Efekt głębii - polepszacze czy źródło?

Data: 2011-07-31 15:12:53
Autor: MaW
Efekt głębii - polepszacze czy źródło?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:j12s37$mie$1news.onet.pl...
Miałem wczoraj okazję obejrzeć w praniu nowy telewizor Samsung 40D7000.
I zwróciłem uwagę na jedną rzecz - na niektórych filmach w HD widac było efekt głębi - taki lekki trójwymiar - postaci wyglądały na lekko przestrzenne.
Np. na Shreku 3 lecącym wczoraj na nFilm.
Z opowieście właściciela na niektórych filmach tak jest - konkretnie na większości nowszych filmów, na niektórych nie ma.
Oczywiście tryb 3D telewizora nie był w tym momencie włączony, więc nie
o to  chodzi.
Stąd moje pytanie - co powoduje taki efekt, czy to rzeczywiście ma swoje źródło w nadawanym filmie, czy to jakaś funkcja telewizora, którą idzie włączyć/wyłączyć etc?

Czy to się dzieje na obrazie ruchomym? jeśli tak to może to być efekt Pulfricha: http://www.fizyka.umk.pl/wfaiis/?q=node/595
Jeśłi widzisz bez żadnych przyciemnionych okularów to może hmmm powinieneś się przebadać?

MaW

Data: 2011-07-31 16:28:09
Autor: Cavallino
Użytkownik "MaW" <niepisztu@aaa.bbb> napisał w wiadomości news:j13kcd$j6g$1news.onet.pl...
[...]

Tak.

jeśli tak to może to być efekt Pulfricha: http://www.fizyka.umk.pl/wfaiis/?q=node/595
Jeśłi widzisz bez żadnych przyciemnionych okularów to może hmmm powinieneś się przebadać?

Wszystkie inne osoby które też to widzą na tym tv również? ;-)

Efekt głębii - polepszacze czy źródło?