Ech, te gumki...

Data: 2009-04-04 09:48:40
Autor: Coaster
Ech, te gumki...
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]
Kurna, czy ktoś z Was miał jeszcze taką akcję, że założył dętkę, pompuje, pompuje i... Powietrze zaczyna uchodzić? [...]

Nie masz wystajacych szprych z nypli? Jezeli nie miales idealnie dobranych dlugosci szprych, powinienes na samym koncu procesu budowy kola spilowac pilnikiem ewentualne wystajace szprychy z nypli. Ja dodatkowo lekko spilowuje glowki nypli nawet, jezeli szprysza nie wystaje - wypukle nyple maja naciecie na srubokret i niekiedy oplaca sie spilowac te krawedzie.
Z drugiej strony, jezeli masz prawidlowo zalozona dobra opaske to powinna ona zabezpieczyc detke nawet przy 'kostropatosci' nypli i _lekko_ wystajacych szprychach (1-2 mm).

[...]

I ostatnie pytanie okołogumowe: co może powodować odkręcanie się nypli?

Czy jestes pewien, ze szprychy nie byly zbyt luzne?
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html#tensioning
http://www.bikexprt.com/bicycle/tension.htm

Czy jak zaplatales kolo, to nie 'skrecales' szprych?
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html#torsion

Czy na koncu pracy 'odpuszczasz naprezenia' szprych w kole?
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html#torsion

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-04 15:17:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ech, te gumki...
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:gr73ts$f7t$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]
Kurna, czy kto¶ z Was miał jeszcze tak± akcję, że założył dętkę, pompuje, pompuje i... Powietrze zaczyna uchodzić? [...]

[...]

Mam obręcze stożkowe (czy jak to się tam nazywa...), nyple s± zdrowo
poniżej opaski zabezpieczaj±cej, więc nie ma cholery, żeby to za długa
szprycha dziabała w dętkę.
Poza tym, jak pisałem: urwał się wentyl...

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Ech, te gumki...