EURO 2012? Potrzebny będzie drugi Gierek!

Data: 2010-08-28 19:43:25
Autor: Wiesiaczek
EURO 2012? Potrzebny będzie drugi Gierek!
Prognoza:
"Do czasu rozpoczęcia Mistrzostw Europy w piłce nożnej w czerwcu 2012 roku, planuje się oddać do użytku 1605 km autostrad (zakończona zostanie wówczas budowa całej autostrady A1 i A4, a także odcinka A2 od granicy zachodniej do Warszawy)."

Wykonanie:
"Miało być tak pięknie, a wszystko wygląda na to, że wyjdzie jak zwykle, czyli absolutne minimum. Na dwa lata przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej już wiadomo, że drogowcy nie zdążą z budową wszystkich zaplanowanych odcinków autostrad. Najwięcej problemów jest z autostradą A1. Odcinek z Tuszyna koło Łodzi do Katowic może być spóźniony nawet 3 lata!"

Wnioski:
Trzeba by tu przypomnieć, że Gierek zbudował sławną Gierkówkę (ok. 300 km) zadłużając kraj tylko na niecałe 30 mld. dolarów.
Biorąc pod uwagę nasz obecny dług (ponad 300 mld. dolarów) mógłby zbudować 3000 km autostard.
Wiem, że Gierkówka to tylko droga szybkiego ruchu ale przecież Gierek nie sprzedał przy tym całego polskiego przemysłu w obce ręce a za to wybudował Dworzec Centralny w Warszawie, który funkcjonuuje do dziś, trasę Łazienkowską, szkoły i mieszkania.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-08-28 20:27:43
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-28 19:43, Wiesiaczek pisze:
[...]

Bo celem Gierka była rozbudowa Polski, a dzisiejszych władz jej rujnowanie.

Data: 2010-08-28 20:48:07
Autor: b0niek
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):
> [...]

Bo celem Gierka była rozbudowa Polski, a dzisiejszych władz jej rujnowanie.

Pierdolisz, zupełnie jak jakaś smutna pisowska menda, akurat politycy dobrze
wiedzą, że autostrady trzeba budować, bo inaczej słupki będą spadać.
Tylko te głupki z pisu wolały nie budować, bo jeszcze ktoś mógłby na tym
zarobić. Typowa mentalność psa ogrodnika.

Data: 2010-08-28 23:14:35
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-28 22:48, b0niek pisze:

[...]

Ty chyba nie słyszałeś o planowanej cenie za przejazd autostradą A2 z Warszawy do Świecka? Podałem nawet na psp link z artykułem o tej sprawie. Otóż cena ma wynosić 120 zł za auto osobowe.. To ja pytam - dla kogo te trujące środowisko szlaki komunikacyjne są budowane? Dla jakichś milionerów? Normalny człowiek ma tylko płacić na ich budowę i żyć w zatrutym  przez nie środowisku?

Data: 2010-08-28 21:32:11
Autor: b0niek
> [...]

Ty chyba nie słyszałeś o planowanej cenie za przejazd autostradą A2 z Warszawy do Świecka? Podałem nawet na psp link z artykułem o tej sprawie. Otóż cena ma wynosić 120 zł za auto osobowe.. To ja pytam - dla kogo te trujące środowisko szlaki komunikacyjne są budowane? Dla jakichś milionerów? Normalny człowiek ma tylko płacić na ich budowę i żyć w zatrutym  przez nie środowisku?

Proponuję:
1. nie wypowiadać się na tematy o których nie ma się pojęcia,
2. wypowiadać się o faktach, a nie o rzeczach które "mają być", "podobno" itp,
itd.

Data: 2010-08-29 10:18:37
Autor: Wiesiaczek

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i5bv8q$ade$1inews.gazeta.pl...

> [...]

1. nie wypowiadać się na tematy o których nie ma się pojęcia,
2. wypowiadać się o faktach, a nie o rzeczach które "mają być", "podobno" itp,

A tak konkretnie?
Tzn. to nie jest prawda?

Data: 2010-08-29 21:37:52
Autor: awe

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:i5d556$k9s$1news.onet.pl...

> [...]

1. nie wypowiadać się na tematy o których nie ma się pojęcia,
2. wypowiadać się o faktach, a nie o rzeczach które "mają być", "podobno" itp,

Nie przejmuj sie ten Boniek to idiota - jakich wielu.
awe

Data: 2010-08-29 20:59:20
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-28 23:32, b0niek pisze:
[...]

Akurat w tej sprawie to można tylko spekulować, i to wszyscy - od ministra do mnie i ciebie. To jest takie dzielenie skóry na żywym niedźwiedziu. Jak mozna podawać cenniki skoro nawet drogi jeszcze nie ma..

Ja się odniosłem tylko do planowanych przez ministerstwo opłat. Więc nie zarzucaj mi jakiejś fantazji, ja pisałem o faktycznycch, autoryzowanych przez ministra planach..

Data: 2010-08-28 23:54:39
Autor: boukun

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i5bsm7$2og$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Tylko te głupki z pisu wolały nie budować, bo jeszcze ktoś mógłby na tym
zarobić. Typowa mentalność psa ogrodnika.

Politycy wiedzą? A jak mają kraść?

boukun

Data: 2010-08-30 00:23:34
Autor: EUR waluta obiecana przez PiS do 2009
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i5bkoh$q6k$1news.onet.pl...
Bo celem Gierka była rozbudowa Polski, a dzisiejszych władz jej rujnowanie.

Może samego Gierka tak, ale reszta jego kurewskich komunistycznych satelitów patrzyła gdzie by się tu jeszcze obłowić i kogo zamordować, żeby na tym zarobić.
Tfu!

Data: 2010-08-30 09:34:49
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-30 00:23, EUR waluta obiecana przez PiS do 2009 pisze:
[...]

Daj spokój - cały aktyw partyjny był biedny jak te myszki kościelne. "Badylarz" z 1 ha. pod szkłem miał większe dochody od całego KC.
Zwróć uwagę na służbowy auta partyjnych bonzów - na te fiaciki 132 i lancie... Te dzisiejsze paniska (za nasze pieniądze) rozbijają się autami BMW 7 i Mercami klasy S.

Data: 2010-08-30 16:00:30
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i5fmv6$bte$1news.onet.pl...
[...]

A po co mu byly aktywowi pieniądze skoro za nic nie musiał płacić?

--
stevep

Data: 2010-09-01 21:09:32
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-30 16:00, cirrus pisze:
[...]

Nic nie miał za darmo.

Data: 2010-09-02 15:53:34
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i5m8dn$n63$1news.onet.pl...
[...]

Wszystko miał za darmo.

--
stevep

Data: 2010-09-02 23:46:58
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-02 15:53, cirrus pisze:
[...]

Wymień przykłady.. Nie płacił za zakupy, nie płacił czynszu, za wodę gaz i prąd? Za ubrania? No Stefan śmiało, masz pole do  nomen omen - popisu

Data: 2010-08-29 01:17:12
Autor: Jaksa
EURO 2012? Potrzebny będzie drugi Gierek!
On Sat, 28 Aug 2010 19:43:25 +0200, Wiesiaczek <ciotkazielinska@vp.pl>  wrote:

Prognoza:
"Do czasu rozpoczęcia Mistrzostw Europy w piłce noĹźnej w czerwcu 2012  roku, planuje się oddać do uĹźytku 1605 km autostrad (zakończona zostanie  wĂłwczas budowa całej autostrady A1 i A4, a takĹźe odcinka A2 od granicy  zachodniej do Warszawy)."

Wykonanie:
"Miało być tak pięknie, a wszystko wygląda na to, Ĺźe wyjdzie jak zwykle,  czyli absolutne minimum. Na dwa lata przed Mistrzostwami Europy w piłce  noĹźnej juĹź wiadomo, Ĺźe drogowcy nie zdążą z budową wszystkich  zaplanowanych odcinkĂłw autostrad. Najwięcej problemĂłw jest z autostradą  A1. Odcinek z Tuszyna koło Łodzi do Katowic moĹźe być spóźniony nawet 3  lata!"

