Edward Gierek

Data: 2013-01-02 18:28:11
Autor: Dirko
Edward Gierek
Za Gierka to byo dobrze.

Data: 2013-01-02 18:38:38
Autor: Bogdan Idzikowski
Edward Gierek

Uytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisa w wiadomoci news:kc1qni$vs9$1news.vectranet.pl...
Za Gierka to byo dobrze.

Ludzki pan. Bardzo dba o usportowienie narodu. Niektrym urzdza "cieki zdrowia". Ciekawym, czy im rzeczywicie, na zdrowie wyszo?

ubawiony

--
Donald Tusk - "wolabym si nie urodzi, ni na grobach zmarych budowa swoj karier polityczn".

Data: 2013-01-02 19:30:09
Autor: Krzysztof.
Edward Gierek
Ludzki pan. Bardzo dba o usportowienie narodu. Niektrym urzdza "cieki zdrowia". Ciekawym, czy im rzeczywicie, na zdrowie wyszo?

ubawiony
o diet te - nie bez powodu byo wszytko na kartki....a rodacy byli zdrowsi.

i papier toaletowy z prasy codziennej...
Panowie z SLD powinni mie przymusowy tydzie w skansenie PRL:ywienie,toaleta,atrakcje jak za tamtych "wspaniaych czasw" aby odwiey sobie pami.

K.

Data: 2013-01-03 00:35:15
Autor: boukun
Edward Gierek
Uytkownik "Krzysztof." <tonietu@wp.pl> napisa w wiadomoci news:kc1ubi$oth$1news.task.gda.pl...
[...]

Tpaku, nawet w telewizji podali, e za Gierka wszystko byo na rynku..., za zbrodniarza Jaruzelskiego zaczy si kartki..., a teraz jest jeszcze gorzej, bo ju nie ma nic polskiego, tylko zachodnie ochapy w blaszanych agrach pracy...

boukun

Data: 2013-01-03 16:00:06
Autor: Lord Donald
Edward Gierek
W dniu 03.01.2013 00:35, boukun pisze:
Użytkownik "Krzysztof." <tonietu@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Ludzki pan. Bardzo dbał o usportowienie narodu. Niektórym urządzał
"ścieżki zdrowia". Ciekawym, czy im rzeczywiście, na zdrowie wyszło?

ubawiony
o dietę też - nie bez powodu było wszytko na kartki....a rodacy byli
zdrowsi.

i papier toaletowy z prasy codziennej...
Panowie z SLD powinni mieć przymusowy tydzień w skansenie
PRL:żywienie,toaleta,atrakcje jak za tamtych "wspaniałych czasów" aby
odświeżyć sobie pamięć.

K.

Tępaku, nawet w telewizji podali, że za Gierka wszystko było na
rynku..., za zbrodniarza Jaruzelskiego zaczęły się kartki..., a teraz
jest jeszcze gorzej, bo już nie ma nic polskiego, tylko zachodnie
ochłapy w blaszanych łagrach pracy...

boukun
Debilom nie wytłumaczysz, oni za okres PRL umarzają okres 80-90, gdzie banda oligarchów zafundowała przedstawienie aby raz na dobrze zniechęcić Polaków do socjalizmu i się uwłaszczyć, inaczej nie rządzili by już 23 lata co bardzo śmieszne bo to ponad połowa okresu jakim był PRL, który w tym czasie już odbudował kraj po zgliszczach wojny, a ci nadal sądzą że musi być na razie u nas nędza bo oni zaczynają jakieś reformy, a co śmieszniejsze, że bydło po takim czasie nadal w ten bełkot wierzy!

Data: 2013-01-03 17:16:31
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:kc46dn$8c3$1news.icm.edu.pl...
[...]

Dokładnie tak, celowo oligarchia pod wodzą Jaruzelskiego zafundowała Polakom okres stagnacji, żeby bandziory teraz mogli być wiecznie u koryta i się tym okresem zasłaniać...

boukun

Data: 2013-01-04 08:40:19
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Thu, 3 Jan 2013 17:16:31 +0100, boukun napisa(a):

Uytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisa w wiadomoci news:kc46dn$8c3$1news.icm.edu.pl...
[...]

Debilom nie wytumaczysz, oni za okres PRL umarzaj okres 80-90, gdzie banda oligarchw zafundowaa przedstawienie aby raz na dobrze zniechci Polakw do socjalizmu i si uwaszczy,

Dokadnie tak, celowo oligarchia pod wodz Jaruzelskiego zafundowaa Polakom okres stagnacji, eby bandziory teraz mogli by wiecznie u koryta i si tym okresem zasania...

boukun

Moesz wymienic nazwiska tych bandziorw?
--
"Jedn z zalet demokracji jest to, e nikt kto zosta wybrany
nie jest gupszy ni ci co go wybrali. Im gupszy jest ten wybrany, tym gupsi s ci co go wybierali..."

Data: 2013-01-04 08:46:15
Autor: boukun
Edward Gierek
Uytkownik "Przemysaw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa w wiadomoci news:kc6122$qn3$1dont-email.me...
[...]

Nie wiesz, kto od okrgego stou i w wyniku kontraktu okrgostoowego sprawuje nad Polakami wadz, nie rb si mieszny...

Nocna zmiana te powinna by ci znana...

boukun

Data: 2013-01-04 08:52:19
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Fri, 4 Jan 2013 08:46:15 +0100, boukun napisa(a):

Moesz wymieni te nazwiska?

--

http://tiny.pl/hlh7v

Data: 2013-01-04 08:59:22
Autor: boukun
Edward Gierek
Uytkownik "Przemysaw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa w wiadomoci news:kc61ro$u3f$1dont-email.me...
[...]

Przyjed do mnie do domu, to ci uwiadomi, to jest temat rzeka...

boukun

Data: 2013-01-03 19:00:07
Autor: pluton_
Edward Gierek
Tpaku, nawet w telewizji podali, e za Gierka wszystko byo na rynku...

Wy to macie argumenty: jeden mieszkal nad sklepem miesnym, innemu w
telewizji powiedzeli, jeszcze inny cytuje biskupow.

No ludzie, troche szacunku dla samych siebie!

Nullification

Data: 2013-01-03 19:03:08
Autor: u2
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 19:00, pluton_ pisze:
No ludzie, troche szacunku dla samych siebie!

Zastosuj to do siebie plutek.

Data: 2013-01-03 19:18:05
Autor: pluton_
Edward Gierek
Zastosuj to do siebie plutek.

A co masz do mnie ? Czy ja sie chwalilem, ze jestem prawdziwym katolikiem ?
albo prawdziwym chrzescijaninem ? Albo prawdziwym Polakiem i patriota ?
Albo lizalem rowa kaczynskiemu ?

Najpierw wyjmuj chuja ze swojego oka zanim u innych zobaczysz zdzblo.

Nullification

Data: 2013-01-03 20:47:12
Autor: u2
Edward Gierek

Data: 2013-01-04 08:50:48
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Thu, 03 Jan 2013 20:47:12 +0100, u2 napisa(a):

W dniu 2013-01-03 19:18, pluton_ pisze:
Najpierw wyjmuj chuja ze swojego oka zanim u innych zobaczysz zdzblo.

No wlasnie o tym pisze ubek :-)))

Patrzcie, kocielny sie odezwa. Za czasw PRL kim ty bye? Lizaes rowa
sekretarzom.

--
Jarosaw Kaczyski owiadczy, e z wasnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj okrzykami: "Jarosaw Polsk zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2013-01-04 08:59:59
Autor: boukun
Edward Gierek
Uytkownik "Przemysaw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa w wiadomoci news:kc61oj$tpj$1dont-email.me...

No wlasnie o tym pisze ubek :-)))

Patrzcie, kocielny sie odezwa. Za czasw PRL kim ty bye? Lizaes rowa
sekretarzom.

Tym z PO czy z PiS?

boukun

Data: 2013-01-04 08:45:14
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Thu, 03 Jan 2013 19:03:08 +0100, u2 napisa(a):

W dniu 2013-01-03 19:00, pluton_ pisze:
No ludzie, troche szacunku dla samych siebie!

Zastosuj to do siebie plutek.

Masz jeszcze co do powiedzenia grupowy idioto?

Data: 2013-01-03 21:27:48
Autor: boukun
Edward Gierek
Uytkownik "pluton_" <pluton_onet@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:kc4gq7$qau$1node1.news.atman.pl...
[...]

No widzisz, napisaem NAWET w telewizji, a ty t telewizj przecie stale ykasz i niewiadomie cytujesz, tylko nie wiesz, nie zdajesz sobie z tego sprawy, kiedy ci w chuja robi...

boukun

Data: 2013-01-02 19:47:16
Autor: pluton_
Edward Gierek
Za Gierka to byo dobrze.

Szkoda, ze nie mnie.

Nullification

Data: 2013-01-02 19:50:54
Autor: Bogdan Idzikowski
Edward Gierek

Uytkownik "pluton_" <pluton_onet@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:kc1v6q$igj$1node2.news.atman.pl...
Za Gierka to byo dobrze.

Szkoda, ze nie mnie.

To mia pecha!
Spytaj Boukuna. On ci opisze szeroko w jakim to luksusie on i jego rodzina yli za Gierka!

rozbawiony

--
Donald Tusk - "wolabym si nie urodzi, ni na grobach zmarych budowa swoj karier polityczn".

Data: 2013-01-02 19:54:31
Autor: u2
Edward Gierek

[...]

Nadal zyje we wzglednym luksusie, niedostepnym dla wiekszosci Polakow.

Data: 2013-01-02 20:10:55
Autor: pluton_
Edward Gierek
Nadal zyje we wzglednym luksusie, niedostepnym dla wiekszosci Polakow.

Nie zazdrosc mu. Ciezko na to pracuje.

Nullification

Data: 2013-01-02 20:10:53
Autor: u2
Edward Gierek
W dniu 2013-01-02 20:10, pluton_ pisze:
Nadal zyje we wzglednym luksusie, niedostepnym dla wiekszosci Polakow.

Nie zazdrosc mu. Ciezko na to pracuje.

Oczywiscie plutek. Nie wysluguje sie zydobolszewii jak ty.

Data: 2013-01-02 20:18:39
Autor: pluton_
Edward Gierek

> Nie zazdrosc mu. Ciezko na to pracuje.

Oczywiscie plutek. Nie wysluguje sie zydobolszewii jak ty.

A co to jest ta zydobolszewia ? Kurde, nawet nie wiem, komu sie wysluguje...

Nullification

Data: 2013-01-03 03:11:06
Autor: andal
Edward Gierek
On Wed, 02 Jan 2013 20:18:39 +0100, pluton_ wrote:

> Nie zazdrosc mu. Ciezko na to pracuje.

Oczywiscie plutek. Nie wysluguje sie zydobolszewii jak ty.

A co to jest ta zydobolszewia ? Kurde, nawet nie wiem, komu sie
wysluguje...

bo glupol nigdy nie wie ani dla kogo robi ani co

kazdy ochlap go cieszy

wspolczuje takim

Data: 2013-01-03 16:04:56
Autor: Lord Donald
Edward Gierek
W dniu 02.01.2013 19:47, pluton_ pisze:
Za Gierka to by�o dobrze.

Szkoda, ze nie mnie.

Cza było nie kraść tylko wsiąść się do pracy to byś nie kiblował, a jak już chciałeś kraść, to trza było z koleszkami ukrywać się na w norach na styropianie popijając tanie bełty to byś dzisiaj był szychą!

Data: 2013-01-03 00:00:31
Autor: the_foe
Edward Gierek
W dniu 2013-01-02 18:28, Dirko pisze:
Za Gierka to byo dobrze.

jak miaem jeszcze wiarygodno kredytow w Providencie, to byy czasy! - mwi menel do menela przy obalaniu kolejnej butelki denaturatu....

--
the_foe

Data: 2013-01-03 09:06:53
Autor: WW
Edward Gierek
W dniu 2013-01-02 18:28, Dirko pisze:
Za Gierka to było dobrze.

Gierek zadłużył Polskę na 10% PKB
Obecna władza zadłużyła Polskę już na 55% PKB

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2013-01-03 11:15:08
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:kc3e73$t4n$1node2.news.atman.pl...
[...]

Do tego już w pierwszym roku wyprzedawania Polski, od 1989 "długi" Gierka się spłaciły po stokroć, a dzisiaj już wszystko zaorali i nie ma nic..., tylko długi i bezrobocie...

boukun

Data: 2013-01-03 12:35:21
Autor: WW
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 11:15, boukun pisze:
[...]

Tu masz racje.
Wtedy, wzięte przez p. Gierka kredyty posłużyły Polsce do skoku cywilizacyjnego i dały początek budowie przemysłu.
Dziś, to co on zbudował, sprzedaliśmy za grosze i łapówki cwaniaków z partyjnego nadania i nie mamy mechanizmów, aby ten dług spłacić.
Te 30 miliardów spłaciliśmy my, którzy na tym skorzystali, to 300 miliardów POPiSu będą spłacać nasze pra, pra, pra, ..., .pra wnuki.

Ale im urządziliśmy świat. :-(

Data: 2013-01-03 13:43:32
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Thu, 03 Jan 2013 09:06:53 +0100, WW napisa(a):

W dniu 2013-01-02 18:28, Dirko pisze:
Za Gierka to byo dobrze.

Gierek zaduy Polsk na 10% PKB
Obecna wadza zaduya Polsk ju na 55% PKB

Pozdrawiam
WW
Tylko pod tym krzyem, tylko pod tym znakiem
  Polska bdzie wioch a Polak burakiem.

Najwyraniej w tamtych czasach PKB byo cholernie niskie.

Data: 2013-01-03 14:20:57
Autor: Wiesiaczek
Edward Gierek
On Thu, 03 Jan 2013 13:43:32 +0100, Przemysław M. wrote:

Dnia Thu, 03 Jan 2013 09:06:53 +0100, WW napisał(a):

[...]

Najwyraźniej w tamtych czasach PKB było cholernie niskie.

Ale co to ma do rzeczy?
Chcesz powiedzieć, że różnica w zadłużeniu kwotowo jest dużo większa?
Masz rację :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2013-01-03 17:56:08
Autor: Anatol
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 09:06, WW pisze:
W dniu 2013-01-02 18:28, Dirko pisze:
Za Gierka to było dobrze.

Gierek zadłużył Polskę na 10% PKB

To było ok. 40% PKB w ciągu 10 lat.

Obecna władza zadłużyła Polskę już na 55% PKB

Punktem startu był 1989 gdzie sam dług zagraniczny wynosił 64% dochodu narodowego Polski.

Obecne 55% PKB to całkowity dług zagraniczny i krajowy państwa bez uwzględnienia płynnych należności z tytułu rezerw dewizowych NBP ok. 105 mld USD czyli długów USA i Niemiec wobec Polski.

Anatol

Data: 2013-01-03 17:59:08
Autor: Trybun
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 17:56, Anatol pisze:

Punktem startu był 1989 gdzie sam dług zagraniczny wynosił 64% dochodu narodowego Polski.

Anatol

Czyli mówimy o jakiego rzędu kwotach?

Data: 2013-01-03 18:20:28
Autor: Anatol
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 17:59, Trybun pisze:
[...]

Jakieś 42 mld USD przy PKB = ok. 65 mld USD, zarobkach miesięcznych  = 20 USD i emeryturach = 10 USD.

Anatol

Data: 2013-01-05 09:50:11
Autor: Trybun
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 18:20, Anatol pisze:
[...]

Ale chyba tak nie możemy liczyć?, w kraju wszyscy zarabiali w złotówkach, a tylko nieliczni mieli dopłacane dodatki w dewizach. Wiesz czytając co ty czasem piszesz to czuję się nieomal jak jakiś król, xxx. W PRLu w czasie drobnych zakupów w Peweksie na same używki często wydawałem i po 200 $.

Data: 2013-01-05 13:49:31
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Sat, 05 Jan 2013 09:50:11 +0100, Trybun napisa(a):

W dniu 2013-01-03 18:20, Anatol pisze:
W dniu 2013-01-03 17:59, Trybun pisze:
W dniu 2013-01-03 17:56, Anatol pisze:

Punktem startu by 1989 gdzie sam dug zagraniczny wynosi 64% dochodu
narodowego Polski.

Anatol

Czyli mwimy o jakiego rzdu kwotach?

Jakie 42 mld USD przy PKB = ok. 65 mld USD, zarobkach miesicznych  = 20 USD i emeryturach = 10 USD.

Anatol

Ale chyba tak nie moemy liczy?, w kraju wszyscy zarabiali w zotwkach, a tylko nieliczni mieli dopacane dodatki w dewizach. Wiesz czytajc co ty czasem piszesz to czuj si nieomal jak jaki krl, xxx. W PRLu w czasie drobnych zakupw w Peweksie na same uywki czsto wydawaem i po 200 $.

No prosz! a moi rodzice nie mogli mi kupi cukierka bo nie mieli kartki
ywnociowej. Te zarabiali w zotwkach. Teraz wiem dlaczego tsknisz za
PRL, bye pierdolonym komuchem, ktrego byo sta na "uywki", a inni byli
upodleni przez takich skurwysynw jak ty. --

Musimy pamita, e aby zwyciy, trzeba pamita o maksymie
 Jzefa Pisudskiego  zwyciy i spocz na laurach to klska, by
 zwycionym, a nie ulec to zwycistwo  - powiedzia Jarosaw Kaczyski.

Data: 2013-01-05 15:40:40
Autor: Trybun
Edward Gierek
W dniu 2013-01-05 13:49, Przemysaw M. pisze:

[...]

Powiem krtko, Pewexy i inne sklepy dla wybranych to zwyke q*stwo, ktre nie miao prawa zaistnie w kraju ktry pretendowa do postrzegania jako bazujcy na sprawiedliwoci spoecznej.
Niestety mylisz si, wcale za nie tskni za PRLem w tamtym ksztacie... i mylisz si take w swoim osdzie mojej osoby - nigdy nie naleaem do PZPR, mao tego - mimo tego e dwa razy skadaem podania o przyjcie to zawsze dostawaem odmow. Druga sprawa jest taka e na te uywki harowaem po 20 godzin na dob i przez 7 dni w tygodniu. O to masz do mnie pretensje?

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z ktr naley walczy..
  Instalujc Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-01-05 17:55:41
Autor: AnDaL
Edward Gierek
On Sat, 05 Jan 2013 15:40:40 +0100, Trybun wrote:

Druga sprawa jest taka że na te używki harowałem po 20 godzin na dobę i
przez 7 dni w tygodniu. O to masz do mnie pretensje?

i do tego tesknisz ?

Data: 2013-01-05 19:51:35
Autor: Trybun
Edward Gierek
W dniu 2013-01-05 18:55, AnDaL pisze:
On Sat, 05 Jan 2013 15:40:40 +0100, Trybun wrote:

Druga sprawa jest taka że na te używki harowałem po 20 godzin na dobę i
przez 7 dni w tygodniu. O to masz do mnie pretensje?
i do tego tesknisz ?

Do normalności, gdzie nikt nie może sobie pozwolić na bezkarne wyżeranie innym z ich misek. A taki los i pracę sam sobie wybrałem, ma to też swoje korzyści - około czterdziestki mogłem pozwolić sobie na przejście na emeryturę.

Data: 2013-01-07 17:50:56
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Sat, 05 Jan 2013 15:40:40 +0100, Trybun napisa(a):

[...]

No zobacz, nikt nie nalea do PZPR. Nie yj, e "harowae" 20 godzin na
dob chyba, e bye "cinkciarzem" i handlowae dolarami albo bye
alfonsem. Pretensji nie ma, to byo twoje ycie. Ty si go wstyd.

Data: 2013-01-03 18:52:59
Autor: u2
Edward Gierek
[...]

Dlug jest duzo wiekszy. Dobrze o tym wiesz.

Data: 2013-01-04 08:44:08
Autor: Przemysaw M.
Edward Gierek
Dnia Thu, 03 Jan 2013 18:52:59 +0100, u2 napisa(a):

W dniu 2013-01-03 17:56, Anatol pisze:
Obecne 55% PKB to cakowity dug zagraniczny i krajowy pastwa bez
uwzgldnienia pynnych nalenoci z tytuu rezerw dewizowych NBP ok. 105
mld USD czyli dugw USA i Niemiec wobec Polski.

Dlug jest duzo wiekszy. Dobrze o tym wiesz.

Jak duo wikszy? Moesz poda jakie liczby?

--

Wystpienie Jarosawa Kaczyskiego dowiodo, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywdztwo w PiS. - Chc zabiega o to, by stan jeszcze raz na czele rzdu Rzeczypospolitej - krzycza dononie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstajc z krzese. - Nie dla wadzy, ale po to by zrealizowa program 2020, zamona Polska w G20 - zakoczy

Data: 2013-01-03 21:28:56
Autor: boukun
Edward Gierek

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kc4d79$sun$1node2.news.atman.pl...
[...]

A 1989 rok, to już obecna epoka, co więcej, od 13 grudnia 1981 roku wszystko idzie na konto obecnej epoki...

boukun

Data: 2013-01-03 21:35:37
Autor: Anatol
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 21:28, boukun pisze:

A 1989 rok, to już obecna epoka, co więcej, od 13 grudnia 1981 roku
wszystko idzie na konto obecnej epoki...

Dlaczego niemożliwe do obsługi odsetki od długów Gierka czy niezrealizowane przez Gierka książeczki mieszkaniowe mają być doliczone do długów obecnej epoki ?

Anatol

Data: 2013-01-03 21:48:26
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kc4q2q$9ru$1node2.news.atman.pl...
[...]

Gierek nie narobił praktycznie żadnych długów, per capita saldo jego dokonań było po 1000 kroć na plusie... Jaruzelskiego długi rozkradła banda obecnej epoki z cweancykiem tzw FOZZ, było niedawno o tym w TV, jak zginęli w niewyjaśnionych okolicznościach Michał Falzmanna i Walerian Pańko...
Ci uwikłani w aferę FOZZ mafiozi do dzisiaj rządzą zniewoloną Polską...

boukun

Data: 2013-01-04 18:51:25
Autor: pluton_
Edward Gierek
Gierek nie narobi praktycznie adnych dugw

Bekon, ty sprawdz, do czego masz podlaczony kabelek anteny od twojego
zajebiscie wypasionego telewizora.

Wyglada mi na to, ze jakis sasiad robi sobie z ciebie megajajca.

Nullification

Data: 2013-01-03 17:57:26
Autor: the_foe
Edward Gierek
W dniu 2013-01-03 09:06, WW pisze:
W dniu 2013-01-02 18:28, Dirko pisze:
Za Gierka to było dobrze.

Gierek zadłużył Polskę na 10% PKB
Obecna władza zadłużyła Polskę już na 55% PKB

metodologia komuny wychodzi o wiele mniej. Dlug Polski denominowny PLN to jakies 75%. Gdyby Tusku mial mozliwosci gierka to po prostu wydrukowalby te kase i dlug zostalby obnizony do poziomu ok. 14%PKB, z czego duza czesc to dlugi podmiotow prywatnych.
Gdyby Gierek dzialal w podobnych realich monetranych jak dzis (np. przy zwiazaniu ZŁ z $) to komuna zbankrutrowalaby nie po 20 latach a po 5. Gierek zadłuzał Polske w tepie nie mniejszym niz 33% PKB na rok (co wynika wprost z nawisu inflacyjnego).

--
the_foe

Data: 2013-01-03 21:50:22
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kc4d9k$mk0$1news.dialog.net.pl...
[...]

Gierek nie drukował, tylko budował Polskę i przemysł z ruin i zgliszcz wojennych, a Tusk zamienia pracę wielu pokoleń Polaków z powrotem w zgliszcza i zostawi Polske zaoraną... I taka jest różnica...

boukun

Data: 2013-01-04 08:44:32
Autor: Wiesiaczek
Edward Gierek
On Thu, 03 Jan 2013 17:57:26 +0100, the_foe wrote:

[...]

Coś Ci się kolego popierdoliło...
To obecny reżim zbankrutował po 20 latach.

Weź też pod uwagę, z jakiego punktu startowały oba systemy:
PRL odbudował po IIWŚ wszystko od zera!
Reżim "demokratyczny" uwłaszczył się (kurwa, ukradł!) na wypracowanym majątku PRL-u a potem wszystko sprzedał i zaciągnął niespłacalne długi!

Nie pierdol więc więcej "co by było gdyby", bo wiadomo co jest.

Data: 2013-01-04 19:55:56
Autor: the_foe
Edward Gierek
W dniu 2013-01-04 09:44, Wiesiaczek pisze:
PRL odbudował po IIWŚ wszystko od zera!

od zera? netto w 1945 roku Polska i Polacy mieli wiecej srodków trwałych niz przed wojna.

--
the_foe

Data: 2013-01-04 21:40:41
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kc78jp$vj6$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2013-01-04 09:44, Wiesiaczek pisze:
PRL odbudował po IIWŚ wszystko od zera!

od zera? netto w 1945 roku Polska i Polacy mieli wiecej srodków trwałych niz przed wojna.
the_foe

???????? Nawet to, co zabrali Niemcom, nie miało fachowej obsługi...

W latach 70. gospodarka zaczęła się szybko rozwijać. Za zaciągane kredyty kupowano zachodnie technologie. Powstały nowe zakłady budowane od podstaw. Zrealizowano duże przedsięwzięcia, takie jak: huta Katowice, Port Północny, Rafineria Gdańska, kopalnia węgla brunatnego i elektrownia Bełchatów, Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Tychach i Bielsku-Białej (gdzie powstawały fiaty 126p, sławne "maluchy"). Zaczęto od podstaw budować zagłębie węglowe na Lubelszczyźnie. Zbudowano także od podstaw przemysł elektroniczny - zakłady Mera-Elzab, Elwro. Według prof. Bożyka w latach 70. XX wieku łącznie zbudowano 557 nowych przedsiębiorstw, czyli więcej niż w dwudziestoleciu 1951-70.

boukun

Data: 2013-01-04 22:16:55
Autor: AnDaL
Edward Gierek
On Fri, 04 Jan 2013 21:40:41 +0100, boukun wrote:

[...]

chuj w dupe temu gierkowi

wszystko co robil to dla zydow

Data: 2013-01-04 23:26:06
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "AnDaL" <fake@fake.org> napisał w wiadomości news:kc7kcn$jhg$5speranza.aioe.org...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Wszystko co robił, to dla Polaków, z miłości do Polaków, ale nie warto było, bo naród zaprzepaścił wszystko i przyzwolił Żydom na zabór...

Przy dużym udziale kleru, który wycisza, służy zawsze tylko władzy i nakazuje wybaczać... i do tego wespół zespół polski ciemny naród łupi...

boukun

Data: 2013-01-05 04:27:54
Autor: AnDaL
Edward Gierek
On Fri, 04 Jan 2013 23:26:06 +0100, boukun wrote:

[...]

zrobiles cokolwiek by narod uswiadamiac ?

Przy dużym udziale kleru, który wycisza, służy zawsze tylko władzy i
nakazuje wybaczać...

nie wiedziales ze kler tez jest opanowany przez zydow ?

i do tego wespół zespół polski ciemny naród łupi...

ty narodu nie wyksztalcisz i nie uswiadomisz, jestes egoista i myslisz tylko o sobie

Data: 2013-01-05 14:57:14
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "AnDaL" <fake@fake.org> napisał w wiadomości news:kc8a4a$3n7$1speranza.aioe.org...
[...]

Nie jestem Martin Luter King... Byłem młody, chciałem zyć, nie wnikałem głęboko w politykę...

Przy dużym udziale kleru, który wycisza, służy zawsze tylko władzy i
nakazuje wybaczać...

nie wiedziales ze kler tez jest opanowany przez zydow ?

