Data: 2015-12-15 23:10:09 | |
Autor: Anatol | |
Efekt Pendolino | |
Okazuje się, że pomimo wysokiej ceny zakupu, Pendolino jest najbardziej rentownym pociągiem ze wszystkich w taborze - ze sprzedaży biletów generuje o 70 proc. więcej zysku niż kolejna najbardziej rentowna kategoria. Po prostu za luksus czyli jakość i markę klienci są skłonni zapłacić większą marżę.
Dodatkowo Pendolino zadziałał pozytywnie na ogólny wizerunek marketingowy PKP, co napędziło klientów także do innych pociągów - w 2015 w sumie +5 mln (ok. +20%). http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19342394,rok-pendolino-na-polskich-torach-czy-drogi-pociag-sie-oplacil.html Już w maju zysk z pociągów Pendolino (czyli przychody - koszty eksploatacji, amortyzacja i odsetki) wyniósł 7 mln PLN : http://logistyka.pb.pl/4222758,35483,pkp-pendolino-jest-juz-rentowne-srednia-frekwencja-wynosi-53 Anatol |
|
Data: 2015-12-15 23:24:31 | |
Autor: A. Filip | |
Efekt Pendolino | |
Anatol <c355@wp.pl> pisze:
Okazuje się, że pomimo wysokiej ceny zakupu, Pendolino jest Są skłonni czy _zostali zmuszeni_? -- A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel. Wszystkie lisy trafiają w końcu do kuśnierza. (Przysłowie niemieckie) |
|
Data: 2015-12-17 15:10:26 | |
Autor: dante | |
Efekt Pendolino | |
Dnia Tue, 15 Dec 2015 23:10:09 +0100, Anatol napisał(a):
Okazuje się, że pomimo wysokiej ceny zakupu, Pendolino jest najbardziej rentownym pociągiem ze wszystkich w taborzeTa jest "rentowny" dla robotników... tylko nie naszych. - ze sprzedaży biletów generuje o 70 proc. więcej zysku niż kolejna najbardziej rentowna kategoria.Nasza PESA też geerowałaby... i to większe, bo ludzi przewiozłaby tyle samo a koszty utrzymania mniejsze. Po prostu za luksus czyli jakość i markę klienci są skłonni zapłacić większą marżę.Jak za dobry "zegareczek", a czas ten sam. I to dosłownie. Bo tylko na jednym odcinku przywleka sie o kilka minut wcześniej to w kierunku domu Donaldinho, ale on i tak latał samolocikami. W kierunku południowym, jedzie dłużej niż PESA. Dodatkowo Pendolino zadziałał pozytywnie na ogólny wizerunek marketingowyPO tak sie tym durniom wydawało... PKP, co napędziło klientów także do innych pociągów - w 2015 w sumie +5 mln (ok. +20%).Powyższy wywód powala logiką. czy-drogi-pociag-sie-oplacil.html I wszystko jasne.... Już w maju zysk z pociągów Pendolino (czyli przychody - koszty eksploatacji, amortyzacja i odsetki) wyniósł 7 mln PLN :Z PESY jest większy. |
|
Data: 2015-12-22 20:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Efekt Pendolino | |
U¿ytkownik Anatol c355@wp.pl ...
Okazuje siê, ¿e pomimo wysokiej ceny zakupu, Pendolino jest Rozumiem, ze pisz±c to co powyzej, nie zgadzasz siê z raportem NIK, ktory pokazywa³, ze podobnej klasy poci±gi innego producenta, daj±cy te same efekty na torach (wobec braku lepszej infrastruktury czasy przejazdów te same) by³by o po³owe tansze...? |
|
Data: 2015-12-22 12:31:17 | |
Autor: szklanynocnik | |
Efekt Pendolino | |
u¿ytkownik Budzik napisa³:
Rozumiem, ze pisz±c to co powyzej, nie zgadzasz siê z raportem NIK, ktory pokazywa³, ze podobnej klasy poci±gi innego producenta, daj±cy te same efekty na torach (wobec braku lepszej infrastruktury czasy przejazdów te same) by³by o po³owe tansze...? 200tysi za miejsce w pendolin 170tysi PESA O mniej wiêcej tyle ile stworzenie jednego miejsca pracy w PL:) |
|