Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   EV-- Wodór czy baterie?

EV-- Wodór czy baterie?

Data: 2018-09-17 04:41:52
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Sun, 16 Sep 2018 08:00:53 -0500, Pszemol napisał(a):
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fuel-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/

Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?

Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,
-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

Zobacz za rok.


Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/


J.

Data: 2018-09-17 13:07:09
Autor: Myjk
EV-- Wodór czy baterie?
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,

To jedyna zaleta.

-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

AFAIR z 10% sprawnością. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-17 13:27:03
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja0ytsbguh1w.dlg@myjk.org...
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,

To jedyna zaleta.

-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

AFAIR z 10% sprawnością.

Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?


Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

J.

Data: 2018-09-17 14:56:29
Autor: Myjk
EV-- Wodór czy baterie?
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F.
Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Mówimy o cyklu ilość prądu, elektroliza, magazynowanie (sprężanie), strat
(które ponoć przy sprężeniu w stalowym zbiorniku wynoszą 0,5%/24h) aż do
wykorzystania w ogniwie aby tę energię odzyskać.
Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?

Sama elektroliza to wartość poniżej 40%.

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Może nie ruszyć przy -20?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-18 07:53:47
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Mon, 17 Sep 2018 14:56:29 +0200, Myjk napisał(a):
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F.
Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Mówimy o cyklu ilość prądu, elektroliza, magazynowanie (sprężanie),

Smieszna sprawa - ale mozna elektrolizowac od razu do wyokiego
cisnienia. Powinno sie jakos odbic na napiecu ...

strat
(które ponoć przy sprężeniu w stalowym zbiorniku wynoszą 0,5%/24h) aż do
wykorzystania w ogniwie aby tę energię odzyskać.
Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?
Sama elektroliza to wartość poniżej 40%.

Skad te dane ?

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Może nie ruszyć przy -20?

To ogniwo raczej na jakims wodnym roztworze. No i musi wode wydalac ... pare wodna ?
Choc sa tez i wysokotemperaturowe.

Ale ... baterie przy -20 tez gorsze, choc Tesla sobie radzi ...

J.

Data: 2018-09-17 18:29:57
Autor: Pszemol
EV-- Wodór czy baterie?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5b9f8fae$0$594$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja0ytsbguh1w.dlg@myjk.org...
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,

To jedyna zaleta.

-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.

AFAIR z 10% sprawnością.

Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?

Przeszkadza, bo jak użyjesz tego samego ogniwa do
naładowania baterii zamiast do elektrolizy to procenty
wyjdą Ci dużo, dużo większe.

A co do energii "za darmo" to chyba jakieś żarty sobie robisz?
Zdajesz sobie sprawę ile kosztuje zakup wiatraka i jego utrzymanie
w należytym porządku? Albo zakup ogniw i ich instalacja na dachu?
Koszt takich instalacji musisz wliczyć w cenę uzyskanej energii
bo nikt Ci ani wiatraka ani paneli nie sprezentuje ani nie
zainstaluje za darmo...

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego
i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Bynajmniej. Straty energii włożonej do systemu wodorowego są ogromne
w porównaniu do ładowania baterii w samochodzie wprost z sieci.

Data: 2018-09-18 07:16:47
Autor: J.F.
EV-- Wodór czy baterie?
Dnia Mon, 17 Sep 2018 18:29:57 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.
AFAIR z 10% sprawnością.

Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.

Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ?

Przeszkadza, bo jak użyjesz tego samego ogniwa do
naładowania baterii zamiast do elektrolizy to procenty
wyjdą Ci dużo, dużo większe.

Akumulatory tez nie maja za darmo ...

A co do energii "za darmo" to chyba jakieś żarty sobie robisz?
Zdajesz sobie sprawę ile kosztuje zakup wiatraka i jego utrzymanie
w należytym porządku? Albo zakup ogniw i ich instalacja na dachu?

Trzeba kupic lepsze, co beda pracowac 100 lat a nie 15 :-)

Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego
i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...

Bynajmniej. Straty energii włożonej do systemu wodorowego są ogromne
w porównaniu do ładowania baterii w samochodzie wprost z sieci.

Ale dlaczego mialyby byc jakos istonie wieksze ?
Tu elektroliza i tam elektroliza, tu akumulator ... i tam w zasadzie
akumulator ...

J.

EV-- Wodór czy baterie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona