Ecodriving

Data: 2011-10-10 23:17:03
Autor: Micha³
Ecodriving
Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Czołem.

Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są dostępne tu:

http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded

Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co trzeba.

Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie, to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw)

Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;)

Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

moje rekordy:

Vel Satis 3.5 - 8.4 l/100 (po mie¶cie 26l/100)
Safrane 2.2 - 7.3l/100 (po mie¶cie 21l/100)
Safrane 2.5 - 9.1/100 (po mie¶cie ~24l/100)
Opel Meriva ile¶tam - 4.3l/100 (tam gdzie Safrane 16l/100)

i za ciê¿arówk± (oko³o 80cm @ ~90km/h):
Safrane 2.2 - 4.4l/100

pozdrawiam.

--