Eko driving

Data: 2011-04-17 12:45:35
Autor: lukz
Eko driving
Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore, ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

Pedza teraz takie slimaki 90km/h po autostradzie, poza miastem 70km/h maksymalnie, nie patrzac ze za nimi sie juz niezly korek zrobil, itd..

Nawet miszczowie w drogich autach, ktorzy rok temu palili gumy gdzie sie tylko da, teraz grzeczne jada w sznureczku.. ;) Ciekawe, jak beda wygladac statystyki wypadkow za jakis czas, teoretycznie ruch sie uspokoil. Moze po prostu tu jest sposob na zmniejszenie wypadkowosci - podniesc ceny na 10zl za litr i juz :)

Z ciekawosci, sam sprobowalem eko drajwingu, staram sie nie przekraczac 2000 obrotow, co przy moim dieslu daje jakies 80-90 km/h na 5 biegu. No nie powiem spalanie mocno spadlo.. Jednak slimaczenie 50km/h droga krajowa za jakims eko dziadkiem jest jednak nie na moje nerwy.. ;)

Na koniec, powiedzcie mi jak to jest: cena ON rosnie, bo ceny na swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble.. Ale dlaczego rosnie tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z rzepaku! Banda zlodzieji i tyle! ;)

Pozdrawiam

Data: 2011-04-17 12:58:07
Autor: Adam Szewczak
Eko driving

Użytkownik "lukz" <lukz@vp.pl> napisał w wiadomości news:ioegco$llr$1news.onet.pl...
[...]

    Akurat co do Bio to tez ciagle sie zastanawiam :P

Ja tam staram sie wykozystac moment obrotowy, zeby nie ciagac tego HDI. Z 18 tys km srednie mam 6.7l/100

No nie no ale w trasie jechac 90km/h to tak :/

U mnie 3 tys obr jest rowno 130 km/h na liczniku. I generalnie tego nie przekraczam.

Szkoda wlasnie ze do tego silnika sie nie na bio zalac :/

Jak mialem polo to jakbym go nie katowal moim stylem jezdzenia to jakos wiecej jak 5.5 nie chcial spalic, a srednia z prawie 60 tys wyszla 4.97 l/100km

Ale slimaczyc sie za kims nie musisz przecie, wyprzedzasz a potem dalej jedziesz spokojnie, przecie spalanie wzrasta jak wciszniesz gaz w podloge.
PZDr
Adam

Data: 2011-04-17 17:19:51
Autor: pm
Eko driving
tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z rzepaku! Banda zlodzieji i tyle! ;)

   Akurat co do Bio to tez ciagle sie zastanawiam :P

bo BIO 100 jest sprzedawane poniżej kosztów
aby spełnić wymóg "ilustam" procent biokomponentów
w całości sprzedawanego paliwa.

czyli żeby w zwykłym było np. tylko 3% które akceptują producenci
to trzeba X litrów sprzedać z zawartością 100%

no i cena skusić nabywców.

a widmo każdy chce być na jak najmniejszym minusie.

Data: 2011-04-17 13:01:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Eko driving

Użytkownik "lukz" <lukz@vp.pl> napisał w wiadomości news:ioegco$llr$1news.onet.pl...
Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore, ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

bzdura.
Nie zauważylem tej prawidłowości. Jakiś pismak, gdzies napisał i teraz ludziska powielają.

ps. co do ekodrajwingu - ludzie którzy o nim piszą zwykle nie mają pojęcia na czym to polega, więc wdawanie sie w dyskusje na ten temat uważam za bezcelowe.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-04-17 13:39:59
Autor: Marcin Kiciński
Eko driving

bzdura.
Nie zauważylem tej prawidłowości. Jakiś pismak, gdzies napisał i teraz
ludziska powielajÄ….

Dokładnie. W ubiegłym tygodniu zrobiłem kilka kursów Katowice-Kraków i nie zauważyłem żadnych zmian w sposobie poruszania się samochodów na A4 w stosunku do lat poprzednich.

--
Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-04-18 12:44:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Eko driving
On 2011-04-17, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore, ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

bzdura.
Nie zauwa¿ylem tej prawid³owo¶ci. Jaki¶ pismak, gdzies napisa³ i teraz ludziska powielaj±.

