Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   EV-- Wodór czy baterie?

EV-- Wodór czy baterie?

Data: 2018-09-16 08:00:53
Autor: Pszemol
EV-- Wodór czy baterie?
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/

Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/

Data: 2018-09-16 08:37:30
Autor: Pszemol
EV-- Wodór czy baterie?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:pnlk8j$ohh$1dont-email.me...
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/

Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/

https://www.weforum.org/agenda/2018/04/china-is-adding-a-london-sized-electric-bus-fleet-every-five-weeks/

Data: 2018-09-16 16:52:20
Autor: Janusz
EV-- Wodór czy baterie?
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/ Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/
No i dobrze, bo to ślepa uliczka jak na razie jest.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-09-17 04:41:52
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Sun, 16 Sep 2018 08:00:53 -0500, Pszemol napisał(a):
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/

Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,
-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

Zobacz za rok.


Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/


J.

Data: 2018-09-17 13:07:09
Autor: Myjk
EV-- Wodór czy baterie?
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,

To jedyna zaleta.

-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

AFAIR z 10% sprawnością. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-17 13:27:03
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja0ytsbguh1w.dlg@myjk.org...
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,

To jedyna zaleta.

-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

AFAIR z 10% sprawnością.

Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?


Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

J.

Data: 2018-09-17 14:56:29
Autor: Myjk
EV-- Wodór czy baterie?
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F.
Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Mówimy o cyklu ilość prądu, elektroliza, magazynowanie (sprężanie), strat
(które ponoć przy sprężeniu w stalowym zbiorniku wynoszą 0,5%/24h) aż do
wykorzystania w ogniwie aby tę energię odzyskać.
Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?

Sama elektroliza to wartość poniżej 40%.

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Może nie ruszyć przy -20?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-18 07:53:47
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Mon, 17 Sep 2018 14:56:29 +0200, Myjk napisał(a):
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F.
Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Mówimy o cyklu ilość prądu, elektroliza, magazynowanie (sprężanie),

Smieszna sprawa - ale mozna elektrolizowac od razu do wyokiego
cisnienia. Powinno sie jakos odbic na napiecu ...

strat
(które ponoć przy sprężeniu w stalowym zbiorniku wynoszą 0,5%/24h) aż do
wykorzystania w ogniwie aby tę energię odzyskać.
Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?
Sama elektroliza to wartość poniżej 40%.

Skad te dane ?

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Może nie ruszyć przy -20?

To ogniwo raczej na jakims wodnym roztworze. No i musi wode wydalac ... pare wodna ?
Choc sa tez i wysokotemperaturowe.

Ale ... baterie przy -20 tez gorsze, choc Tesla sobie radzi ...

J.

Data: 2018-09-17 18:29:57
Autor: Pszemol
EV-- Wodór czy baterie?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5b9f8fae$0$594$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja0ytsbguh1w.dlg@myjk.org...
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,

To jedyna zaleta.

-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

AFAIR z 10% sprawnością.

Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?

Przeszkadza, bo jak użyjesz tego samego ogniwa do
naładowania baterii zamiast do elektrolizy to procenty
wyjdą Ci dużo, dużo większe.

A co do energii "za darmo" to chyba jakieś żarty sobie robisz?
Zdajesz sobie sprawę ile kosztuje zakup wiatraka i jego utrzymanie
w należytym porządku? Albo zakup ogniw i ich instalacja na dachu?
Koszt takich instalacji musisz wliczyć w cenę uzyskanej energii
bo nikt Ci ani wiatraka ani paneli nie sprezentuje ani nie
zainstaluje za darmo...

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego
i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Bynajmniej. Straty energii włożonej do systemu wodorowego są ogromne
w porównaniu do ładowania baterii w samochodzie wprost z sieci.

Data: 2018-09-18 07:16:47
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Mon, 17 Sep 2018 18:29:57 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.
AFAIR z 10% sprawnością.

Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?

Przeszkadza, bo jak użyjesz tego samego ogniwa do
naładowania baterii zamiast do elektrolizy to procenty
wyjdą Ci dużo, dużo większe.

Akumulatory tez nie maja za darmo ...

A co do energii "za darmo" to chyba jakieś żarty sobie robisz?
Zdajesz sobie sprawę ile kosztuje zakup wiatraka i jego utrzymanie
w należytym porządku? Albo zakup ogniw i ich instalacja na dachu?