Wnioski:
Trzeba by tu przypomnieć, Ĺźe Gierek zbudował sławną GierkĂłwkę (ok. 300  km) zadłuĹźając kraj tylko na niecałe 30 mld. dolarĂłw.
Biorąc pod uwagę nasz obecny dług (ponad 300 mld. dolarĂłw) mĂłgłby  zbudować 3000 km autostard.

Gierek zbudowal duzo, duzo wiecej za te pozyczone pieniadze.
Dal Polsce asfaltowe drogi.

Polska ma ich sporo, siec jak w najbardziej rozwinietych krajach na  swiecie.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2085rank.html

W porownaniu z Gierkiem, Tusk to patalach i nieudacznik, a pieniedzy
ma przeciez nieporownywanie wiecej do dyspozycji, niz mial ich Gierek.

Wcale nie zdziwiloby mnie rondo imienia Gierka, ale jakos nie moge sobie
wyobrazic by kiedys mialo gdzies powstac rondo imienia Donalda Tuska.

Jaksa

Data: 2010-08-29 09:09:43
Autor: DJ MC Donald Musk
On 29 Sie, 01:17, Jaksa <Ja...@podole.pl> wrote:
On Sat, 28 Aug 2010 19:43:25 +0200, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl>
wrote:

> [...]

Wcale nie zdziwiloby mnie rondo imienia Gierka, ale jakos nie moge sobie
wyobrazic by kiedys mialo gdzies powstac rondo imienia Donalda Tuska.

ale w psychiatrii powstanie pewnie "syndrom donalda tuska"
dla okreslenia osobnikow z wrodzona schozofrenia i mania wialkosci
napoleona..

Data: 2010-08-29 11:08:34
Autor: raff
wrote:

[...]

Moze by nazwac te autostrade "Route 99".

Bo na 99% bedzie to autostrada.

R.

--
                Save The Whale!
http://fusyfusyfusy.blox.pl/resource/wieloryb.jpg

Data: 2010-08-29 17:18:07
Autor: Anatol

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:i5bhs4$j0o$1news.onet.pl...
[...]

Słynna gierkówka to jest zwykła dwujezdniowa droga krajowa powstała głównie poprzez dobudowę drugiej jezdni oraz obwodnic. Nowym śladem był pociągnięty tylko 84 km odcinek  Piotrków Trybunalski - Częstochowa. Trzeba w nie władować jeszcze miliardy  PLN żeby  dostosować do standardu chociaż ekspresówki.

zadłużając kraj tylko na niecałe 30 mld dolarów.

Dokładnie to 24 mld USD przy zupełnie innej wartości dolara - wartość rocznego eksportu supernowczesnego przemysłu wynosiła wóczas 7-8 mld USD (głównie surowce) co nie starczyło nawet na raty kapitałowo-odsetkowe w 1980.

Biorąc pod uwagę nasz obecny dług (ponad 300 mld. dolarów) mógłby zbudować 3000 km autostard.

Tylko że Edzio nie wybudował przez 10 lat ani 1 km autostrady czu drogi ekspresowej choć próbował i zwiększył dług zagraniczny z 5% do 50% PKB. Widocznie budowa autostrad tak jak i produkcja papieru toaletowego czy sznurka do snopowiązałek była ponad możliwości 10 potęgi gospodarczej świata

Wiem, że Gierkówka to tylko droga szybkiego ruchu

Tylko dwujezdniowa droga krajowa z kolizyjnymi wszystkimi skrzyżowaniami i bezposrednimi wyjazdami z posesji.

Anatol

Data: 2010-08-29 21:02:52
Autor: Wiesiaczek

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i5dtnm$3jd$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chcesz powiedzieć, że teraz starcza?

[...]

Zbudował Gierkówkę, Trasę Łazienkowską, znaczną część Trasy Toruńskiej, Dworzec Centralny, wiele wielkich odsiedli mieszkaniowych i wiele innych inwestycji. Nie wspomniałem o rozbudowie przemysłu.

Powiedz, co zawdzięczamy obecnym wladcom, tym "demokratycznym"?

A mierzenie długu w PKB, to tylko ściema, liczy się żywa gotówka.
Zauważ, że PKB odpływa za granicę do właścicieli tego folwarku, a nam zostają tylko długi i statystyka; ile to my nie zarobiliśmy.

Widocznie budowa autostrad tak jak i produkcja papieru toaletowego czy sznurka do snopowiązałek była ponad możliwości 10 potęgi gospodarczej świata

Widocznie autostrady nie były potrzebne w tamtym czasie, wystarczyły spokojnie takie drogi jakie wybudował.

Wiem, że Gierkówka to tylko droga szybkiego ruchu

Tylko dwujezdniowa droga krajowa z kolizyjnymi wszystkimi skrzyżowaniami i bezposrednimi wyjazdami z posesji.

Jaby były bezkolizyjne, to napisałbym, że to autostrada. Masz jakieś fobie na tym punkcie?
To wiedz, że szybciej można przejechać Gierkówką niż nowoczesnymi, z dwudziestego pierwszego wieku autostradami wybudowanym przez kapitalistów, które są w permanentnym remoncie. Ostatnie donosy na temat "rotacji" tłucznia na budowanej supernowoczesnej autostradzie tego dowodzą.

Data: 2010-08-29 23:43:53
Autor: Anatol

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:i5eat7$mhj$1news.onet.pl...

[...]

Tak, państwo splaca terminowo wszystkie długi i odsetki i nie ma żadnych problemow z płynnością dewizową (rezerwy dewizowe NBP to ponad 80 mld USD). Obsługa długu w tegorocznym budżecie to 8,3 mld PLN dla długu zagranicznego + 26,6 mld PLN dla krajowego.

[...]

To wszystko jest przeliczone na przyrost rocznego PKB, który w dekadzie Gierka wyniósł zaledwie +42% kosztem niespotykanego w Polsce przysrostu długu zagracznego - nominalnie 25-krotnie lub 10-krotnie w stosunku do powiększonego przez Gierka PKB.

[...]

Co nam konkretnie odpływa skoro mamy ujemny deficyt handlowy, rosnące rezerwy dewizowe i zero braków importowanych towarów, surowców i komponentów do produkcji krajowej ?

Skoro Gierek planował je budować i nawet rozpoczął prace ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Olimpijka_%28autostrada%29 ) to były potrzebne i to nie mniej niż w  ówczesnych Czechach czy w Niemczech hitlerowskich.

[...]

Drogi szybkiego ruchu to autostrady i drogi ekspresowe - za Gierka nie zbudowano ani 1 km.

To wiedz, że szybciej można przejechać Gierkówką niż nowoczesnymi, z dwudziestego pierwszego wieku autostradami wybudowanym przez kapitalistów,

Jechałem tymi autostradami i standard jest nieporównywalny nawet do odcinków gierkówki z wymieniona nawierzchnią i podbudową , gdzie są liczne ograniczenia prędkości, sprzedawcy runa leśnego na poboczach oraz kolizyjne skrzyżowania, często wręcz z polnymi i leśnymi drogami czy nawet wyjazdy z posesji.

które są w permanentnym remoncie. Ostatnie donosy na temat "rotacji" tłucznia na budowanej supernowoczesnej autostradzie tego dowodzą.

Dokładnie chodziło o kradzież tłucznia z hałdy koło budowanej autostrady. Takie kradzieże na budowach to polska tradycja jeszcze z czasów Edzia Gierka.

Anatol

Data: 2010-08-30 00:22:02
Autor: EUR waluta obiecana przez PiS do 2009
[...]

Błędny wniosek, bo 30 mld USD dług nie wynikał z budowy "Gierkostrady", ale ze wszystkich poczynionych inwestycji także w rozwój przemysłu głównie ciężkiego i budownictwo mieszkaniowe, itd. itp., uwzględniał też rozkradzione przez komunistycznych bandziorów ruchomości, spieniężone i zamienione na nieruchomości.

Weź też pod uwagę, że nasze pensje wtedy w przeliczeniu na USD to było około 20 USD/miesiąc.
Pamiętam, że kiedyś zaszalałem i kupiłem sobie jeansy w PEWEX za całą pensję po wymianie na USD u cinkciarza.
To były dopiero pojebane czasy komuny, że aż strach wspominać.
Tfu!

Data: 2010-08-30 09:15:14
Autor: Wiesiaczek

Użytkownik "EUR waluta obiecana przez PiS do 2009" <obiecanki@cacanki.pl> napisał w wiadomości news:i5emir$vmq$1speranza.aioe.org...
[...]

Prawda, oznacza to, że budował znacznie taniej i idziś, gdyby dalej budował bulibyśmy potęgą w autostradach i nie tylko.

Weź też pod uwagę, że nasze pensje wtedy w przeliczeniu na USD to było około 20 USD/miesiąc.

Bzdurne przeliczenia, które nie uwzględniają cen, które wtedy obowiązywały.
A kurs dolara wynosił cyt. "W latach siedemdziesiątych bony i dolary na czarnym rynku kupić można było za 100-150 zł, dekadę później za ok. 400 zł, a tuż przed Okrągłym Stołem za 7000-7500 zł. W roku 1989 ustanowiono tzw. kurs Balcerowicza i dolara można było wymienić na 9500 zł."

Powiedz w takim razie ile płaciłeś za szkołę, lekarza, mieszkanie, etc.?

Pamiętam, że kiedyś zaszalałem i kupiłem sobie jeansy w PEWEX za całą pensję po wymianie na USD u cinkciarza.

Trzeba było kupić spodnie krajowe za 1/20 pensji.

To były dopiero pojebane czasy komuny, że aż strach wspominać.

Powiedz teraz, jak będą wspominać czasy kapitalizmu ci, którzy dziasiaj codziennie zbierają złom, puszki po piwie i przeszukują śmietniki szukając jedzenia?
Najciekawsze jest to ża chyba wszyscy z nich chodzą w jeansach, których Ci tak bardzo brakowało :)

Data: 2010-08-30 20:46:59
Autor: Anatol

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:i5flqe$8pc$1news.onet.pl...

Weź też pod uwagę, że nasze pensje wtedy w przeliczeniu na USD to było około 20 USD/miesiąc.

Bzdurne przeliczenia, które nie uwzględniają cen, które wtedy obowiązywały.

Ceny obowiazywały ale podaż towarów po tych cenach już nie - ludzie nie wydane pieneądze  na potrzebne towary po cenach urzędowych musieli przeznaczyć na zakupu na czarnym rynku , w Peweksie (gdzie obowiązywała siła nabywcza pensji = 20 USD) , na wódę albo je tracili wskutek wysokiej inflacji i braku realnego oprocentowania.

Dochody i ceny z 1977 :

Przeciętna emerytura w 1977 wynosiła 1936 PLN, płaca 4400 PLN. A to oto ceny
(czesto towarów już reglamentownych) :

Chleb 0,8                4,00
Mąka pszenna 1 kg        6,70
Cytryny 1kg             30,00
Wieprzowe, łopatka 1kg  42,00
Wieprzowe - targowisko  74,31
Wołowe z kością 1kg     30,00
Kurczęta 1kg            54,00
Kiełbasa zwyczajna      44,00
Mleko 2% 1l              2,90
Jaja 1szt.               3,40
Cukier 1kg              10,50
Masło 1kg               70,00
Ziemniaki 1g             3,69
Cebula 1kg               9,73
Herbata Madras 50g      10,00
Kawa Extra select       60,00
Wódka czysta 0,5 l      82,00
Koszula męska el.-baw. 322,00
Tapczan tapicerski    4100,00
Pralka domowa         1620,00
Radio popularne       1400,00
TV cz-b               6500,00
Benzyna etylina 78       9,00
PKP posp 200km II kl.  108,00
Fiat 126p            87000,00
Fiat 126pcena ekspr.120000,00
Fiat 126p gielda    138000,00

Czynsz 1m2               3,00
CO 1m2                   2,40
Gaz 1m3                  0,90
Energia 1kWh             0,90

Za wyjątkiem mocno dotowanych cen chleba, mleka i kosztów utrzymania mieszkania (o ile je otrzymał) średnie wynagrodzenie miało siłę nabywczą dzisiejszych 500-800 PLN.

