatora rozwiąże sprawę? Czy może jeszcze z czymś będzie problem? Może ładowanie też padło?

Na odległość nikt nie oceni, ale liczyłbym się z tym.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-06-14 22:30:54
Autor: Arbiter
ETZ 150 porada od mechanika dla laika

Użytkownik "schiavona" <pufka24@_NOSPAM_onet.pl> napisał w wiadomości

dlatego kieruję do was pytanie... Czy wymiana akumulatora rozwiąże sprawę? Czy może jeszcze z czymś będzie problem? Może ładowanie też padło?

zapal motocykl i sprawdź miernikiem napięcie na akumulatorze. Jeśli bedzie <13V to raczej ładowania brak.

Ogólnie to imho raczej nie warto kupowac obecnie etz. Wcale nie są tanie, a bęzyny spalają jak mały samochód

kup lepiej cos z nowszej generacji np  cbr 125 lub cbf 125

Data: 2014-06-15 10:31:58
Autor: Jacot
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
"Arbiter" <niemam@hotmail.com> wrote:

Ogólnie to imho raczej nie warto kupowac obecnie etz. Wcale nie są tanie, a bęzyny spalają jak mały samochód

Bez jaj?;) Wiele samochodow schodzi do 3l ze zuzyciem?
To ze Etki nie sa tanie to rowniez z czegos wynika.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2014-06-15 21:23:31
Autor: Arbiter
ETZ 150 porada od mechanika dla laika

Użytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisał w wiadomości news:uplqp9hlbuov9nf0nfkn8ihdntbovcedak4ax.com...

Bez jaj?;) Wiele samochodow schodzi do 3l ze zuzyciem?

Więcej samochodów schodzi ze zuzyciem do 3l niż MZ ETZ150 do 3,0

http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?fueltype=1&vehicletype=1&minkm=5000&powerunit=2

Przecież etka pali conajmniej 4, a lepiej liczyć 5 litrów aby się niemile nie zaskoczyć.

http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?vehicletype=2&exactmodel=etz%20150&powerunit=2

To ze Etki nie sa tanie to rowniez z czegos wynika.

sentyment. To były fajne sprzęty w latach 90 tych. W latach 2000 sam myślałem o zakupie. Wtedy można było nabyć za 1500 zł i to jeszcze ma sens.

Ten motocykl ma fajną moc i zawieszenie komfortowe na dziurawe drogi. W XXI w nie warto go kupować bo są sprzęty w podobnej cenie jeżdżące lepiej, i lepsze, a spalające 2x mniej paliwa. O zapachu nie wspominając

Data: 2014-06-15 21:47:47
Autor: Jacot
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
"Arbiter" <niemam@hotmail.com> wrote:

Przecież etka pali conajmniej 4, a lepiej liczyć 5 litrów aby się niemile nie zaskoczyć.

JakbyCito... Znam Etki z roboczej praktyki a nie z poniemieckich
wykopalisk. On moze spalic i 5, ale to zalezy od obciazenia, tak juz
jest z tymi malymi silnikami. Nie  mowiac o stanie i regulacji.
Dla przykladu: ten sam silnik Simson S50  w motocyklu palil 2-2,5,
zamontowany  z tym samym gaznikiem, wydechem nastawach,itd. w Duo 4/1
nie schodzil niezej 5. Fizyka, praca i takie tam.

sentyment. To były fajne sprzęty w latach 90 tych. W latach 2000 sam myślałem o zakupie. Wtedy można było nabyć za 1500 zł i to jeszcze ma sens.

Moze i to. To juz bez mala weteran.  Ale tez sam fakt, ze malo ktore
chinsko-japonskie padlo malego litrazu przetrwa tyle lat, ile Etki
jezdza od zaprzestania produkcji;)  Nie wiadomo czemu one tak szybko
zlomieja a ddrowski badziew nie.

Wiec jesli sie trafi w dobrym stanie i komus nie przeszkadza, ze nie
jest to motor z obrazkow w kolorowych gazetkach "motocyklowych" to bym
nie odradzal.


--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2014-06-15 22:33:52
Autor: Arbiter
ETZ 150 porada od mechanika dla laika

Użytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisał w wiadomości news:cbtrp95r642n34e63akqrooklmp4v6b9jj4ax.com...

JakbyCito... Znam Etki z roboczej praktyki a nie z poniemieckich
wykopalisk. On moze spalic i 5, ale to zalezy od obciazenia, tak juz
jest z tymi malymi silnikami. Nie  mowiac o stanie i regulacji.


A no własnie, a silniczek ma zachęcający do przyspieszenia, bo drze przyjemnie i nawet we 2 osoby ztcp pamiętam ze na dwójce przy przyspieszaniu potrafiłą podnieść przednie koło. Ale spalania 3,0 to tam nie było, 3,0 to mi palił ogar 205.


Moze i to. To juz bez mala weteran.  Ale tez sam fakt, ze malo ktore
chinsko-japonskie padlo malego litrazu przetrwa tyle lat, ile Etki
jezdza od zaprzestania produkcji;)  Nie wiadomo czemu one tak szybko

Jakby w kółko w nich wymieniać tyle części co w etz to przetrwa. Ja bardzo miło wspominam etz, natomiast pod względem silnika to nie jest trwały sprzęt. 20 tyś i juz wymiana tłoka, szlif. Jak to dwusów

Wiec jesli sie trafi w dobrym stanie i komus nie przeszkadza, ze nie
jest to motor z obrazkow w kolorowych gazetkach "motocyklowych" to bym
nie odradzal.

10 lat temu też bym nie odradzał. Ale teraz - etki na alegro to ulepy. A jak stan dobry to 5 tys. Za 3 tyś można kupić motocykl z lepszym przyspieszeniem, niezawodny, lepiej wyglądający. Więc po co kupować etkę.
Podobnie zresztą simki, ceny mają bajońskie. Ludzie którzy w tamtych latach mieli do czynienia z tymi sprzetami, teraz są dorośli, mają kasę i dzieci i chcą wrócić do wspomnień. Myślę ze stąd się biorą takie ceny simków i etz bo racjonalnie się tego nie da wytłumaczyc

Data: 2014-06-15 10:37:36
Autor: Kuczu
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
W dniu 2014-06-14 22:30, Arbiter pisze:

kup lepiej cos z nowszej generacji np  cbr 125 lub cbf 125

koniecznie z glosniczkami i kocykiem !!

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-06-16 07:34:49
Autor: Magic
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
W dniu 2014-06-15 10:37, Kuczu pisze:
W dniu 2014-06-14 22:30, Arbiter pisze:

kup lepiej cos z nowszej generacji np  cbr 125 lub cbf 125

koniecznie z glosniczkami i kocykiem !!


Kocyka znam, a te Głośniczki to nie wiem - siakieś bliźniaczki ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2014-06-24 20:18:34
Autor: Sir |Piernik
ETZ 150 porada od mechanika dla laika
schiavona pisze:
....>8
Czy wymiana
akumulatora rozwiąże sprawę? Czy może jeszcze z czymś będzie problem?
Może ładowanie też padło?
....>8

Nie musial pasc, to jest (chyba) 6V wiec najmniejsze uszkodzenie/zuzycie stykow daje ten sam efekt.
Moja MZ (250TS) przerywala w rytm pracy kierunkowskazow!
Problem rozwiazalem zasilajac (przy pomocy "sumy diodowej") swiatla tylko z pradnicy.
Jak reka odjal :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  B12

ETZ 150 porada od mechanika dla laika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona