Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ecodriving "chfalem siem"

Ecodriving "chfalem siem"

Data: 2011-10-10 08:06:52
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
Czołem.

Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są dostępne tu:

http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded

Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co trzeba.

Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie, to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw)

Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;)

Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 08:24:46
Autor: neoniusz
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze:
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z wczoraj, start o 18:00):
trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
spalanie: 7l/100km

I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.

Data: 2011-10-10 00:23:25
Autor: Czarek Daniluk
Ecodriving "chfalem siem"
On 10 Pa¼, 08:24, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:

Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z
wczoraj, start o 18:00):
trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
spalanie: 7l/100km

I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.

Ja w niedzielê o 3 nad ranem wraca³em zza Zamo¶cia do DC, nie wiem ile
spali³em, ale pewnie ma³o :D
Nie spieszy³em siê zbytnio bo to i senno¶æ i zmêczenie dawa³y ju¿ o
sobie do¶æ mocno znaæ :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spali³em na oko
pewnie oko³o 10 gazu na 100km :)
Jad±c tam - w dzieñ spali³em jakie¶ 11,5 gazu na 100km.

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-10 11:03:36
Autor: Jarek Pudelko
Ecodriving "chfalem siem"
Witam

Ja w niedzielê o 3 nad ranem wraca³em zza Zamo¶cia do DC, nie wiem ile
spali³em, ale pewnie ma³o :D
Nie spieszy³em siê zbytnio bo to i senno¶æ i zmêczenie dawa³y ju¿ o
sobie do¶æ mocno znaæ :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spali³em na oko
pewnie oko³o 10 gazu na 100km :)
Jad±c tam - w dzieñ spali³em jakie¶ 11,5 gazu na 100km.

Szacun, u mnie 3.0 230KM automat spala gazu 15/100 w trasie ale z 4 osobami i 4 rowerami :) - nie sprawdzalem ile spali pusty z samym kierowca.
Moze mam instalke do wyregulowania :)

--
jarek

Data: 2011-10-10 05:19:23
Autor: Czarek Daniluk
Ecodriving "chfalem siem"
On 10 Pa¼, 11:03, Jarek Pudelko
<jarek.pudelkoWYTNIJ...@boxnet.ceti.pl> wrote:
Witam

> Ja w niedziel o 3 nad ranem wraca em zza Zamo cia do DC, nie wiem ile
> spali em, ale pewnie ma o :D
> Nie spieszy em si zbytnio bo to i senno i zm czenie dawa y ju o
> sobie do mocno zna :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spali em na oko
> pewnie oko o 10 gazu na 100km :)
> Jad c tam - w dzie spali em jakie 11,5 gazu na 100km.

Szacun, u mnie 3.0 230KM automat spala gazu 15/100 w trasie ale z 4
osobami i 4 rowerami :) - nie sprawdzalem ile spali pusty z samym kierowca.
Moze mam instalke do wyregulowania :)

--
jarek

Po mie¶cie ile ??
Mój obci±¿ony spala max litra na 100km wiêcej. (Mondeo MK3 Kombi jakby
porównywaæ w wyobra¼ni wielko¶æ wozów).
Instalacjê mam na Stagu 300 premium ;), wtryski Hana, i ¶miem
twierdziæ, ¿e na gazie lepiej siê zbiera ni¿ na benzynie :)
Po DC jak wyrabiam nadgodziny to potrafiê spaliæ i pod 20 :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-10 14:59:21
Autor: Jarek Pudelko
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 14:19, Czarek Daniluk pisze:

Po mie¶cie ile ??
Mój obci±¿ony spala max litra na 100km wiêcej. (Mondeo MK3 Kombi jakby
porównywaæ w wyobra¼ni wielko¶æ wozów).
Instalacjê mam na Stagu 300 premium ;), wtryski Hana, i ¶miem
twierdziæ, ¿e na gazie lepiej siê zbiera ni¿ na benzynie :)
Po DC jak wyrabiam nadgodziny to potrafiê spaliæ i pod 20 :)

Po miescie to bywa i 18 :)
E46 kombi 330xi automat wiec sporo pozera naped na 4 kapcie.
Tez stag 300 i wtryski hana zielone.

--
jarek

Data: 2011-10-10 17:49:22
Autor: Czarek Daniluk
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 14:59, Jarek Pudelko pisze:

Po miescie to bywa i 18 :)
E46 kombi 330xi automat wiec sporo pozera naped na 4 kapcie.
Tez stag 300 i wtryski hana zielone.

U mnie czerwone, przynajmniej takie sobie za¿yczy³em.
Po DC je¿d¿±c na naprawdê niewielkich odcinkach mia³em ju¿ i 21 ;) najczê¶ciej oscylujê w³a¶nie w okolicach 16-18.

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-10 08:29:53
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 08:24, neoniusz pisze:
W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze:
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z
wczoraj, start o 18:00):
trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
spalanie: 7l/100km

I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.

Oczywiście że się da ale poczekajmy co powie kolega Waldek ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 08:52:42
Autor: Marek P.
Ecodriving "chfalem siem"
Owszem by³ to mo¿e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jecha³em z dok³adnie tak± sam± prêdko¶ci± jak
dziesi±tki tirów przede mn± i za mn±, wiêc jako¶ szczególnie drogi nie
zawala³em. Wszelkie dane z komputera pok³adowego wraz z opisem s±
dostêpne tu:

Mój rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze ¶redni± prêdko¶ci± 68 km/h. Gdy go wyprzedzi³em i jecha³em przed nim spalanie skoczy³o do 6 l/100 km.
Du¿o da³y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf± TIRA. Jabys jecha³ za osobowk± nie by³oby ju¿ tak ró¿owo.

Data: 2011-10-10 09:01:08
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 08:52, Marek P. pisze:
Owszem by� to mo�e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jecha�em z dok�adnie tak� sam� pr�dko�ci� jak
dziesi�tki tir�w przede mn� i za mn�, wi�c jako� szczeg�lnie drogi nie
zawala�em. Wszelkie dane z komputera pok�adowego wraz z opisem s�
dost�pne tu:

M�j rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze �redni�
pr�dko�ci� 68 km/h. Gdy go wyprzedzi�em i jecha�em przed nim spalanie
skoczy�o do 6 l/100 km.
Du�o da�y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf� TIRA. Jabys jecha� za
osobowk� nie by�oby ju� tak r�owo.

