Data: 2009-03-05 07:18:54 | |
Autor: doktorski | |
EXC 525 - problem z gaznikiem (?) | |
6, tu doktorski;
Ubiegly sezon na EXC skonczylem z objawem duszenia sie silnika przy ostrym odwinieciu manetki na niskich obrotach (bieg jalowy i ciut powyzej). Do konca sezonu przelatalem podnoszac nieco obroty biegu jalowego. Obiecalem sobie, ze w zime sie tym zajme. Czasu juz niewiele wiec czas do roboty. Tu pytanie: czy podobny objaw wynika z zatkania ktorejs z dysz czy to moze kwestia pompki przyspieszacza? Moze ktos przerabial podobny problem i zasugeruje rozwiazanie? Nie chce mi sie rozkladac gaznika na czynniki pierwsze bo jak go zloze to pewnie zostanie mi w reku fefnascie srubek... :) Nigdy nie bylem mocny w gaznikach ale jak bede musial to dam rade. Wiec? Gdzie szukac przyczyny? Co sprawdzic w pierwszej kolejnosci? pzdr, dr FJR/525 |
|
Data: 2009-03-05 17:10:31 | |
Autor: Karambol | |
EXC 525 - problem z gaznikiem (?) | |
Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:19f5cc7e-1ebd-4f9d-8664-c2d2a6ac98cdc36g2000yqn.googlegroups.com... 6, tu doktorski; Mogla sie przytkac dysza wolnych obrotow, odowiada za moc do 25% otwarcia przepustnicy. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl |
|
Data: 2009-03-05 11:13:24 | |
Autor: doktorski | |
EXC 525 - problem z gaznikiem (?) | |
On 5 Mar, 17:10, "Karambol" <marcin...@wp.pl> wrote:
Mogla sie przytkac dysza wolnych obrotow, odowiada za moc do 25% otwarciaNiestety, to nie to. Dysze drozne. Jutro wrzucam gaznik w ultradzwieki, moze pomoze. Dzisiaj zmienialem tez olej. Zdarzyla sie dziwna rzecz. Silnik rozgrzany, wykrecam korek spustowy. Oleju wylecialo jakos niewiele ale uznalem, ze to tylko wrazenie. Filtry wymienione wiec zalewam swiezym. I co? Dalo sie wlac tylko 1 litr. Co za cholera? Przy spuszczaniu oleju zawsze majtam drynda jak sie da zeby wylac jak najwiecej starego oleju. Z gniazd filtrow tez wyciagam wszystkie resztki. Gdzie sie moglo pozostale 0,5 litra zapodziac? Jakies pomysly? pzdr, dr FJR/525 |
|
Data: 2009-03-05 22:53:32 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
EXC 525 - problem z gaznikiem (?) | |
Uzytkownik "doktorski" napisal
Przy spuszczaniu oleju zawsze majtam drynda jak sie da zeby wylac jak najwiecej starego *** Jesli zlewales zaraz po zgaszeniu to moze to siedziec po roznych zakamarkach ukladu- ja zawsze po wykreceniu wszystkich korkow i wywaleniu filtrow, kilkakrotnie niezbyt energicznie przekopuje konia zeby reszta syfu tez miala szanse splynac. Najlepiej przechylic go lekko w lewo - na strone wylotu z gniazd filtrow. Nie nalezy z tym przesadzac, bo wysuszenie filmu olejowego na wspolpracujacych czesciach to tez nic dobrego. Przy takiej procedurze warto przed odpaleniem przekopac go bez zaplonu (jesli nie masz stacyjki, to trzymajac wcisnietego kill-switch'a) kilkanascie razy zeby podpompowac uklad. Co do opisanych objawow gaznikowych- to w pewnym stopniu jest to normalne dla mechanicznego gaznika, ze przy raptownym otwarciu z wolnych obrotow (takich naprawde "postojowych") ma prawo sie zadlawic, ale zakladam ze wczesniej bylo lepiej skoro postrzegasz to jako problem, wiec ja na Twoim miejscu zaczalbym od rozebrania, umycia, wydmuchania (koniecznie z wykreceniem wszystkich dysz) i ustawienia mieszanki na wolnych i poziomu plywaka. Przy rozbiorce zobaczysz od razu czy nie zawiesil sie tloczek pompki przyspieszacza. Jak wszystko gra, a efektow brak, to trza sie przygotowac na wymiane dysz. Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |
|
Data: 2009-03-06 09:27:45 | |
Autor: rrolek | |
EXC 525 - problem z gaznikiem (?) | |
Witam
Jeśli masz gaźnik FCR bez MX to być może zaciera się oś obrotu dźwigni naciskającej (za pomocą sprężyny) na dźwignie pompki tzw "przyśpieszającej". Zdejmij osłonę mocowania linek i zobacz czy chodzi i jak szybko. Jak stoi, albo ma mały skok, albo idzie wolno lub z zacięciami - rozbierz, przeczyść itd. W gaźnikach z MX ta dźwignia jest już zabudowana i brud jej nie straszny. Pozdr rr |
|
Data: 2009-03-05 18:49:05 | |
Autor: rychoo | |
EXC 525 - problem z gaznikiem (?) | |
sprawdz przepustnice , blaszka moze zaczynac sie wykruszac/pekac, a jak peknie na dobre to narobi burdelu w silniku.
-- |