Edukacja w zarządzaniu

Data: 2010-03-07 09:11:35
Autor: Kapsel
Edukacja w zarządzaniu

Zastanawiam się, czy to najlepsza grupa do tego pytania, ale mój problem w
sumie chyba można tu odnieść...

Otóż nie jestem (jeszcze ;) właścicielem biznesu, a tylko (od niedawna)
szefem działu w firmie, który bezpośrednio generuje główną część przychodów
całego przedsiębiorstwa. Dział tworzy zespół dość samodzielnych
specjalistów, łącznie na miejscu i zdalnie podlega tu 8-10 osób. Jednym z celów mojego stanowiska jest optymalizowanie kosztów i zwiększanie
przychodu, wiadomo ;) Sam też jestem specjalistą i w zarządzaniu jako takim
moje doświadczenia zawodowe są niewielkie (mam tu inne doświadczenia, na
polu organizacji pozarządowych). Z powyższych danych wynika zaś moja prośba - podrzućcie jakieś propozycje
lektur, które pozwolą ułożyć mi wszystko w głowie, tak żeby efektywnie
zarządzać tym zespołem. Ogólnie nie jest to szczególnie trudne, ale
zakładam że istnieją metody i pomysły, które pomagają poprawić efektywność
pracy, zadowolenie i zgranie zespołu, itd. Wiadomo, że wszystko zależy od
docelowej grupy, ale chciałem się ogólnie wyedukować w tym kierunku i
zobaczyć co mogę poprawić. Dzięki za wszelkie sugestie, zarówno książkowe, jak i każde inne ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Edukacja w zarządzaniu