TrzymaÅ‚em odlegÅ‚ość za tirem okoÅ‚o 50-80m ot tak żeby ludzie mogli siÄ™ schować jak wyprzedzajÄ… a nie siedziaÅ‚em mu na "zderzaku". A do tego porównujesz diesla ;)  SÄ…dzÄ™ że gdybym trzymaÅ‚ siÄ™ blisko tyÅ‚u tira i musiaÅ‚ hamować, przyspieszać byle na siÅ‚Ä™ utrzymać siÄ™ w jego "cieniu" spalanie mogÅ‚oby wzrosnąć, a tak miaÅ‚em spokojny dystans i jak tir hamowaÅ‚ ja odpuszczaÅ‚em gaz i bez używania hamulca praktycznie przejechaÅ‚em caÅ‚Ä… trasÄ™. Raz musiaÅ‚em siÄ™ zatrzymać bo jeden z tirów zjeżdżaÅ‚ na parking. ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 09:08:19
Autor: Marek P.
Ecodriving "chfalem siem"
Trzyma³em odleg³o¶æ za tirem oko³o 50-80m ot tak ¿eby ludzie mogli siê
schowaæ jak wyprzedzaj± a nie siedzia³em mu na "zderzaku". A do tego
porównujesz diesla ;)  S±dzê ¿e gdybym trzyma³ siê blisko ty³u tira i
musia³ hamowaæ, przyspieszaæ byle na si³ê utrzymaæ siê w jego "cieniu"
spalanie mog³oby wzrosn±æ, a tak mia³em spokojny dystans i jak tir
hamowa³ ja odpuszcza³em gaz i bez u¿ywania hamulca praktycznie
przejecha³em ca³± trasê. Raz musia³em siê zatrzymaæ bo jeden z tirów
zje¿d¿a³ na parking. ;)

Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia³em pokazazaæ, ¿e takie spalanie osi±gne³e¶ g³ównie dziêki mniejszym oporom powietrza Prêdko¶æ (75-85 km/h) te¿ mia³a du¿e znaczenie tak jak do¶wiadczenie TIR-owca, który jecha³ p³ynnie.
Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko¶ci o ok 4 m wysoko¶ci a powietrze rozdmuchiwane jest na zewn±trz. Po 50 metrach te¿ masz ni¿sze opory zw³aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My¶lê ¿e sam na drodze osi±gn±³byæ ok 7 l je¿eli chcia³oby Ci siê jechaæ tak d³ugo ok 80 km/h.

Nawiasem spytam Jak Saab siê sprawuje? Jak z ilo¶cia miejsca z ty³u (posównywalne do Vectry sedan?)

Marek P.

Data: 2011-10-10 09:25:46
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 09:08, Marek P. pisze:
Trzyma�em odleg�o�� za tirem oko�o 50-80m ot tak �eby ludzie mogli si�
schowa� jak wyprzedzaj� a nie siedzia�em mu na "zderzaku". A do tego
por�wnujesz diesla ;)  S�dz� �e gdybym trzyma� si� blisko ty�u tira i
musia� hamowa�, przyspiesza� byle na si�� utrzyma� si� w jego "cieniu"
spalanie mog�oby wzrosn��, a tak mia�em spokojny dystans i jak tir
hamowa� ja odpuszcza�em gaz i bez u�ywania hamulca praktycznie
przejecha�em ca�� tras�. Raz musia�em si� zatrzyma� bo jeden z tir�w
zje�d�a� na parking. ;)

Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia�em pokazaza�, �e takie spalanie
osi�gne�e� g��wnie dzi�ki mniejszym oporom powietrza Pr�dko�� (75-85 km/h)
te� mia�a du�e znaczenie tak jak do�wiadczenie TIR-owca, kt�ry jecha�
p�ynnie.
Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko�ci o ok 4 m wysoko�ci a powietrze
rozdmuchiwane jest na zewn�trz. Po 50 metrach te� masz ni�sze opory
zw�aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My�l� �e sam na drodze osi�gn��by�
ok 7 l je�eli chcia�oby Ci si� jecha� tak d�ugo ok 80 km/h.

Nawiasem spytam Jak Saab si� sprawuje? Jak z ilo�cia miejsca z ty�u
(pos�wnywalne do Vectry sedan?)

Marek P.



Jak jeżdżę, że tak powiem bez zbędnego oszczędzania ale z głową a nie gaz/hamulec mieszczę się z 6 z przodu, jak sie faktycznie śpieszę to i 9 z przodu się pojawia, ale prawdę mówiąc na trasie 100km oszczędzę 15-20min ale za to paliwa sporo więcej...

Napisałem tego posta i nagrałem ten filmik bo kiedyś się posprzeczaliśmy że "pierdo***ę" mówiąc że 200konne auto pali mniej niż 7 w trasie i obiecałem że nagram filmik dla udokumentowania, później zapomniałem o sprawie a wczoraj przy okazji mi się przypomniało ;P I owszem, te 5.5 to aż sie sam zdziwiłem bo obstawiałem około 6 ;)

Diesel ma to do rzeczy, że wspomniany przez Ciebie 1.8 ma około 100KM a nie 270 ;) Do tego jakoś nie znoszę pracy diesla i tego "kopniaka" w zakresie 2500-3000RPM więc taka skromna różnica jeśli chodzi o TD i TB jeden pali z założenia mało drugi podobno nie ;) I gdy pojawi się krytyczny moment w którym przydałoby się mieć trochę zapasu pod pedałem gazu, zdecydowanie wole TB ;)

ChwalÄ™ sobie mojego "lansa" trochÄ™ kapryÅ›ne auto i dobrze jest mieć jako takÄ… wiedzÄ™ o "mechanice i elektryce" oraz kawaÅ‚ek garażu ale nie  jest też jakoÅ› strasznie awaryjne. Ważne żeby dowiedzieć siÄ™ co boli konkretne modele (u mnie np sÅ‚aba pompa oleju i obracajÄ…ce siÄ™ panewki) i odpowiednio temu zapobiegać.

Z przodu miejsca jest całkiem sporo i jest wygodnie, przydałaby się jedynie regulacja kierownicy w płaszczyźnie pionowej. Fotele mam od Viggena więc takie trochę kubełkowe, nie za ciasne na tyłek i całkiem nieźle trzymają. Z tyłu z miejscem jest skromnie, a jak kierowca jest trochę większy to już w ogóle jest bieda. Natomiast bagażnik jest przeogromny jak na takie auto, bez większego kombinowania zapakowałem na 6dni 4osoby w tym 2 kobiety ;P


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 10:07:45
Autor: to
Ecodriving "chfalem siem"
begin Lewis
Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku".

To i tak BARDZO zmniejsza opory powietrza.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-11 08:22:55
Autor: ptoki
Ecodriving "chfalem siem"
On Oct 10, 8:52 am, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
> Owszem by to mo e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
> wyprzedzania ale jecha em z dok adnie tak sam pr dko ci jak
> dziesi tki tir w przede mn i za mn , wi c jako szczeg lnie drogi nie
> zawala em. Wszelkie dane z komputera pok adowego wraz z opisem s
> dost pne tu:

M j rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze redni
pr dko ci 68 km/h. Gdy go wyprzedzi em i jecha em przed nim spalanie
skoczy o do 6 l/100 km.
Du o da y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf TIRA. Jabys jecha za
osobowk nie by oby ju tak r owo.

Ostatnio jechalem takim samym autem (silnik ten sam ale kombi) ale
troche szybciej - okolice 80-90km/h i komputer pokazal 3,3l/100km.
Jechalem bez chowania sie za czymkolwiek.
Trasa wroclaw - katowice po autostradzie.

Jak z niej zjechalem to jazda przez wioski spowodowala spadek
predkosci i wzrost spalania do jakichs 3,7-4,0 l/100km

Data: 2011-10-10 10:09:25
Autor: AZ
Ecodriving "chfalem siem"
On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-)

--
Artur

Data: 2011-10-10 15:03:39
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 12:09, AZ pisze:
On 2011-10-10, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem
kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z
gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie
karku kilkanaście km wcześniej ;)

Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-)


Możliwe ale musieli ten obiad wchłonąć w jakieś 1.5minuty ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 13:21:11
Autor: AZ
Ecodriving "chfalem siem"
On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-)


Możliwe ale musieli ten obiad wchłonąć w jakieś 1.5minuty ;)

Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem),
ze na stacje zajezdza samochod i ktos mowi: patrz, tak jechal jechal a
jestesmy chwile po nim. Tyle, ze ja juz zjadlem, wypilem kawe i pale
drugiego papierosa ;-)

--
Artur

Data: 2011-10-10 15:25:44
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 15:21, AZ pisze:
On 2011-10-10, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-)


Możliwe ale musieli ten obiad wchłonąć w jakieś 1.5minuty ;)

Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem),
ze na stacje zajezdza samochod i ktos mowi: patrz, tak jechal jechal a
jestesmy chwile po nim. Tyle, ze ja juz zjadlem, wypilem kawe i pale
drugiego papierosa ;-)


Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 13:37:22
Autor: AZ
Ecodriving "chfalem siem"
On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem),
ze na stacje zajezdza samochod i ktos mowi: patrz, tak jechal jechal a
jestesmy chwile po nim. Tyle, ze ja juz zjadlem, wypilem kawe i pale
drugiego papierosa ;-)


Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;)

Eeee no kilkunastu to nie :-) Ale kilkudziesieciu to juz tak.

--
Artur

Data: 2011-10-10 15:40:18
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 15:37, AZ pisze:
On 2011-10-10, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:
Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem),
ze na stacje zajezdza samochod i ktos mowi: patrz, tak jechal jechal a
jestesmy chwile po nim. Tyle, ze ja juz zjadlem, wypilem kawe i pale
drugiego papierosa ;-)


Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;)

Eeee no kilkunastu to nie :-) Ale kilkudziesieciu to juz tak.


Ale to zasadniczo zmienia postać rzeczy ;) Tu cała trasa miała mniej niż 80km a kilku narwańców trafiło się już przed samym jej końcem ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 16:10:53
Autor: to
Ecodriving "chfalem siem"
begin Lewis
Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;)

Jak byłem młodszy i głupszy to potrafiłem przejechać kilkanaście km w tym samym czasie co "zwykły kierowca" po drodze kupując i jedząc fastfooda (nie podczas jazdy). ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-10 17:26:22
Autor: kamil
Ecodriving "chfalem siem"
On 10/10/2011 17:10, to wrote:
begin Lewis

Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nie¼le je¼dziæ i je¶æ ;)

Jak by³em m³odszy i g³upszy to potrafi³em przejechaæ kilkana¶cie km w tym
samym czasie co "zwyk³y kierowca" po drodze kupuj±c i jedz±c fastfooda
(nie podczas jazdy). ;)

Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut
Jedzenie burgera i wysiorbanie coli - 10 minut


Niech te twoje "kilkana¶cie km" bêdzie nawet dziewiêtnastoma kilometrami jazdy przepisowej "zwyk³ego kierowcy" poza miastem - 13 minut.




Cytuj±c pewn± piosenkê - "we¼ nie pierdol bejbe".




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-10 19:18:23
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 18:26, kamil pisze:
On 10/10/2011 17:10, to wrote:
begin Lewis

Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;)

Jak byłem młodszy i głupszy to potrafiłem przejechać kilkanaście km w tym
samym czasie co "zwykły kierowca" po drodze kupując i jedząc fastfooda
(nie podczas jazdy). ;)

Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut
Jedzenie burgera i wysiorbanie coli - 10 minut


Niech te twoje "kilkanaście km" będzie nawet dziewiętnastoma kilometrami
jazdy przepisowej "zwykłego kierowcy" poza miastem - 13 minut.

Pod warunkiem że mamy dwa pasy w jednym kierunku i jeden jedzie 85km/h prawym pasem a drugi leci 185km/h lewym a nie co chwila wyprzedza po jednym wlekącym się tirze i czeka aż sie zwolni pas "przeciwny"


Cytując pewną piosenkę - "weź nie pierdol bejbe".

Yhy ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 18:25:21
Autor: kamil
Ecodriving "chfalem siem"
On 10/10/2011 18:18, Lewis wrote:
W dniu 2011-10-10 18:26, kamil pisze:
On 10/10/2011 17:10, to wrote:
begin Lewis

Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nie¼le je¼dziæ i je¶æ ;)

Jak by³em m³odszy i g³upszy to potrafi³em przejechaæ kilkana¶cie km w
tym
samym czasie co "zwyk³y kierowca" po drodze kupuj±c i jedz±c fastfooda
(nie podczas jazdy). ;)

Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut
Jedzenie burgera i wysiorbanie coli - 10 minut


Niech te twoje "kilkana¶cie km" bêdzie nawet dziewiêtnastoma kilometrami
jazdy przepisowej "zwyk³ego kierowcy" poza miastem - 13 minut.

Pod warunkiem ¿e mamy dwa pasy w jednym kierunku i jeden jedzie 85km/h
prawym pasem a drugi leci 185km/h lewym a nie co chwila wyprzedza po
jednym wlek±cym siê tirze i czeka a¿ sie zwolni pas "przeciwny"

Bo jak wszyscy wiemy, za czasów m³odo¶ci kolegi to, takich dwupasmówek po których mo¿na by³o w Polsce na pêczki. Nad jezioro autostradê nawet mia³em, a co dopiero drogi krajowe. ;)


Cytuj±c pewn± piosenkê - "we¼ nie pierdol bejbe".

Yhy ;)




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-11 10:40:32
Autor: to
Ecodriving "chfalem siem"
begin kamil
Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut Jedzenie burgera i
wysiorbanie coli - 10 minut

Jedzenie burgera to 2 minuty, a coli nie kupowałem albo piłem w czasie jazdy.

Niech te twoje "kilkanaście km" będzie nawet dziewiętnastoma kilometrami
jazdy przepisowej "zwykłego kierowcy" poza miastem - 13 minut.

Ta, średnia prędkość = maksymalnej dozwolonej przy przepisowej jeździe. Jasne. Chyba w środku nocy.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-10 12:11:28
Autor: Olo
Ecodriving "chfalem siem"
On 2011-10-10 08:06, Lewis wrote:
Czo³em.

Kiedy¶, dawno temu, pamiêtam ma³a utarczkê s³own± z koleg± Waldkiem G.
odno¶nie mojego stwierdzenia ¿e 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
trasie pali mniej ni¿ 7L/100km, zosta³em wrêcz wy¶miany i ¿eby nie
powiedzieæ oskar¿ony o brednie ;P

da siê, je¿d¿±c w granicach 120 km/h i odpuszczaj±c peda³ gazu, gdy osi±gniemy ¿±dan± prêdko¶æ. Mój 2.6 V6 150KM przy takiej je¼dzie w/g komputera (a on z regu³y siê nie myli) uda³o mi siê zej¶æ do 7,5/100, kiedy trochê muszê podgoniæ to wychodzi tak 8,6/100... My¶lê, ¿e to przyzwoity wynik. Przy du¿ych silnikach nie ma tragedii w spalaniu na trasie, wrêcz przeciwnie, gorzej jest tam gdzie wymagane jest ruszanie co chwila z miejsca i du¿o rozpêdzania - czyli miasto.

Data: 2011-10-10 05:20:01
Autor: Czarek Daniluk
Ecodriving "chfalem siem"
On 10 Pa¼, 12:11, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

da si , je d c w granicach 120 km/h i odpuszczaj c peda gazu, gdy
osi gniemy dan pr dko . M j 2.6 V6 150KM przy takiej je dzie w/g
komputera (a on z regu y si nie myli) uda o mi si zej do 7,5/100,
kiedy troch musz podgoni to wychodzi tak 8,6/100... My l , e to
przyzwoity wynik. Przy du ych silnikach nie ma tragedii w spalaniu na
trasie, wr cz przeciwnie, gorzej jest tam gdzie wymagane jest ruszanie
co chwila z miejsca i du o rozp dzania - czyli miasto.

Potwierdzam :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-10 12:28:33
Autor: J.F
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j6u21v$9tf$1@news.onet.pl...
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

Stacje paliwowe w Polsce zamkniete ? Gdzie takie sa, ja to chyba Auchan tylko znam, ze faktycznie czynne w dni targowe od 8 do 22.

Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie

A te tiry to gdzie tak jada w wyborcza niedziele :-)

http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded
Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne

Ale predkosc srednia jaka - 73 km/h  czy to maksymalna ? :-)

Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale kto bedzie w trasie 50km/h jechal, jesli to nie jest gierkowka w remoncie ? I po co wtedy kupowac 2.0T, skoro w zupelnosci wystarczy 1.2sdi, ktory zreszta spali polowe tego, wiec benzyniak jest nadal kompletnie nieoszczedny  :-)

Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

A predkosc jaka wtedy byla ? Bo jesli dobrze rozumiem sytuacje to powinienes sie rozpedzic do 200 zeby ich dogonic, ale pewnie lampka rezerwy nie pozwolila :-)
Czyli im sie nie chcialo ?

Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial zwolnic.

J.

Data: 2011-10-10 15:09:21
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 12:28, J.F pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j6u21v$9tf$1@news.onet.pl...
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM,
w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie
pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie
wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

Stacje paliwowe w Polsce zamkniete ? Gdzie takie sa, ja to chyba Auchan
tylko znam, ze faktycznie czynne w dni targowe od 8 do 22.

W opisie filmu jest. DK8 od Sztabina do Białegostoku w niedzielę po 18 nie ma ani jednej czynnej stacji, czyli jakieś 75km bez najmniejszego wodopoju.


Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie

A te tiry to gdzie tak jada w wyborcza niedziele :-)

Głosować :D


http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded
Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne

Ale predkosc srednia jaka - 73 km/h czy to maksymalna ? :-)

W opisie też jest, średnia z odcinka 34km -- > 73km/h

Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale
kto bedzie w trasie 50km/h jechal, jesli to nie jest gierkowka w
remoncie ? I po co wtedy kupowac 2.0T, skoro w zupelnosci wystarczy
1.2sdi, ktory zreszta spali polowe tego, wiec benzyniak jest nadal
kompletnie nieoszczedny :-)

Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8 przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km)


Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw
dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie),
którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na
złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

A predkosc jaka wtedy byla ? Bo jesli dobrze rozumiem sytuacje to
powinienes sie rozpedzic do 200 zeby ich dogonic, ale pewnie lampka
rezerwy nie pozwolila :-)
Czyli im sie nie chcialo ?

Jakieś 110km/h, widocznie szybki i wściekły jak zobaczył więcej przestrzeni to się przestraszył albo zwyczajnie udało mu się kilka tirów po drodze wyprzedzić i zwyczajnie nie oddalił się ode mnie ślamazarnego o więcej niż 200m ;)

Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial
zwolnic.

Na DK8 też ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 15:17:23
Autor: J.F
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j6uqq3$f21$1@news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 12:28, J.F pisze:
Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale
kto bedzie w trasie 50km/h jechal, jesli to nie jest gierkowka w
remoncie ? I po co wtedy kupowac 2.0T, skoro w zupelnosci wystarczy
1.2sdi, ktory zreszta spali polowe tego, wiec benzyniak jest nadal
kompletnie nieoszczedny :-)

Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8 przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km)

1.2sdi wyrobi nawet 90km/h :-)


Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw
dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie),
którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na
złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

A predkosc jaka wtedy byla ? Bo jesli dobrze rozumiem sytuacje to
powinienes sie rozpedzic do 200 zeby ich dogonic, ale pewnie lampka
rezerwy nie pozwolila :-)  Czyli im sie nie chcialo ?

Jakieś 110km/h, widocznie szybki i wściekły jak zobaczył więcej przestrzeni to się przestraszył albo zwyczajnie udało mu się kilka tirów po drodze wyprzedzić i zwyczajnie nie oddalił się ode mnie ślamazarnego o więcej niż 200m ;)

Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac.
Ty tez, i 110 nie wystarczyloby na dogonienie.
Widac mu sie nie chcialo.

Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial
zwolnic.
Na DK8 też ;)

Mialem na mysli Warszawa-Piotrkow, czyli tez DK8.
Ale na jednym pasie ogrodzonym barierkami wyprzedzic tira sie nie da, wiec oczywiscie masz racje ze wscieklosc pozwala przyspieszyc o 200m :-)

J.

Data: 2011-10-10 15:24:52
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 15:17, J.F pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8
przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km)

1.2sdi wyrobi nawet 90km/h :-)

A w razie potrzeby "pójdzie czysta na gumie"? ;P

Tak śmiechem żartem jak widać można mieć duży zapas mocy i gdy nie trzeba to go nie używać, tak naprawdę nie ponosząc żadnych kosztów mania dużego stada "koniów"

Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac.
Ty tez, i 110 nie wystarczyloby na dogonienie.
Widac mu sie nie chcialo.

Widocznie nie chciało, więc po co wariować jak Tiry jadą jeden za drugim i raptem przyspieszyć o kilkaset metrów? ;)
Aha chyba wiem osobówka "zawalająca" drogę z anteną od CB na dachu i jadąca jak cipa 85km/h razem z tirami ;P

Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial
zwolnic.
Na DK8 też ;)

Mialem na mysli Warszawa-Piotrkow, czyli tez DK8.
Ale na jednym pasie ogrodzonym barierkami wyprzedzic tira sie nie da,
wiec oczywiscie masz racje ze wscieklosc pozwala przyspieszyc o 200m :-)

Aha no tak, ja mówię o tym wcześniejszym odcinku ósemki ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 15:56:46
Autor: J.F
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2011-10-10 15:17, J.F pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8
przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km)

1.2sdi wyrobi nawet 90km/h :-)
A w razie potrzeby "pójdzie czysta na gumie"? ;P

Tylko pionowo w dol :-)

Tak śmiechem żartem jak widać można mieć duży zapas mocy i gdy nie trzeba to go nie używać, tak naprawdę nie ponosząc żadnych kosztów mania dużego stada "koniów"

No jak nie ma, takie malenstwo w tym trybie to pewnie by 4 litrami sie zadowolilo, a szybciej i tak nie pojechales  :-)

Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac.
Ty tez, i 110 nie wystarczyloby na dogonienie.
Widac mu sie nie chcialo.
Widocznie nie chciało, więc po co wariować jak Tiry jadą jeden za drugim i raptem przyspieszyć o kilkaset metrów? ;)

Tu kilkaset, tam kilkaset, a potem trafisz w korek pod wroclawiem i odczekasz 15 minut mniej na swiatlach :-)

Nie, przepraszam, juz nie ma korkow pod wroclawiem na DK8-S8-A8, ale to beda no w Wieluniu  :)

J.

Data: 2011-10-10 13:33:52
Autor: bd
Ecodriving
Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Czołem.

Czolem ;)


Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P

e tam Panie, da sie jezdzic jak widac ;)

posiadalem swego czasu Passata B5 ;) 1.8T w manualu - 5 girów - z wirusem na
177 kucy i 277 Nm przy 3800 z hamowni ;) gdy mnie ¿ona odwozila po zakrapianym
podwieczorku ;) w trasie na tym drugim kompie co sie kasuje po postoju
dluzszym niz 2 godziny i startuje od zera trasa Minsk Maz.-.DC noca ;)
potrafila zejsc do 5,2L ;) wg kompa a on sie raczej nie mylil ;)

a niocny spokojny drajwing Zambrow .-. DC... 4,7L ;) fakt, ze wtedy padalo jak
z cedra, i predkosc srednia byla cos w granicach 65km/h ;) ale co da sie?
pewnie, ze sie da ;)

dluga prosta i jajko miedzy stopa, a gazem ;)


ja w podobnym setupie musialem sie dostac z dalekiego Ursynowa na Dolny
Mokotow (Sadyba) ten sam komp pokazal 33,5L ;) i to sredniego ;) zatem ten
silnik to byla najlepsza rzecz w tym aucie ;)

na LPG :) troszke wiecej palil, ale majac druga zmiane trase Ursynow-Piaseczno
jadac spokojnie pokazywal 7,6L i smialo moge powiedziec, ze sie lepiej zbieral
na LPG :) instalka BRC pelny sequent z wtryskami Kihina, no ale to bylo juz 7 lat temu
;) i technika pewnie sporo poszla do przodu

pzdr wszystkich niedowiarków ;)

--


Data: 2011-10-10 18:16:31
Autor: ToMasz
Ecodriving "chfalem siem"
2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
powiedzieć oskarżony o brednie ;P
pali przeciętnie czy potrafi zejść do 7?

Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
dziesiątki tirów przede mną i za mną,

no i faktycznie wyszÅ‚o..  4 na sto? 5?
pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z 200 koni to masz małe spalanie.

Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
dostępne tu:
to co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy pogadamy.

ToMasz

Data: 2011-10-10 19:07:24
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:
2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
powiedzieć oskarżony o brednie ;P
pali przeciętnie czy potrafi zejść do 7?

Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio osiągnąłem to faktycznie szczyt.

pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne
znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje
sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z
200 koni to masz małe spalanie.

Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego co masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie oszczędzając.


Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
dostępne tu:
to co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1
stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy
pogadamy.

A np zatankowanie pod korek do odbicia, po czym odczekanie chwilę i dolanie jeszcze raz do odbicia. Po czym przejechanie np 200km i ponowienie procedury tankowania, po czym przeliczenie tego co wskazał ten sam dystrybutor w podobnych warunkach i tego co wskazał komp pokładowy może służyć jako jakiś wyznacznik? Czy tylko faktury się liczą? :P


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 19:34:50
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne
znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje
sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z
200 koni to masz małe spalanie.

Różnie bywa.
Miałem auto, które czy używałeś gaz do dechy, czy wlekłeś się za kapelusznikami, to i tak zużycie gazu oscylowało mu koło 10 l.
Obstawiam że Lancią też nie zejdę poniżej 10 l benzyny, nawet gdybym gazu nie dotykał, 7 jest zupełnie nierealne.
A nie ma 270 koni.


Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego co masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie oszczędzając.

Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc normalnie.

Data: 2011-10-10 19:42:16
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne
znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje
sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z
200 koni to masz małe spalanie.

Różnie bywa.
Miałem auto, które czy używałeś gaz do dechy, czy wlekłeś się za
kapelusznikami, to i tak zużycie gazu oscylowało mu koło 10 l.
Obstawiam że Lancią też nie zejdę poniżej 10 l benzyny, nawet gdybym
gazu nie dotykał, 7 jest zupełnie nierealne.
A nie ma 270 koni.


Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego
co masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że
mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc
udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie
oszczędzając.

Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc
normalnie.

Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojęcie, dla mnie, to przelot z prędkościami 90-120km/h bez zwariowanych manewrów typu, długa prosta nikogo nie ma to gaz do podłogi i ile fabryka dala żeby wyprzedzić kilka innych aut jadących 100km/h, do tego jazda w miarę jednostajna a nie gaz/hamulec. I stosując taką jazdę osiągam w trasie do 7l/100km ale żeby udowodnić to muszę zainstalować kamerę, która będzie włączona przez cała podróż i będzie widzieć prędkościomierz, bo przecież nikt mi na słowo nie uwierzy. A dowód że jadąc 85km/h palę 5.5 to tak przy okazji ale jak widać to też niczego nie wykazuje...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 19:49:44
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vapp$arj$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne
znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje
sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z
200 koni to masz małe spalanie.

Różnie bywa.
Miałem auto, które czy używałeś gaz do dechy, czy wlekłeś się za
kapelusznikami, to i tak zużycie gazu oscylowało mu koło 10 l.
Obstawiam że Lancią też nie zejdę poniżej 10 l benzyny, nawet gdybym
gazu nie dotykał, 7 jest zupełnie nierealne.
A nie ma 270 koni.


Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego
co masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że
mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc
udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie
oszczędzając.

Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc
normalnie.

Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojęcie, dla mnie, to przelot z prędkościami 90-120km/h bez zwariowanych manewrów typu, długa prosta nikogo nie ma to gaz do podłogi i ile fabryka dala żeby wyprzedzić kilka innych aut jadących 100km/h, do tego jazda w miarę jednostajna a nie gaz/hamulec.

JeÅ›li 90  z wÅ‚asnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120 już bardziej.
Tak samo jak nie jest normalne nieużywanie gazu w celach oszczędnościowych, aż do zaniechania manewru, nawet jeśli jest miejsce żeby kogoś wyprzedzić.

BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował tego pedału - sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze dwa razy mniej.

Data: 2011-10-10 20:08:49
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 19:49, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Jeśli 90 z własnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120
już bardziej.
Tak samo jak nie jest normalne nieużywanie gazu w celach
oszczędnościowych, aż do zaniechania manewru, nawet jeśli jest miejsce
żeby kogoś wyprzedzić.

90 jak jadę za kimś, 110-120 jak nikt nie spowalnia ale biorąc pod uwagę to jakie mam w okolicy drogi uwierz że 120 to już niezła prędkość, owszem jak się zapędzę wyprzedzając to i 150 się pojawia ale i niejednokrotnie wlokę się 60. Na moim terenie 2 pasmówek, na których można pojechać trochę szybciej jest tyle że hoho.


BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował
tego pedału - sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę
szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze
dwa razy mniej.

Ale dlaczego mam sobie kupować diesla którego po prostu nie lubię pod żadnym względem? A co w przypadku jak sobie chcę gdzieś pojechać znacznie szybciej i dynamiczniej? Mam kupować do tego drugie auto? Raz jadę spokojnie w okolicy 110, raz znacznie szybciej a jak mam humor to jadę jeszcze inaczej.

Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz 2.75l/100km :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 20:12:12
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę
szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze
dwa razy mniej.

Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz 2.75l/100km :D

Nie w tą stronę, to Lancia pali mi 10, ale tylko gdy nie używam turbo.
Średnio ponad 2 razy więcej niż Kia, przy podobnej jeździe.

Data: 2011-10-10 20:15:09
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 20:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę
szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze
dwa razy mniej.

Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz
2.75l/100km :D

Nie w tą stronę, to Lancia pali mi 10, ale tylko gdy nie używam turbo.
Średnio ponad 2 razy więcej niż Kia, przy podobnej jeździe.

Aha teraz rozumiem o co Ci chodziło ;) Lancia ma dodatki w stylu 4WD i ASB?
10-11 udaje mi się utrzymać w mieście jak jeżdżę spokojnie, jak sie nie liczę to i 20 i więcej będzie ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 20:17:31
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vcnf$ink$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę
szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze
dwa razy mniej.

Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz
2.75l/100km :D

Nie w tą stronę, to Lancia pali mi 10, ale tylko gdy nie używam turbo.
Średnio ponad 2 razy więcej niż Kia, przy podobnej jeździe.

Aha teraz rozumiem o co Ci chodziło ;) Lancia ma dodatki w stylu 4WD i ASB?

ASB w integrale? ;-)
4WD jak najbardziej.

10-11 udaje mi się utrzymać w mieście jak jeżdżę spokojnie,

U mnie regularnie 14, też przy spokojnej jeździe.

Data: 2011-10-10 19:55:43
Autor: Marek P.
Ecodriving "chfalem siem"
Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojêcie, dla mnie, to przelot z
prêdko¶ciami 90-120km/h bez zwariowanych manewrów typu, d³uga prosta
nikogo nie ma to gaz do pod³ogi i ile fabryka dala ¿eby wyprzedziæ
kilka innych aut jad±cych 100km/h, do tego jazda w miarê jednostajna
a nie gaz/hamulec. I stosuj±c tak± jazdê osi±gam w trasie do 7l/100km
ale ¿eby udowodniæ to muszê zainstalowaæ kamerê, która bêdzie
w³±czona przez ca³a podró¿ i bêdzie widzieæ prêdko¶ciomierz, bo
przecie¿ nikt mi na s³owo nie uwierzy. A dowód ¿e jad±c 85km/h palê
5.5 to tak przy okazji ale jak widaæ to te¿ niczego nie wykazuje...

