Data: 2011-10-10 08:06:52 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Czołem.
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte). Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są dostępne tu: http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co trzeba. Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie, to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw) Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;) Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 08:24:46 | |
Autor: neoniusz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze:
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z wczoraj, start o 18:00): trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem auto: automat, AWD, 2.5l 204KM spalanie: 7l/100km I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu. |
|
Data: 2011-10-10 00:23:25 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 10 Pa¼, 08:24, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z Ja w niedzielê o 3 nad ranem wraca³em zza Zamo¶cia do DC, nie wiem ile spali³em, ale pewnie ma³o :D Nie spieszy³em siê zbytnio bo to i senno¶æ i zmêczenie dawa³y ju¿ o sobie do¶æ mocno znaæ :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spali³em na oko pewnie oko³o 10 gazu na 100km :) Jad±c tam - w dzieñ spali³em jakie¶ 11,5 gazu na 100km. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-10 11:03:36 | |
Autor: Jarek Pudelko | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Witam
Ja w niedzielê o 3 nad ranem wraca³em zza Zamo¶cia do DC, nie wiem ile Szacun, u mnie 3.0 230KM automat spala gazu 15/100 w trasie ale z 4 osobami i 4 rowerami :) - nie sprawdzalem ile spali pusty z samym kierowca. Moze mam instalke do wyregulowania :) -- jarek |
|
Data: 2011-10-10 05:19:23 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 10 Pa¼, 11:03, Jarek Pudelko
<jarek.pudelkoWYTNIJ...@boxnet.ceti.pl> wrote: Witam Po mie¶cie ile ?? Mój obci±¿ony spala max litra na 100km wiêcej. (Mondeo MK3 Kombi jakby porównywaæ w wyobra¼ni wielko¶æ wozów). Instalacjê mam na Stagu 300 premium ;), wtryski Hana, i ¶miem twierdziæ, ¿e na gazie lepiej siê zbiera ni¿ na benzynie :) Po DC jak wyrabiam nadgodziny to potrafiê spaliæ i pod 20 :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-10 14:59:21 | |
Autor: Jarek Pudelko | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 14:19, Czarek Daniluk pisze:
Po mie¶cie ile ?? Po miescie to bywa i 18 :) E46 kombi 330xi automat wiec sporo pozera naped na 4 kapcie. Tez stag 300 i wtryski hana zielone. -- jarek |
|
Data: 2011-10-10 17:49:22 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 14:59, Jarek Pudelko pisze:
Po miescie to bywa i 18 :)U mnie czerwone, przynajmniej takie sobie za¿yczy³em. Po DC je¿d¿±c na naprawdê niewielkich odcinkach mia³em ju¿ i 21 ;) najczê¶ciej oscylujê w³a¶nie w okolicach 16-18. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-10 08:29:53 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 08:24, neoniusz pisze:
W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze: Oczywiście że się da ale poczekajmy co powie kolega Waldek ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 08:52:42 | |
Autor: Marek P. | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Owszem by³ to mo¿e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek Mój rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze ¶redni± prêdko¶ci± 68 km/h. Gdy go wyprzedzi³em i jecha³em przed nim spalanie skoczy³o do 6 l/100 km. Du¿o da³y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf± TIRA. Jabys jecha³ za osobowk± nie by³oby ju¿ tak ró¿owo. |
|
Data: 2011-10-10 09:01:08 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 08:52, Marek P. pisze:
Owszem by� to mo�e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku". A do tego porównujesz diesla ;) Sądzę że gdybym trzymał się blisko tyłu tira i musiał hamować, przyspieszać byle na siłę utrzymać się w jego "cieniu" spalanie mogłoby wzrosnąć, a tak miałem spokojny dystans i jak tir hamował ja odpuszczałem gaz i bez używania hamulca praktycznie przejechałem całą trasę. Raz musiałem się zatrzymać bo jeden z tirów zjeżdżał na parking. ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 09:08:19 | |
Autor: Marek P. | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Trzyma³em odleg³o¶æ za tirem oko³o 50-80m ot tak ¿eby ludzie mogli siê Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia³em pokazazaæ, ¿e takie spalanie osi±gne³e¶ g³ównie dziêki mniejszym oporom powietrza Prêdko¶æ (75-85 km/h) te¿ mia³a du¿e znaczenie tak jak do¶wiadczenie TIR-owca, który jecha³ p³ynnie. Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko¶ci o ok 4 m wysoko¶ci a powietrze rozdmuchiwane jest na zewn±trz. Po 50 metrach te¿ masz ni¿sze opory zw³aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My¶lê ¿e sam na drodze osi±gn±³byæ ok 7 l je¿eli chcia³oby Ci siê jechaæ tak d³ugo ok 80 km/h. Nawiasem spytam Jak Saab siê sprawuje? Jak z ilo¶cia miejsca z ty³u (posównywalne do Vectry sedan?) Marek P. |
|
Data: 2011-10-10 09:25:46 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 09:08, Marek P. pisze:
Trzyma�em odleg�o�� za tirem oko�o 50-80m ot tak �eby ludzie mogli si� Jak jeżdżę, że tak powiem bez zbędnego oszczędzania ale z głową a nie gaz/hamulec mieszczę się z 6 z przodu, jak sie faktycznie śpieszę to i 9 z przodu się pojawia, ale prawdę mówiąc na trasie 100km oszczędzę 15-20min ale za to paliwa sporo więcej... Napisałem tego posta i nagrałem ten filmik bo kiedyś się posprzeczaliśmy że "pierdo***ę" mówiąc że 200konne auto pali mniej niż 7 w trasie i obiecałem że nagram filmik dla udokumentowania, później zapomniałem o sprawie a wczoraj przy okazji mi się przypomniało ;P I owszem, te 5.5 to aż sie sam zdziwiłem bo obstawiałem około 6 ;) Diesel ma to do rzeczy, że wspomniany przez Ciebie 1.8 ma około 100KM a nie 270 ;) Do tego jakoś nie znoszę pracy diesla i tego "kopniaka" w zakresie 2500-3000RPM więc taka skromna różnica jeśli chodzi o TD i TB jeden pali z założenia mało drugi podobno nie ;) I gdy pojawi się krytyczny moment w którym przydałoby się mieć trochę zapasu pod pedałem gazu, zdecydowanie wole TB ;) Chwalę sobie mojego "lansa" trochę kapryśne auto i dobrze jest mieć jako taką wiedzę o "mechanice i elektryce" oraz kawałek garażu ale nie jest też jakoś strasznie awaryjne. Ważne żeby dowiedzieć się co boli konkretne modele (u mnie np słaba pompa oleju i obracające się panewki) i odpowiednio temu zapobiegać. Z przodu miejsca jest całkiem sporo i jest wygodnie, przydałaby się jedynie regulacja kierownicy w płaszczyźnie pionowej. Fotele mam od Viggena więc takie trochę kubełkowe, nie za ciasne na tyłek i całkiem nieźle trzymają. Z tyłu z miejscem jest skromnie, a jak kierowca jest trochę większy to już w ogóle jest bieda. Natomiast bagażnik jest przeogromny jak na takie auto, bez większego kombinowania zapakowałem na 6dni 4osoby w tym 2 kobiety ;P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 10:07:45 | |
Autor: to | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
begin Lewis
Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się To i tak BARDZO zmniejsza opory powietrza. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-11 08:22:55 | |
Autor: ptoki | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On Oct 10, 8:52 am, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
> Owszem by to mo e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek Ostatnio jechalem takim samym autem (silnik ten sam ale kombi) ale troche szybciej - okolice 80-90km/h i komputer pokazal 3,3l/100km. Jechalem bez chowania sie za czymkolwiek. Trasa wroclaw - katowice po autostradzie. Jak z niej zjechalem to jazda przez wioski spowodowala spadek predkosci i wzrost spalania do jakichs 3,7-4,0 l/100km |
|
Data: 2011-10-10 10:09:25 | |
Autor: AZ | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-) -- Artur |
|
Data: 2011-10-10 15:03:39 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 12:09, AZ pisze:
On 2011-10-10, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: Możliwe ale musieli ten obiad wchłonąć w jakieś 1.5minuty ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 13:21:11 | |
Autor: AZ | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem), ze na stacje zajezdza samochod i ktos mowi: patrz, tak jechal jechal a jestesmy chwile po nim. Tyle, ze ja juz zjadlem, wypilem kawe i pale drugiego papierosa ;-) -- Artur |
|
Data: 2011-10-10 15:25:44 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 15:21, AZ pisze:
On 2011-10-10, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 13:37:22 | |
Autor: AZ | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
Eeee no kilkunastu to nie :-) Ale kilkudziesieciu to juz tak.Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem), -- Artur |
|
Data: 2011-10-10 15:40:18 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 15:37, AZ pisze:
On 2011-10-10, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: Ale to zasadniczo zmienia postać rzeczy ;) Tu cała trasa miała mniej niż 80km a kilku narwańców trafiło się już przed samym jej końcem ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 16:10:53 | |
Autor: to | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
begin Lewis
Na odcinku kilkunastu km? No kurcze to musisz nieźle jeździć i jeść ;) Jak byłem młodszy i głupszy to potrafiłem przejechać kilkanaście km w tym samym czasie co "zwykły kierowca" po drodze kupując i jedząc fastfooda (nie podczas jazdy). ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-10 17:26:22 | |
Autor: kamil | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 10/10/2011 17:10, to wrote:
begin Lewis Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut Jedzenie burgera i wysiorbanie coli - 10 minut Niech te twoje "kilkana¶cie km" bêdzie nawet dziewiêtnastoma kilometrami jazdy przepisowej "zwyk³ego kierowcy" poza miastem - 13 minut. Cytuj±c pewn± piosenkê - "we¼ nie pierdol bejbe". -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-10 19:18:23 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 18:26, kamil pisze:
On 10/10/2011 17:10, to wrote: Pod warunkiem że mamy dwa pasy w jednym kierunku i jeden jedzie 85km/h prawym pasem a drugi leci 185km/h lewym a nie co chwila wyprzedza po jednym wlekącym się tirze i czeka aż sie zwolni pas "przeciwny" Cytując pewną piosenkę - "weź nie pierdol bejbe". Yhy ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 18:25:21 | |
Autor: kamil | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 10/10/2011 18:18, Lewis wrote:
W dniu 2011-10-10 18:26, kamil pisze: Bo jak wszyscy wiemy, za czasów m³odo¶ci kolegi to, takich dwupasmówek po których mo¿na by³o w Polsce na pêczki. Nad jezioro autostradê nawet mia³em, a co dopiero drogi krajowe. ;) Cytuj±c pewn± piosenkê - "we¼ nie pierdol bejbe". -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-11 10:40:32 | |
Autor: to | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
begin kamil
Zajazd do mcdrive i odstanie w kolejce - 5 minut Jedzenie burgera i Jedzenie burgera to 2 minuty, a coli nie kupowałem albo piłem w czasie jazdy. Niech te twoje "kilkanaście km" będzie nawet dziewiętnastoma kilometrami Ta, średnia prędkość = maksymalnej dozwolonej przy przepisowej jeździe. Jasne. Chyba w środku nocy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-10 12:11:28 | |
Autor: Olo | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 2011-10-10 08:06, Lewis wrote:
Czo³em. da siê, je¿d¿±c w granicach 120 km/h i odpuszczaj±c peda³ gazu, gdy osi±gniemy ¿±dan± prêdko¶æ. Mój 2.6 V6 150KM przy takiej je¼dzie w/g komputera (a on z regu³y siê nie myli) uda³o mi siê zej¶æ do 7,5/100, kiedy trochê muszê podgoniæ to wychodzi tak 8,6/100... My¶lê, ¿e to przyzwoity wynik. Przy du¿ych silnikach nie ma tragedii w spalaniu na trasie, wrêcz przeciwnie, gorzej jest tam gdzie wymagane jest ruszanie co chwila z miejsca i du¿o rozpêdzania - czyli miasto. |
|
Data: 2011-10-10 05:20:01 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
On 10 Pa¼, 12:11, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:
da si , je d c w granicach 120 km/h i odpuszczaj c peda gazu, gdy Potwierdzam :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-10 12:28:33 | |
Autor: J.F | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6u21v$9tf$1@news.onet.pl...