Mi czas dojazdu do pracy spad³ o oko³o 5 minut (w porównaniu do kwietnia
ubieg³ego roku).

ps. co do ekodrajwingu - ludzie którzy o nim pisz± zwykle nie maj± pojêcia na czym to polega, wiêc wdawanie sie w dyskusje na ten temat uwa¿am za bezcelowe.

Jak to na czym: na wleczeniu siê i blokowaniu ruchu ;-D

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-04-19 10:42:12
Autor: niusy.pl
Eko driving

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl>

[...]

Czy ja wiem ... chyba jednak jest taki wpływ wysokich cen. Może tylko nie tak zauważalny. Raczej wpływ pory roku.

Data: 2011-04-17 13:23:08
Autor: Stefan Szczygielski
Eko driving
W dniu 17.04.2011 13:12, Paweł Ubysz pisze:
W dniu 2011-04-17 12:45, lukz pisze:
rosnie tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z
rzepaku! Banda zlodzieji i tyle! ;)
A rzepak tanieje ?

Wożenie rzepaku zwykłym ON zdrożało. Jakby był przepis, że rzepakowy można tylko przewozić pojazdami zasilanymi rzepakiem to by nie drożał. (:

S.

Data: 2011-04-17 13:24:17
Autor: Krzysztof 45
Eko driving
lukz napisał(a):
Na koniec, powiedzcie mi jak to jest: cena ON rosnie, bo ceny na swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble..

Czerwiec 2008
Na światowych giełdach baryłka – 131,14 $
Na stacjach w Polsce, litr Pb95 – 4,70 zł
Marzec 2010
Na światowych giełdach baryłka – 113,28 $
Na stacjach w Polsce, litr Pb95 – 5 zł

Ceny buraka cukrowego w skupie
styczeń 2011 – 0,93 zł za kg buraka – 3,20-3,30 zł kg cukru w sklepie
początek lutego 2011 – 0,75 zł za kg – 3,80-3,90 kg cukru
koniec lutego 2011 – 0,66 zł za kg – 5 zł kg cukru

Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do łyknięcia. Jawnie naród mają za stado baranów.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-17 11:33:38
Autor: to
Eko driving
begin Krzysztof 45
[...]
(...)
Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do
łyknięcia. Jawnie naród mają za stado baranów.

Za dolary benzynÄ™ kupujesz?

Data: 2011-04-17 20:40:59
Autor: Marek P.
Eko driving
Za dolary benzynê kupujesz?

Ale ropê naftow± tak.

Data: 2011-04-17 18:51:20
Autor: to
Eko driving
begin Marek P.
Za dolary benzynê kupujesz?

Ale ropê naftow± tak.

I co w zwiÄ…zku z tym?

Data: 2011-04-17 21:10:14
Autor: J.F.
Eko driving
On 17 Apr 2011 18:51:20 GMT,  to wrote:
begin Marek P.
Za dolary benzyn? kupujesz?

Ale rop? naftow± tak.

I co w zwiÄ…zku z tym?

Nic. Nawet Rosjanie nie chca sprzedac za ruble, choc Iran ponos
sprzedaje za Euro.

J.

Data: 2011-04-17 13:30:49
Autor: Paweł Ubysz
Eko driving
W dniu 2011-04-17 13:24, Krzysztof 45 pisze:
lukz napisał(a):
Na koniec, powiedzcie mi jak to jest: cena ON rosnie, bo ceny na
swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble..

Czerwiec 2008
Na światowych giełdach baryłka – 131,14 $
Kurs dolara - 1 $  = 2,16 zÅ‚

Na stacjach w Polsce, litr Pb95 – 4,70 zł

  czyli 2, 17 USD za litr Pb95
Marzec 2010
Na światowych giełdach baryłka – 113,28 $
1$= 2,80 zł

Na stacjach w Polsce, litr Pb95 – 5 zł

czyli 1,8 USD za litr Pb95

Data: 2011-04-17 13:49:31
Autor: Andy Niwinski
Eko driving

"Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl>>
Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do łyknięcia. Jawnie naród mają za stado baranów.

No, ty to jesteś wspaniałym przykładem takiego barana...

Data: 2011-04-17 14:36:54
Autor: Krzysztof 45
Eko driving
Andy Niwinski napisał(a):
No, ty to jesteś wspaniałym przykładem takiego barana...
ON kupuje po 3pln a cukier po 3,60pln
Zdrówka życzę POpaprańcu.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-17 14:12:23
Autor: Andrzej Kubiak
Eko driving
Dnia Sun, 17 Apr 2011 13:24:17 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

[...]

Tak dla porządku podaj jeszcze kurs dolara w obu wypadkach. Chyba że ci do
tezy nie pasuje i lepiej przemilczeć.

Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do łyknięcia.

Zauważalna jest prawidłowość, że osobnik piszący wersalikami każdy zbitek
liter "p" i "o", ma coś z głową.

AK

Data: 2011-04-17 14:44:18
Autor: Krzysztof 45
Eko driving
Andrzej Kubiak napisał(a):
Tak dla porządku podaj jeszcze kurs dolara w obu wypadkach. Chyba że ci do
tezy nie pasuje i lepiej przemilczeć.
Polityka monetarna państwa to decyzje z kosmosu?

Cofnijcie się do czasów gdy rozmawiano o wstąpieniu polski do Unii, i o różnicach cen i o ich wyrównaniu.
Nie ma to jak winić kurs dolara.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-19 09:49:24
Autor: Sebastian Kaliszewski
Eko driving
Krzysztof 45 wrote:
Andrzej Kubiak napisał(a):
Tak dla porządku podaj jeszcze kurs dolara w obu wypadkach. Chyba że ci do
tezy nie pasuje i lepiej przemilczeć.
Polityka monetarna państwa to decyzje z kosmosu?

O, nie napisał POlityka ;)

Polityka monetarna nie polega na walce z wiatrakami.

Cofnijcie się do czasów gdy rozmawiano o wstąpieniu polski do Unii, i o różnicach cen i o ich wyrównaniu.
Nie ma to jak winić kurs dolara.

Tak, wszystkiemu winna jest Unia....

\SK

Data: 2011-04-17 14:18:04
Autor: R
[OT] Re: Eko driving

[...]

Nie popaprańcy tylko naczelni Faktu i SE, bo cukru jakoś na półkach nie zabrakło a naród głupi robił zapasy na najbliższe 10 lat.

R.

Data: 2011-04-17 14:30:30
Autor: J.F.
[OT] Re: Eko driving
On Sun, 17 Apr 2011 14:18:04 +0200,  R wrote:
Nie popaprañcy tylko naczelni Faktu i SE, bo cukru jako¶ na pó³kach nie zabrak³o a naród g³upi robi³ zapasy na najbli¿sze 10 lat.

Byc moze nie zabraklo dlatego ze podniesli cene.
Ludzie odlozyli zakupy, ale do zniw buraczanych jeszcze z pol roku.

Albo dlatego ze z uwagi na te cene niektorzy przywiezli z Niemiec.
A w Niemczech pozwalaja kupic 5 kg :-)

J.

Data: 2011-04-17 15:10:22
Autor: jerzu
[OT] Re: Eko driving
On Sun, 17 Apr 2011 14:30:30 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Byc moze nie zabraklo dlatego ze podniesli cene.

Ceny posz³y w górê bo ciemny lud zacz±³ masowo wykupywaæ cukier.
Dochodzi³o do tego, ¿e cukru brakowa³o na pó³kach. Wcale bym siê nie
zdziwi³ gdyby siê okaza³o, ¿e ca³a ta operacja z cukrem to jaki¶
zabieg zwi±zany z nadwy¿kami cukru w magazynach.

Ludzie odlozyli zakupy, ale do zniw buraczanych jeszcze z pol roku.

I cukier tanieje. W Lidlu ju¿ jest po 4.29, w Biedronce po 4.19.
Jeszcze miesi±c i ceny spadn± do poziomu sprzed paniki cukrowej :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-17 15:11:41
Autor: jerzu
[OT] Re: Eko driving
On Sun, 17 Apr 2011 15:10:22 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

I cukier tanieje. W Lidlu ju¿ jest po 4.29, w Biedronce po 4.19.
Jeszcze miesi±c i ceny spadn± do poziomu sprzed paniki cukrowej :)

I paliwo te¿ chyba powoli tanieje. W czwartek p³aci³em za ON 4,97.

Data: 2011-04-17 16:24:01
Autor: Czarek Daniluk
[OT] Re: Eko driving
W dniu 2011-04-17 15:11, jerzu pisze:
[...]

Paliwa tanienia ja tam nie widzê, za to widzê ¿e $ jakby spada³ w dó³ :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-17 18:06:33
Autor: Andrzej Kubiak
[OT] Re: Eko driving
Dnia Sun, 17 Apr 2011 16:24:01 +0200, Czarek Daniluk napisa³(a):

Paliwa tanienia ja tam nie widzê, za to widzê ¿e $ jakby spada³ w dó³ :)

Zaniepokoi³bym siê, gdyby spada³ do góry :)

AK

Data: 2011-04-17 19:19:10
Autor: Mario
[OT] Re: Eko driving
On 2011-04-17 18:06, Andrzej Kubiak wrote:
Dnia Sun, 17 Apr 2011 16:24:01 +0200, Czarek Daniluk napisa³(a):

Paliwa tanienia ja tam nie widzê, za to widzê ¿e $ jakby spada³ w dó³ :)

Zaniepokoi³bym siê, gdyby spada³ do góry :)

AK

Niewa¿ne w ktor± stronê, wa¿ne by spada³ ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2011-04-17 20:54:55
Autor: Robert Rędziak
[OT] Re: Eko driving
On Sun, 17 Apr 2011 18:06:33 +0200, Andrzej Kubiak
<none@inv.invalid> wrote:

Zaniepokoi³bym siê, gdyby spada³ do góry :)

 Ale mo¿e spadnie w bok?

 ;)

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-04-18 00:15:14
Autor: marjan
[OT] Re: Eko driving
<none@inv.invalid>  wrote:

Zaniepokoi³bym siê, gdyby spada³ do góry :)

  Ale mo¿e spadnie w bok?

http://www.youtube.com/watch?v=aLnRPaJsty8

;)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-04-17 15:25:54
Autor: J.F.
[OT] Re: Eko driving
On Sun, 17 Apr 2011 15:10:22 +0200,  jerzu wrote:
[...]

Panika sie raczej wziela z poludniowych krajow, ktore w tym roku
dotknely kleski.

Byc moze sprawa podobna jak tu kolega pisal o ropie - na gieldach
obroty wielokrotnie przekraczaja produkcje, handluje sie fikcja, nagle
kogos przyparlo i ceny skoczyly znacznie bardziej niz trzeba.

Ludzie odlozyli zakupy, ale do zniw buraczanych jeszcze z pol roku.
I cukier tanieje. W Lidlu ju¿ jest po 4.29, w Biedronce po 4.19.

W Kaulfandzie po 3.99, a puder po 3.90
Jeszcze miesi±c i ceny spadn± do poziomu sprzed paniki cukrowej :)

Byc moze. Mozliwe tez ze dzieki temu iz ludzie oproznili szafki.

Ja tam profilaktycznie przywiozlem z Niemiec :-)
U nich ciagle po 0.65 euro.

J.

Data: 2011-04-17 16:22:59
Autor: Czarek Daniluk
[OT] Re: Eko driving
W dniu 2011-04-17 15:10, jerzu pisze:

Ludzie odlozyli zakupy, ale do zniw buraczanych jeszcze z pol roku.

I cukier tanieje. W Lidlu ju¿ jest po 4.29, w Biedronce po 4.19.
Jeszcze miesi±c i ceny spadn± do poziomu sprzed paniki cukrowej :)

O ile mi siê co¶ nie popier... to w Auchan wczoraj widzia³em po oko³o 3z³ za kilogram - oczywi¶cie na pó³ce kartka ¿e 5kg na osobnika :D
Nie zwracam uwagi na cenê bo cukru nie u¿ywam ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-17 19:20:17
Autor: Mario
[OT] Re: Eko driving
On 2011-04-17 16:22, Czarek Daniluk wrote:
[...]

¯adem problem obróciæ do samochodu i z powrotem po 5kg. :-)

Nie zwracam uwagi na cenê bo cukru nie u¿ywam ;)

Ja spo¿ywam tylko "przetworzony" ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2011-04-19 10:46:41
Autor: niusy.pl
[OT] Re: Eko driving

U¿ytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com>

... oczywi¶cie na pó³ce kartka ¿e 5kg na osobnika :D

Ale Wy zdajecie sobie sprawê, ¿e ka¿da sprzeda¿ detaliczna jest limitowana ?

Data: 2011-04-17 14:19:49
Autor: J.F.
Eko driving
On Sun, 17 Apr 2011 13:24:17 +0200,  Krzysztof 45 wrote:
Ceny buraka cukrowego w skupie
styczeń 2011 – 0,93 zł za kg buraka – 3,20-3,30 zł kg cukru w sklepie
początek lutego 2011 – 0,75 zł za kg – 3,80-3,90 kg cukru
koniec lutego 2011 – 0,66 zł za kg – 5 zł kg cukru

A nie jest to jakos tak ze burakow nie nalezy przechowywac, bo traca
cukier ? Cos takiego pamietam - ze cukrownictwo znaczy "szybko".

Niech POpaprańcy powiedzą Ci jak to jest, tylko czy to będzie do łyknięcia. Jawnie naród mają za stado baranów.

Ale czy to ich wina ? Co najwyzej mozna w Unii protestowac odnosnie kwot cukrowych czy
rezerw.

J.

Data: 2011-04-17 13:49:30
Autor: marjan
Eko driving
W dniu 2011-04-17 12:45, lukz pisze:
Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore,
ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

No ja też jakoś, podobnie jak inne osoby udzielające się w wątku, nie zauważyłem :)
Sam tym bardziej stylu jazdy nie zmieniałem, bo LPG nie dość, że ostatnio nie podrożało, to jeszcze zdarzyło mu się potanieć :)

Wydaje mi się natomiast, że trochę zmniejszył się ruch, korki trochę mniejsze. Ale to tylko moje subiektywne, niczym nie poparte wrażanie.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-04-17 16:04:11
Autor: rafal000
Eko driving
W dniu 17.04.2011 13:49, marjan pisze:

Wydaje mi się natomiast, że trochę zmniejszył się ruch, korki trochę
mniejsze. Ale to tylko moje subiektywne, niczym nie poparte wrażanie.

U mnie te same odczucia.

Data: 2011-04-17 16:07:45
Autor: Przembo
Eko driving
*rafal000* w wiadomości news:ioes0r$8ea$1news.onet.pl napisał(a):
W dniu 17.04.2011 13:49, marjan pisze:
Wydaje mi się natomiast, że trochę zmniejszył się ruch, korki trochę
mniejsze. Ale to tylko moje subiektywne, niczym nie poparte wrażanie.
U mnie te same odczucia.

A czas przejazdu przy mniejszych korakch się skrócił? Ja niestety zauważyłem że płynnośc ruchu zanika bo każdy chce jeździć bez dotykanai gazu... Korki mniejsze a jeździ się gorzej, ot źle pojety ecodriving :-/

Pozdr

Data: 2011-04-17 16:05:42
Autor: Przembo
Eko driving
*lukz* w wiadomości news:ioegco$llr$1news.onet.pl napisał(a):
Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore, ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

Ludzie zaczeli jeździć wolniej, jeżdżą wrecz jak łamagi.

Pedza teraz takie slimaki 90km/h po autostradzie, poza miastem 70km/h maksymalnie, nie patrzac ze za nimi sie juz niezly korek zrobil, itd..

Wczoraj miałem wrażenie że 30-40kmph to prędkość nie do przekroczenia przy braku korka w mieście, tylko jedno mnie zastanawia, jak wyprzedzę takiego łamagę to nagle się okazuje że można szybciej i mniej oszczędnie...

Nawet miszczowie w drogich autach, ktorzy rok temu palili gumy gdzie sie tylko da, teraz grzeczne jada w sznureczku.. ;)

A to mnie wręcz zdumiewa, niejednokrotnie kapelusznik jeździ sprawniej niż lanser w bajeranckiej furze.
Ta magiczna granica jest straszna bo jeździ się marnie i mało płynnie.

Ciekawe, jak beda wygladac statystyki wypadkow za jakis czas, teoretycznie ruch sie uspokoil. Moze po prostu tu jest sposob na zmniejszenie wypadkowosci - podniesc ceny na 10zl za litr i juz :)

:-/

[...]

Spróbuj nie przekraczać 1000 obrotów na minutę :-)
I nie używaj słowa ecodriving w tym kontekscie bo nawet nie zbliżyłeś sie z opisem do tego stylu jazdy :-)

Pozdr

Data: 2011-04-17 21:05:48
Autor: lukz
Eko driving
W dniu 2011-04-17 16:05, Przembo pisze:

Spróbuj nie przekraczać 1000 obrotów na minutę :-)
I nie używaj słowa ecodriving w tym kontekscie bo nawet nie zbliżyłeś
sie z opisem do tego stylu jazdy :-)

Pozdr

No niezle sie towarzystwo poruszylo moim postem ;) Eko drajwing o ktorym pisze nalezy wlasnie odbierac tak, z przymruzeniem oka. Mi tam jest obojetne czy spale litr wiecej na 100km czy nie, kurczowe trzymanie sie max. 2000 obrotow potraktowalem jako ciekawy eksperyment.

Natomiast ja jednak zauwazylem zmiane w ruchu drogowym, tez nie jednokrotnie jezdzac autostrada Krakow - Katowice. Jadac na niej 140km/h wyprzedzam wiekszosc aut.. Po Krakowie jezdzi sie po staremu, ale po okolicy - tragedia. A przy niedzieli to juz w ogole ;)

Data: 2011-04-18 11:52:50
Autor: neoniusz
Eko driving
W dniu 11-04-17 21:05, lukz pisze:
[...]

Skoro piszesz o Krakowie, to pewnie masz tez jakies przemyslenia odnosnie trasy Krakow-Olkusz. Jak wiadomo jest to jeden wielki teren zabudowany, z krociutkimi kawalkami normalnej drogi. Ja jak chce oszczedzic na autostradzie to jade tamtedy z dozwolona predkoscia, bo po co mam jeszcze ryzykowac mandat? I wali mnie to, ze jedzie za mna kolejka "szybszych i bogatszych", bo jak im sie tak bardzo spieszy, to niech sobie wyprzedzaja. A to, ze nie umieja wyprzedzic, to juz inna sprawa.
Jak jade trasa, ktora znam doskonale i ograniczenia sa sensowne (np. DK79 Krakow-Sandomierz), to jade szybko. Ale na drodze z Krakowa do Olkusza wole nie ryzykowac, szczegolnie jak zapomne anteny od CB.

Data: 2011-04-17 23:41:45
Autor: Stachu Gdansk
Eko driving
W dniu 2011-04-17 12:45, lukz pisze:
Heh, na pewno to zauwazyliscie. Odkad ceny paliw ostro poszly w gore,
ludzie zaczeli sporo wolniej i oszczedniej jezdzic ;)

Ja nie zauważyłem. Wprawdzie ostatnio wolniej się przemieszam ale to dlatego, że ostatnimi czasy prowadzi moja dziewczyna, która zrobiła świeżo prawko i nie będę jej popędzał :)

nie powiem spalanie mocno spadlo.. Jednak slimaczenie 50km/h droga
krajowa za jakims eko dziadkiem jest jednak nie na moje nerwy.. ;)

Dam Ci radę - nerwy zostaw w domu :) Drogi są dla wszystkich kierowców, jeśli jakiś jedzie wolno to włącz sobie muzyczkę żeby się odprężyć i wyprzedź go przy pierwszej okazji.

Pozdrawiam i życzę bezstresowej jazdy,
Stachu

Data: 2011-04-19 10:51:22
Autor: niusy.pl
Eko driving

Użytkownik "Stachu Gdansk" <stachu.gda@gmail.com>

[...]

Cały sznurek za nim musi wyprzedzić

Data: 2011-04-18 14:05:12
Autor: Gabriel'wilk'
Eko driving
[...]

Coś chyba źle kolego obserwowałeś te nasze piękne drogi i zachowanie kierowców. Jeżdżąc po GOPie i południowej PL jakoś nie zauważyłem wolno/wolniej jeżdżących autek a wręcz odwrotnie patrząc na A4. jedynie TIry jeżdżą oastatnio w bardziej zbitych grupkach po S1 i A4 i nie wyprzedzają się przez 10 km ale to chyba z powodu lotnych patroli na w/w drogach zarówno w nieoznakowanych autach jak i na motocyklach :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-04-19 02:11:35
Autor: Jaroslaw Berezowski
Eko driving
Dnia Mon, 18 Apr 2011 14:05:12 +0200, Gabriel'wilk' napisał(a):

TIry jeżdżą oastatnio w bardziej zbitych grupkach po S1 i A4 i nie
wyprzedzajÄ… siÄ™ przez 10 km ale to chyba z powodu lotnych patroli na w/w
drogach zarówno w nieoznakowanych autach jak i na motocyklach :-)
A co, zabrali sie za nich w koncu w temacie takowego wyprzedzania?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-04-19 10:53:53
Autor: niusy.pl
Eko driving

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl>

[...]

SwojÄ… drogÄ… nie rozumiem tego, poza autostradami nie ma z nimi problemu. CB nie pomaga ?

Data: 2011-04-19 19:12:49
Autor: Gabriel'wilk'
Eko driving
W dniu 2011-04-19 10:53, niusy.pl pisze:

[...]

Czasem na A4 są akcje przeciwko TIRowcom w aspekcie długiego wyprzedzania ale częściej łapią za blokowanie pasa przed zwężką - tu są skuteczne jedynie motocykle.
SwojÄ… drogÄ… nie rozumiem tego, poza autostradami nie ma z nimi problemu.
CB nie pomaga ?
CB nie pomaga a do tego działa jak płachta na byka, w odwecie dostaje się wiązankę polskiej łaciny oraz wykład o prawach większych mobili na drodze :-( Jedynie info na CB o miśkach czasem pomaga. Wyprzedzają się tylko po to aby oszczędzać ON gdy jadą w 2 lub 3 auta w tym samym kierunku - raz jeden TIR przewodzi po kilkudziesięciu km następny itd. Całość odbywa sie przy prędkościach 90 km/h (+- 5km) :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-04-19 21:37:56
Autor: Adam P³aszczyca
Eko driving
Dnia Tue, 19 Apr 2011 19:12:49 +0200, Gabriel'wilk' napisa³(a):

CB nie pomaga a do tego dzia³a jak p³achta na byka, w odwecie dostaje siê wi±zankê polskiej ³aciny oraz wyk³ad o prawach wiêkszych mobili na drodze :-(

Has³o 'kolego, a chcesz nastepne 40km na ma³ej skrzyni pojechaæ?' zazwyczaj
pomaga.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-04-19 10:40:19
Autor: niusy.pl
Eko driving

Użytkownik "lukz" <lukz@vp.pl>

Na koniec, powiedzcie mi jak to jest: cena ON rosnie, bo ceny na swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble.. Ale dlaczego rosnie tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z rzepaku!

Wolny rynek

Banda zlodzieji i tyle! ;)

Posłowie ?

Data: 2011-04-20 08:23:14
Autor: Jarek Andrzejewski
Eko driving
On Tue, 19 Apr 2011 10:40:19 +0200, "niusy.pl"
<dsfds@niusy.pl.invalid> wrote:

swiatowych rynkach, kurs dolara, Libia, ble ble, ble.. Ale dlaczego rosnie tez cena Biodiesla na Bliskiej, ktory przeciez jest robiony z rzepaku!

Wolny rynek

Wolny rynek i paliwa? Raczysz ¿artowaæ.
A je¶li siê upierasz, to sprowad¼ np. tankowiec paliwa i je sprzedaj w
PL :-)

Eko driving