Trzeba kupic lepsze, co beda pracowac 100 lat a nie 15 :-)

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego
i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Bynajmniej. Straty energii włożonej do systemu wodorowego są ogromne
w porównaniu do ładowania baterii w samochodzie wprost z sieci.

Ale dlaczego mialyby byc jakos istonie wieksze ?
Tu elektroliza i tam elektroliza, tu akumulator ... i tam w zasadzie
akumulator ...

J.

Data: 2018-09-17 10:16:27
Autor: T.
EV-- Wodór czy baterie?
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/ Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/

Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest stacji. Stąd mniejsza popularnosć.
Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat później.
Do roku 1900, przed rozkwitem silników spalinowych, pojazdy elektryczne biły wiele rekordów prędkości i długości przebytych tras. Jednym z najbardziej godnych uwagi wydarzeń tamtych czasów było przekroczenie bariery prędkości 100 km/h przez Camille Jenatzy 29 kwietnia 1899. Natomiast pojazd elektryczny La Jamais Contente osiągnął maksymalną szybkość 105,88 km/h.
T.

Data: 2018-09-17 13:39:18
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9f62dd$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/

Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest stacji. Stąd mniejsza popularnosć.

W ogole chyba dopiero niedawno pojawily sie jakies powszechnie dostepne samochody na wodor ... i zdaje sie, ze w Japonii powstaja juz stacje tankowania masowo.

Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat później.

Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie spopularyzowaly :-(

Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba zywotnosc baterii.
Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..

Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...


J.

Data: 2018-09-17 16:38:06
Autor: T.
EV-- Wodór czy baterie?
W dniu 2018-09-17 o 13:39, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9f62dd$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/

Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest stacji. Stąd mniejsza popularnosć.

W ogole chyba dopiero niedawno pojawily sie jakies powszechnie dostepne samochody na wodor ... i zdaje sie, ze w Japonii powstaja juz stacje tankowania masowo.

Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat później.

Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie spopularyzowaly :-(

Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba zywotnosc baterii.
Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..

Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...


J.


Wtedy to chyba podstawową wadą był brak prądu. No i nie wiadomo, jakie były wtedy akumulatory - może były dobre, tylko na dzisiejsze czasy - niebezpieczne albo nieekologiczne.
Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć energii. Jeszcze się ich używa.
T.

Data: 2018-09-17 18:16:44
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9fbc4e$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-17 o 13:39, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat później.

Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie spopularyzowaly :-(
Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba zywotnosc baterii.
Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..
Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...

Wtedy to chyba podstawową wadą był brak prądu.

Benzyny tez nie bylo.

Nawiasem mowiac - gdzies latach 20-tych swiatu zagrozilo widmo konca benzyny, co zaowocowalo etyliną ... ale odkryto potem zloza na bliskim wschodzie ...

No i nie wiadomo, jakie były wtedy akumulatory - może były dobre, tylko na dzisiejsze czasy - niebezpieczne albo nieekologiczne.

Podejrzewam, ze byly olowiowe.
W roku 1899 wynaleziono NiCd.

Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć energii. Jeszcze się ich używa.

Ale to chyba srebrowo-cynkowe, bo wapniowe ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_calcium_battery

tak naprawde to olowiowe.

No i pewnie za drogie do masowego uzytku.


J.

Data: 2018-09-18 09:00:21
Autor: T.
EV-- Wodór czy baterie?
W dniu 2018-09-17 o 18:16, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9fbc4e$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-17 o 13:39, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat później.

Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie spopularyzowaly :-(
Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba zywotnosc baterii.
Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..
Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...

Wtedy to chyba podstawową wadą był brak prądu.

Benzyny tez nie bylo.

Nawiasem mowiac - gdzies latach 20-tych swiatu zagrozilo widmo konca benzyny, co zaowocowalo etyliną ... ale odkryto potem zloza na bliskim wschodzie ...

No i nie wiadomo, jakie były wtedy akumulatory - może były dobre, tylko na dzisiejsze czasy - niebezpieczne albo nieekologiczne.

Podejrzewam, ze byly olowiowe.
W roku 1899 wynaleziono NiCd.

Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć energii. Jeszcze się ich używa.

Ale to chyba srebrowo-cynkowe, bo wapniowe ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_calcium_battery

tak naprawde to olowiowe.

No i pewnie za drogie do masowego uzytku.



Podobno były w ch... drogie, dlatego były rozliczane jak u jubilera, a mechanikom patrzono mocno na ręce. Miały ponoć srebro na pokładzie w dużych ilościach - to by raczej wykluczało jakieś "związkowe" aku... Ale nie wiem, nie zdążyłem zapytać... :-(
T.