[...]

Po kursie oficjalnym NBP, osiągalnym może dla partyjnych bonzów ta płaca wynosiła max. 100 USD.

Anatol

Data: 2010-08-30 20:53:29
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i5guba$jdh$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zapomniałeś dodać, że za PRL zarobki były netto, a teraz brutto.

Data: 2010-08-30 21:24:40
Autor: Anatol

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c7bfe30$1news.home.net.pl...

Zapomniałeś dodać, że za PRL zarobki były netto, a teraz brutto.

Wszystko jedno - podałem ceny i można sobie przeliczyć ile szt/kg można kupić np. za obecne 800 netto, średnie wynagrodzenie netto (ok. 2500 ) i za ówczesne 4400 netto średniego wynagrodzenia, nawet  bez porównania dostępności (np. przydział cukru 2 kg na osobę miesięcznie) i standardu produktów. A trzeba pamietać że ten wysoki poziom życia za Gierka był ponad możliwości gospodarki i nie do utrzymania już pod koniec dekady.

Anatol

Data: 2010-08-30 21:37:51
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i5h0hv$rh7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wiem tyle, że wóda teraz wychodzi taniej.
Jak ty liczysz? Średnie brutto 3.500 to niecałe dwa tysiące netto. Chyba się nie mylę?

Data: 2010-08-30 21:49:31
Autor: Anatol

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c7c0896$1news.home.net.pl...

Wiem tyle, że wóda teraz wychodzi taniej.

A także cukier, cebula, cytrusy, mięso, jajka, masło, herbata, kawa, meble, benzyna, samochody, RTV i AGD.

Jak ty liczysz? Średnie brutto 3.500 to niecałe dwa tysiące netto. Chyba się nie mylę?

3500 brutto to 2505 netto :

http://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulatory/placowy/

Anatol

Data: 2010-08-30 22:04:07
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i5h20j$3st$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale firmę kosztuje 4151 zł. To jak to jest? Zarabiasz na rękę 2505 - netto, a pracodawcę kosztujesz 4151 - brutto.

Data: 2010-08-30 22:07:43
Autor: Anatol

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c7c0ebe$1news.home.net.pl...

[...]

W PRL też pracodawca płacił wszelkie koszty naliczane od sumy funduszu płac - np. podateke dochodowy bodaj 20%.

Anatol

Data: 2010-08-30 22:14:26
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i5h32n$81t$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pracowałem za PRL, to wiem. Miałem zakład prywatny - rzemiosło. Gdzieś tak w środku lat 80-tych trzeba było na rachunkach przyklejać znaczki skarbowe, bodajże za 5%. Przedtem tego nie było. Rachunek - suma - wypłata.
Urzędnikiem też byłem (lata 60-70-te). Pensja bez żadnych potrąceń. I to było netto.

Z tym brutto obecnie to jakieś zakręcone. To wygląda jak rachunek za energię elektryczną. Brutto to brutto. Netto to netto, a nie jakieś stany pośrednie.

Data: 2010-08-30 12:45:50
Autor: Polok_Prawdziwy
[...]

Noi łodpedź mi, jak Łobce majom nos, znacysiem Polokuw poważnie traktować...!?

[...]

"Sybkiego ruchu" powiados...
- weź jesce pod uwagem natenżenie ruchu wlatach 70-tych...!!!

Natenżenie było tak nikłe, ze wuwcas, jak w Hameryce my miały....

Acodo inksych imwestycji....
- chmmm..., SYćKO WUWCAS POBUDOWANE dodziś funkcjonuje...!!!

Weź dlo psykładu popularne "płytowe bloki", jak sondzis, gdyby ich niebyło, to
wielu bezdomnych w Polcce by zyło...?

--

EURO 2012? Potrzebny będzie drugi Gierek!