Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ecodriving "chfalem siem"

Ecodriving "chfalem siem"

Data: 2011-10-10 08:52:42
Autor: Marek P.
Ecodriving "chfalem siem"
Owszem by³ to mo¿e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jecha³em z dok³adnie tak± sam± prêdko¶ci± jak
dziesi±tki tirów przede mn± i za mn±, wiêc jako¶ szczególnie drogi nie
zawala³em. Wszelkie dane z komputera pok³adowego wraz z opisem s±
dostêpne tu:

Mój rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze ¶redni± prêdko¶ci± 68 km/h. Gdy go wyprzedzi³em i jecha³em przed nim spalanie skoczy³o do 6 l/100 km.
Du¿o da³y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf± TIRA. Jabys jecha³ za osobowk± nie by³oby ju¿ tak ró¿owo.

Data: 2011-10-10 09:01:08
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 08:52, Marek P. pisze:
Owszem by� to mo�e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jecha�em z dok�adnie tak� sam� pr�dko�ci� jak
dziesi�tki tir�w przede mn� i za mn�, wi�c jako� szczeg�lnie drogi nie
zawala�em. Wszelkie dane z komputera pok�adowego wraz z opisem s�
dost�pne tu:

M�j rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze �redni�
pr�dko�ci� 68 km/h. Gdy go wyprzedzi�em i jecha�em przed nim spalanie
skoczy�o do 6 l/100 km.
Du�o da�y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf� TIRA. Jabys jecha� za
osobowk� nie by�oby ju� tak r�owo.

TrzymaÅ‚em odlegÅ‚ość za tirem okoÅ‚o 50-80m ot tak żeby ludzie mogli siÄ™ schować jak wyprzedzajÄ… a nie siedziaÅ‚em mu na "zderzaku". A do tego porównujesz diesla ;)  SÄ…dzÄ™ że gdybym trzymaÅ‚ siÄ™ blisko tyÅ‚u tira i musiaÅ‚ hamować, przyspieszać byle na siÅ‚Ä™ utrzymać siÄ™ w jego "cieniu" spalanie mogÅ‚oby wzrosnąć, a tak miaÅ‚em spokojny dystans i jak tir hamowaÅ‚ ja odpuszczaÅ‚em gaz i bez używania hamulca praktycznie przejechaÅ‚em caÅ‚Ä… trasÄ™. Raz musiaÅ‚em siÄ™ zatrzymać bo jeden z tirów zjeżdżaÅ‚ na parking. ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 09:08:19
Autor: Marek P.
Ecodriving "chfalem siem"
Trzyma³em odleg³o¶æ za tirem oko³o 50-80m ot tak ¿eby ludzie mogli siê
schowaæ jak wyprzedzaj± a nie siedzia³em mu na "zderzaku". A do tego
porównujesz diesla ;)  S±dzê ¿e gdybym trzyma³ siê blisko ty³u tira i
musia³ hamowaæ, przyspieszaæ byle na si³ê utrzymaæ siê w jego "cieniu"
spalanie mog³oby wzrosn±æ, a tak mia³em spokojny dystans i jak tir
hamowa³ ja odpuszcza³em gaz i bez u¿ywania hamulca praktycznie
przejecha³em ca³± trasê. Raz musia³em siê zatrzymaæ bo jeden z tirów
zje¿d¿a³ na parking. ;)

Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia³em pokazazaæ, ¿e takie spalanie osi±gne³e¶ g³ównie dziêki mniejszym oporom powietrza Prêdko¶æ (75-85 km/h) te¿ mia³a du¿e znaczenie tak jak do¶wiadczenie TIR-owca, który jecha³ p³ynnie.
Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko¶ci o ok 4 m wysoko¶ci a powietrze rozdmuchiwane jest na zewn±trz. Po 50 metrach te¿ masz ni¿sze opory zw³aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My¶lê ¿e sam na drodze osi±gn±³byæ ok 7 l je¿eli chcia³oby Ci siê jechaæ tak d³ugo ok 80 km/h.

Nawiasem spytam Jak Saab siê sprawuje? Jak z ilo¶cia miejsca z ty³u (posównywalne do Vectry sedan?)

Marek P.