Data: 2018-09-18 09:13:47
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Tue, 18 Sep 2018 09:00:21 +0200, T. napisał(a):
W dniu 2018-09-17 o 18:16, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć energii. Jeszcze się ich używa.

Ale to chyba srebrowo-cynkowe, bo wapniowe ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_calcium_battery

tak naprawde to olowiowe.
No i pewnie za drogie do masowego uzytku.

Podobno były w ch... drogie, dlatego były rozliczane jak u jubilera, a mechanikom patrzono mocno na ręce. Miały ponoć srebro na pokładzie w dużych ilościach - to by raczej wykluczało jakieś "związkowe" aku...

Cos z tych zapewne
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver-oxide_battery

J.

Data: 2018-09-18 22:06:13
Autor: T.
EV-- Wodór czy baterie?
W dniu 2018-09-18 o 09:13, J.F. pisze:
Dnia Tue, 18 Sep 2018 09:00:21 +0200, T. napisał(a):
W dniu 2018-09-17 o 18:16, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy
używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o
srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od
zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć
energii. Jeszcze się ich używa.

Ale to chyba srebrowo-cynkowe, bo wapniowe ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_calcium_battery

tak naprawde to olowiowe.
No i pewnie za drogie do masowego uzytku.

Podobno były w ch... drogie, dlatego były rozliczane jak u jubilera, a
mechanikom patrzono mocno na ręce. Miały ponoć srebro na pokładzie w
dużych ilościach - to by raczej wykluczało jakieś "związkowe" aku...

Cos z tych zapewne
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver-oxide_battery

J.

Nie wiem. Dziecięciem będąc ojciec mnie czasem zabierał do firmy - wydaje mi się, że widziałęm te aku - były dość małe - jak dzisiejsze do skuterka, ale nieco węższe, za to wyższe. Zresztą CHGW co ja wtedy widziałem, jak miałem 12 lat :-)
T.

Data: 2018-09-18 22:41:15
Autor: Marcin Debowski
EV-- Wodór czy baterie?
On 2018-09-18, T. <kuki543@interia.pl> wrote:
W dniu 2018-09-18 o 09:13, J.F. pisze:
Dnia Tue, 18 Sep 2018 09:00:21 +0200, T. napisał(a):
W dniu 2018-09-17 o 18:16, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy
używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o
srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od
zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć
energii. Jeszcze się ich używa.

Ale to chyba srebrowo-cynkowe, bo wapniowe ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_calcium_battery

tak naprawde to olowiowe.
No i pewnie za drogie do masowego uzytku.

Podobno były w ch... drogie, dlatego były rozliczane jak u jubilera, a
mechanikom patrzono mocno na ręce. Miały ponoć srebro na pokładzie w
dużych ilościach - to by raczej wykluczało jakieś "związkowe" aku...

Cos z tych zapewne
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver-oxide_battery

Nie wiem. Dziecięciem będąc ojciec mnie czasem zabierał do firmy - wydaje mi się, że widziałęm te aku - były dość małe - jak dzisiejsze do skuterka, ale nieco węższe, za to wyższe. Zresztą CHGW co ja wtedy widziałem, jak miałem 12 lat :-)

W niektórych analogowych aparatach, np. Bronicach były zalecane takie baterie i są one nadal bez problemu dostepne. Np. 4sr44. Ceny są wyższe, ale nie jakoś koszmarnie w porównaniu z alkalicznymi analogami (np. 4lr44) - ca 2x drożej.

--
Marcin

Data: 2018-09-17 18:33:46
Autor: Pszemol
EV-- Wodór czy baterie?
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:5b9f62dd$0$611$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/ Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/

Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest stacji. Stąd mniejsza popularnosć.

Jasne...

Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat później.

A popatrz tutaj:
http://www.automostory.com/first-hydrogen-car.htm

Do roku 1900, przed rozkwitem silników spalinowych, pojazdy elektryczne biły wiele rekordów prędkości i długości przebytych tras. Jednym z najbardziej godnych uwagi wydarzeń tamtych czasów było przekroczenie bariery prędkości 100 km/h przez Camille Jenatzy 29 kwietnia 1899. Natomiast pojazd elektryczny La Jamais Contente osiągnął maksymalną szybkość 105,88 km/h.

To teraz pokaż mi podobne wyczyny dokonane przez samochody
napędzane wodorem :-)

EV-- Wodór czy baterie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona