Ekologiczne elektryki;)

Data: 2017-06-30 18:33:12
Autor: Pszemol
Ekologiczne elektryki;)
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
http://innpoland.pl/135673,nie-do-wiary-samochody-elektryczne-szkodza-bardziej-niz-spalinowe

"...Szwedzki Instytut Środowiska obliczył, że przy produkcji baterii
zasilającej pojazd elektryczny atmosfera zostaje zanieczyszczona przez
prawie 20 ton dwutlenku węgla. Przez osiem lat właśnie tyle wytwarza auto spalinowe."

A ile ton dwutlenku węgla generuje wydobycie, transport i rafinacja ropy do
benzyny?

Ile ton dwutlenku wegla ucieka do atmosfery w procesie produkcji silników
spalinowych?

Nierzetelne i tendencyjne opracowanie.

Data: 2017-06-30 20:44:22
Autor: t-1
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-06-30 o 20:33, Pszemol pisze:

Ile ton dwutlenku wegla ucieka do atmosfery w procesie produkcji silników
spalinowych?

Silniki elektryczne Marsjanie przysyłają gotowe.

Nierzetelne i tendencyjne opracowanie.

Data: 2017-06-30 18:55:14
Autor: Pszemol
Ekologiczne elektryki;)
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
W dniu 2017-06-30 o 20:33, Pszemol pisze:

Ile ton dwutlenku wegla ucieka do atmosfery w procesie produkcji silników
spalinowych?

Silniki elektryczne Marsjanie przysyłają gotowe.

W silniku auta elektrycznego jest pewnie tyle materiałów co u benzyniaka
jest w rozruszniku i alternatorze razem wziętych.

A co z głowicą? Tłokami? Korbowodem? Zaworami? Sprzęgłem? Skrzynią biegów?

Nierzetelne i tendencyjne opracowanie i tyle.

Data: 2017-06-30 23:17:03
Autor: Myjk
Ekologiczne elektryki;)
Fri, 30 Jun 2017 20:44:22 +0200, t-1
Silniki elektryczne Marsjanie przysyłają gotowe.

Może i produkcja elektryka wymaga tyle samo energii i powoduje tyle samo
zanieczyszczeń co spalinowca, ale jak już się pojawi na drodze to szkodzi
mniej LUDZIOM bo ani samochód ani prąd do niego nie produkuje niskiej
emisji najbardziej TRUJĄCEJ ludzi.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-06-30 23:53:07
Autor: RadoslawF
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-06-30 o 23:17, Myjk pisze:

[...]

Interesowałeś się jak i z czego produkuje się u nas prąd ?

Pozdrawiam

Data: 2017-07-01 07:39:07
Autor: Shrek
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 30.06.2017 o 23:53, RadoslawF pisze:

[...]

Ale koleś ma _sporo_ racji. Tzn - "dym" z elektrowni to głównie para wodna i CO2. Fatalanie jeśli chodzi o globcio, ale NOX jest tam tyle co kot napłakał. W poprzednim wątku przyznaje, że sobie potrolowałem sprowadzając sprawę tylko do CO2,, ale ku mojemu zaskoczeniu pojkawili sie fanatycy, co dali się podpuścić i nawet pisali o tym, ze CO2 się z kominów filtruje (potem przeszli do tego, że "potencjalnie" się filtruje).

A tak ogólnie to za całą "ekologią" w motoryzacji stoją interesy koncernów - wmawianie ludziom, że powinni co 5 lat wymieniać samochody w imię ekologi, to tak jakby promować "ekologiczne" torebki jednorazowe. Trzeba być niepełnosprawnym umysłowo, żeby dać się nabrać.

Shrek

Data: 2017-07-01 12:47:12
Autor: Myjk
Ekologiczne elektryki;)
Fri, 30 Jun 2017 23:53:07 +0200, RadoslawF
Interesowałeś się jak i z czego produkuje się u nas prąd ?

Oczywiście że się interesowałem, i wygląda na to, że znacznie dokładniej niż Ty, skoro zadajesz pytanie "klucz" powielane głównie przez ignorantów. --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-07-01 15:13:15
Autor: RadoslawF
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-07-01 o 12:47, Myjk pisze:

Interesowałeś się jak i z czego produkuje się u nas prąd ?

Oczywiście że się interesowałem, i wygląda na to, że znacznie
dokładniej niż Ty, skoro zadajesz pytanie "klucz" powielane
głównie przez ignorantów.

Co oznacza że tylko ci się tak wydaje.

Pozdrawiam

Data: 2017-07-01 15:44:05
Autor: Myjk
Ekologiczne elektryki;)
Sat, 1 Jul 2017 15:13:15 +0200, RadoslawF
Co oznacza że tylko ci się tak wydaje.

