Edycja ustawień WiFi w telefonie z poziomu PC?

Data: 2010-06-18 03:41:44
Autor: M
Edycja ustawień WiFi w telefonie z poziomu PC?
Konfigurując routery WiFi już u kilku klientów napotkałem taki problem
- sieć zabezpieczam WPA2-PSK, generuję długi klucz (63 losowe znaki
ASCII), kopiuj-wklej do ustawień routera i do ustawień połączenia
sieciowego w laptopie klienta.  Do tego momentu prosta sprawa, ale
czasami klient poda mi jeszcze nowy wypasiony telefon, z prośbą by i
jego podłączyć do WiFi.  No i niestety te 63 losowe znaki trzeba
mozolnie przepisać na klawiaturze telefonu (na większości telefonów
bez QWERTY - do kilku naciśnięć by wpisać jeden znak) - albo obniżyć
bezpieczeństwo sieci, skracając klucz (któryś telefon pozwalał wpisać
max 24 znaki)

Producenci telefonów często dają do nich jakiś soft na PC,
umożliwiający synchronizację, łączenie się z Internetem przez GSM
itp.  A czy któryś producent telefonów wpadł już na to, by dało się
podłączyć telefon do PC (przez USB, BT, IRDA, cokolwiek) i z poziomu
PC edytować ustawienia WiFi w telefonie?  W kilku przypadkach
pobieżnie szukałem takiej funkcji w zainstalowanym sofcie i nie
znalazłem.  A byłoby jak znalazł, zamiast przepisywać klucz na
klawiaturze telefonu, po prostu w aplikacji na PC wkleić go przez Ctrl-
V i zapisać zmienione ustawienia w telefonie.  Może jednak jest to
możliwe, tylko słabo szukam?  Które telefony to umożliwiają?

Data: 2010-06-18 13:22:34
Autor: JoteR

Użytkownik "M" napisał:

[...]

Odwróć myślenie - zamiast kopiować i wklejać na komputerze, rób to na telefonie.

Które telefony to umożliwiają?

Wszystkie potrafiące przyjąć i wyedytować plik tekstowy oraz obsługujące funkcję kopiuj - wklej, na pewno potrafi to Samsung Omnia, zatem można domniemywać, że również wszystkie inne z Windows Mobile.

JoteR

Data: 2010-06-18 20:48:35
Autor: Grzegorz S
M <marekm72@gmail.com> wrote:

[...]

Choćby Nokia

http://europe.nokia.com/support/download-software/nokia-configuration-tool

--
gs

Data: 2010-06-20 15:15:23
Autor: Adramelech
Edycja ustawień WiFi w telefonie z poziomu PC?
M <marekm72@gmail.com> Odpowiedz na news:bdd2a58d-0e8c-43b8-9f34-
ec2d52f63a02@t10g2000yqg.googlegroups.com:

[...]

Nie baw się w takie hardcore klucze;)
Nie możesz z kompa smsem wysłać i użyć techniki Kopiego-Pasta ? Chyba większość telefonów to obsługuje? Mój ostatni telefon bez systemu to była motka E1000 i C/P było. A to fon sprzed 6(?)lat.
Dla WM jest program który z poziomu PC ustawia połączenie dla telefonu.
Wiec jak telefon ma Windowsa to możesz łatwo to zrobić.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Edycja ustawień WiFi w telefonie z poziomu PC?