Ekonomia polityczna

Data: 2013-09-03 12:14:33
Autor: Towarzysz Gnój
Ekonomia polityczna

Pamiętacie to?
Każdy, kto w peerelku chciał zdobyć wyższe wykształcenie, musiał na pierwszym roku zaliczyć 'ekonomię polityczną'. Dlaczego na pierwszym? Bo z pierwszego najłatwiej było wylecieć w kamasze (gdyby ktoś za mądry się znalazł...)
Temat był rozdwojony na dwa semestry. Na pierwszym nauczano o patologiach kapitalizmu, a na drugim...  Na drugim  spływała na audytorium nowa wiązanka, ale nie o to chodzi.  O co?  Generalnie chodziło o to, żeby nasrać do młodych główek wam, przyszłym wykształciuchom, niezależnie od tego, czy będziecie budować socjalizm, czy kapitalizm.

Buuuuuu-ha-ha-ha!
gnojczerwony@gru.pl

Data: 2013-09-03 15:09:02
Autor: Dirko
Ekonomia polityczna
Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości news:l04d0k$be7$1node1.news.atman.pl...
[...]

    A teraz zaliczamy praktycznie ekonomię polityczną kapitalizmu. Szczególnie pasjonujący są rozdziały "Wyprzedaż sreber rodowych za bezcen", "Rozwarstwienie ekonomiczne społeczeństwa", "Rola oświaty, szkolnictwa i kultury w produkcji siły roboczej" itd. itp.

Data: 2013-09-03 17:07:44
Autor: Towarzysz Gnój
Ekonomia polityczna

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:l04n1j$dp1$1news.vectranet.pl...
| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości
| >
|    A teraz zaliczamy praktycznie ekonomię polityczną kapitalizmu.
| Szczególnie pasjonujący są rozdziały "Wyprzedaż sreber rodowych za bezcen",

Sreber?..
A któż ten chlew chciał kupowac? Bambusy z trzeciego świata?

| "Rozwarstwienie ekonomiczne społeczeństwa",

W chlewie byli równi i równiejsi..
Buuuuuuuha-ha-ha!
gru.pl

Data: 2013-09-04 00:08:50
Autor: Kaczysta
Ekonomia polityczna
Ja mam inne skojarzenia. Otóż gdy się zakończył I semestr (ekonomia polityczna kapitalizmu) i rozpoczął kurs ekonomii politycznej socjalizmu - wszyscy byliśmy zdziwieni: ekonomia kapitalizmu jest prosta i klarowna, socjalizmu - zawiła i pogmatwana. Jak pamiętam - podręcznik do ekonomii politycznej (to był jakiś standardowy - dla uczelni technicznych, być może uczelnie humanistyczne miały inny) dla semestru II był dwa razy grubszy niż z semestru I.
AZ

Data: 2013-09-04 09:00:23
Autor: Dirko
Ekonomia polityczna
Użytkownik "Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> napisał w wiadomości news:52265dab$0$1265$65785112news.neostrada.pl...

[...]
    Podobne wrażenia miałem ja i moi koledzy.

Data: 2013-09-04 14:46:45
Autor: Towarzysz Gnój
Ekonomia polityczna

| Użytkownik "Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> napisał w wiadomości

|    Podobne wrażenia miałem ja i moi koledzy.

Nie ważne są wrażenia z młodości. Ważne, co wam w główkach pozostało.
Róbcie se teraz kapitalizm - na naszą modłę, bo na jaką byście chcieli?
Na niemiecką? szwedzką? amerykańską? Buuuu-ha-ha!
gru.pl

Data: 2013-09-04 14:04:22
Autor: miś z okienka
Ekonomia polityczna

Użytkownik "Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> napisał w wiadomości
| Ja mam inne skojarzenia.

A czemu ponad cytatem?

 Otóż gdy się zakończył I semestr (ekonomia
| polityczna kapitalizmu) i rozpoczął kurs ekonomii politycznej socjalizmu -
| wszyscy byliśmy zdziwieni: ekonomia kapitalizmu jest prosta i klarowna,

Bo ekonomia jest jedna. Reszta to wymysły paranoików.

| socjalizmu - zawiła i pogmatwana.

Jeśli tego nie zrozumiałeś, to tym lepiej dla ciebie :) Karol Marks pomylił sobie ekonomię z buchalterią (on w ogóle nie uznawał nauk humanistycznych, jaką jest na przykład ekonomia). Niestety takie podejście do tej nauki pokutuje w Polsce po dziś dzień, czemu skądinąd trudno się dziwić. Wiekszośc naszych ekonomistów traktuje swój fach jako rodzaj ksiegowosci, tyle że preferencje zdefiniowane są inaczej niz w socjalizmie.

Ekonomia polityczna