Spalanie paliw kopalnianych w elektro(ciepło)wniach w celu wytworzenia
prądu i napędzania nimi pojazdów czy ogrzewania domów jest znacznie
zdrowsze dla ludzi niż spalanie paliw kopalnianych przez spalanie
rozproszone. Tylko skrajni ignoranci twierdzą inaczej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-07-01 18:22:11
Autor: RadoslawF
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-07-01 o 15:44, Myjk pisze:

[...]

Spalanie paliw płynnych w pojazdach mechanicznych jest bardziej
ekologiczne niż spalanie paliw stałych w pojazdach mechanicznych
(parowych). Tylko skrajni ignoranci twierdzą inaczej.

Pozdrawiam

Data: 2017-07-02 17:03:52
Autor: Janusz
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-07-01 o 18:22, RadoslawF pisze:
[...]

Co ty pierniczysz, spalanie paliw w silniku nigdy nie było ekologiczne chociażby ze względu na NOx i węglowodory aromatyczne (benzeny i tym podobne)

niż spalanie paliw stałych w pojazdach mechanicznych
(parowych). Tylko skrajni ignoranci twierdzą inaczej.
Elektrownie nawet węglowe mają znaczną przewagę,
czyszczą spaliny i robią to dość dokładnie, znacznie lepiej niż katalizator czy filtry cząstek stałych w aucie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-07-02 18:18:25
Autor: Myjk
Ekologiczne elektryki;)
Sun, 2 Jul 2017 17:03:52 +0200, Janusz
Co ty pierniczysz, spalanie paliw w silniku nigdy nie było ekologiczne chociażby ze względu na NOx i węglowodory aromatyczne (benzeny i tym podobne)

Ale pierniczysz, przecież to lobby energetyczne karmi ludźmi bzdurami o NOx
i jakichś tam węglowodorach śmierdzących żeby tylko przesiedli się na prąd
i by mogli potem ich (oni!) kontrolować i szantażować jednym przyciskiem.

Elektrownie nawet węglowe mają znaczną przewagę,
czyszczą spaliny i robią to dość dokładnie, znacznie lepiej niż katalizator czy filtry cząstek stałych w aucie.

Tak, tak. Ale wyrzucają spaliny wysoko, a wszystko co leci spaść gdzieś
musi i spada prosto na ludzi przygniatając ich swoim ciężarem. A już
najgorzej to mają ci przy elektrowni mieszkający, rak im rośnie i trzecia
ręka -- z kolei wiatraki walą w ptaki!

--
Pozdor Myjk
BPNMSP :P

Data: 2017-07-02 18:22:53
Autor: Janusz
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-07-02 o 18:18, Myjk pisze:
[...]

Ty tak na serio czy zapomniałeś uśmieszka.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-06-30 20:50:26
Autor: J.F.
Ekologiczne elektryki;)
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oj65h8$dki$1@dont-email.me...
[...]

A ile produkcja pradu do Tesli ?

Nierzetelne i tendencyjne opracowanie.

Ano, takie chyba zwykle bywaja.

J.

Data: 2017-06-30 18:55:15
Autor: Pszemol
Ekologiczne elektryki;)
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Może nic nie produkować, jeśli pochodzi ze źródeł odnawialnych - ty masz
przynajmniej wybór, nie tak jak w przypadku silnika spalinowego!

Nierzetelne i tendencyjne opracowanie.

Ano, takie chyba zwykle bywaja.

Zależy jakie gazety kupujesz...

Data: 2017-06-30 12:18:49
Autor: Kris
Ekologiczne elektryki;)
W dniu piątek, 30 czerwca 2017 20:59:03 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Może nic nie produkować, jeśli pochodzi ze źródeł odnawialnych - ty masz
przynajmniej wybór, nie tak jak w przypadku silnika spalinowego!
Przy produkcji paneli fotowoltaicznych czy innych "ekologicznych" wiatraków znikasz produkcje dwutlenku?

Data: 2017-06-30 19:36:20
Autor: Pszemol
Ekologiczne elektryki;)
[...]

Tak jak Ty znikasz ją przy budowie kopalni, stoczni i tankowców czy
rurociągów... prawda?

Data: 2017-06-30 14:04:09
Autor: Kris
Ekologiczne elektryki;)
W dniu piątek, 30 czerwca 2017 21:40:07 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> wiatraków znikasz produkcje dwutlenku?
> Tak jak Ty znikasz ją przy budowie kopalni, stoczni i tankowców czy
Ano prawda
Przyjmijmy że prawda
Więc produkcja i eksploatacja elektryków to z grubsza można powiedzieć tyle samo co dizli(Akarm dawaj;)).
Więc ekologii tu nie mieszajmy.
O ekonomii przez litość nie wspomnę bo nijak to na razie elektryk na plus nie wychodzi.

Data: 2017-06-30 14:05:26
Autor: Kris
Ekologiczne elektryki;)
W dniu piątek, 30 czerwca 2017 21:40:07 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Tak jak Ty znikasz ją przy budowie kopalni, stoczni i tankowców czy
rurociągów... prawda?

Które to są niezbędne do budowy chociażby Tesli.

Data: 2017-06-30 21:46:41
Autor: nadir
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-06-30 o 20:55, Pszemol pisze:

Może nic nie produkować, jeśli pochodzi ze źródeł odnawialnych - ty masz
przynajmniej wybór, nie tak jak w przypadku silnika spalinowego!

Źródłem odnawialnym, to jest koń na owies.
Cała reszta, póki co, wymaga paliw kopalnych.

Data: 2017-06-30 20:22:00
Autor: Pszemol
Ekologiczne elektryki;)
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Policz benzynę jaką spali weterynarz dojeżdzając do tego konia oraz paliwo
do kombajnu którym będziesz ścinał i w snopki wiązał ten owies dla konia,
ok?

Data: 2017-06-30 22:39:40
Autor: J.F.
Ekologiczne elektryki;)
Dnia Fri, 30 Jun 2017 20:22:00 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Przez tysiace lat ten model sie sprawdzal i nadwyzke produkowal.
I tylko troche brudzi stal na pług i na podkowy.
No i oczywiscie na miecze i karabiny :-)

J.

Data: 2017-06-30 22:59:56
Autor: nadir
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-06-30 o 22:22, Pszemol pisze:

Policz benzynę jaką spali weterynarz dojeżdzając do tego konia oraz paliwo
do kombajnu którym będziesz ścinał i w snopki wiązał ten owies dla konia,
ok?

Policzyłem.
Wychodzą same zera, niezmiennie od jakichś 5000 lat.

Data: 2017-07-01 00:16:49
Autor: nadir
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 2017-06-30 o 23:49, Pszemol pisze:

Pała z majcy

Czyli gdzie popełniłem błąd? Wskaż drogę żebym dalej nie błądził.

Data: 2017-07-01 00:44:57
Autor: radekp@konto.pl
Ekologiczne elektryki;)
Fri, 30 Jun 2017 20:22:00 -0000 (UTC), w <oj6bt8$3p9$1@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

nadir <none@hell.org> wrote:
> Cała reszta, póki co, wymaga paliw kopalnych.

Policz benzynę jaką spali weterynarz dojeżdzając do tego konia

Rower nie spala benzyny.

oraz paliwo
do kombajnu którym będziesz ścinał i w snopki wiązał ten owies dla konia,
ok?

Widziałeś kosę na paliwo?

Data: 2017-07-03 10:47:39
Autor: Janusz
Ekologiczne elektryki;)

nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

A nie widziałeś spalinowej kosy?
A kombajn swoją drogą dużo pali, bo on nie tylko kosi ale i też młóci co wymaga sporo energii.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-07-01 12:21:08
Autor: Wiesiaczek
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 30.06.2017 o 22:22, Pszemol pisze:
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Rowerem dojedzie. Albo z buta!
A owies kosi się kosą. Kartofle ze słoniną na obiad i w pole!

Wiem co mówię, skosiłem swój ogródek kosą, taki ze mnie ekolog! :)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-07-01 15:48:54
Autor: Ghost
Ekologiczne elektryki;)

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oj66qj$i63$2@dont-email.me...

J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A ile produkcja pradu do Tesli ?

Może nic nie produkować, jeśli pochodzi ze źródeł odnawialnych

Nie może, znakomita większość energii jest produkowana z nieodnawialnych.

Data: 2017-07-01 16:05:36
Autor: Shrek
Ekologiczne elektryki;)
W dniu 01.07.2017 o 15:48, Ghost pisze:

Może nic nie produkować, jeśli pochodzi ze źródeł odnawialnych

Nie może, znakomita większość energii jest produkowana z nieodnawialnych.

A nawet jeśli, to póki co ani fotowoltaika ani turbiny wiatrowe samoistnie na drzewach nie rosną.

Shrek

Data: 2017-07-03 11:31:55
Autor: J.F.
Ekologiczne elektryki;)
[...]

Moze ... o ile tych zrodel starczy.

- ty masz przynajmniej wybór, nie tak jak w przypadku silnika spalinowego!

Raczej nie mam wyboru.
Moze jakbym mieszkal w slonecznej Kaliforni.

A jak pojade w trase, to sie tak uciesze ze zastane stacje bez kolejki i Maciem, ze na taki drobiazg jak zrodlo pradu to nie bede zwracal uwagi :-)

Nierzetelne i tendencyjne opracowanie.
Ano, takie chyba zwykle bywaja.
Zależy jakie gazety kupujesz...

Kto ma zloto, ten okresla zasady :-)

[...]