Egipt - karmienie piersią?

Data: 2009-11-22 10:30:30
Autor: An
Egipt - karmienie piersią?
Pytanie trochę nietypowe, kierowane do osób, które dobrze znają zwyczaje w Egpicie i wiedzą co wolno, a czego nie.
Czy można w Egpicie publicznie karmić piersią, zasłąniajac sie np. tylko chustą/szalem? Niby teoretycznie mogłabym pędzić i do pokoju hotelewego i zamykać sie, ale może sie kiedyś zdarzyc, że nie będzie sie gdzie schować, a dziecko się bedzie domagać. Nie chcę sie spotkać z linczem, czy choćby wyzwiskami, albo bać sie później sama przebywać choćby 5 minut.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
pzdr
An

Data: 2009-11-22 10:53:22
Autor: piod9
Egipt - karmienie piersią?
1. Dzieci w Egipcie mają ogólnie luzik i są traktowane z bardzo dużą
pieczołowitością. O ile luz zapewniony dzieciom w hotelach to jakby
automatyczna sprawa o tyle na mieście dzieci też są "święte".
Powiedzmy ze podlotka będzie już tam zaczepiana "inaczej" ale
dzieciaki mają tam taryfę ulgową.
2. Jako turystka już jesteś "święta" i nikt ci krzywdy nie zrobi.
3. Nagie piersi w Egipcie - plaże, baseny hotelowe to żaden news i
często się widuje Panie wyłącznie w majtkach obok kobiet islamskich w
kąpielówkach od stóp przez całe ciało łącznie z czepkiem + husta.
4. W części hoteli Panie topless są grzecznie proszone o uzupełnienie
garderoby do stanu stanik + majtki
5. Wielokrotnie widziałem w hotelu karmienie piersią i żadnej burzy to
nie wywoływało.
6. Na ulicy raz widziałem karmienie w ogródku przy knajpie - tyle że w
Szarm.
7. Myślę że nie musisz się obawiać czegokolwiek w wydaniu z chustą.
8. Może wyłącznie w ramadanie doradzałbym większą ostrożność i
dyskrecję ale raczej przez poszanowanie dla muzułmanów niż przez obawę
przed linczem.
9. oczywiście jak wszędzie może zdarzyć się idiota ale dziwnie więcej
podobnych idiotów spotkałem w PL bo kilku natomiast w EG żadnego - mam
na myśli uwagi do matki karmiącej piersią.

SOŁ!! Jeśli okryjesz się chustą spokojnie możesz dziecko karmić bez
żadnych problemów

Na ewentualne pytanie czy białoskóre niemowlęta w wieku 2-3miesięcy
odwiedzają Egipt udzieliłbym twierdzącej odpowiedzi :)

pozdrawiam
piotrek

Data: 2009-11-23 10:55:29
Autor: Zboj
Egipt - karmienie piersią?
[...]

Nie jestem absolutnie specjalistą od zwyczajów. Niemniej w oparciu o moje
rozmowy Egipcjanami oraz obserwacje - raczej nie będzie dobrze widziane
publiczne karmienie piersią. Pewną wskazówką jest fakt, iż nie widzi się
Egipcjanek karmiących. Jeśli zaś chodzi o Egipcjan, pod powierzchowną
otwartością, praktycznie zawsze pozostają mniej lub bardziej fundamentalne
przekonania islamskie dot. kobiet. Nie zawsze spotkasz się przy tym z ostrą
reakcją. Ale pytasz o kulturowy odbiór opisanej przez Ciebie sytuacji, a nie
tylko ostre wystąpienia.

W niektórych hotelach (dokładniej na plażach tych hoteli) atmosfera bywa
luźniejsza, ale o to warto się dowiedzieć przed wyjazdem, bo nie każdego hotelu to dotyczy.

Egipt, to jeden z najbardziej otwartych na turystykę i inne zwyczaje krajów
muzułmańskich. Jest też tam wielu, gł. młodych ludzi, którzy wydają się
bardzo "europejscy". Jednak to kraj islamski. Warto czasem porozmawiać z
nimi o rodzinie i ich posłuchać z szacunkiem lub ciekawością. Potrafią
Europejczyka zaskoczyć. A przecież Ci z Egipcjan, z którymi stykamy się jako
turyści, to zazwyczaj na prawdę otwarci ludzie. Oczywiście zwyczaje czasem
są względne i wiele zależy od konkretnej osoby. Jednak można spotkać się w
miejscach publicznych również z bardziej radykalnymi
mieszkańcami/przechodniami. I warto to wziąć pod uwagę.

Opisany przez piod9 kredyt wyrozumiałości dot. dzieci, gł. chłopców, nie rozciąga się jednak automatycznie na matki. Stąd dzieciaki psocą, a ich matki siedzą w chustach. I to tylko te bardziej wyzwolone. Te mniej - siedzą w domach, rzucają pracę zawodową i często karierę naukową, stając się ŻONAMI.

Niezależnie od ew. obaw - z szacunku dla zwyczajów lokalnych, warto jednak
przespacerować się ten kawałek do pokoju hotelowego, czy w inne ustronne
miejsce. A jeśli już zdarzy się sytuacja konieczności karmienia piersią,
wybierz miejsce w miarę prywatne (w czasie wycieczki - np. autokar) i
zadbaj, by w pobliżu był Twój mężczyzna.

Oczywiście część Europejczyków nie ogląda się na opisane niuanse. W końcu
Biały Człowiek przyjeżdża do Afryki jak panisko. Bardzo przerysowani w
Egipcie bywają szczególnie Rosjanie i Rosjanki. Ale to też temat na zupełnie
inną opowieść nie o szacunku dla lokalnych zwyczajów, a ich naginaniu.
Egipt, to nie monolit. Sex, drugs and rock'n'roll dostępny jest w wydaniu
rówież części Egipcjan. Nie tylko młodzieży. Niemniej poza małymi, często
wydzielonymi enklawami i centrami turystycznymi, nie epatuje na ulicy i w
mniej turystycznych miejscach publicznych.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2009-11-23 21:48:36
Autor:
Egipt - karmienie piersią?
Na ulicy nie zdarzyło mi się karmić malucha, ale spokojnie karmiłam (przykrywając się chustą) na leżaku na plaży - NIKT na to nie zwraca uwagi. Z tego co widziałam, jest to zupełnie normalne, i dosyć powszechne - oczywiście wśród turystek z maluchami, Egipcjanki karmiącej publicznie nie widziałam;)).

Data: 2009-11-28 21:36:44
Autor: An
Egipt - karmienie piersią?
Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Mam nadzieję, że wakacje będą udane, małemu sie bedzie podobać, a my troche ponurkujemy, na zmianę oczywiscie - niestety :-)
pozdrowienia

Data: 2009-12-02 16:06:27
Autor: SHARMDIVER.PL
Egipt - karmienie piersią?
An wrote:
Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Mam nadzieję, że wakacje będą udane, małemu sie bedzie podobać, a my troche ponurkujemy, na zmianę oczywiscie - niestety :-)
pozdrowienia

Witam,

dwa dni temu widziałem w jednym z hoteli w Sharm jak arabka, muzułmanka karmiła dziecko piersią. Nie wzbudziło to jakiegokolwiek zainteresowania wśród gości (zarówno wśród arabów jak i turystów z Europy.)

Pozdrawia

www.sharmdiver.pl

Data: 2009-12-07 10:31:54
Autor: qlphon
Egipt - karmienie piersią?
Mam nadzieję, że ... małemu  sie bedzie podobać, a my troche ponurkujemy,
na zmianę oczywiscie - niestety :-)

wow! przeginają już tym egiptowie...
niemowlaka już na intro nawet wezmą ?!

żartuje ofkors ;-D
miłego wypoczynku!

Data: 2009-12-07 12:50:08
Autor: Włodek
Egipt - karmienie piersią?

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfii2a$1p3g$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Bez żartu na prawie intrze już był u mnie :-)
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-12-20 11:32:17
Autor: alakoma
Egipt - karmienie piersią?
wow! przeginają już tym egiptowie...
niemowlaka już na intro nawet wezmą ?!

żartuje ofkors ;-D
miłego wypoczynku!
  czesc
rok temu, jak mały miał 6 m-cy, to może bym się stresowała zabierać go do Egiptu ;-) Teraz, jak sie sam wyrywa z domu do zwiedzania swiata, to nie mam sumienia go powstrzymywać. Maske lubi przymierzać, tak że pewnie bedzie miał pierwsze zanurzenie głowy w morzu zaliczone. (wyjaśniajać być może zdziwienie zwiazane z wiekiem dziecka: stosuje sie do zaleceń WHO w sprawie karmienia piersia).
A tak przy okaaji - rozszerzę temat, bo w okresie baby boom może być to przydatne i dla innych osób. Zapytam więc autoryrtety w sprawie medycyny nurkowej o karmienie a nurkowanie. Jak rozumiem przeciwwskazanie dotyczy standardowo pojetego karmienie, czyli w krajach europejskich najwyzej kilka miesiecy po porodzie, co ma zwiazek ze zwiększonym wysiłkiem matki zwiazanym z laktacja w tym okresie, a dla dziecka z ewentualnym zagrozeniem zwiazanym ze zmianami w pokarmie, co moze powodować np. kolki. Natomiast po półtorej roku, jak dziecko odżywia sie normalnym "dorosłym" jedzeniem, a mleko jest tylko uzupełnieniem diety, to na mój rozum takie przeciwwskazanie już jest nieaktualne. Czy sie mylę? Podejrzewam, że szerokich badań nie prowadzono, bo niestety niewielu kobietom,  udaje sie kontynuować karmienie powyżej kilku miesiecy, a już powyzej roku, to tylko kilka procent karmi. No, ale może jakimś nurczyniom sie zdarzało być w takiej sytacji i ktoś coś wie.
pozdrawiam wszyskich --

Egipt - karmienie piersią?