Eco driving

Data: 2009-09-22 13:52:04
Autor: Agent
Eco driving

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:gophi.pms.1253619782news.chmurka.net...
Słyszałem dwie sprzeczne opinie odnośnie minimalizowania zużycia paliwa:

- bieg zmieniać na wyższy przy max 2500 rpm (benzyna) lub 2000 rpm (diesel)
- przyspieszać jak najkrócej (czyli w okolicy maksymalnej mocy silnika)

Która jest prawdziwa?

Jak oglądałem kiedyś zawody na jak najniższe spalanie to jedną z przyczyn małego spalania było utrzymywanie silnika na jak najniższych obrotach przy której silnik nie szarpie. Przyspieszanie w okolicy mocy maksymalnej będzie powodowało że silnik jest maksymalnie obciążony a więc niemożliwe jest wówczas niskie spalanie.

Eco driving