Data: 2011-10-10 18:16:31 | |
Autor: ToMasz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, wpali przeciętnie czy potrafi zejść do 7? Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek no i faktycznie wyszło.. 4 na sto? 5? pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne znaczenie. w obecnych czasach, to ile pali silnik( nie samochód) podaje sie w gramach (ml) paliwa na kilowat(km). Czyli do kulania zużyłeś 10 z 200 koni to masz małe spalanie. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 stycznia i zobacz za rok ile zrobiłeś i policz litry z faktur. wtedy pogadamy. ToMasz |
|
Data: 2011-10-10 19:07:24 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:
2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, wpali przeciętnie czy potrafi zejść do 7? Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio osiągnąłem to faktycznie szczyt. pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne Ależ ja to doskonale rozumiem i wiem że jak nie poganiasz wszystkiego co masz to i karmić nie musisz, chodzi mi o to że zostałem wyśmiany że mówię np 6.5l/100km w aucie 200KM+ jeżdżąc bez wygłupów w trasie. Więc udowodniłem, że jeszcze i 5.5 jest osiągalne ale to już radykalnie oszczędzając. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 A np zatankowanie pod korek do odbicia, po czym odczekanie chwilę i dolanie jeszcze raz do odbicia. Po czym przejechanie np 200km i ponowienie procedury tankowania, po czym przeliczenie tego co wskazał ten sam dystrybutor w podobnych warunkach i tego co wskazał komp pokładowy może służyć jako jakiś wyznacznik? Czy tylko faktury się liczą? :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 19:34:50 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
pojemność silnika i jego moc podczas optymalnej jazdy mają marginalne Różnie bywa. Miałem auto, które czy używałeś gaz do dechy, czy wlekłeś się za kapelusznikami, to i tak zużycie gazu oscylowało mu koło 10 l. Obstawiam że Lancią też nie zejdę poniżej 10 l benzyny, nawet gdybym gazu nie dotykał, 7 jest zupełnie nierealne. A nie ma 270 koni.
Udowodniłeś, że można 5.5 za TIR-em, ale nie że da się poniżej 7 jadąc normalnie. |
|
Data: 2011-10-10 19:42:16 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojęcie, dla mnie, to przelot z prędkościami 90-120km/h bez zwariowanych manewrów typu, długa prosta nikogo nie ma to gaz do podłogi i ile fabryka dala żeby wyprzedzić kilka innych aut jadących 100km/h, do tego jazda w miarę jednostajna a nie gaz/hamulec. I stosując taką jazdę osiągam w trasie do 7l/100km ale żeby udowodnić to muszę zainstalować kamerę, która będzie włączona przez cała podróż i będzie widzieć prędkościomierz, bo przecież nikt mi na słowo nie uwierzy. A dowód że jadąc 85km/h palę 5.5 to tak przy okazji ale jak widać to też niczego nie wykazuje... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 19:49:44 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vapp$arj$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 19:34, Cavallino pisze: Jeśli 90 z własnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120 już bardziej. Tak samo jak nie jest normalne nieużywanie gazu w celach oszczędnościowych, aż do zaniechania manewru, nawet jeśli jest miejsce żeby kogoś wyprzedzić. BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował tego pedału - sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę szybciej i bardziej dynamicznie niż mocną turbobenzyną, a i tak pali ze dwa razy mniej. |
|
Data: 2011-10-10 20:08:49 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 19:49, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Jeśli 90 z własnej i nieprzymuszonej woli, to to nie jest normalne, 120 90 jak jadę za kimś, 110-120 jak nikt nie spowalnia ale biorąc pod uwagę to jakie mam w okolicy drogi uwierz że 120 to już niezła prędkość, owszem jak się zapędzę wyprzedzając to i 150 się pojawia ale i niejednokrotnie wlokę się 60. Na moim terenie 2 pasmówek, na których można pojechać trochę szybciej jest tyle że hoho. BTW - do takiej jazdy kup sobie diesla 1.6, to nie będziesz tak żałował Ale dlaczego mam sobie kupować diesla którego po prostu nie lubię pod żadnym względem? A co w przypadku jak sobie chcę gdzieś pojechać znacznie szybciej i dynamiczniej? Mam kupować do tego drugie auto? Raz jadę spokojnie w okolicy 110, raz znacznie szybciej a jak mam humor to jadę jeszcze inaczej. Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz 2.75l/100km :D -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:12:12 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
sam się na tym złapałem, że słabym turbodieslem jeżdżę Z tym dwa razy mniej to już nie przesadzajmy ;) Pokaż mi jak spalasz 2.75l/100km :D Nie w tą stronę, to Lancia pali mi 10, ale tylko gdy nie używam turbo. Średnio ponad 2 razy więcej niż Kia, przy podobnej jeździe. |
|
Data: 2011-10-10 20:15:09 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Aha teraz rozumiem o co Ci chodziło ;) Lancia ma dodatki w stylu 4WD i ASB? 10-11 udaje mi się utrzymać w mieście jak jeżdżę spokojnie, jak sie nie liczę to i 20 i więcej będzie ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:17:31 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vcnf$ink$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:12, Cavallino pisze: ASB w integrale? ;-) 4WD jak najbardziej. 10-11 udaje mi się utrzymać w mieście jak jeżdżę spokojnie, U mnie regularnie 14, też przy spokojnej jeździe. |
|
Data: 2011-10-10 19:55:43 | |
Autor: Marek P. | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Normalnie, teraz zdefiniujmy to pojêcie, dla mnie, to przelot z Jak ju¿ pisa³em nastêpnym razem wyprzeæ tego TIRA i w 6,5 siê nie zmie¶cisz jad±c tak jak on tyle ¿e przed nim. |
|
Data: 2011-10-10 20:10:15 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 19:55, Marek P. pisze:
Normalnie, teraz zdefiniujmy to poj�cie, dla mnie, to przelot z Ale po co jak przed nim jedzie 15 innych? Kiedyś wracałem z Kowna do Bstoku i miałem 6.3 jadąc około 100-110. nic dużego przede mną nie jechało. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:14:05 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Jak ju� pisa�em nast�pnym razem wyprze� tego TIRA i w 6,5 si� nie zmie�cisz Na tej samej zasadzie seks z partnerką też jest zbędny, wystarczy samogwałt. A ile energii zaoszczędzisz.... Pewnie w różnicy zużyciu jedzenia wyjdziesz lepiej niż przy różnicy na paliwie przy stosowaniu emeryckiej jazdy. Do czego to doszło, żeby kapelusznicy kupowali sobie 270 konne auta. ;-) |
|
Data: 2011-10-10 20:18:11 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Tu rozmawiamy o konkretnym przypadku głebokiej rezerwy i perspektywy 75km bez żadnej stacji. Rozumisz :) Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku potrzeby tankowania po kolei sobie wyprzedzam i jadę w 7 się mieszczę. A jak mam potrzebę jechać szybciej to i paliwa ubywa szybciej, proste. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:22:18 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6vct4$ink$2news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:14, Cavallino pisze: W tym przypadku jesteÅ› usprawiedliwiony. ;-)
Podziwiam. Ja raz próbowałem takiej jazdy, co prawda udało się poniżej 5 (w dieslu), ale na dłuższą metę bym tak nie wytrzymał i średnia na trasie z reguły wynosi z 1,5 litra więcej. A to tylko 1.6 i 115 KM. |
|
Data: 2011-10-10 20:24:33 | |
Autor: Lewis | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:22, Cavallino pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości A próbowałeś policzyć/sprawdzić ile czasu zarobiłeś jadąc szybciej? Ja się zdziwiłem że jadąc jak ślimak tak jak ostatnio dojechałem równo w 1h a jak jadę szybciej i wyprzedzam w 45-50min... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-10 20:28:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Hello Lewis,
Monday, October 10, 2011, 8:24:33 PM, you wrote: [...] A próbowa³e¶ policzyæ/sprawdziæ ile czasu zarobi³e¶ jad±c szybciej? Ale jak masz do przejechania 600 a nie 60 km to ta ró¿nica ro¶nie - zamiast 10 godzin jedzie 7.5. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-10 20:29:31 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Gdy mam spokój psychiczny w postaci możliwości zatankowania albo braku To nie chodzi o zarobek na czasie, rzadko cisnę do deski bo mi się spieszy. Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiających czynności w życiu, dokładnie odwrotnie do jazdy dynamicznej. Nie jestem masochistą, żeby dobrowolnie robić coś, co mnie wkurza, skoro mogę robić coś, co mi sprawia frajdę. |
|
Data: 2011-10-10 22:26:49 | |
Autor: Czes³awek | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 20:29, Cavallino pisze:
Ale kapelusznicza jazda to jedno z najbardziej wnerwiaj±cych czynno¶ci w Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie denerwowaæ. Po prostu ustawiam na 90 i jadê lekko poboczem. Kto chce to wyprzedza a kto nie to jedzie za mn±. Poza tym taka jazda mnie nie mêczy, bo po prostu taka jazda to pe³en spokój i relaks. -- Pozdrawiam Czes³awek |
|
Data: 2011-10-10 22:56:15 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
U¿ytkownik "Czes³awek" <czeslawek@onet.wytnij.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6vke8$lkp$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 20:29, Cavallino pisze: A ja jak chcê spokoju i relaksu, to wybieram InterCity, wzglêdnie taryfê. Ostatecznie mo¿e byæ w³asne auto, ale z kierowc±. |
|
Data: 2011-10-11 21:07:02 | |
Autor: Czes³awek | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 22:56, Cavallino pisze:
Odk±d mam auto z tempomatem to kapelusznicza jazda przesta³a mnie Mnie nie staæ na takie luksusy :-( -- Pozdrawiam Czes³awek |
|
Data: 2011-10-11 23:22:12 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
U¿ytkownik "Czes³awek" <czeslawek@onet.wytnij.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7244l$phk$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-10 22:56, Cavallino pisze: No ja tam bez celu nie kaza³em ¿onie prawka robiæ.... A co do poci±gu to trzeba poszukaæ, ostatnio zaliczy³em trasê Poznañ-Warszawa-Poznañ za 32 z³, w pierwszej klasie ekspresu i z netem wifi w poci±gu. |
|
Data: 2011-10-10 22:51:40 | |
Autor: ToMasz | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
Średnio jak jeżdżę bez przeginania spala do 7 w trasie, a to co ostatnio Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 wyobraź sobie test na 10kkm. raz Ci tak "odbije" przy tankowaniu raz inaczej, raz dolejesz więcej, raz mniej. Niedokładność nalania jest równa błędowi. jak to samo zrobisz na 1000km niedokładność nalania to tylko 10% błedu. jak przejedziesz.... 10 tyś to masz prawdziwe wskazania. trasa, nie trasa, stanie w korku.... To ma sens. inne pomiary są takie... jak chesz żeby były faktura niema znaczenia, ale tak jest łatwiej jak sie tankuje na firmę. ToMasz |
|
Data: 2011-10-10 21:46:11 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ecodriving "chfalem siem" | |
W dniu 2011-10-10 18:16, ToMasz pisze:
Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem sąto co Ci komputer pokazuje możesz między bajki włożyć. spisz licznik 1 Ja tam wszystko spisuję, niczego nie ukrywam :) MOje Mondeo na prawie 10000km - http://www.spritmonitor.de/en/detail/450887.html Moje byłe 1,9 TDI z Golfa 3 Varianta - http://www.spritmonitor.de/en/detail/208230.html średnie zużycie ropy i biodiesla na 55000km to było ~6,7l/100km :D przeważnie na trasie około 5,5l/100km, po DC około 7,5l/100km. Zimą zdecydowanie więcej spalał a to ze względu na to że miał Webasto ;) Pozdrawiam ! |