Edukacyjnie tvp

Data: 2019-09-03 03:58:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Edukacyjnie tvp
https://www.youtube.com/watch?v=GgDDa2v_v6Y&t=22s

ten numer co Grażyna wykręciła to już w DE słonina :-) Ein ,,qualifizierter Rotlichtverstoß" liegt dagegen vor, wenn die Ampel schon länger als eine Sekunde rot leuchtete, als der Autofahrer sie überfahren hat. Dies wird rechtlich im Gegensatz zum ,,einfachen Rotlichtverstoß" nicht mehr als Unachtsamkeit eingeordnet, sondern stellt eine grobe Pflichtverletzung im Straßenverkehr dar. Der Autofahrer muss mit einem Bußgeld von 200 Euro, zwei Punkten in Flensburg und einem einmonatigen Fahrverbot rechnen. kwalifikowane czerwone czyli palace sie dłużej niż 1 sekunda:

200 EUR
2 punkty
1 miesiąc bez prawka

https://www.bussgeldkatalog.org/punkte-flensburg/

w PL 300-500 i 6 punktów ale przyjrzyjmy sie dzielu naszych gamonii (pardon parlamentarzystów) bo wiemy ze skłonni sa do niechlujnej roboty i pozorowanych działań :-)

https://gazetawroclawska.pl/punkty-karne-w-2019-r-taryfikator-punktow-karnych-na-2019-rok-jakie-beda-zasady-naliczania-punktow-lista-zasad-281118/ar/c4-13694338

i co za peszek, jakoś tak sie dziwnie składa ze suweren ma 24 punkty (w DE tylko 8) do dyspozycji co oznacza ze może 4-krotnie przejechać na czerwonym a Niemiec tylko raz zanim straci prawko :-)

czy jest to promowanie łamania przepisów drogowych przez prawych i sprawiedliwych ? czy ma to wpływ za zachowanie suwerena za kołkiem ?

cytując klasyka:

Nie po słowie ich poznacie, lecz po czynach.

ps tak zdecydowanie cos tu śmierdzi drodzy parafianie :-)

Data: 2019-09-09 15:41:29
Autor: J.F.
Edukacyjnie tvp
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2e228e82-a5d0-4840-bfd8-8393957c2192@googlegroups.com...
[...]

Ale to zielona strzalka -co to Niemcy jej nei znali, a potem im sie spodobala ta na tabliczce.
I nie wiadomo, czy u nich tez trzeba sie zatrzymac ... no i zaraz - jak chcesz ukarac za przejazd na czerwonym, skoro mozna jechac, bo strzalka?

Znajdz zwykle swiatla - tez zobaczysz ilu Polakow przejezdza na czerwonym :-)

Tylko ... pamietasz kamere w Wejherowie ?
Niemcy madry narod, jesli chodzi o przepisy drogowe, u nas nie ma tej 1 sekundy ... a powinna byc

https://www.youtube.com/watch?v=JiKcTULmgXA

J.

Data: 2019-09-09 10:03:42
Autor: Zenek Kapelinder
Edukacyjnie tvp
Czas na jaki zapala sie zolte powinien zalezec od lokalnych warunkow, sredniego czasu reakcji kierowcy i mozliwosci zatrzymania od wlaczenia zoltego przez kazdy typ legalnie poruszajacego sie pojazdu. Czyli jesli zolte zapali sie jak samochod osobowy jest blizej niz 50 metrow od sygnalizatora i dopuszczalna predkosc to 50/h to taki samochod musi przejechac na zoltym bo nie ma szansy na normalne hamowanie. Ktos powie ze droga hamowania z 50 to 30 metrow. I bedzie mial racje bo tyle wyjdzie przy hamowaniu awaryjnym. Ale w normalnej jezdzie nagle ostre hamowanie jest niedopuszczalne bo moze zagrozic tym co jada z tylu.

Data: 2019-09-09 13:21:07
Autor: sczygiel
Edukacyjnie tvp
W dniu poniedziałek, 9 września 2019 08:44:05 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

I nie wiadomo, czy u nich tez trzeba sie zatrzymac ... no i zaraz - jak chcesz ukarac za przejazd na czerwonym, skoro mozna jechac, bo strzalka?

Od tego sa osobne zjazdy/pasy zeby oddzielic jednych od drugich.

Znajdz zwykle swiatla - tez zobaczysz ilu Polakow przejezdza na czerwonym :-)

Bez przesady. Jakos nie widuje/widywalem masy ludzi w Polsce co na czerwonym jada. Za to za ranica paru widzialem :)

Tylko ... pamietasz kamere w Wejherowie ?

Tu gdzie siedze takie liczniki sa bardzo gesto.
Znaczy sie nie na sygnalizatorze dla kierowcy. Sa na sygnalizatorze dla pieszego.
I tam ladnie widze ile mam czasu. Mysle ze to by sie bez problemu sprawdzilo i u nas. Tyle ze zeby przytemperowac tych co im sie spieszy to dodac fotoradar. Z sensownie ustawionym zoltym (choc nie trzeba krytycznie bo licznik jest) wszystko by dzialalo ok.