Jak ju¿ pisa³em nastêpnym razem wyprzeæ tego TIRA i w 6,5 siê nie zmie¶cisz jad±c tak jak on tyle ¿e przed nim.

Data: 2011-10-10 20:10:15
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 19:55, Marek P. pisze:
Normalnie, teraz zdefiniujmy to poj�cie, dla mnie, to przelot z
pr�dko�ciami 90-120km/h bez zwariowanych manewr�w typu, d�uga prosta
nikogo nie ma to gaz do pod�ogi i ile fabryka dala �eby wyprzedzi�
kilka innych aut jad�cych 100km/h, do tego jazda w miar� jednostajna
a nie gaz/hamulec. I stosuj�c tak� jazd� osi�gam w trasie do 7l/100km
ale �eby udowodni� to musz� zainstalowa� kamer�, kt�ra b�dzie
w��czona przez ca�a podr� i b�dzie widzie� pr�dko�ciomierz, bo
przecie� nikt mi na s�owo nie uwierzy. A dow�d �e jad�c 85km/h pal�
5.5 to tak przy okazji ale jak wida� to te� niczego nie wykazuje...

Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie zmie�cisz
jad�c tak jak on tyle �e przed nim.



Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych?
Kiedyś wracałem z Kowna do Bstoku i miałem 6.3 jadąc około 100-110. nic dużego przede mną nie jechało.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 20:14:05
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie zmie�cisz
jad�c tak jak on tyle �e przed nim.



Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych?

Na tej samej zasadzie seks z partnerką też jest zbędny, wystarczy samogwałt.
A ile energii zaoszczędzisz....
Pewnie w różnicy zużyciu jedzenia wyjdziesz lepiej niż przy różnicy na paliwie przy stosowaniu emeryckiej jazdy.
Do czego to doszło, żeby kapelusznicy kupowali sobie 270 konne auta. ;-)

Data: 2011-10-10 20:18:11
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie
zmie�cisz
jad�c tak jak on tyle �e przed nim.



Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych?

Na tej samej zasadzie seks z partnerką też jest zbędny, wystarczy
samogwałt.
A ile energii zaoszczędzisz....
Pewnie w różnicy zużyciu jedzenia wyjdziesz lepiej niż przy różnicy na
paliwie przy stosowaniu emeryckiej jazdy.
Do czego to doszło, żeby kapelusznicy kupowali sobie 270 konne auta. ;-)

Tu rozmawiamy o konkretnym przypadku głebokiej rezerwy i perspektywy 75km bez żadnej stacji. Rozumisz :)


Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku potrzeby tankowania po kolei sobie wyprzedzam i jadę w 7 się mieszczę. A jak mam potrzebę jechać szybciej to i paliwa ubywa szybciej, proste.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 20:22:18
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vct4$ink$2news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie
zmie�cisz
jad�c tak jak on tyle �e przed nim.



Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych?

Na tej samej zasadzie seks z partnerką też jest zbędny, wystarczy
samogwałt.
A ile energii zaoszczędzisz....
Pewnie w różnicy zużyciu jedzenia wyjdziesz lepiej niż przy różnicy na
paliwie przy stosowaniu emeryckiej jazdy.
Do czego to doszło, żeby kapelusznicy kupowali sobie 270 konne auta. ;-)

Tu rozmawiamy o konkretnym przypadku głebokiej rezerwy i perspektywy 75km bez żadnej stacji. Rozumisz :)

W tym przypadku jesteÅ› usprawiedliwiony. ;-)



Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku potrzeby tankowania po kolei sobie wyprzedzam i jadę w 7 się mieszczę.

Podziwiam.
Ja raz próbowałem takiej jazdy, co prawda udało się poniżej 5 (w dieslu), ale na dłuższą metę bym tak nie wytrzymał i średnia na trasie z reguły wynosi z 1,5 litra więcej.
A to tylko 1.6 i 115 KM.

Data: 2011-10-10 20:24:33
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 20:22, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j6vct4$ink$2news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie
zmie�cisz
jad�c tak jak on tyle �e przed nim.



Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych?

Na tej samej zasadzie seks z partnerką też jest zbędny, wystarczy
samogwałt.
A ile energii zaoszczędzisz....
Pewnie w różnicy zużyciu jedzenia wyjdziesz lepiej niż przy różnicy na
paliwie przy stosowaniu emeryckiej jazdy.
Do czego to doszło, żeby kapelusznicy kupowali sobie 270 konne auta. ;-)

Tu rozmawiamy o konkretnym przypadku głebokiej rezerwy i perspektywy
75km bez żadnej stacji. Rozumisz :)

W tym przypadku jesteÅ› usprawiedliwiony. ;-)



Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku
potrzeby tankowania po kolei sobie wyprzedzam i jadÄ™ w 7 siÄ™ mieszczÄ™.

Podziwiam.
Ja raz próbowałem takiej jazdy, co prawda udało się poniżej 5 (w
dieslu), ale na dłuższą metę bym tak nie wytrzymał i średnia na trasie z
reguły wynosi z 1,5 litra więcej.
A to tylko 1.6 i 115 KM.

A próbowałeś policzyć/sprawdzić ile czasu zarobiłeś jadąc szybciej?
Ja się zdziwiłem że jadąc jak ślimak tak jak ostatnio dojechałem równo w 1h a jak jadę szybciej i wyprzedzam w 45-50min...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 20:28:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ecodriving "chfalem siem"
Hello Lewis,

Monday, October 10, 2011, 8:24:33 PM, you wrote:

[...]

A próbowa³e¶ policzyæ/sprawdziæ ile czasu zarobi³e¶ jad±c szybciej?
Ja siê zdziwi³em ¿e jad±c jak ¶limak tak jak ostatnio dojecha³em równo w
1h a jak jadê szybciej i wyprzedzam w 45-50min...

Ale jak masz do przejechania 600 a nie 60 km to ta ró¿nica ro¶nie -
zamiast 10 godzin jedzie 7.5.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-10-10 20:29:31
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku
potrzeby tankowania po kolei sobie wyprzedzam i jadÄ™ w 7 siÄ™ mieszczÄ™.

Podziwiam.
Ja raz próbowałem takiej jazdy, co prawda udało się poniżej 5 (w
dieslu), ale na dłuższą metę bym tak nie wytrzymał i średnia na trasie z
reguły wynosi z 1,5 litra więcej.
A to tylko 1.6 i 115 KM.

A próbowałeś policzyć/sprawdzić ile czasu zarobiłeś jadąc szybciej?

To nie chodzi o zarobek na czasie, rzadko cisnÄ™ do deski bo mi siÄ™ spieszy.
Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiających czynności w życiu, dokładnie odwrotnie do jazdy dynamicznej.
Nie jestem masochistą, żeby dobrowolnie robić coś, co mnie wkurza, skoro mogę robić coś, co mi sprawia frajdę.

Data: 2011-10-10 22:26:49
Autor: Czes³awek
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 20:29, Cavallino pisze:
Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiaj±cych czynno¶ci w
¿yciu, dok³adnie odwrotnie do jazdy dynamicznej.

Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie denerwowaæ. Po prostu ustawiam na 90 i jadê lekko poboczem. Kto chce to wyprzedza a kto nie to jedzie za mn±. Poza tym taka jazda mnie nie mêczy, bo po prostu taka jazda to pe³en spokój i relaks.


--
Pozdrawiam
Czes³awek

Data: 2011-10-10 22:56:15
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
U¿ytkownik "Czes³awek" <czeslawek@onet.wytnij.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6vke8$lkp$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:29, Cavallino pisze:
Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiaj±cych czynno¶ci w
¿yciu, dok³adnie odwrotnie do jazdy dynamicznej.

Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie denerwowaæ. Po prostu ustawiam na 90 i jadê lekko poboczem. Kto chce to wyprzedza a kto nie to jedzie za mn±. Poza tym taka jazda mnie nie mêczy, bo po prostu taka jazda to pe³en spokój i relaks.

A ja jak chcê spokoju i relaksu, to wybieram InterCity, wzglêdnie taryfê.
Ostatecznie mo¿e byæ w³asne auto, ale z kierowc±.

Data: 2011-10-11 21:07:02
Autor: Czes³awek
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 22:56, Cavallino pisze:
Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie
denerwowaæ. Po prostu ustawiam na 90 i jadê lekko poboczem. Kto chce
to wyprzedza a kto nie to jedzie za mn±. Poza tym taka jazda mnie nie
mêczy, bo po prostu taka jazda to pe³en spokój i relaks.

A ja jak chcê spokoju i relaksu, to wybieram InterCity, wzglêdnie taryfê.
Ostatecznie mo¿e byæ w³asne auto, ale z kierowc±.

Mnie nie staæ na takie luksusy :-(

--
Pozdrawiam
Czes³awek

Data: 2011-10-11 23:22:12
Autor: Cavallino
Ecodriving "chfalem siem"
U¿ytkownik "Czes³awek" <czeslawek@onet.wytnij.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7244l$phk$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 22:56, Cavallino pisze:
Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie
denerwowaæ. Po prostu ustawiam na 90 i jadê lekko poboczem. Kto chce
to wyprzedza a kto nie to jedzie za mn±. Poza tym taka jazda mnie nie
mêczy, bo po prostu taka jazda to pe³en spokój i relaks.

A ja jak chcê spokoju i relaksu, to wybieram InterCity, wzglêdnie taryfê.
Ostatecznie mo¿e byæ w³asne auto, ale z kierowc±.

Mnie nie staæ na takie luksusy :-(

No ja tam bez celu nie kaza³em ¿onie prawka robiæ....
A co do poci±gu to trzeba poszukaæ, ostatnio zaliczy³em trasê Poznañ-Warszawa-Poznañ za 32 z³, w pierwszej klasie ekspresu i z netem wifi w poci±gu.

Data: 2011-10-10 22:51:40
Autor: ToMasz
Ecodriving "chfalem siem"

Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio
osiÄ…gnÄ…Å‚em to faktycznie szczyt.


Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
dostępne tu:
to co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1
stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy
pogadamy.

A np zatankowanie pod korek do odbicia, po czym odczekanie chwilÄ™ i
dolanie jeszcze raz do odbicia. Po czym przejechanie np 200km i
ponowienie procedury tankowania, po czym przeliczenie tego co wskazał
ten sam dystrybutor w podobnych warunkach i tego co wskazał komp
pokładowy może służyć jako jakiś wyznacznik? Czy tylko faktury się
liczÄ…? :P

wyobraź sobie test na 10kkm. raz Ci tak "odbije" przy tankowaniu raz inaczej, raz dolejesz więcej, raz mniej. Niedokładność nalania jest równa błędowi. jak to samo zrobisz na 1000km niedokładność nalania to tylko 10% błedu. jak przejedziesz.... 10 tyś to masz prawdziwe wskazania. trasa, nie trasa, stanie w korku.... To ma sens. inne pomiary są takie... jak chesz żeby były faktura niema znaczenia, ale tak jest łatwiej jak sie tankuje na firmę.

ToMasz

Data: 2011-10-10 21:46:11
Autor: Czarek Daniluk
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:

Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
dostępne tu:
to co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1
stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy
pogadamy.

ToMasz

Ja tam wszystko spisujÄ™, niczego nie ukrywam :)

MOje Mondeo na prawie 10000km - http://www.spritmonitor.de/en/detail/450887.html

Moje byłe 1,9 TDI z Golfa 3 Varianta - http://www.spritmonitor.de/en/detail/208230.html średnie zużycie ropy i biodiesla na 55000km to było ~6,7l/100km :D przeważnie na trasie około 5,5l/100km, po DC około 7,5l/100km.
Zimą zdecydowanie więcej spalał a to ze względu na to że miał Webasto ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-10 22:19:47
Autor: megrims
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 08:06, Lewis pisze:
(ciach)

Moje rekordy eko-drajwingu:

CL500 na odcinku 160 km 8,6l/100km
C63AMG na odcinku 1100 km 10,6l/100km na prawde siÄ™ da, ale to bez sensu
BMW320d na odcinku 1100 km 4,6l/100km

Data: 2011-10-10 23:17:03
Autor: Micha³
Ecodriving
Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Czołem.

Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P

Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są dostępne tu:

http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded

Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co trzeba.

Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie, to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw)

Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;)

Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)


moje rekordy:

Vel Satis 3.5 - 8.4 l/100 (po mie¶cie 26l/100)
Safrane 2.2 - 7.3l/100 (po mie¶cie 21l/100)
Safrane 2.5 - 9.1/100 (po mie¶cie ~24l/100)
Opel Meriva ile¶tam - 4.3l/100 (tam gdzie Safrane 16l/100)

i za ciê¿arówk± (oko³o 80cm @ ~90km/h):
Safrane 2.2 - 4.4l/100

pozdrawiam.

--


Ecodriving "chfalem siem"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona