Data: 2018-09-17 04:41:52 | |
Autor: J.F. | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
Dnia Sun, 16 Sep 2018 08:00:53 -0500, Pszemol napisał(a):
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety: -mozliwosc szybkiego tankowania, -mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej. Zobacz za rok. Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem: J. |
|
Data: 2018-09-17 13:07:09 | |
Autor: Myjk | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety: To jedyna zaleta. -mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej. AFAIR z 10% sprawnością. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-17 13:27:03 | |
Autor: J.F. | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja0ytsbguh1w.dlg@myjk.org...
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F. Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety: To jedyna zaleta. -mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej. AFAIR z 10% sprawnością. Raczej z 70%, jesli nie 80%. Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe. Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ? Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ... J. |
|
Data: 2018-09-17 14:56:29 | |
Autor: Myjk | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F.
Raczej z 70%, jesli nie 80%. Mówimy o cyklu ilość prądu, elektroliza, magazynowanie (sprężanie), strat (które ponoć przy sprężeniu w stalowym zbiorniku wynoszą 0,5%/24h) aż do wykorzystania w ogniwie aby tę energię odzyskać. Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci szkodzi 50% ? Sama elektroliza to wartość poniżej 40%. Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ... Może nie ruszyć przy -20? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-18 07:53:47 | |
Autor: J.F. | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
Dnia Mon, 17 Sep 2018 14:56:29 +0200, Myjk napisał(a):
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F. Smieszna sprawa - ale mozna elektrolizowac od razu do wyokiego cisnienia. Powinno sie jakos odbic na napiecu ... strat Skad te dane ? Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ... To ogniwo raczej na jakims wodnym roztworze. No i musi wode wydalac ... pare wodna ? Choc sa tez i wysokotemperaturowe. Ale ... baterie przy -20 tez gorsze, choc Tesla sobie radzi ... J. |
|
Data: 2018-09-17 18:29:57 | |
Autor: Pszemol | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5b9f8fae$0$594$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ja0ytsbguh1w.dlg@myjk.org... Przeszkadza, bo jak użyjesz tego samego ogniwa do naładowania baterii zamiast do elektrolizy to procenty wyjdą Ci dużo, dużo większe. A co do energii "za darmo" to chyba jakieś żarty sobie robisz? Zdajesz sobie sprawę ile kosztuje zakup wiatraka i jego utrzymanie w należytym porządku? Albo zakup ogniw i ich instalacja na dachu? Koszt takich instalacji musisz wliczyć w cenę uzyskanej energii bo nikt Ci ani wiatraka ani paneli nie sprezentuje ani nie zainstaluje za darmo... Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego Bynajmniej. Straty energii włożonej do systemu wodorowego są ogromne w porównaniu do ładowania baterii w samochodzie wprost z sieci. |
|
Data: 2018-09-18 07:16:47 | |
Autor: J.F. | |
EV-- Wodór czy baterie? | |
Dnia Mon, 17 Sep 2018 18:29:57 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Akumulatory tez nie maja za darmo ... A co do energii "za darmo" to chyba jakieś żarty sobie robisz? Trzeba kupic lepsze, co beda pracowac 100 lat a nie 15 :-) Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego Ale dlaczego mialyby byc jakos istonie wieksze ? Tu elektroliza i tam elektroliza, tu akumulator ... i tam w zasadzie akumulator ... J. |
|