Egzekucja komornicza z rachunku

Data: 2010-04-08 22:06:02
Autor: Robert
Egzekucja komornicza z rachunku
Witam.
Zetkn±łem się z dziwnym przypadkiem w luksie :D
Moja przyjaciółka ma rachunek w lukasie od 2006r. W maju 2008 podpisała
"pożyczkę w rachunku" - czyli kredyt odnawialny. Na okre¶lonych warunkach
oczywi¶cie. Został uruchomiony. Umowa zawarta została na rok czasu, do
kwietnia 2009r. Z możliwo¶ci± automatycznego przedłużenia.
Jednak od lipca 2008r, laska z tego rachunku nie korzystała, nei logowała
się, nie wykonywała transakcji - nic, zero ruchów. Jakby zapomniała o
rachunku. Ale bank naliczał (zgodnie z TOiP) prowizję za prowadzenie
rachunki i używanie tokena. Narastało zadłużenie.
Sprawa się rypła, kiedy laska zadzwoniła do skarbówki zapytać kiedy jej
zwróc± nadpłacony podatek. Skarbówka odpowiedziała że zwrot został wykonany
przelewem na rachunek bankowy podany w NIP-3 :)
Wówczas laska przypomniała sobie o tm rachunku w lukasie ... w rupieciach
odnalazła token i zalogowała się .... Szok przeżyła :)))
Było tam ~500zł na minusie, pomimo że zwrot ze skarbówki był na poziomie
400zł.
Ale najlepsze było to że rachunek JEST od wrze¶nia 2008r. zajęty przez ..
komornika. Choć laska nie dostała żadnego tytułu egzekucyjnego o zajęciu
rachunku!!!!
Za to w styczniu 2009 komornik zaj±ł wynagrodzenie za pracę - i w tym samym
dniu w którym dostała to zajęcie - spłacił swój dług. Komornik przysłał
zakończenie egzekucji.

Ale dzisiaj po wizycie w lukasie - my¶lałem że zjem pracownicę oraz póĽniej
dyrektorkę placówki.
Cał± rozmowę rejestrowałem w smartfonie :)
Najpierw dowiedziałem się (byłem z lask± jako "pełnomocniki") że umowa
pożyczki w rachunku nie została przedłużona na kolejny okres. Było to dla
mnie oczywiste ponieważ laska nie wywi±zała się z comiesięcznych wpływów na
okre¶lonym poziomie.
Kolejn± dla mnie spraw± było dowiedzenie się "co to za komornik zaj±ł
rachunek". Uzyskałem odpowiedĽ że taki i taki komornik na taka i tak± kwotę
- pasowała idealnie z ta która laska spłaciła z zajęcia z wynagrodzenia w
styczniu 2009r. - i która to egzekucja została zakończona, na co posiada
laska odpowiednie postanowienie wystawione przez komornika.
Więc pytam dalej, czy jeżeli laska w tej chwili spłaci te ~500zł to wówczas
może zamkn±ć rachunek. I tu pojawił się zonk. bankierka mówi mi że "nie można zamkn±ć zajętego
rachunku".
Grzecznie poprosiłem o podanie podstawy prawnej, lub aktu gdzie jest taki
przepis. Nie podała mi, j±kał a się i ogólnie była zakłopotana jak dr±żyłem
temat. ostatecznie położyłem jej pod nos pismo z wypowiedzeniem w oparciu o
art 73 pkt 1 regulaminu kont osób fizycznych w lukasie. Z okresem
wypowiedzenia.
Odmówiła potwierdzenia mi przyjęcia tego o¶wiadczenia woli. Tłumaczę głupie
bankierce że nie ma prawa odmówić przyjęcia mojego (no dokładnie to mojej
laski) pisma.
Sama wówczas poprosił dyrektorkę placówki.
Tu się zaczęła jazda..... tłumaczę od pocz±tku co i jak.
Ona jak mantrę powtarza mi że przepisy nie zezwalaj± jej na zamknięcie
rachunku z egzekucj± komornicz±.
Błagałem j±,żeby tylko pokazał mi palcem taki akt który to potwierdzi. Nie
potrafiła wskazać. Poprosiłem j± by skonsultowała to ze swoimi prawnikami
:)))
W końcu pokazuje jej postanowienie komornika o zakończeniu egzekucji i
mówię że to nie jest wina banku tylko ewidentnie komornik nie wysłał do
banku zdjęcia egzekucji z rachunku.
Ale w zwi±zku z tym, ja składam wypowiedzenie pisemne rachunku - proszę o
potwierdzenie że to złożyłem. i będę sobie czekał na stanowisko banku w
którym odmówi± zamknięcia rachunku - będ± musieli podać podstawę prawn±.
Dyrektorka odmówiła przyjęcia tego o¶iwadczeni woli.
Wówczas wskazałem jej na leż±cego smartfona i powiedziałem tylko że ja cał±
dyskusje rejestruję :))))
Indyczyła się że nie mam prawa że ona nie wyraża zgody - powiedziałem jej
że ja nagrywam SWOJˇ rozmowę a nie cudz± (podsłuch) i ona jest w pracy :)))
Mogę sobie rejestrować ile będę chciał :)))
Spisałem sobie z plakietek dane dyrektorki i pracownicy banku które
odmówiły przyjęcia wypowiedzenia umowy o prowadzenie rachunku.
Jeszcze mi zaczęła wyjeżdżać z tekstami że tkaie maj± "procedury
wewnętrzne" - powiedziałem jej że ich wewnętrzne procedury jako klientowi
lataj± przy ch...u. Dla mnie istotne s± zapisy umowy o prowadzenie
rachunku, regulamin prowadzenia rachunku, TOiP, PB i pokrene prawa.
Że wewnętrznymi procedurami mog± sobie ustalać czy pani krysia ci±gnie
druta panu heńkowi o 11 czy o 12 ;)

Co takim łajzom zrobić?

Sprawę z komornikiem pójdzie na warsztat jutro dopiero ;)

Nie mniej, stanowisko banku (tych dwóch "specjalistek") jest szokuj±ce. Nie
przyjmie o¶wiadczeni woli i co im zrobisz?  ;)

Aha - rachunek zmienił status z "zablokowanego" na "aktywny" - czyli zaczn±
naliczać opłaty zgodne z TOiP - na co mam nagranie że wówczas bank je
"odliczy".

Co za kretynów zatrudniaj± w lukasie :/

--
Robert

Data: 2010-04-08 21:53:34
Autor: MHC Mega
Robert wrote:

Odmówiła potwierdzenia mi przyjęcia tego o¶wiadczenia woli.

Wy¶lij poleconym, chyba że bardzo chcesz się s±dzić.
BTW. przypuszczam że nie możesz się nigdzie poskarżyć, ale możesz
o¶wiadczenie woli uważać za złożone skutecznie.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2010-04-09 07:02:29
Autor: Robert
Dnia 8 kwi  o godzinie  23:53, na pl.biznes.banki, MHC Mega napisał(a):

Odmówiła potwierdzenia mi przyjęcia tego o¶wiadczenia woli.

Wy¶lij poleconym, chyba że bardzo chcesz się s±dzić.

Opisać zachowanie pracowników placówki z dyrektorka palcówki na czele w tym
wypowiedzeniu?
Zaż±dać potwierdzenie zamknięcia rachunku?
Poprosić o podanie rachunku technicznego do ewentualnych wpłat groszowych
różnic (na chwilę obecna jest parę złotych na plusie) - oraz nr rachunku na
który lukas ma przelać po zamknięciu to co jest na plusie?

BTW. przypuszczam że nie możesz się nigdzie poskarżyć,

Poważnie? Nie ma czego¶ takiego jak UKE dla dostawcy internetu, URE - dla
dostawców energii elektrycznej, cieplnej, gazu....

ale możesz o¶wiadczenie woli uważać za złożone skutecznie.

Sam komfort psychiczny to ja już mam. Generalnie to dwóm pracownicom banku
zostało skutecznie przedstawione o¶wiadczenie woli o zamknięciu rachunku -
obie czytały to wypowiedzenie po kilka razy..... zapomniałem im dac
przykład z analogiczn± sytuacj± ze "zwolnieniem się z pracy" - kiedy to
pracodawca nie chciałby potwierdzić przyjęcia wypowiedzenia pisemnego. Ale
został on słownie poinformowany. Przypuszczam że i tak by te laski tego nie
zrozumiały "oficjalnie" ;)

Moje "uważanie że dopełniłem formalno¶ci" i tak nie będzie dla mnie pełne,
bo nie będę miał "bumaszki" że rachunek zamknięty - potem lukas mnie wstawi
do jakiego¶ BIKu :[

Jeżeli wy¶lę poleconym z "PZO" wypowiedzenie - bank będzie musiał się
ustosunkować do tego o¶wiadczenia woli?
Co dalej jeżeli odpisz± "nie zamkniemy bo nie możemy" - ale bez podania
podstawy prawnej (bo takiej nie znam, nikt jeszcze nie podał takiej
podstawy)?

--
Robert

Data: 2010-04-09 16:46:39
Autor: MHC Mega

napisał(a):
> Wy¶lij poleconym, chyba że bardzo chcesz się s±dzić.
Zaż±dać potwierdzenie zamknięcia rachunku?

Tak, może nawet na adres centrali - tak by mieć pewno¶ć że sprawie
nadany zostanie tok.

> BTW. przypuszczam że nie możesz się nigdzie poskarżyć,

Poważnie? Nie ma czego¶ takiego jak UKE dla dostawcy internetu, URE -
dla dostawców energii elektrycznej, cieplnej, gazu....

Konsumencki arbiter bankowy przy ZBP.

> ale możesz o¶wiadczenie woli uważać za złożone skutecznie.

Sam komfort psychiczny to ja już mam. Generalnie to dwóm pracownicom
banku zostało skutecznie przedstawione

Dwa razy zamykałem konto w banku i zawsze były z tym jazdy. Zakładam że
celem jest pozbycie się problemu nie zemsta na złym banku. Jak chcesz
się sadzić to nie mam pojęcia jak.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2010-04-08 23:40:32
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Egzekucja komornicza z rachunku
W dniu 2010-04-08 22:06, Robert pisze:

Kolejną dla mnie sprawą było dowiedzenie się "co to za komornik zajął
rachunek". Uzyskałem odpowiedź że taki i taki komornik na taka i taką kwotę
[...]
może zamknąć rachunek.
I tu pojawił się zonk. bankierka mówi mi że "nie można zamknąć zajętego
rachunku".

He he he ... przechodziłem to w BZ WBK.

Grzecznie poprosiłem o podanie podstawy prawnej, lub aktu gdzie jest taki
przepis.

Regulamin rachunku. Ja do BZ udałem się tylko po to by zamknąć konto - komornikowi zapomło się wysłać info do banku, że umarza egzekucję ... kosztowało mnie to 200 PLN na skargi na czynności komornicze ... komornik ładnie motał, tłumaczył się przed sądem .... sąd "po znajomości" nie uwzględniał mojej skargi, ale komornik, wysłał pismo "ponownie informuję" ... że zajęcie jest już do zdjęcia ...

Błagałem ją,żeby tylko pokazał mi palcem taki akt który to potwierdzi. Nie
potrafiła wskazać. Poprosiłem ją by skonsultowała to ze swoimi prawnikami
:)))

Nieznajomość procedur wewnętrznych i regulaminów rachunków ... tylko tyle ... ja ostatnio zamykałem konto które było "in plus" .... posiadając pełnomocnictwo notarialne ... w lukasie spędziłem ponad 3 godziny by zamknąć rachunek, bo pełn.not. było niczym UFO dla pracowników tego banku.

Co za kretynĂłw zatrudniajÄ… w lukasie :/

W kaĹĽdym banku ... standard ;/

Z 2 strony - jeśli jesteś pracownikiem banku i myślisz - to tną cie po premii ... standard ... nie wychylaj się.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Egzekucja komornicza z rachunku