Efekt niskiej wartosci bazowej

Data: 2009-12-07 01:46:43
Autor: Skumber
Efekt niskiej wartosci bazowej
Czyli na czym polegaja "cuda Tuska".
Dotyczy to w zasadzie kazdej dziedziny
w ktorej ten rzad odnosi "sukcesy" a takze kitu
jakoby Polske ominal kryzys a nawet jakis wzrost byl.

Mechanizm jest ten sam i podaje go na przykladzie:

Jeśli ja miesięcznie zarabiam 1000 PLN, a szef związku zawodowego
10.000 PLN, to gdy każdy z nas dostanie podwyżkę o 100 PLN,
to w ujęciu procentowym:
- ja dostanę 10% podwyżki,
- a związkowiec 1% podwyżki,
co nie zmienia faktu, iż realnie obaj dostaliśmy stówkę i koleś
nadal zarabia ode mnie o 9000 PLN więcej.

W drugą stronę, jeśli ja dostanę podwyżkę 20%, a tenże związkowiec
10%, to w ujęciu procentowym ja otrzymałem dwa razy więcej niż on.
Ale realnie, ja dostałem 200 PLN, a on 1000 PLN i dysproporcja między
nami w ujęciu realnym zwiększyła się jeszcze bardziej.

Efekt niskiej wartosci bazowej