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G. odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte). Stacje paliwowe w Polsce zamkniete ? Gdzie takie sa, ja to chyba Auchan tylko znam, ze faktycznie czynne w dni targowe od 8 do 22. Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie A te tiry to gdzie tak jada w wyborcza niedziele :-) http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=player_embedded Ale predkosc srednia jaka - 73 km/h czy to maksymalna ? :-) Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale kto bedzie w trasie 50km/h jechal, jesli to nie jest gierkowka w remoncie ? I po co wtedy kupowac 2.0T, skoro w zupelnosci wystarczy 1.2sdi, ktory zreszta spali polowe tego, wiec benzyniak jest nadal kompletnie nieoszczedny :-) Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;) A predkosc jaka wtedy byla ? Bo jesli dobrze rozumiem sytuacje to powinienes sie rozpedzic do 200 zeby ich dogonic, ale pewnie lampka rezerwy nie pozwolila :-) Czyli im sie nie chcialo ? Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial zwolnic. J. |
|
Data: 2011-10-10 15:09:21 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 12:28, J.F pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup W opisie filmu jest. DK8 od Sztabina do Białegostoku w niedzielę po 18 nie ma ani jednej czynnej stacji, czyli jakieś 75km bez najmniejszego wodopoju. Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek Głosować :D
W opisie też jest, średnia z odcinka 34km -- > 73km/h Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8 przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km) Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw Jakieś 110km/h, widocznie szybki i wściekły jak zobaczył więcej przestrzeni to się przestraszył albo zwyczajnie udało mu się kilka tirów po drodze wyprzedzić i zwyczajnie nie oddalił się ode mnie ślamazarnego o więcej niż 200m ;) Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial Na DK8 też ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 15:17:23 | |
Autor: J.F | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6uqq3$f21$1@news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 12:28, J.F pisze: Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8 przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km) 1.2sdi wyrobi nawet 90km/h :-) Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw Jakieś 110km/h, widocznie szybki i wściekły jak zobaczył więcej przestrzeni to się przestraszył albo zwyczajnie udało mu się kilka tirów po drodze wyprzedzić i zwyczajnie nie oddalił się ode mnie ślamazarnego o więcej niż 200m ;) Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac. Ty tez, i 110 nie wystarczyloby na dogonienie. Widac mu sie nie chcialo. Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musialNa DK8 też ;) Mialem na mysli Warszawa-Piotrkow, czyli tez DK8. Ale na jednym pasie ogrodzonym barierkami wyprzedzic tira sie nie da, wiec oczywiscie masz racje ze wscieklosc pozwala przyspieszyc o 200m :-) J. |
|
Data: 2011-10-10 15:24:52 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 15:17, J.F pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8 A w razie potrzeby "pójdzie czysta na gumie"? ;P Tak śmiechem żartem jak widać można mieć duży zapas mocy i gdy nie trzeba to go nie używać, tak naprawdę nie ponosząc żadnych kosztów mania dużego stada "koniów" Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac. Widocznie nie chciało, więc po co wariować jak Tiry jadą jeden za drugim i raptem przyspieszyć o kilkaset metrów? ;) Aha chyba wiem osobówka "zawalająca" drogę z anteną od CB na dachu i jadąca jak cipa 85km/h razem z tirami ;P Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musialNa DK8 też ;) Aha no tak, ja mówię o tym wcześniejszym odcinku ósemki ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 15:56:46 | |
Autor: J.F | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
W dniu 2011-10-10 15:17, J.F pisze: Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup Tylko pionowo w dol :-) Tak śmiechem żartem jak widać można mieć duży zapas mocy i gdy nie trzeba to go nie używać, tak naprawdę nie ponosząc żadnych kosztów mania dużego stada "koniów" No jak nie ma, takie malenstwo w tym trybie to pewnie by 4 litrami sie zadowolilo, a szybciej i tak nie pojechales :-) Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac.Widocznie nie chciało, więc po co wariować jak Tiry jadą jeden za drugim i raptem przyspieszyć o kilkaset metrów? ;) Tu kilkaset, tam kilkaset, a potem trafisz w korek pod wroclawiem i odczekasz 15 minut mniej na swiatlach :-) Nie, przepraszam, juz nie ma korkow pod wroclawiem na DK8-S8-A8, ale to beda no w Wieluniu :) J. |
|
Data: 2011-10-10 13:33:52 | |
Autor: bd | |
Ecodriving | |
Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisa³(a):
CzoÅ‚em. Czolem ;) KiedyÅ›, dawno temu, pamiÄ™tam maÅ‚a utarczkÄ™ sÅ‚ownÄ… z kolegÄ… Waldkiem G. odnoÅ›nie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w trasie pali mniej niż 7L/100km, zostaÅ‚em wrÄ™cz wyÅ›miany i żeby nie powiedzieć oskarżony o brednie ;P e tam Panie, da sie jezdzic jak widac ;) posiadalem swego czasu Passata B5 ;) 1.8T w manualu - 5 girów - z wirusem na 177 kucy i 277 Nm przy 3800 z hamowni ;) gdy mnie ¿ona odwozila po zakrapianym podwieczorku ;) w trasie na tym drugim kompie co sie kasuje po postoju dluzszym niz 2 godziny i startuje od zera trasa Minsk Maz.-.DC noca ;) potrafila zejsc do 5,2L ;) wg kompa a on sie raczej nie mylil ;) a niocny spokojny drajwing Zambrow .-. DC... 4,7L ;) fakt, ze wtedy padalo jak z cedra, i predkosc srednia byla cos w granicach 65km/h ;) ale co da sie? pewnie, ze sie da ;) dluga prosta i jajko miedzy stopa, a gazem ;) ja w podobnym setupie musialem sie dostac z dalekiego Ursynowa na Dolny Mokotow (Sadyba) ten sam komp pokazal 33,5L ;) i to sredniego ;) zatem ten silnik to byla najlepsza rzecz w tym aucie ;) na LPG :) troszke wiecej palil, ale majac druga zmiane trase Ursynow-Piaseczno jadac spokojnie pokazywal 7,6L i smialo moge powiedziec, ze sie lepiej zbieral na LPG :) instalka BRC pelny sequent z wtryskami Kihina, no ale to bylo juz 7 lat temu ;) i technika pewnie sporo poszla do przodu pzdr wszystkich niedowiarków ;) -- |
|
Data: 2011-10-10 18:16:31 | |
Autor: ToMasz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, wpali przeciętnie czy potrafi zejść do 7? Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek no i faktycznie wyszło.. 4 na sto? 5? pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z 200 koni to masz małe spalanie. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy pogadamy. ToMasz |
|
Data: 2011-10-10 19:07:24 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:
2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, wpali przeciętnie czy potrafi zejść do 7? Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio osiągnąłem to faktycznie szczyt. pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego co masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie oszczędzając. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 A np zatankowanie pod korek do odbicia, po czym odczekanie chwilę i dolanie jeszcze raz do odbicia. Po czym przejechanie np 200km i ponowienie procedury tankowania, po czym przeliczenie tego co wskazał ten sam dystrybutor w podobnych warunkach i tego co wskazał komp pokładowy może służyć jako jakiś wyznacznik? Czy tylko faktury się liczą? :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 19:34:50 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne Różnie bywa. Miałem auto, które czy używałeś gaz do dechy, czy wlekłeś się za kapelusznikami, to i tak zużycie gazu oscylowało mu koło 10 l. Obstawiam że Lancią też nie zejdę poniżej 10 l benzyny, nawet gdybym gazu nie dotykał, 7 jest zupełnie nierealne. A nie ma 270 koni.
Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc normalnie. |
|
Data: 2011-10-10 19:42:16 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojęcie, dla mnie, to przelot z prędkościami 90-120km/h bez zwariowanych manewrów typu, długa prosta nikogo nie ma to gaz do podłogi i ile fabryka dala żeby wyprzedzić kilka innych aut jadących 100km/h, do tego jazda w miarę jednostajna a nie gaz/hamulec. I stosując taką jazdę osiągam w trasie do 7l/100km ale żeby udowodnić to muszę zainstalować kamerę, która będzie włączona przez cała podróż i będzie widzieć prędkościomierz, bo przecież nikt mi na słowo nie uwierzy. A dowód że jadąc 85km/h palę 5.5 to tak przy okazji ale jak widać to też niczego nie wykazuje... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 19:49:44 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vapp$arj$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze: Jeśli 90 z własnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120 już bardziej. Tak samo jak nie jest normalne nieużywanie gazu w celach oszczędnościowych, aż do zaniechania manewru, nawet jeśli jest miejsce żeby kogoś wyprzedzić. BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował tego pedału - sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze dwa razy mniej. |
|
Data: 2011-10-10 20:08:49 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 19:49, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Jeśli 90 z własnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120 90 jak jadę za kimś, 110-120 jak nikt nie spowalnia ale biorąc pod uwagę to jakie mam w okolicy drogi uwierz że 120 to już niezła prędkość, owszem jak się zapędzę wyprzedzając to i 150 się pojawia ale i niejednokrotnie wlokę się 60. Na moim terenie 2 pasmówek, na których można pojechać trochę szybciej jest tyle że hoho. BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował Ale dlaczego mam sobie kupować diesla którego po prostu nie lubię pod żadnym względem? A co w przypadku jak sobie chcę gdzieś pojechać znacznie szybciej i dynamiczniej? Mam kupować do tego drugie auto? Raz jadę spokojnie w okolicy 110, raz znacznie szybciej a jak mam humor to jadę jeszcze inaczej. Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz 2.75l/100km :D -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:12:12 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz 2.75l/100km :D Nie w tą stronę, to Lancia pali mi 10, ale tylko gdy nie używam turbo. Średnio ponad 2 razy więcej niż Kia, przy podobnej jeździe. |
|
Data: 2011-10-10 20:15:09 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Aha teraz rozumiem o co Ci chodziło ;) Lancia ma dodatki w stylu 4WD i ASB? 10-11 udaje mi się utrzymać w mieście jak jeżdżę spokojnie, jak sie nie liczę to i 20 i więcej będzie ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:17:31 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vcnf$ink$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:12, Cavallino pisze: ASB w integrale? ;-) 4WD jak najbardziej. 10-11 udaje mi się utrzymać w mieście jak jeżdżę spokojnie, U mnie regularnie 14, też przy spokojnej jeździe. |
|
Data: 2011-10-10 19:55:43 | |
Autor: Marek P. | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojêcie, dla mnie, to przelot z Jak ju¿ pisa³em nastêpnym razem wyprzeæ tego TIRA i w 6,5 siê nie zmie¶cisz jad±c tak jak on tyle ¿e przed nim. |
|
Data: 2011-10-10 20:10:15 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 19:55, Marek P. pisze:
Normalnie, teraz zdefiniujmy to poj�cie, dla mnie, to przelot z Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych? Kiedyś wracałem z Kowna do Bstoku i miałem 6.3 jadąc około 100-110. nic dużego przede mną nie jechało. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:14:05 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie zmie�cisz Na tej samej zasadzie seks z partnerką też jest zbędny, wystarczy samogwałt. A ile energii zaoszczędzisz.... Pewnie w różnicy zużyciu jedzenia wyjdziesz lepiej niż przy różnicy na paliwie przy stosowaniu emeryckiej jazdy. Do czego to doszło, żeby kapelusznicy kupowali sobie 270 konne auta. ;-) |
|
Data: 2011-10-10 20:18:11 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Tu rozmawiamy o konkretnym przypadku głebokiej rezerwy i perspektywy 75km bez żadnej stacji. Rozumisz :) Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku potrzeby tankowania po kolei sobie wyprzedzam i jadę w 7 się mieszczę. A jak mam potrzebę jechać szybciej to i paliwa ubywa szybciej, proste. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:22:18 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vct4$ink$2news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze: W tym przypadku jesteÅ› usprawiedliwiony. ;-)
Podziwiam. Ja raz próbowałem takiej jazdy, co prawda udało się poniżej 5 (w dieslu), ale na dłuższą metę bym tak nie wytrzymał i średnia na trasie z reguły wynosi z 1,5 litra więcej. A to tylko 1.6 i 115 KM. |
|
Data: 2011-10-10 20:24:33 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:22, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości A próbowałeś policzyć/sprawdzić ile czasu zarobiłeś jadąc szybciej? Ja się zdziwiłem że jadąc jak ślimak tak jak ostatnio dojechałem równo w 1h a jak jadę szybciej i wyprzedzam w 45-50min... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:28:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Hello Lewis,
Monday, October 10, 2011, 8:24:33 PM, you wrote: [...] A próbowa³e¶ policzyæ/sprawdziæ ile czasu zarobi³e¶ jad±c szybciej? Ale jak masz do przejechania 600 a nie 60 km to ta ró¿nica ro¶nie - zamiast 10 godzin jedzie 7.5. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-10 20:29:31 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku To nie chodzi o zarobek na czasie, rzadko cisnę do deski bo mi się spieszy. Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiających czynności w życiu, dokładnie odwrotnie do jazdy dynamicznej. Nie jestem masochistą, żeby dobrowolnie robić coś, co mnie wkurza, skoro mogę robić coś, co mi sprawia frajdę. |
|
Data: 2011-10-10 22:26:49 | |
Autor: Czes³awek | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:29, Cavallino pisze:
Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiaj±cych czynno¶ci w Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie denerwowaæ. Po prostu ustawiam na 90 i jadê lekko poboczem. Kto chce to wyprzedza a kto nie to jedzie za mn±. Poza tym taka jazda mnie nie mêczy, bo po prostu taka jazda to pe³en spokój i relaks. -- Pozdrawiam Czes³awek |
|
Data: 2011-10-10 22:56:15 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
U¿ytkownik "Czes³awek" <czeslawek@onet.wytnij.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6vke8$lkp$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:29, Cavallino pisze: A ja jak chcê spokoju i relaksu, to wybieram InterCity, wzglêdnie taryfê. Ostatecznie mo¿e byæ w³asne auto, ale z kierowc±. |
|
Data: 2011-10-11 21:07:02 | |
Autor: Czes³awek | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 22:56, Cavallino pisze:
Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie Mnie nie staæ na takie luksusy :-( -- Pozdrawiam Czes³awek |
|
Data: 2011-10-11 23:22:12 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
U¿ytkownik "Czes³awek" <czeslawek@onet.wytnij.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7244l$phk$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 22:56, Cavallino pisze: No ja tam bez celu nie kaza³em ¿onie prawka robiæ.... A co do poci±gu to trzeba poszukaæ, ostatnio zaliczy³em trasê Poznañ-Warszawa-Poznañ za 32 z³, w pierwszej klasie ekspresu i z netem wifi w poci±gu. |
|
Data: 2011-10-10 22:51:40 | |
Autor: ToMasz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 wyobraź sobie test na 10kkm. raz Ci tak "odbije" przy tankowaniu raz inaczej, raz dolejesz więcej, raz mniej. Niedokładność nalania jest równa błędowi. jak to samo zrobisz na 1000km niedokładność nalania to tylko 10% błedu. jak przejedziesz.... 10 tyś to masz prawdziwe wskazania. trasa, nie trasa, stanie w korku.... To ma sens. inne pomiary są takie... jak chesz żeby były faktura niema znaczenia, ale tak jest łatwiej jak sie tankuje na firmę. ToMasz |
|
Data: 2011-10-10 21:46:11 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:
Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 Ja tam wszystko spisuję, niczego nie ukrywam :) MOje Mondeo na prawie 10000km - http://www.spritmonitor.de/en/detail/450887.html Moje byłe 1,9 TDI z Golfa 3 Varianta - http://www.spritmonitor.de/en/detail/208230.html średnie zużycie ropy i biodiesla na 55000km to było ~6,7l/100km :D przeważnie na trasie około 5,5l/100km, po DC około 7,5l/100km. Zimą zdecydowanie więcej spalał a to ze względu na to że miał Webasto ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-10 22:19:47 | |
Autor: megrims | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 08:06, Lewis pisze:
(ciach) Moje rekordy eko-drajwingu: CL500 na odcinku 160 km 8,6l/100km C63AMG na odcinku 1100 km 10,6l/100km na prawde siÄ™ da, ale to bez sensu BMW320d na odcinku 1100 km 4,6l/100km |
|
Data: 2011-10-10 23:17:03 | |
Autor: Micha³ | |
Ecodriving | |
Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisa³(a):
CzoÅ‚em. moje rekordy: Vel Satis 3.5 - 8.4 l/100 (po mie¶cie 26l/100) Safrane 2.2 - 7.3l/100 (po mie¶cie 21l/100) Safrane 2.5 - 9.1/100 (po mie¶cie ~24l/100) Opel Meriva ile¶tam - 4.3l/100 (tam gdzie Safrane 16l/100) i za ciê¿arówk± (oko³o 80cm @ ~90km/h): Safrane 2.2 - 4.4l/100 pozdrawiam. -- |