Ja jeszzce dodam ze widzialem swiatla ktore w trybie nocnym chyba sprawdzaja z jaka sie predkoscia jedzie.

Bo jak nikt nie jedzie to daja zielone dla kierunku preferowanego. Jak jedzie spokojnie to daja zielone nadal. Ale jak sie przekracza predkosc to zapalaja czerwone odpowiednio wczesnie.

Znam takie tutaj:
https://www.google.com/maps/@50.5506036,18.9557578,3a,75y,15.27h,77.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAW7aaYOP4n6M8Hx8laHZaA!2e0!7i13312!8i6656

Dowodow na takie zachowanie poza licznymi przypadkami empirycznymi brak.

Niemcy madry narod, jesli chodzi o przepisy drogowe, u nas nie ma tej 1 sekundy ... a powinna byc

https://www.youtube.com/watch?v=JiKcTULmgXA

A tu co nie tak?
Mogl jechac, niepotrzebnie hamowal. Nie wiadomo ile to zolte tam trwalo...

Data: 2019-09-10 00:10:55
Autor: przemek.jedrzejczak
Edukacyjnie tvp
https://www.youtube.com/watch?v=JiKcTULmgXA

A tu co nie tak? Mogl jechac, niepotrzebnie hamowal. Nie wiadomo ile to zolte tam trwalo.

co ? no kalecznie mu to wyszlo ... wyprzedza tego z lewej a potem robi w portki bo swiatlo sie zmienilo ? obok jakis sztrucel spokojnie wyhamowal wiec albo za szybko jechal (50 km/h) albo stan techniczny nie teges

Data: 2019-09-10 14:17:57
Autor: J.F.
Edukacyjnie tvp
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4b9d354a-2218-48d8-b44c-7615463e6a8f@googlegroups.com...

[...]

Bo wiadomo, ze jak czerwone sie zapali, to fotka bedzie od razu :-P

obok jakis sztrucel spokojnie wyhamowal wiec albo za szybko jechal (50 km/h) albo stan techniczny nie teges

Stan chyba dobry, skoro zahamowal, predkosc natomiast ... moze i za duza.
Pytanie z jaka predkoscia ten z lewej jechal,i czy nie 40 na wszelki wypadek.

No i pytanie w ktorym momencie nacisnalbys Ty hamulec ... i czy patrzylbys sie na swiatla czy na przejscie, bo moze ktos wejdzie, mimo czerwonego.

A wszystko przez te 1 sekunde, ktorej w polskich przepisach nie ma ...

J.

Data: 2019-09-10 05:31:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Edukacyjnie tvp
-- Stan chyba dobry, skoro zahamowal, predkosc natomiast ... moze i za duza.

popatrz gdzie zahamowal a gdzie stoi ten z lewej, fred flinstone lepiej hamuje piętami :-)

-- No i pytanie w ktorym momencie nacisnalbys Ty hamulec ... i czy patrzylbys sie na swiatla czy na przejscie, bo moze ktos wejdzie, mimo czerwonego.

4s, dobry widok na przejście z obu stron, normalne hamowanie i zatrzymanie przed pasami

Data: 2019-09-10 15:15:26
Autor: J.F.
Edukacyjnie tvp
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ab5020ae-8a0e-46c6-8960-84865ecacfee@googlegroups.com...

-- Stan chyba dobry, skoro zahamowal, predkosc natomiast ... moze i za
duza.

popatrz gdzie zahamowal a gdzie stoi ten z lewej, fred flinstone lepiej hamuje piętami :-)

Predkosc byla jednak znaczaco wyzsza ...

[...]

Czy wcale, bo "zdaze przejechac" ? :-)

Przydalby tryb poklatkowy, ale temu po lewej reakcja zajela jakies 0.5s.
Autorowi filmu jakos niewiele dluzej, bo mu zaraz maska nurkuje.
I juz nie dal rady zahamowac - predkosc za duza, czy jednak bardzo wazna jest ta 1 sekunda w przepisie ?

J.

Data: 2019-09-11 00:18:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Edukacyjnie tvp
-- Predkosc byla jednak znaczaco wyzsza ...

sugerujesz wiec ze przekroczył prędkość dopuszczalna i osrał się widząc zmianę świateł ?  -- No i pytanie w ktorym momencie nacisnalbys Ty hamulec ... i czy
patrzylbys sie na swiatla czy na przejscie, bo moze ktos wejdzie, mimo czerwonego.

powtarzam ze przegląd sytuacji był dobry, widać obie strony przejścia koncentrujemy się na światłach -- Autorowi filmu jakos niewiele dluzej, bo mu zaraz maska nurkuje.
I juz nie dal rady zahamowac - predkosc za duza, czy jednak bardzo wazna jest ta 1 sekunda w przepisie ?

co sie tak zafiksowales na tej sekundzie ? to jest tylko stopniowanie które odróżnia gamonia od kompletnego matołka :-) który jest już naprawdę niebezpieczny i trzeba go pozbawić prawka

hint
nie każde kwalifikowane czerwone to wina prędkości czasami to ewidentne zombiaki :-)

Data: 2019-09-14 17:17:51
Autor: J.F.
Edukacyjnie tvp
Dnia Wed, 11 Sep 2019 00:18:12 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):

-- Predkosc byla jednak znaczaco wyzsza ...
sugerujesz wiec ze przekroczył prędkość dopuszczalna i osrał się widząc zmianę świateł ?

Na pewno jedzie znacznie szybciej niz ten po lewej, skoro go
wyprzedza, wiec nie ma sie co dziwic, ze droga hamowania dluzsza.

[...]

Bo dzielna straz miejska z Wejherowa, poki mogla, to duzo zarabiala na
tej kamerce. I juz wtedy pisalem, ze nawet przestrzegajacy przepisow kierowca moze
miec problem.

A tu widzisz - Niemcy dopiero przekroczenia o ponad sekunde karzą.
ciekawe jak by bylo w Wejherowie, gdyby tak zrobili.

Mozna by tez wydluzyc zolte swiatlo, ale przepis mowi, ze ma miec 3s,
a przepis przeciez swiety :-)

J.

Data: 2019-09-15 07:18:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Edukacyjnie tvp
-- A tu widzisz - Niemcy dopiero przekroczenia o ponad sekunde karzą.
ciekawe jak by bylo w Wejherowie, gdyby tak zrobili.

Nie. Powyżej sekundy jest kwalifikowane czerwone czyli drożej od zwykłego czerwonego (90 EUR i jeden punkt)

Data: 2019-09-10 11:29:48
Autor: J.F.
Edukacyjnie tvp
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7a423994-c919-4b49-99af-810db696fcfd@googlegroups.com...
[...]

Jak widac nie ma ... strzalka wystarcza. Tylko nie wiadomo czemu kaza sie na niej zatrzymywac :-)

Znajdz zwykle swiatla - tez zobaczysz ilu Polakow przejezdza na
czerwonym :-)

Bez przesady. Jakos nie widuje/widywalem masy ludzi w Polsce co na czerwonym jada. Za to za ranica paru widzialem :)

Pamietam DK8 Wroclaw-Warszawa sprzed przebudow - nie bylo swiatel, zeby kilku nie przemknelo na czerwonym :-)

Tylko ... pamietasz kamere w Wejherowie ?
Tu gdzie siedze takie liczniki sa bardzo gesto.

Chodzi o kamerke lapiaca tych, co przejezdzali na czerwonym.
A zolte przepisowe - 3 sekundy. Malo czasu..

Znaczy sie nie na sygnalizatorze dla kierowcy. Sa na sygnalizatorze dla pieszego.
I tam ladnie widze ile mam czasu. Mysle ze to by sie bez problemu sprawdzilo i u nas.

We wroclawiu troche tego zamontowali. A potem polowe zdemontowali ... bo teraz mamy Inteligentny System Transportu - tramwaj wlacza zielone/czerwone, wiec nigdy nie wiadomo kiedy ...

Tyle ze zeby przytemperowac tych co im sie spieszy to dodac fotoradar.

Albo dobrze ustawic swiatla.
Bo ruszam na zielonym i widze np ze do konca jest 30s. Kolejne swiatla mijam juz  przy 20 - trzeba przyspieszyc.
Kolejne przy 10 ... no jak szybko mozna jechac ? :-)

Dla rownowagi - na Karkonoskiej FR nie bylo, a kierowcy bardzo szybko sie naczyli jechac 70 razem z zielona falą.
No ale warunki sprzyjaly ...

Z sensownie ustawionym zoltym (choc nie trzeba krytycznie bo licznik jest) wszystko by dzialalo ok.

No i o to wlasnie chodzi - ze te 3s to troche malo, a potem kamera cyka.
Wiec te niemieckie +1s jest bardzo dobre ...

Ja jeszzce dodam ze widzialem swiatla ktore w trybie nocnym chyba sprawdzaja z jaka sie predkoscia jedzie.

Nie tylko w nocnym.

Bo jak nikt nie jedzie to daja zielone dla kierunku preferowanego. Jak jedzie spokojnie to daja zielone nadal. Ale jak sie przekracza predkosc to zapalaja czerwone odpowiednio wczesnie.

Byl tez system "all red" - pali sie czerwone, jak samochod mija petle, to zapala mu sie zielone.
Ale czas dobrany do 50km/h ...

[...]

No wlasnie 3s. 0.1s spoznienia  ... i 200 zl...

J.

Edukacyjnie tvp