Data: 2011-10-10 09:25:46
Autor: Lewis
Ecodriving "chfalem siem"
W dniu 2011-10-10 09:08, Marek P. pisze:
Trzyma�em odleg�o�� za tirem oko�o 50-80m ot tak �eby ludzie mogli si�
schowa� jak wyprzedzaj� a nie siedzia�em mu na "zderzaku". A do tego
por�wnujesz diesla ;)  S�dz� �e gdybym trzyma� si� blisko ty�u tira i
musia� hamowa�, przyspiesza� byle na si�� utrzyma� si� w jego "cieniu"
spalanie mog�oby wzrosn��, a tak mia�em spokojny dystans i jak tir
hamowa� ja odpuszcza�em gaz i bez u�ywania hamulca praktycznie
przejecha�em ca�� tras�. Raz musia�em si� zatrzyma� bo jeden z tir�w
zje�d�a� na parking. ;)

Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia�em pokazaza�, �e takie spalanie
osi�gne�e� g��wnie dzi�ki mniejszym oporom powietrza Pr�dko�� (75-85 km/h)
te� mia�a du�e znaczenie tak jak do�wiadczenie TIR-owca, kt�ry jecha�
p�ynnie.
Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko�ci o ok 4 m wysoko�ci a powietrze
rozdmuchiwane jest na zewn�trz. Po 50 metrach te� masz ni�sze opory
zw�aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My�l� �e sam na drodze osi�gn��by�
ok 7 l je�eli chcia�oby Ci si� jecha� tak d�ugo ok 80 km/h.

Nawiasem spytam Jak Saab si� sprawuje? Jak z ilo�cia miejsca z ty�u
(pos�wnywalne do Vectry sedan?)

Marek P.



Jak jeżdżę, że tak powiem bez zbędnego oszczędzania ale z głową a nie gaz/hamulec mieszczę się z 6 z przodu, jak sie faktycznie śpieszę to i 9 z przodu się pojawia, ale prawdę mówiąc na trasie 100km oszczędzę 15-20min ale za to paliwa sporo więcej...

Napisałem tego posta i nagrałem ten filmik bo kiedyś się posprzeczaliśmy że "pierdo***ę" mówiąc że 200konne auto pali mniej niż 7 w trasie i obiecałem że nagram filmik dla udokumentowania, później zapomniałem o sprawie a wczoraj przy okazji mi się przypomniało ;P I owszem, te 5.5 to aż sie sam zdziwiłem bo obstawiałem około 6 ;)

Diesel ma to do rzeczy, że wspomniany przez Ciebie 1.8 ma około 100KM a nie 270 ;) Do tego jakoś nie znoszę pracy diesla i tego "kopniaka" w zakresie 2500-3000RPM więc taka skromna różnica jeśli chodzi o TD i TB jeden pali z założenia mało drugi podobno nie ;) I gdy pojawi się krytyczny moment w którym przydałoby się mieć trochę zapasu pod pedałem gazu, zdecydowanie wole TB ;)

ChwalÄ™ sobie mojego "lansa" trochÄ™ kapryÅ›ne auto i dobrze jest mieć jako takÄ… wiedzÄ™ o "mechanice i elektryce" oraz kawaÅ‚ek garażu ale nie  jest też jakoÅ› strasznie awaryjne. Ważne żeby dowiedzieć siÄ™ co boli konkretne modele (u mnie np sÅ‚aba pompa oleju i obracajÄ…ce siÄ™ panewki) i odpowiednio temu zapobiegać.

Z przodu miejsca jest całkiem sporo i jest wygodnie, przydałaby się jedynie regulacja kierownicy w płaszczyźnie pionowej. Fotele mam od Viggena więc takie trochę kubełkowe, nie za ciasne na tyłek i całkiem nieźle trzymają. Z tyłu z miejscem jest skromnie, a jak kierowca jest trochę większy to już w ogóle jest bieda. Natomiast bagażnik jest przeogromny jak na takie auto, bez większego kombinowania zapakowałem na 6dni 4osoby w tym 2 kobiety ;P


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-10 10:07:45
Autor: to
Ecodriving "chfalem siem"
begin Lewis
Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku".

To i tak BARDZO zmniejsza opory powietrza.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-11 08:22:55
Autor: ptoki
Ecodriving "chfalem siem"
On Oct 10, 8:52 am, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
> Owszem by to mo e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
> wyprzedzania ale jecha em z dok adnie tak sam pr dko ci jak
> dziesi tki tir w przede mn i za mn , wi c jako szczeg lnie drogi nie
> zawala em. Wszelkie dane z komputera pok adowego wraz z opisem s
> dost pne tu:

M j rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze redni
pr dko ci 68 km/h. Gdy go wyprzedzi em i jecha em przed nim spalanie
skoczy o do 6 l/100 km.
Du o da y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf TIRA. Jabys jecha za
osobowk nie by oby ju tak r owo.

Ostatnio jechalem takim samym autem (silnik ten sam ale kombi) ale
troche szybciej - okolice 80-90km/h i komputer pokazal 3,3l/100km.
Jechalem bez chowania sie za czymkolwiek.
Trasa wroclaw - katowice po autostradzie.

Jak z niej zjechalem to jazda przez wioski spowodowala spadek
predkosci i wzrost spalania do jakichs 3,7-4,0 l/100km

Ecodriving "chfalem siem"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona