Data: 2015-12-01 21:42:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin magicznej liczby 2500rpm. Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów, czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny w kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec. Czy mógłby ktoś to potwierdzić? Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś opowieści dziwnej treści egzaminowanych? |
|
Data: 2015-12-01 21:50:30 | |
Autor: tck | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg40tude.net... Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ? oczywiscie ze sa spisane: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20120000995&type=2 -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2015-12-01 22:10:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Tue, 1 Dec 2015 21:50:30 +0100, tck napisał(a):
Czy mógłby ktoś to potwierdzić? To znam - chodzi mi o to, czy to co się kryje pod prawidłową "techniką kierowania pojazdem" jest gdzieś spisane czy to widzimisie egzaminatora i faktycznie może sprowadzać się do nieprzekroczenia 2500rpm. |
|
Data: 2015-12-01 22:04:14 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ? Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ? J. |
|
Data: 2015-12-02 19:14:18 | |
Autor: re | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ? Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ? -- - Pod górę można tylko dojeżdżając do wierzchołka nie można. |
|
Data: 2015-12-02 20:21:18 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3ncee$1ii$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F." Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ? Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ? Pod gore mozna, ale egzamin ... a wiec -z przyczepa ... czyli kat B+E, C+E ... ok, powiedzmy ze w zakresie naszych zainteresowan i jest test miejski, -miejski ... zglaszac miasta z WORD i gorami ... Bielsko-Biala, Nowy Targ, cos jeszcze ? -z dopuszczalna predkoscia 50 ... i wyprzedzac ? J. |
|
Data: 2015-12-01 22:06:14 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ? http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo J. |
|
Data: 2015-12-01 22:43:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Tue, 1 Dec 2015 22:06:14 +0100, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net... No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :) Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika? |
|
Data: 2015-12-02 06:53:38 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;) Shrek. |
|
Data: 2015-12-02 10:48:25 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl...
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote: http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideoNo tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :) Tam jest podstawa prawna podana. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000594 "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się poz. 25 i 26 w brzmieniu: 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego" Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje". Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie zajedzie :-) A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala firma Valeo i ZF :-) Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;) Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-) Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy :-) A tak swoja droga: -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od auta. -urzednicy jezdza dieslami ? -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ? -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ? J. |
|
Data: 2015-12-02 15:02:33 | |
Autor: tck | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl... w pojazdach kategorii C1, C, D1, D czyli zgodnie z: "w zakresie _pozostałych_ kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu" sa takie zielone pola na obrotomierzu, w polonezie tez bylo;) -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2015-12-02 16:21:20 | |
Autor: yabba | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl... Bardzo zalezy od auta. 4 przy 50 to tyle, żeby spokojnie staczać się z niewielkiego wzniesienia. Podjazd pod górkę, to już masakra. Ale co się przejmujesz, to nie Twój samochód. -urzednicy jezdza dieslami ? To jeszcze jeden przykład, że urzędnicy nie znają się na tym czym się zajmują. -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ? Trzeba by zobaczyc przetarg z WORD-u. -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ? Zielone pole w zacytowanym przepisie dotyczy tylko kategori C, D i pochodnych. Dla B muszą być utrzymywane wymienione zakresy prędkości. W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to było w Polonezie? Czasem są obrotomierze nawet bez czerwonego. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-12-02 22:49:29 | |
Autor: MadMan | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Wed, 2 Dec 2015 16:21:20 +0100, yabba napisaĹ(a):
W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziaĹem. MoĹźe to byĹo w Polonezie? Jest w Polonezie, niemniej nie da siÄ wg przytoczonych zasad jeĹşdziÄ nim - pole jest od 2000 do 3500 obr/min, a zmieniajÄ c z 1 biegu na 2 przy 3500 obrotĂłw lÄ dujemy na jakichĹ 1800... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2015-12-02 20:22:47 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 02.12.2015 10:48, J.F. wrote:
Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Słusznie - jazda na luzie jest po prostu średnio bezpieczna z różnych powodów. Jeśli nie jest bawet błędem to fatalnym nawykiem. Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam A tam dużą - rozglądam się za dodatkowymi 70KM:P A tak swoja droga: Dziś właśnie sprawdziłem - 50 na czwórece to trochę powyżej 1500 obrotów. Dopóki się toczysz to ujdzie, choc raczej dla silnika to niezdrowe. Jak wciśniesz gaz to trzęsie budą. -urzednicy jezdza dieslami ? Nie - ale to zielone pole to dotyczy pozostałych kategorii. Uprzedzając pytanie w motocyklach chyba też nie ma (w moim napewno). Shrek. |
|
Data: 2015-12-02 20:37:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Wed, 2 Dec 2015 10:48:25 +0100, J.F. napisał(a):
w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; Dzięki, tego szukałem :) Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje". No bo tak nie ma - to jest wymóg. Jedno przekroczenie to pierwszy błąd i nie przekreśla egzaminu, ale za drugim razem nastąpi już zamiana miejsc. Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Na luzie warto jeszcze zgasić silnik :) A tak swoja droga: W tych samochodach których używa się do nauki jazdy raczej nie jest to problem, bo to jakieś litrowe silniczki, Ale już u mnie to niemożliwe żeby wrzucić IV bieg przed 50km/h zmieniając biegi w zakresie 1800-2600. Bo 50km/h na III biegu jest przy obrotach niższych niż 1800. -urzednicy jezdza dieslami ? Rozdział 13 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, mówi o dodatkowych wymaganiach pojazdów do szkolenia i egzaminowania, ale obrotomierza ja tam nie widzę. Czyli nie musi - egzaminatorowi wystarczy czerwona lampa zapalająca się powyżej 2600rpm ;) -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ? Ciężarówki i autobusy chyba raczej mają |
|
Data: 2015-12-03 22:44:14 | |
Autor: neelix | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl... -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywisciezalezy od auta. Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu. -- Pozdrawiam neelix |
|
Data: 2015-12-04 11:34:03 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywisciezalezy od auta. Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu. Ale diesel czy benzyna ? Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ? 1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500 rpm. J. |
|
Data: 2015-12-04 19:22:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Fri, 4 Dec 2015 11:34:03 +0100, J.F. napisał(a):
1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500 rpm. Tu mówią że ma wtedy ledwo 40KM http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Opel-Astra-1.9-CDTi-120-KM-88-kW.jpg |
|
Data: 2015-12-04 22:39:34 | |
Autor: neelix | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:56616c1c$0$699$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$65785112@news.neostrada.pl... Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany już od 44 km/h. Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ? Sprawdzę to powiem. Nigdy nie przywiązywałem wagi do obrotów. -- Pozdrawiam neelix |
|
Data: 2015-12-05 21:08:45 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:39:34 +0100, neelix napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Ile ma wtedy obrotow ? Jak obok pisalem - vectra 1.9 diesel ma przy 50/h 1300 rpm, silnik jeszcze jedzie, ale juz kiepsko przyspiesza. J. |
|
Data: 2015-12-06 18:58:44 | |
Autor: neelix | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gfn3gan1r2gz.4osu2ouu4xfz.dlg40tude.net... Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:39:34 +0100, neelix napisał(a): Ok. 2000. Silnik 1.25 l. -- Pozdrawiam neelix |
|
Data: 2015-12-07 09:40:23 | |
Autor: t | |
Ecodriving na egzaminie | |
Normalnie ,żeby było trudniej i do tego mamy sponsorować producentów aut i części. Zawsze na zawodach eco było tak, aby jak najszybciej i najpłynniej przyspieszyć do dopuszczalnej prędkości a potem ją utrzymywać. Poczytajcie o mistrzach jazdy o kropelce. Tam nie ma czegoś takiego jak mułowatość, tylko wykorzystywanie obrotów silnika w okolicy naj. mom. obr. Ta zasada fajnie sie u mnie sprawdza w którymś z kolei aucie. W obecnym mam maks moment ok. 3700 obr/min. W mieście z reguły nie przekraczam 3-3,5 tys obr i najczęściej ruszając spod świateł , jestem hen daleko z przodu, a reszta 50-100m za mną .. Nie lubię tez być drugi na światłach, bo jakieś 80% na pole position, dopiero szuka 1 jak się zielone zaświeci. Jak już znajdzie, to rozpędza się jak mucha w gównie i zamiast przejechać 6 aut, przejeżdża 2-3 .
Co do trzymania nogi na stopie, to się nie dziwcie. Tak uczą do egzaminów. Podobnie jest jak się stoi przed światłami i trzyma nogę na wciśnietym sprzęgle. Też debilny wymów do egzaminu, ponoć aby być gotowym do ruszenia, co u nas niestety nie zdaje egzaminu. Pozdrawiam Tor |
|
Data: 2015-12-07 15:28:02 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 07.12.2015 09:40, t wrote:
Normalnie ,żeby było trudniej i do tego mamy sponsorować producentów aut A ja przy 5,500;) No i co cały czas na 6000 obrotów jechać? Shrek |
|
Data: 2015-12-04 20:23:18 | |
Autor: Jacek | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 2015-12-01 o 21:42, Tomasz Pyra pisze:
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90% kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut przejeżdżają 4, reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają paliwo na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje IQ odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu". Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja. Jacek |
|
Data: 2015-12-04 20:50:20 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...
Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90% kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut przejeżdżają 4, reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają paliwo na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje IQ odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu". Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie rozumiesz na czym on polega. Znaczy dobrze rozumujesz, ze takie ruszanie z eco nie ma nic wspolnego, tylko zamiast stwierdzic, ze takie zachowanie to po prostu brak umiejetnosci wielu kierowców, nie wiadomo dlaczego, twierdzisz, ze to ich pogon za ecodrivingiem... |
|
Data: 2015-12-04 23:04:12 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 04.12.2015 21:50, Budzik wrote:
Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie Po cześci ma rację tak to opisując. Dla wielu (i potwierdzeniem są tu wymagania egazminacyjne) ekodriving to mulasta jazda, w dodatku nie przekraczając 2 500 obrotów. A silnik siłą rzeczy jest w tym zakresie jak muł bagienny (a i remont silnika lub nowa fura to wcale nie taki ekologiczny szał w porównaniu z powiedzmy 100 litrami przepalonego paliwa). Nie raz zdarza mi się spojrzeć we wsteczne jak ruszam z pole position i następny jest 50 metrów za mną (a wcale nie przekraczam więcej jak o 20). I normą jest, że na bezkolizyjnym lewoskręcie przejeżdza 4 na zieloneym, trzech na żółtym i 2 na czerwonym. Shrek. |
|
Data: 2015-12-05 15:00:35 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze Ale skad pomysł ze to ecodriving a nie zwykły brak umiejetnosci? Uczenie na egzaminie dotyczy chyba tylko jakiegos małego procenta kierowców bo np. ja na egzaminie eco nie miałem. |
|
Data: 2015-12-05 16:02:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 15:00:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Ale skad pomysł ze to ecodriving a nie zwykły brak umiejetnosci? Bo to nowy wynalazek na egzaminach :) |
|
Data: 2015-12-05 17:00:35 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
No wiec skąd pomysł, ze nagle 90% kierowców na ulicach zna te nowe wytyczne?Ale skad pomysł ze to ecodriving a nie zwykły brak umiejetnosci? |
|
Data: 2015-12-05 18:30:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 17:00:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ... Widocznie samodzielnie się doszkalają do nowych wytycznych ;) |
|
Data: 2015-12-05 20:00:26 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
No wiec skąd pomysł, ze nagle 90% kierowców na ulicach zna te nowe wytyczne?Ale skad pomysł ze to ecodriving a nie zwykły brak umiejetnosci? To byłby cud. Doszkalanie się kierowców... |
|
Data: 2015-12-05 16:47:52 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 16:00, Budzik wrote:
Po cześci ma rację tak to opisując. Dla wielu (i potwierdzeniem są tu Ja też nie. Na szczęście, bo w sumie ten ecodriving wcale nie jest taki eco. Na niskich obrotach masz małą moc, a co za tym idzie najniższą sprawność. To już lepiej przeciągnąć do 4000 przy ruszaniu. A nieststy jedną z zasad ekodrivingu jest kretyńskie trzymanie na niskich obrotach. Ani to ekologiczne tak naprawdę, ani zdrowe dla silnika, a rozpieprzenie silnika i wymiana samochodu jest aekologiczna (wyprodukowanie samochodu to tyle energii co on spali przez jakieś 10 lat). A co do braku umiejętności - czego oczekujesz, skoro na szkoleniu i egzaminie oczekuje się właśnie mułowatości? Shrek. |
|
Data: 2015-12-05 17:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Drogi Shreku, czy mogłbys przestac opowiadac głupoty na temat poprawnie stosowanego ecodrivingu?Po cześci ma rację tak to opisując. Dla wielu (i potwierdzeniem są On ani nie polega na jezdzeniu na niskich obrotach, ani na mułowatosci. Polega na sprawnym ruszaniu, zapinaniu mozliwie najwyzszego biegu na toczenie sie i przede wszystkim: NA PRZEWIDYWANIU. A co do braku umiejętności - czego oczekujesz, skoro na szkoleniu i egzaminie oczekuje się właśnie mułowatości? Niczego nie oczekuje. Zastanawiam sie tylko skąd wniosek, ze 90% kierowców na drodze jezdzi według nowych zasad na nowych egzaminach. Twierdze, ze to nie zadne eko a zwykły brak umiejetnosci, troska o samochod i ogólny brak rozumienia ruchu, zasad skąd się biorą korki, płynnego właczania się do ruchu etc. |
|
Data: 2015-12-05 18:05:03 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 18:00, Budzik wrote:
Drogi Shreku, czy mogłbys przestac opowiadac głupoty na temat poprawnie Niby bym mógł. Ale to coś zmienia? Tak właśnie u nas rozumiany jest ecodriving. A co do braku umiejętności - czego oczekujesz, skoro na szkoleniu i Ale przecież te zasady były od dawna. Od zawsze na egzaminie preferowano mułowatą flegmatyczną jzadę, koniecznie prawym pasem. Twierdze, ze to nie zadne eko a zwykły brak umiejetnosci, troska o samochod To zapewne też. I zamiast tego uczyć to teraz jeszcze wbijają, że powyżej 2600 z obrotomierza wyskakuje sam diabeł. Shrek |
|
Data: 2015-12-05 18:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Czyli co? Niektorzy niedouczeni tak rozumieją wiec bedziesz powtarzał bzdury?Drogi Shreku, czy mogłbys przestac opowiadac głupoty na temat Ale to ze wzgledu na brak umiejetnosci kursanta.A co do braku umiejętności - czego oczekujesz, skoro na szkoleniu i Twierdze, ze to nie zadne eko a zwykły brak umiejetnosci, troska o Ale z jaka teza teraz dyskutujesz? Bo ja nie twierdze ze tego nie ucza bo nie mam o tym pojecia co aktualnie jest trendy na L-kach... |
|
Data: 2015-12-05 19:11:53 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 19:00, Budzik wrote:
Czyli co? Niektorzy niedouczeni tak rozumieją wiec bedziesz powtarzałOn ani nie polega na jezdzeniu na niskich obrotach, ani na Sorry - jak widzisz nawet urzędowo jest on tak rozumiany. Dlatego takiemu ekodrajwingowi mówię stanowcze nie. Poza tym jak ktoś już jest rozgarnięty i wie co to rzeczywisty ecodriving, to powinien też spojrzeć szerszym widokiem na swoją jazdę i jej skutki. Czyli np co z tego, że on zaoszczędzi pól kielonka benzyny, jak wszyscy za nim staną na czerwonym, bo jemu sie nie opłaca przyspieszyć - on zdąży. Ale przecież te zasady były od dawna. Od zawsze na egzaminieAle to ze wzgledu na brak umiejetnosci kursanta. I przekroczenie 2600 powoduje rozpadnięcie się samochodu czy jak? To zapewne też. I zamiast tego uczyć to teraz jeszcze wbijają, że Przecież w tym wątku napisano wraz z odnośnikiem do rozporządzenia. Shrek. |
|
Data: 2015-12-05 20:00:27 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Czyli co? Niektorzy niedouczeni tak rozumieją wiec bedziesz powtarzałOn ani nie polega na jezdzeniu na niskich obrotach, ani na Chcesz pogadac o urzedowych bzdurach na drodze - załóż osobny watek - troche tego bedzie. Dlatego takiemu ekodrajwingowi mówię stanowcze nie. Jak wielu innym urzedowym debilstwom. Ja np. mówie nie kilku miejscom gdzie urzednikom sie wydawało i zle namalowali pasy, przez co np. dwa pasy do skretu w prawo sa regularnie puste a jeden do skretu w lewo regularnie zatkany przez sznur samochodów. Tylko, ze nie bede powtarzal debilnych wywodów urzedów, ze takie ułozenie pasów jest optymalizacją ble ble ble - jest debilizmem i tyle. Poza tym jak ktoś już jestZnów pokazujesz, ze nie rozumiesz. Szkoda. mnie sie o to nie pytaj, tylko twórce tych zasad.Ale przecież te zasady były od dawna. Od zawsze na egzaminieAle to ze wzgledu na brak umiejetnosci kursanta. To zapewne też. I zamiast tego uczyć to teraz jeszcze wbijają, że Ale co mnie to? Ja tylko dyskutuje z teza, ze ecodriving to wolna, mułowata jazda, utrudniajaca zycie wszystkim w około. |
|
Data: 2015-12-05 21:06:26 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Fri, 4 Dec 2015 23:04:12 +0100, Shrek napisał(a):
Po cześci ma rację tak to opisując. Dla wielu (i potwierdzeniem są tu wymagania egazminacyjne) ekodriving to mulasta jazda, w dodatku nie przekraczając 2 500 obrotów. A silnik siłą rzeczy jest w tym zakresie jak muł bagienny Dla diesla w sam raz. Ale dla benzyny niekoniecznie. Popatrzylem w swojej vectrze - przy 50 na liczniku i 4 biegu mam ~1300 rpm. No i silnik mul. Licznik troche zawyza. (a i remont silnika lub nowa fura to wcale nie taki ekologiczny szał w porównaniu z powiedzmy 100 litrami przepalonego paliwa). Nie raz zdarza mi się spojrzeć we wsteczne jak ruszam z pole position i następny jest 50 metrów za mną (a wcale nie przekraczam więcej jak o 20). I normą jest, że na bezkolizyjnym lewoskręcie przejeżdza 4 na zieloneym, trzech na żółtym i 2 na czerwonym. Ale czy to ma cos wspolnego z ecodrovingiem ? No chyba ze wychowani na kursie boja sie na dwojce przekroczyc te 2600rpm. Zalecenie e-d z tego video jest inne - zwolnij, tocz sie do momentu gdy zapali sie zielone, wtedy sie rusza szybko. Ale czy to zapisane w przepisach ? J. |
|
Data: 2015-12-07 15:38:00 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 06.12.2015 o 03:06, J.F. pisze:
Dnia Fri, 4 Dec 2015 23:04:12 +0100, Shrek napisał(a): Do czego w sam raz? Do purtania się po drodze - być może. |
|
Data: 2015-12-07 13:33:18 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n43gh7$6k5$3@node1.news.atman.pl...
W dniu 06.12.2015 o 03:06, J.F. pisze: Dnia Fri, 4 Dec 2015 23:04:12 +0100, Shrek napisał(a): Do czego w sam raz? Do dynamicznej jazdy. Powyzej diesel juz powoli zdycha :-) J. |
|
Data: 2015-12-07 22:13:16 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 07.12.2015 o 19:33, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Bez przesady, właśnie gdzieś od 2200-2500 zaczyna się zabawa. |
|
Data: 2015-12-05 00:33:50 | |
Autor: Jacek | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 2015-12-04 o 21:50, Budzik pisze:
Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nieWpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 do 2600 to się dopiero pokazuje. Każdy silnik ma jakiś tam zakres pracy, gdzie ma najlepszą sprawność i wcale nie jest to w/w zakres obrotów. Śmiem twierdzić, że powszechne ciągoty, żeby wszystko unormować, wprowadzić procedury, schematy itp. spowoduje tylko tyle, że duża część ludzi oduczy się myśleć. Dla mnie jazda ekonomiczna to taka, żeby silnik pracował optymalnie do sytuacji, a nie 1600-2600 i żeby NIE marnować energii np. na niepotrzebne hamowanie. Jacek |
|
Data: 2015-12-05 00:53:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 00:33:50 +0100, Jacek napisał(a):
W dniu 2015-12-04 o 21:50, Budzik pisze: Chociaż z drugiej strony lepsze to niż jakieś ludowe wierzenia że ekonomiczna jazda to trzymanie obrotów tam, gdzie na wykresie przecina się wykres mocy z wykresem momentu obrotowego, czy jakoś tak :) |
|
Data: 2015-12-05 21:16:01 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 05.12.2015 o 06:53, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 5 Dec 2015 00:33:50 +0100, Jacek napisał(a): No nie wiem, chyba bym wolał, żeby właśnie tak uczyli, niż bez przekraczania obrotów zbliżonych do biegu jałowego.... A najlepiej, żeby trzymać między obrotami max. momentu i mocy. ;-) |
|
Data: 2015-12-05 15:27:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 21:16:01 +0700, Cavallino napisał(a):
A najlepiej, żeby trzymać między obrotami max. momentu i mocy. ;-) No to u mnie jakieś 7000rpm :) |
|
Data: 2015-12-05 21:51:06 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 05.12.2015 o 21:27, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 5 Dec 2015 21:16:01 +0700, Cavallino napisał(a): No właśnie. ;-) |
|
Data: 2015-12-05 15:59:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 21:51:06 +0700, Cavallino napisał(a):
W dniu 05.12.2015 o 21:27, Tomasz Pyra pisze: No ja się staram, ale nie wiem czy to o to chodzi w tym całym ecodrivingu, bo zużycie paliwa mam nawet do 50l/100km w trasie ;) |
|
Data: 2015-12-07 15:36:27 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 05.12.2015 o 21:59, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 5 Dec 2015 21:51:06 +0700, Cavallino napisał(a): O to chodzi w normalnym jeżdżeniu. Ecodriving to zwykły kretynizm, podobnie jak każdy który go stosuje. |
|
Data: 2015-12-07 09:31:43 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Ecodriving to zwykły kretynizm, podobnie jak każdy który go stosuje. Wiadomo, ze lepiej przejezdzajac ta sama droge w tym samym czasie spalic 7 listow zamiast 6... |
|
Data: 2015-12-05 16:51:26 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 15:16, Cavallino wrote:
No nie wiem, chyba bym wolał, żeby właśnie tak uczyli, niż bez http://images49.fotosik.pl/336/72412bcd5f0b2fe0med.jpg Hm.. między 5000 a 6500 ? Całe zycie na V-tecu;) Shrek. |
|
Data: 2015-12-05 15:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...
Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, zeWpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 Alez oczywiście ze najwazniejsza jest płynna jazda. |
|
Data: 2015-12-05 17:07:55 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 16:00, Budzik wrote:
Dla mnie jazda ekonomiczna to taka, żeby silnik pracował optymalnie do I potem jedziesz za takim, co ma zielone 100 metrów przed sobą i wolną drogę, ale nie przyspieszy. On zdązy na ciemnopomarańczowym i zaoszczędzi 10ml benzyny, a 5 za nim musi się zatrzymać, spalić po te 5ml na czerwonym i pewnie dodatkowo muszą się rozpędzać od zera. Eco pełną gębą;) BTW ile ml benzyny potrzeba na ruszenie od 0 do 50? Shrek. |
|
Data: 2015-12-05 18:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Powtarzam, nie rozumiesz ecodrivingu.Dla mnie jazda ekonomiczna to taka, żeby silnik pracował optymalnie do Ecodriving, to sytuacja dokładnie odwrotna - widzisz czerwone ale cisniesz po to zeby przed samymi swiatłami przyhamowac. Ja jade spokojnie za nim i zamiast plynnie wjechac na zielonym, musze hamowac bo on w tym swoim pospiechu stanał do zera, musi od nowa ruszyc i mnie hamuje. BTW ile ml benzyny potrzeba na ruszenie od 0 do 50? Nie wiem. |
|
Data: 2015-12-05 19:23:20 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 19:00, Budzik wrote:
Powtarzam, nie rozumiesz ecodrivingu. Nie odwracaj kota ogonem - widzisz zielone, pusto, wiesz że zdążysz - przyspieszasz? BTW ile ml benzyny potrzeba na ruszenie od 0 do 50? Dobra aż zgrubnie policzyłem: 1500kg 13,89m/s E=0,14 GJ Sprawnośc całkowita samochodu powiedzmy 20% czyli razem musimy dostarczyć jakieś 0,72 GJ litr benzyny to 32 GJ. Wychodzi około 25 ml, czyli kielonek, w przeliczeniu na PLN 12 groszy... tylko nie płacz proszę;) Shrek |
|
Data: 2015-12-05 20:00:27 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Oczywiście.Powtarzam, nie rozumiesz ecodrivingu. Czas jest bardzo drogi. Podac numer konta, zebys mi przelał 12gr za kazde niepotrzebne przyspieszanie przed czerwonym? + zuzycie klocków, tarcz, silnika etc?BTW ile ml benzyny potrzeba na ruszenie od 0 do 50? |
|
Data: 2015-12-06 00:48:36 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 21:00, Budzik wrote:
Nie odwracaj kota ogonem - widzisz zielone, pusto, wiesz że zdążysz -Oczywiście. Tyle dobrego. Choć przecież wiesz, że zdążysz - najwyżej przejedziesz na zółtym. Ważne żeby żółtego płynu nie zużyć;) litr benzyny to 32 GJ. Wychodzi około 25 ml, czyli kielonek,Podac numer konta, zebys mi przelał 12gr za kazde niepotrzebne No właśnie - mam ci podać numer konta na które spece od ekodrivingu mają mi przelewać kasę;) Bo oni zdążą, ja się muszę zatrzymać. Shrek. |
|
Data: 2015-12-06 11:00:41 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
:)Nie odwracaj kota ogonem - widzisz zielone, pusto, wiesz że zdążysz -Oczywiście. Z ciekawości - skąd miałbym wiedzieć ze zdaze? Ale ja nie pisze ze 12gr to mało, wiec nie wiem, dlaczego oczekujesz odem nie przelewu.litr benzyny to 32 GJ. Wychodzi około 25 ml, czyli kielonek,Podac numer konta, zebys mi przelał 12gr za kazde niepotrzebne I powtorze jeszcze raz - przestań powtarzac bzdure ze muły to spece od ecodrivingu... Bo się utrwali. Jak widac, Tobie sie juz utrwaliło. |
|
Data: 2015-12-06 12:09:24 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 06.12.2015 12:00, Budzik wrote:
Tyle dobrego. Choć przecież wiesz, że zdążysz - najwyżej przejedziesz na:) Jeżdzisz codziennie, to wiesz ile się zielone świeci;) I powtorze jeszcze raz - przestań powtarzac bzdure ze muły to spece od Się utrwaliło. Już. Tak w Polsce jest generalnie postrzegany ecodriving - broń boże 3000 obrotów i nie przyspieszaj i nie hamuj - miej wszystkich w dupie. Shrek |
|
Data: 2015-12-06 12:00:31 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Niby tak, ale tego sie nigdy nie wie do konca.Tyle dobrego. Choć przecież wiesz, że zdążysz - najwyżej:) Natomiast znam pare takich miejsc gdzie ruszajac ze swiateł wiem, aby nie robic tego zbyt szybko bo wtedy dojade na nastepne jeszcze na czerwonym. Natomiast jak spokojnie rozpedze sie do 70 i bede jechał nie szybciej to na nastepne dojade akurtat jak chwile wczesniej właczy sie zielone. Co z tego, skoro wszelkiej masci scigacze juz dawno tam dojechali, zahamowali do zera i zamiast płynnie przejechac przez zielone, stoja , ruszaja i mnie hamują... I powtorze jeszcze raz - przestań powtarzac bzdure ze muły to spece No to powtarzam - mow jak powinno byc a nie jak jest. |
|
Data: 2015-12-06 13:43:29 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 06.12.2015 13:00, Budzik wrote:
Jeżdzisz codziennie, to wiesz ile się zielone świeci;)Niby tak, ale tego sie nigdy nie wie do konca. I spoko. Ale są również tacy co wiedzą, że jak nie przyspieszą to zdążą na zielonym, a że inni nie zdążą mają w d4. Natomiast jak spokojnie rozpedze sie do 70 i bede jechał nie szybciej to na Ale ja tego nie kwestionuje. Narzekam na coś innego, ty odpowiadasz o czymś innym. I powtorze jeszcze raz - przestań powtarzac bzdure ze muły to spece Ale od tego jak być powinno nie zmienia się jak jest. A jest słabo. Shrek. |
|
Data: 2015-12-06 15:00:32 | |
Autor: Budzik | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Sa tez tacy co nie wiedza a i tak blokuja.Jeżdzisz codziennie, to wiesz ile się zielone świeci;)Niby tak, ale tego sie nigdy nie wie do konca. Sa tez tacy co jada tak jakby PJ robili jeszcze na konie i tez jezdza. Trudno - nie kazdy przejazd da sie zoptymalizowac. Alez rozumiem. Na szczescie takie przypadki sa na tyle rzadkie, ze nie wiem czy jest sens pochylania sie nad nimi. Duzo czesciej widze, zek tos blokuje bo nie wie, nie umie etc niz zeby celowo jechał wolno aby wjechac na skrzyzowanie na zielonym w ostatnim momencie. Zreszta takie postepowanie swiadomie ma jeszcze jeden mankament - trzeba zrozumiec, ze jak takie zachowanie sie rozprzestrzeni to dzis ja kogos poblokuje a jutro ktos mnie. Suma sumarum i tak bede do tyłu. I powtorze jeszcze raz - przestań powtarzac bzdure ze muły to spece Alez oczywiście ze sie zmienia. Bo piszac jak powinno być, uswiadamiasz innych! :) |
|
Data: 2015-12-06 19:38:22 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 06.12.2015 16:00, Budzik wrote:
Duzo czesciej widze, zek tos blokuje bo nie wie, nie umie etc niz zeby Otóż to. A zwykle nie myślą i są jeszcze dumni, że są proeco - a nie są. No to powtarzam - mow jak powinno byc a nie jak jest. No dobrze - to piszę, ze nie jest jak powinno i uświadamiam w tym innych:P A powinno być tak, ze nalezy patrzeć szerzej niż zaoszczędzone _przeze_mnie_ opary paliwa. Shrek |
|
Data: 2015-12-05 20:30:47 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 19:23:20 +0100, Shrek napisał(a):
On 05.12.2015 19:00, Budzik wrote: Jasne ze przyspieszam - bo raczej nie wiem czy zdaze :-) A potem na luz i spokojnie dojezdzam rozpedem do kolejnych swiatel. Na Karkonoskiej we Wrocku, gdzie zielona fala byla stabilna - tam to nie przyspieszalem. Dobra aż zgrubnie policzyłem:BTW ile ml benzyny potrzeba na ruszenie od 0 do 50?Nie wiem. A teraz przypomnij sobie zakusy poprzedniego rzadu dolicz te 12 gr na kazdym przejsciu przy codziennej trasie :-) Z tym ze, jak pamietam jazde na gazie, w gazniku byla porcja benzyny, okolo kielonka wlasnie, i starczalo to na: -2 minuty pracy goracego silnika na wolnych obrotach, -40s jazdy z predkoscia 70km/h, -za to zima na ssaniu ... przy ruszaniu potrafilo skonczyc sie po ~20 m. Latem juz kiepsko pamietam, ale chyba dojezdzalem do kolejnego skrzyzowania, czyli ze 200m J. |
|
Data: 2015-12-05 20:55:48 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 20:30, J.F. wrote:
Dobra aż zgrubnie policzyłem:BTW ile ml benzyny potrzeba na ruszenie od 0 do 50?Nie wiem. No kiedyś pisałem, ze sprawdziłem - strajk włoski - 6 zatrzymań innych niż swiatła albo ustąp pierwszeństwa czy coś koło tego. Niecała złotówka. Idzie przeżyć. Z tym ze, jak pamietam jazde na gazie, w gazniku byla porcja benzyny, Ja kiedyś sprawdziłem - 1l LPG na godzine w włączonej klimie na jałowym. Zaciął się z kluczykami w środku pod dystrybutorem;) Jak otworzyłem po godzinie i dotankowałem to wyszedł okragły litr;) Shrek |
|
Data: 2015-12-05 10:24:57 | |
Autor: Marek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On Fri, 4 Dec 2015 20:23:18 +0100, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
ObserwujÄ c ruszanie ze ĹwiateĹ to widzÄ, Ĺźe "ecodriving" (tfu) 90% kierowcĂłw ma we krwi. Tam, gdzie moĹźe przejechaÄ 10 autprzejeĹźdĹźajÄ 4, reszta zostaje i czeka na kolejnÄ zmianÄ - zamiast jechaÄ spalajÄpaliwo na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widaÄ mojeIQ odstaje od wartoĹci oczekiwanej przez pomysĹodawcÄ "ecodrivingu". Ja pierdziele jakie problemy trzeba rozwiÄ zywaÄ z rÄcznymi skrzyniami.... -- Marek |
|
Data: 2015-12-05 21:16:40 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 05.12.2015 o 16:24, Marek pisze:
On Fri, 4 Dec 2015 20:23:18 +0100, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> A co, automata zmusisz, Ĺźeby nie przekroczyĹ 2500? Bo jak nie to oblejesz... |
|
Data: 2015-12-05 17:34:25 | |
Autor: Marek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On Sat, 5 Dec 2015 21:16:40 +0700, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
A co, automata zmusisz, Ĺźeby nie przekroczyĹ 2500? Na egzaminie na automacie teĹź wymagany jest ecodriving? Zdaje siÄ Ĺźe to dotyczy tylko manuali, nie? -- Marek |
|
Data: 2015-12-05 17:56:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Sat, 05 Dec 2015 17:34:25 +0100, Marek napisał(a):
On Sat, 5 Dec 2015 21:16:40 +0700, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Ale zdając egzamin na automacie dostaniesz prawo jazdy tylko na automaty |
|
Data: 2015-12-07 15:37:08 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 05.12.2015 o 23:34, Marek pisze:
On Sat, 5 Dec 2015 21:16:40 +0700, Cavallino Dlaczego niby? Masz inne prawko? |
|
Data: 2015-12-07 10:15:56 | |
Autor: Marek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On Mon, 7 Dec 2015 15:37:08 +0700, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Dlaczego niby? Bo w pl jest "inne" pj gdy kursant zdaje na automacie? -- Marek |
|
Data: 2015-12-07 17:31:28 | |
Autor: Cavallino | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 07.12.2015 o 16:15, Marek pisze:
On Mon, 7 Dec 2015 15:37:08 +0700, Cavallino Tak, wĹaĹnie takie byĹo pytanie. |
|
Data: 2015-12-07 12:14:54 | |
Autor: yabba | |
Ecodriving na egzaminie | |
UĹźytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:n43n5v$si9$1node2.news.atman.pl...
W dniu 07.12.2015 o 16:15, Marek pisze: W PL jest inne prawo jazdy tylko na automaty. Nie moĹźna na tym prawie jazdy uĹźywaÄ samochodu z rÄcznÄ skrzyniÄ . Ja bym poszedĹ dalej i zabroniĹ jeĹşdziÄ automatem bez specjalnego egzaminu. :)) SpotkaĹem juĹź 2 osoby, ktĂłre odmĂłwiĹy jazdy automatem, "bo ja nie umiem w nim biegĂłw wĹÄ czaÄ". -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-12-05 10:47:59 | |
Autor: Liwiusz | |
Ecodriving na egzaminie | |
W dniu 2015-12-04 o 20:23, Jacek pisze:
Powinni jeszcze wprowadziÄ blokadÄ pedaĹu gazu uniemoĹźliwiajÄ cÄ A skÄ d wiesz, Ĺźe tak nie jest? :) -- Liwiusz |
|
Data: 2015-12-05 14:49:58 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 05.12.2015 10:47, Liwiusz wrote:
Powinni jeszcze wprowadziÄ blokadÄ pedaĹu gazu uniemoĹźliwiajÄ cÄ Bo wtedy nikt nie bawiĹ by siÄ w chip tuning +10%, skoto moĹźna +75:P Shrek. |
|