EUROBANK-logowanie

Data: 2009-03-16 18:41:42
Autor: Anna R.
EUROBANK-logowanie
Mam do was sprawe

otóż zakładając konto online w eurobanku facet powiedział mi że kosztowac będzie tylko pobranie tokena.

Ale u mnie jest juz faktura z ery za kolejny miesiąc - i widnieje na niej jak byk:

połączenia z internetem - 2,88 zł]

No i troche mnie wkurzyli.....

czy każdorazowe pobranie wskazanie tokena u was też jest kasowane przez operatora sieci jako połączenia z internetem - bo jak tak to ja pierdziele taki interes - to wg mnie wcale nie jest darmowe konto w eurobanku.

Jak to jest - token łączy sie z java u mnie - czy jest to juz połączenie z internetem?

Jak to macie u siebie? a jak to jest w przypadku pre-paid? czy ktoś sprawdzał stan konta po zalogowaniu sie do eurobanku? __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 3832 (20090206) __________

Data: 2009-03-16 19:27:10
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
pon, 16 mar 2009 o 18:41 GMT, Anna R. napisał(a):

[...]

TokenGSM nie laczy sie z internetem, koniec, kropka, koniec dyskusji.

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][                                              ]
[       Ekg: #3781111         ][                                              ]

Data: 2009-03-16 20:08:59
Autor: krzysztofsf
EUROBANK-logowanie
Brzezi pisze:
[...]

Moze ma automatyczna synchronizacje czasu gdzies ustawiona?
Kiedys mialem problem z tokenem i helpdesc szukajac przyczyny synchronizowal token z serwerem i tez mi wskoczyla w Erze oplata za transmisje.

Data: 2009-03-16 20:40:14
Autor: Michał Rolka
EUROBANK-logowanie
krzysztofsf pisze:

Moze ma automatyczna synchronizacje czasu gdzies ustawiona?
Kiedys mialem problem z tokenem i helpdesc szukajac przyczyny synchronizowal token z serwerem i tez mi wskoczyla w Erze oplata za transmisje.

MSZ synchronizacja polega raczej na wpisaniu do systemu numeru hasła z tokena (kiedy ja miałem problem z logowaniem, o to tylko zostałem poproszony na infolinii).

Michał

Data: 2009-03-16 22:09:24
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
pon, 16 mar 2009 o 20:08 GMT, krzysztofsf napisał(a):

Kiedys mialem problem z tokenem i helpdesc szukajac przyczyny synchronizowal token z serwerem i tez mi wskoczyla w Erze oplata za transmisje.

Ale token na pewno nie spowodowal tych transmisji, napisalem, ze token nie
laczy sie z internetem, nie potrzebuje do dzialania internetu, nic, ZERO
jak to jeszcze wytlumaczyc?

Co do procesu synchronizacji to juz ktos wspomnial, chodzi o licznik
wygenerowanych hasel, w tokenie musi byc conajmniej wiekszy niz ten w
systemie eurobanku, jak jest mniejszy, to nie uda sie wykonac operacji...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111         ][      22:07:28 up 1 day,  5:02,  3 users,     ]

Data: 2009-03-16 23:22:37
Autor: krzysztofsf@wp.pl
EUROBANK-logowanie
On 16 Mar, 22:09, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
> [...]

wygenerowanych hasel, w tokenie musi byc conajmniej wiekszy niz ten w
systemie eurobanku, jak jest mniejszy, to nie uda sie wykonac operacji...

Nie o licznik (w tym przypadku) a o synchronizacje czasu tokena z
czasem serwera - co kilka minut serwer i token korzystaja z innego
zestawu (?) algorytmu (?) - i przy zbyt duzej roznicy czasu zestaw
rzadany nie bylby tozsamy z generowanym przez token - przynajmniej tak
to sobi eposkaldalem z roznych informacji.

Data: 2009-03-17 08:00:58
Autor: Marcin Wasilewski
EUROBANK-logowanie
Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:b5834166-666a-47c2-b808-419ecd043753o36g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

To teraz zmień sobie w komórce datę i twoja teoria legnie w gruzach.

Data: 2009-03-17 00:44:08
Autor: krzysztofsf@wp.pl
EUROBANK-logowanie
On 17 Mar, 08:00, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:
Użytkownik <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:b5834166-666a-47c2-b808-419ecd043753o36g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]
> to sobi eposkaldalem z roznych informacji.

To teraz zmień sobie w komórce datę i twoja teoria legnie w gruzach..

Nie bede ryzykowal.
zmien ty i napisz o efekcie - dam wiare na slowo.

Data: 2009-03-17 09:25:11
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 07:22 GMT, krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

[...]

Piszesz lepsze bajki niz Andersen :)

Chociaz nie wiem czy nazwac to bajka czy bzdura?
nie mniej jestes w bledzie i piszesz nieprawdziwe informacje, dlaczego
chcesz kogokolwiek wprowadzic w blad?

Nie bede sie powtarzal odnosnie tego co juz napisalem, tam ogolnie ale
wyjasnilem na czym polega synchronizacja

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111         ][      09:23:26 up 1 day, 16:18,  3 users,     ]

Data: 2009-03-17 02:04:27
Autor: krzysztofsf@wp.pl
EUROBANK-logowanie
On 17 Mar, 09:25, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
wto, 17 mar 2009 o 07:22 GMT, krzyszto...@wp.pl napisał(a):

> [...]

Nie bede sie powtarzal odnosnie tego co juz napisalem, tam ogolnie ale
wyjasnilem na czym polega synchronizacja

No coz - gdy mialem problemy z logowaniem, babeczka z Eurobanku
najpierw spytala sie czy mam prawidlowo ustawiona w komorce date i
godzine - potem synchronizowala.
Pytala dla zmylki? Byc moze.

natomiast, sam proces synchronizacji, obojetnie czego dotyczy w
bebechach, wiaze sie z przesylaniem danych - i tu moze byc, jak
wspomnialem, odpowiedz na przyczyne polaczen, za ktore placi autorka
posta.

Nie mam checi grzebac w opcjach, daltego nie sprawdze, czy jest
mozliwosc ustawienia automatycznej synchronizacji co jakis czas.

Data: 2009-03-17 11:53:08
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 10:04 GMT, krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

[...]

A Ty dalej swoje...

Jak niby ktos z eurobanku moze zsynchronizowac sie z twoim tokenem?
podawales adres ip swojej komorki? bueheh :)
no piszesz coraz lepsze bajki, nie zdajesz sobie z tego sprawy?

W tokenie nie ma zadnej opcji synchronizacji, a juz napewno zdalnej
synchronizacji, bo token dziala zupelnie bez polaczenia z siecia

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111         ][      11:44:42 up 1 day, 18:39,  3 users,     ]

Data: 2009-03-17 04:26:49
Autor: krzysztofsf@wp.pl
EUROBANK-logowanie
On 17 Mar, 11:53, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
wto, 17 mar 2009 o 10:04 GMT, krzyszto...@wp.pl napisał(a):

> [...]

W tokenie nie ma zadnej opcji synchronizacji, a juz napewno zdalnej
synchronizacji, bo token dziala zupelnie bez polaczenia z siecia

A to juz pleciesz, za przeproszeniem,  bzdury - jak najbardziej
zostala zdalnie dokonana synchronizacja aplikacji z serwerem -
podawalem do tego nr wersji tokenu jaki mam zaimplementowany w
komorce. jakies moje indywidualne ID oni mieli u siebie - podobnie jak
numer telefoniczny, ktory tez potwierdzili w rozmowie. Nie pamietam
czy i jakie komunikaty mialem  w komorce, cos chyba potwierdzalem, ale
nastapilo w efekcie jakies polaczenie, w wyniku ktorego na rachunku z
ery placilem za transmisje - podobnie jak przy pobraniu tokenu. Byla
to synchronizacja, a nie przeslanie nowego tokenu - dokladnie tego
terminu "synchronizacja" uzyla operatorka z ich strony.

Data: 2009-03-17 12:54:28
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 12:26 GMT, krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

[...]

Ale ja patrze na to jako programista, programuje w Javie, kiedys w Java ME.
Nie ma mozliwosci polaczenia sie z zewnatrz z midletem, jedyne co to midlet
moze polaczyc sie z serwerem z wlasnej inicjatywy, ale nie ma takowej opcji
w tokenie, wiec nie ma opcji odnosnie synchrnizacji.

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][                                              ]
[       Ekg: #3781111         ][                                              ]

Data: 2009-03-17 05:21:04
Autor: krzysztofsf@wp.pl
EUROBANK-logowanie
On 17 Mar, 12:54, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
wto, 17 mar 2009 o 12:26 GMT, krzyszto...@wp.pl napisał(a):

> [...]

moze polaczyc sie z serwerem z wlasnej inicjatywy, ale nie ma takowej opcji
w tokenie, wiec nie ma opcji odnosnie synchrnizacji.

klamali?

Data: 2009-03-17 13:39:56
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 13:21 GMT, krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

[...]

Wierzysz w kompetencje ludzi nietechnicznych na infolinii? oni nie maja
pojecia co sie dzieje od strony technicznej, na szkoleniu ktos im powiedzial
ze "synchornizacja", ale oni nie maja pojecia o programowaniu i o sieci...

Przeciez ludzie z banku, nawet nie wiedza co to jest podatek belki, takie
wnioski mozna wyciagnac z tego co ludzie wypisuja tutaj na grupie.

Ja Ci pisze jak to wyglada od strony mozliwosci technicznych, ktorych nie
da sie zmienic, bo to jest 0 albo 1, klamie?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     piotrek_z [wojtek@espol.com.pl] has      ]
[       Ekg: #3781111         ][     joined #linuxpl                          ]

Data: 2009-03-17 06:24:14
Autor: krzysztofsf@wp.pl
EUROBANK-logowanie
On 17 Mar, 13:39, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
wto, 17 mar 2009 o 13:21 GMT, krzyszto...@wp.pl napisał(a):

> [...]

Ja Ci pisze jak to wyglada od strony mozliwosci technicznych, ktorych nie
da sie zmienic, bo to jest 0 albo 1, klamie?

Nie wiem.
Pamietam dlugie dyskusje na forum komputery, ktore prowadzilem z
informatykiem wyzywajacym mnie od roznych, gdy twierdzilem, ze kwestia
czasu jest pojawienie sie wirusow infekujacych bios i pamieci flash.
Wg niego tez to bylo niemozliwe z powodow technicznych.

Po prostu zapamietam ta dyskusje i gdy kiedys zdazy mi sie koniecznosc
synchronizacji tokena Eurobanku, zwroce uwage na szczegoly i odszukam
ten watek, zeby albo przyznac ci 100% racje, albo przeciwnie.

Data: 2009-03-17 12:04:36
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 11:53 GMT, Brzezi napisał(a):

[...]

A tutaj zeby rozwiac Twoje wyimaginowane watpliwosci, przestawilem przed
chwila date kilka lat wstecz, logowanie poszlo bez problemu, wylogowalem
sie, przestawilem date kilka lat w przod, zalogowalem sie bez problemu, ale
nie bylem w sumie tym zaskoczony.

Bo jezeli miedzy tokenem a systemem nie ma mozliwosci synchronizacji, a
telefon latwo rozsynchronizowywuje swoj zegar chociazby przez pad baterii
lub reczna zmiane czasu, w przeciwienstwie do tokena sprzetowego, ktor moze
miec zegar np. kwarcowy i nie ma mozliwosci modyfikacji czasu(chociaz nie
wiem czy tak dziala ten sprzetowy token), to data nie moze byc czynnikiem
branym przez algorytm do generacji kluczy Czynnikami do wyliczania tokena sa klucze mozliwe ze zaszyte na stale w
tokenie jak i kod aktywacyjny podawany przy pierwszym uruchomieniu
tokenaGSM, potem zminnym parametrem algorytmu jest licznik wygenerowanych
tokenow, i to jedyny parametr ktory musi byc "zsynchronizowany" z systemem,
ale ta "synchronizacja" moze nastepowac zupelnie bez polaczenia...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    Drive A: format failure, formatting C:    ]
[       Ekg: #3781111         ][    instead...                                ]

Data: 2009-03-17 12:13:24
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 12:04 GMT, Brzezi napisał(a):

tokenow, i to jedyny parametr ktory musi byc "zsynchronizowany" z systemem,
ale ta "synchronizacja" moze nastepowac zupelnie bez polaczenia...

