Edycja książki adresowej w androidzie

Data: 2012-05-06 10:57:18
Autor: ToMasz
Edycja książki adresowej w androidzie
witam

Mam banalny problem. Chcę zrobić porządek w książce adresowej, numery usunąć nieaktualne numery telefonu, wpisać nowe adresy itp. Chciałbym to zrobić z poziomu PC.  Nigdy(przed androidem) nie korzystałem z usług Google. Tak czy siak, musiałem założyć konto w "gmail", i z poziomu tlefonu zrobiłem synchronizacje książki i kalendarza. Po zalogowaniu się do swojego "gmaila" na PC widzę terminy w kalendarzu które miałem tylko w telefonie, ale książki adresowej brak. Wogóle nie widzę czegoś takiego jak książka adresowa albo kontakty! Spróbowałem tak: gmail, napisz nowego emaila, do... i po paru kliknięciach, mam pustą liste: moje kontakty, rodzina, znajomi....
Telefon twierdzi że synchronizacja udana. Konto na pewno to, bo kalendarz "przeszedł"
Co do diaska robię źle?
ToMasz

Ps
jakby się dało tą książkę inaczej pozmieniać - proszę o wskazówki. niestety outloki, lotusnotesy i inne kobyły nie wchodzą w grę.

Data: 2012-05-06 11:08:42
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

jakby się dało tą książkę inaczej pozmieniać - proszę o wskazówki. niestety outloki, lotusnotesy i inne kobyły nie wchodzą w grę.

A kilkumegabajtowy MyPhoneExplorer? Tylko on, niestety, jest (apage) pod Windows.
http://www.fjsoft.at/en/downloads.php

JoteR

Data: 2012-05-06 11:11:01
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2012-05-06 11:08, JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

[...]

To może być dobry pomysł, bo program jest w stanie również bezproblemowo wgrać kontakty z telefonu na konto google jeśli z jakiegoś powodu telefon trzyma je lokalnie.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2012-05-06 12:04:22
Autor: ToMasz
W dniu 06.05.2012 11:08, JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

[...]

Uprzejmie dziękuję, zadziałało. Bbackup ze starego telefonu się udał, ale nowy (sory erykson Arc)sortuje po imionach. cholera nawet żony nie umiem w książce znaleźć :)

ToMasz

Data: 2012-05-06 12:21:05
Autor: atm
[...]

W jednym z moich poprzednich Androidow (SGS chyba) bylo sortowanie tylko wg imion. Czasem rece opadaja z glosnym lomotem ;]

Data: 2012-05-08 22:27:27
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jo5jan$igm$1node2.news.atman.pl...
[...]

I pomyśleć że w takim "durnym" iOS 5 można ustawić sobie sortowanie
kontaktów i to niezależnie od sposobu ich wyświetlania na liście po
nazwisku lub imieniu.

A Wy się tu katujecie z takim super otwartym systemem operacyjnym :-)

Data: 2012-05-09 07:42:56
Autor: atm
On 2012-05-09 05:27, Pszemol wrote:
[...]

Mam Androida i tez posiadam sortowanie wg imienia lub nazwiska oraz wyswietlanie wg imienia i nazwiska. Pszemol czy nie uwazasz tego za przerost formy nad trescia bez potrzeby mnozony ficzer? ;P

Data: 2012-05-09 01:13:13
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jod057$9s2$1node2.news.atman.pl...
On 2012-05-09 05:27, Pszemol wrote:
[...]

Jak to jest że kolega nie mógł znaleźć takiego sortowania w swoim fonie?

Pszemol czy nie uwazasz tego za przerost formy nad trescia bez potrzeby mnozony ficzer? ;P

Akuratnie różne sposoby sortowania są tutaj przymusem spowodowanym
różnymi tradycjami w różnych krajach... A takie tradycje warto szanować
jak się jest producentem sprzętu sprzedawanego na prawie całym świecie.

Data: 2012-05-09 09:32:07
Autor: atm
[...]

Poniewaz kupil inny telefon w wielu innych modelach w tym rodzinie SGS nie ma z tym problemu.

[...]

Wybacz uszczypliwosc ale czy to szanowanie tradycji w wypadku Apple wyglada podobnie jak uwzglednienie lokalnych parametrow LTE/4G? ;]
Mialem ten typ podwojnego sortowanie w Nokii 5800XM, w N8 wycofali sie juz chyba z tego pozostawiajac wybor tylko miedzy imieniem i nazwiskiem.
Tak czy siak nigdy z tego nie korzystalem, poza sortowaniem po nazwisku.
W custom romie MIUI na Defy jest sortowanie tylko po nazwisku, przypuszczam, ze to jakas chinska tradycja.

Data: 2012-05-06 12:26:12
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

A kilkumegabajtowy MyPhoneExplorer?
Tylko on, niestety, jest (apage) pod Windows.

Uprzejmie dziękuję, zadziałało.

Skąd wziąłeś wersję pod Linucha? Chyba, że... aż boję się napisać... ;->

cholera nawet żony nie umiem w książce znaleźć :)

Iii tam, w książce - ważne, żeby dało się znaleźć w łóżku ;->

JoteR

Data: 2012-05-06 13:04:55
Autor: ToMasz
W dniu 06.05.2012 12:26, JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

A kilkumegabajtowy MyPhoneExplorer?
Tylko on, niestety, jest (apage) pod Windows.

Uprzejmie dziękuję, zadziałało.

Skąd wziąłeś wersję pod Linucha? Chyba, że... aż boję się napisać... ;->
mam w laptopie windowsa. Zawsze jak go włączam to płacze że mam ikony nie używane. Naście miesięcy... :)
ToMasz

Data: 2012-05-07 10:52:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Edycja książki adresowej w androidzie
Dnia 2012-05-06, o godz. 13:04:55
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

mam w laptopie windowsa. Zawsze jak go włączam to płacze że mam ikony nie używane. Naście miesięcy... :)

Nie lepiej zwirtualizować ? ;-)

Zdrówko

Data: 2012-05-07 19:22:01
Autor: ToMasz
W dniu 07.05.2012 10:52, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Dnia 2012-05-06, o godz. 13:04:55
ToMasz<twitek4@.gazeta.pl>  napisał(a):

mam w laptopie windowsa. Zawsze jak go włączam to płacze że mam ikony
nie używane. Naście miesięcy... :)

Nie lepiej zwirtualizować ? ;-)

lepiej, ale witrualka nie widzi telefonu przez wifi
ToMasz

Data: 2012-05-07 18:28:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 07 May 2012 19:22:01 +0200, ToMasz napisał(a):

Nie lepiej zwirtualizować ? ;-)

lepiej, ale witrualka nie widzi telefonu przez wifi

Jak ustawiłeś, że nie ma dostępu, to nie widzi

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-05-08 08:36:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Edycja książki adresowej w androidzie
Dnia 2012-05-07, o godz. 19:22:01
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

W dniu 07.05.2012 10:52, Maciek Babcia Dobosz pisze:

> Nie lepiej zwirtualizować ? ;-)

lepiej, ale witrualka nie widzi telefonu przez wifi

Nie widzi telefonu czy nie widzi fizycznej karty WiFi? Bo mi na
Virtualboxie kartę WiFi widzi i obsługuję. I telefon też. Od dłuższego
czasu właściwie we wszystkich rozwiązaniach wirtualizacyjnych z poziomu
wirtualki jest możliwy dostęp do fizycznych urządzeń maszyny.

Zdrówko

Data: 2012-05-08 08:58:42
Autor: JoteR
"Maciek Babcia Dobosz" napisał:

> [...]

czasu właściwie we wszystkich rozwiązaniach wirtualizacyjnych z poziomu
wirtualki jest możliwy dostęp do fizycznych urządzeń maszyny.

Zgadza się, tylko że w tym przypadku byłaby to tylko sztuka dla sztuki, a efekt końcowy dla użytkownika bez zmian - ToMasz nadal miałby do czynienia z (apage) Windows i windzianą aplikacją, za to zwiększyłyby się: a) narzut czasowy na uruchomienie środowiska; b) obciążenie zasobów laptopa. Należy cieszyć się, że ToMasz już wyrósł z pryszczerskiego podejścia, że Windows to wrzód na zdrowym ciele komputera i w imię tej ideologii należy sięgać lewą ręką do prawego ucha ;->

JoteR

Data: 2012-05-08 09:24:17
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Edycja książki adresowej w androidzie
Dnia 2012-05-08, o godz. 08:58:42
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

[...]

Szczerze powiem że dla mnie oba argumenty nie za bardzo trafione. Dla
mnie do czasu odpalenia dochodzi czas zrebootowania maszyny żeby te
Windows odpalić. Dodatkowym efektem jest przerwa w działaniu
podstawowego systemu na laptopie. Obciążenie zasobów przy okazyjnej
potrzebie to sprawa pomijalna przy obecnych zasobach w laptopach. Ja w
podobnej sytuacji używam zwirtualizowanego XP do zarządzania
rejestratorami wideo do których producent przewidział soft tylko pod
Win lub tylko pod IE (kontrolki ActiveX) co też sprowadza się do
Windows. Jakoś ani specjalnie wolniej się to nie odpala ani laptopa nie
obciąża. Nie sądzę żeby przy jednej niewielkiej aplikacji do
zarządzania telefonem jakieś specjalnie większe zasoby były potrzebne.
A laptok ma 3GB RAM i i3 czyli w sumie takie obecne minimum.

Argument o pryszczerstwie z racji mojego wieku raczej nie trafiony - no
może ze ćwierć wieku temu miałby rację bytu ;-)
Z ideologią też nie za bardzo - na biurku mam 2xUbuntu i Win7 a na
jednym z laptoków Win7 jako jedyny system :-P

Zdrówko

Data: 2012-05-08 18:01:50
Autor: JoteR
[...]

Ten argument (i poniższe) byłyby może i słuszne, gdyby się okazało, że owa Winda nie jest jedynym systemem na tym laptopie. Bo jeśli jest tam samotna, to bez sensu dokładać jej Linucha, żeby on ją ten... tego... zwirtualizował ;->

Argument o pryszczerstwie z racji mojego wieku raczej nie trafiony - no
może ze ćwierć wieku temu miałby rację bytu ;-)

"Kto nie był za młodu socjalistą, ten będzie na starość kanalią" ;->

Z ideologią też nie za bardzo - na biurku mam 2xUbuntu i Win7
a na jednym z laptoków Win7 jako jedyny system :-P

A czemu nie zwirtualizowany, hę? ;->

JoteR

JoteR

Data: 2012-05-06 11:18:31
Autor: Delta
Dnia Sun, 06 May 2012 10:57:18 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

A weź se kliknij na duży napis Poczta z lewej strony (pod logiem gmaila)
i potem wybierz Kontakty... ;-)

--
Delta

Never give up! Never give up! Never give up!
If it's your Passion go for it and believe in it!

Data: 2012-05-06 12:07:33
Autor: ToMasz
W dniu 06.05.2012 11:18, Delta pisze:

Telefon twierdzi że synchronizacja udana. Konto na pewno to, bo

A weź se kliknij na duży napis Poczta z lewej strony (pod logiem gmaila)
i potem wybierz Kontakty... ;-)

Racja! Tak trzeba było zrobić. tylko że mam tam jeden kontakt. nie wiem skąd, jak się to stało, o co chodzi, ale z telefonu kontakty się nie synchronizują. tak czy inaczej, dziękuję, na przyszłość będę wiedział. Problem rozwiązałem Myphoneexplorerem.

ToMasz

Data: 2012-05-10 08:12:02
Autor: Lukasz
W dniu 2012-05-06 12:07, ToMasz pisze:
Racja! Tak trzeba było zrobić. tylko że mam tam jeden kontakt. nie wiem
skąd, jak się to stało, o co chodzi, ale z telefonu kontakty się nie
synchronizują.

na przyszłość: w telefonie ustawienia->konta i synchronizacja->klikasz na dane konto i tam zaznaczasz co chcesz synchronizować a co nie (przynajmniej tak jest u mnie)

Lukasz

Edycja książki adresowej w androidzie