Kościół stanowi istotę żydostwa..., jego centrum...
Od biskupa wzwyż tylko Żyd, bo tylko Żyd może nosić jarmułkę...

boukun

Data: 2013-01-05 00:32:35
Autor: the_foe
Edward Gierek
W dniu 2013-01-04 21:40, boukun pisze:
???????? Nawet to, co zabrali Niemcom, nie miało fachowej obsługi...

zobacz sobie na mape: tereny "odzyskane" w 100% dla Polaków. Zobacz co utrcilismy: Wilenszczyznę, gdzie mieszkało 52% Polaków, Białoruś Zachodnią gdzie Polaków było ok 25%, Ukrainę Zachodnią gdzie było nas 39%. W sumie, na utraconych terenach mieszkało 39% Polaków (5,2 mln).
Teren jaki utracilismy miał powierzchnie 175 000 km^2. Zyskalismy 98 tys. Rachunek jest prosty 175K* ,39 = 68,25. Srednio, wiec Polak "zarobił" na tym prawie 50% wiecej terenu. Inna sprawa jest, ze zanim Kresowiacy dotarli do celu, to Ziemie Odzyskane zalala fala z przeludnionej Wielkopolski...
O róznicach infrastrukturalnych nie wspomne, zaledwie kilka lat temu jeszcze jezdzilem droga wybrukowana w 1940 roku. W "Kongresówce" jeszcze w latach 70 byly miasta powiatowe do ktorych sie dojzdzalo po klepisku.

Kolej jest wymownym przykladem, który przekłada sie na stopien uprzemysłowienia.
http://kolej.one.pl/mapy/1/1088025256.png

Polska juz w 1947 roku osiagneła PKB Polski z 1938.
Normalnie ku..a cud!
Tyle, ze w porównaniu z Kresami to na ZO stał zakład na zakładzie. Około 1/3 została zniszczona w czasie wojennej zawieruchy, ale to co zaostało pozwoliło nam sie szybko odbic.

--
the_foe

Data: 2013-01-05 04:29:55
Autor: boukun
Edward Gierek
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kc7oqj$86b$1news.dialog.net.pl...
[...]

Co mi po mapie, to wymagało trochę czasu, żeby te zakłady poniemieckie zagospodarować, a i tak Polacy nie byli przygotowani od razu, żeby w nich produkcję uruchomić na pełną skalę. W niektórych takich zakładach, jak np. Cukrownia świdnicka, pozwalano jakiemuś Niemcowi w Świdnicy pozostać, który się znał dobrze na obsłudze i technologii zakładu... Zakłady te były też rozbudowywane i z czasem modernizowane za czasów Gierka, znam z autopsji  z Zakładów Mieśnych w Jeleniej Górze...

Zresztą, te zakłady też wszystkie już dzisiaj zaorano, albo oddano Niemcom...

A jeśli chodzi o drogi, to także znam z autopsji, największe osiedle w Jeleniej Górze, Zabobrze, powstało na peryferiach miasta, zwane Raszycami, jako dziecko ganialiśmy do lasu drogą z kocimi łbami, potem za Gomułki była to już droga asfaltowa z pętlą koło naszego bloku na autobus nr 7 (najważniejsza jeleniogórska linia), za Gierka zmieniono tę drogę na obwodnicę dwupasmową, dwukierunkową...  Wszystkie te drogi w okolicy Jeleniej Góry zostały modernizowane, budowane i asfaltowane za czasów Gierka i tak istnieją do dziś... I tak jest w całej zachodniej, ale i całej Polsce...

boukun

Data: 2013-01-05 04:32:22
Autor: AnDaL
Edward Gierek
On Sat, 05 Jan 2013 04:29:55 +0100, boukun wrote:

Wszystkie te drogi w okolicy Jeleniej Góry zostały modernizowane,
budowane i asfaltowane za czasów Gierka i tak istnieją do dziś...
I tak jest w całej zachodniej, ale i całej Polsce...

zeby ruskie w razie czego mogly szybciej spierdalac

Edward Gierek