I tutaj zeby byc jeszcze bardziej dokladnym, licznik wcale nie musi byc
zsynchronizowany idelanie, wystarczy ze licznik w tokenieGSM bedzie >= od
tego w systemie

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111         ][      12:11:58 up 1 day, 19:06,  3 users,     ]

Data: 2009-03-17 18:26:36
Autor: Bogdan B.
EUROBANK-logowanie
Użytkownik wrote:

No coz - gdy mialem problemy z logowaniem, babeczka z Eurobanku
najpierw spytala sie czy mam prawidlowo ustawiona w komorce date i
godzine - potem synchronizowala.
Pytala dla zmylki? Byc moze.

Następnym razem dzwoń aż będzie facet.
Ten zapyta się jaki jest numer hasła w opcji "info".
I wg tego "zsynchronizuje" Eurobank.

[...]

Nie. Synchronizacja polega na tym, że Eurobank przez konsultanta
dowiaduje się jaki jest numer hasła. Ten z kolei wpisuje w eurobankowy
komputer ten numer. I od tej pory Eurobank i token generują hasła
"synchronicznie". BTW - nie ma to nic wspólnego z czasem.
Jeżeli sądzisz że jest inaczej to wygeneruj np. 10 numerów do logowania.
Token się "rozsynchronizuje" i najbardziej auktualny czas nie pomoże.

Nie mam checi grzebac w opcjach, daltego nie sprawdze, czy jest
mozliwosc ustawienia automatycznej synchronizacji co jakis czas.

Nie ma takiej opcji.

Data: 2009-03-17 18:32:49
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 18:26 GMT, Bogdan B. napisał(a):

Jeżeli sądzisz że jest inaczej to wygeneruj np. 10 numerów do logowania.
Token się "rozsynchronizuje" i najbardziej auktualny czas nie pomoże.

To akurat nie stanowi problemu, mozesz sobie wygenerowac kilka tokenow na
sucho, potem kolejny dopier wpisac na www i wszystko bedzie ok, jak juz
pisalem, ale widac nie doczytales, numer licznika w telefoni z tym w
systemie eruobanku nie musi byc zsynchronizowany co do dokladnej wartosci

Nie mam checi grzebac w opcjach, daltego nie sprawdze, czy jest
mozliwosc ustawienia automatycznej synchronizacji co jakis czas.

Nie ma takiej opcji.

Zgadza sie, o tym tez juz pisalem ze sprawdzilem dswiadczalnie

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][                                              ]
[       Ekg: #3781111         ][                                              ]

Data: 2009-03-17 08:48:20
Autor: zlotowinfo
EUROBANK-logowanie
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.grt6fu.pvq.brzezilocalhost.localdomain...
[...]

potwierdzam

miałem wyłączonego neta zanim pobrałem token
po pobraniu tokena net został wyłączony

net w komórce jest bez sensu ze względu na wielkość ekranu

Data: 2009-03-17 13:20:01
Autor: kisio
EUROBANK-logowanie
Brzezi pisze:
[...]

Hmm, ciekawi mnie jedno. Podczas definiowania zaufanych odbiorców w komórce wyświetla się informacja do potwierdzenia mniej więcej takiej treści (piszę z pamięci):
Czy akceptujesz odbiorcę nr konta 42..........0900.
Czy to nie dowodzi, że jakieś informacje są dosyłane do aplikacji tokena?

Pozdrawiam
kisio

Data: 2009-03-17 13:23:50
Autor: Robert Kois
EUROBANK-logowanie
Dnia Tue, 17 Mar 2009 13:20:01 +0100, kisio napisał(a):

[...]

Nie, to dowodzi tylko, że te informacje wpisujesz tokenowi w zaszyfrowanej
postaci.

--
Kojer

Data: 2009-03-17 13:33:13
Autor: kisio
EUROBANK-logowanie
Robert Kois pisze:
[...]

Kto wpisuje tokenowi? Przecież ja te informacje wpisuję na stronie internetowej.

Data: 2009-03-17 13:36:37
Autor: Brzezi
EUROBANK-logowanie
wto, 17 mar 2009 o 13:33 GMT, kisio napisał(a):

Kto wpisuje tokenowi? Przecież ja te informacje wpisuję na stronie internetowej.

i potem wprowadzasz kod wyswietlony na stronie www do tokena, na podstawie
ktorego on generuje pytanie dla Ciebie, czy potwierdzasz taka transakcje, i
jezeli tak, to generuje z tego token ktorym potwierdzasz ostatecznie
transakcje na www

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111         ][      13:35:28 up 1 day, 20:30,  3 users,     ]

Data: 2009-03-17 13:39:15
Autor: Robert Kois
EUROBANK-logowanie
Dnia Tue, 17 Mar 2009 13:33:13 +0100, kisio napisał(a):

[...]

A potem parocyfrowy numer, zawierający te "zaszyfrowane" dane, wklepujesz w
token.

--
Kojer

Data: 2009-03-16 20:40:13
Autor: Mariusz
EUROBANK-logowanie
Anna R. <anrobak@o2.pl> napisał(a):
Mam do was sprawe
Ja także jestem podejrzliwy i nie ufam, szczególnie Eurobankowi.
 u mnie sprawdzone - pobranie tokena coś około 60groszy czy coś koło tego.
Później ani grosza, a wielkrotnie logowałem się także poza granicami kraju.
Więc definitywnie - token nie łączy się nigdy.
Sprawdz inne możliwe przyczyny - przypadkowe połączenia (kiedys w nokiach
miałem internet pod przyciskiem pod ekranem, notorycznie go naciskałem), może
jakieś reklamy albo inny badziew (dzwonki, tapetki).

Data: 2009-03-16 22:02:43
Autor: RobertS
EUROBANK-logowanie

[...]

a jak dostajesz token sprzętowy to z czym on się łączy? wpisujesz kody, które wyświetla i logujesz się...nawet w Mozambiku ;-)

w czym aplikacja w komórce jest gorsza od ww. tokena?
co więcej, aby dostać się do tokena w komórce musisz wpisać kod (pomijam ten przy uruchomieniu telefonu), natomiast token sprzętowy np. w VW direct wyświetla kody non stop...

RobertS

Data: 2009-03-17 07:26:59
Autor: Mariusz
EUROBANK-logowanie
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
a jak dostajesz token sprzętowy to z czym on się łączy? wpisujesz kody, które wyświetla i logujesz się...nawet w Mozambiku ;-)

w czym aplikacja w komórce jest gorsza od ww. tokena?

Nie bardzo zrozumialem Twoja wypowiedz podpieta pod moja... Czy ja pisalem cos
o roznicach miedzy tokenami? Tak de facto to token gsm a token sprzetowy to
inne programy i dzialaja w inny sposob. Nie wiem jak token generujacy co
okreslone przedzialy czasowe nowy kod mialby laczyc sie z internetem.
Natomiast token gsm moglby, tym bardziej ze oprogramowano w nim rozpoznawanie
wykonywanej operacji - i to rozpoznawanie jest bardzo dokladne. Token
sprzetowy jest na pewno rozwiazaniem bezpieczniejszym, choc sa to poziomy tak
abstrakcyjnego bezpieczenstwa ze nie chce mi sie o tym dyskutowac. To jak
dyskusja czy latwiej jest przejac sms-a z kodem w momencie wykonywania
operacji na zalogowanym koncie czy latwiej jest ukrasc telefon z tokenem
zlamac haslo dostepu do tokena i czekac az wlasciciel zaloguje sie na konto.
To juz paranoje.

Data: 2016-05-15 07:00:30
Autor: r.porwal
EUROBANK-logowanie
W dniu poniedziałek, 16 marca 2009 18:41:42 UTC+1 użytkownik Anna R. napisał:
[...]

Mam konto w Euro Banku. Mam w komórce aplikacje tokena Euro Banku do logowania i zatwierdzania transakcji. Komorka jest bez karty SIM, wykorzystują ja w zasadzie tylko jako token.
Pozdrawiam, Rysiek

Data: 2016-05-15 18:09:32
Autor: ąćęłńóśźż
EUROBANK-logowanie
Przy czym nie każdy telefon da się w ogóle włączyć (aplikacje) bez włożonej karty sim.

-- -- -
Komorka jest bez karty SIM, wykorzystują ja w zasadzie tylko jako token.