Data: 2009-04-24 16:32:47 | |
Autor: WM | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
Patrzę na charakterystykę zewnętrzną silnika benzynowego i widzę, że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest przy określonych obrotach np przy: 3000obr/min. Czy to oznacza, że przy dowolnej prędkości jazdy, trzeba tak dobrać bieg, aby mieć te obroty (3000obr/min)? Ekonomiczna prędkość jazdy, jak piszą fachowcy, wynosi około 90km/godz.
Są tacy, którzy nie redukują biegu przy prędkości jazdy 50km/godz, nadal jadąc na najwyższym. Czy słusznie? WM -- |
|
Data: 2009-04-24 23:32:57 | |
Autor: Michał | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
WM <ciekaw1@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Patrzę na charakterystykę zewnętrzną silnika benzynowego i widzę, że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest przy określonych obrotach np przy: 3000obr/min. Czy to oznacza, że przy dowolnej prędkości jazdy, trzeba tak dobrać bieg, aby mieć te obroty (3000obr/min)? Ekonomiczna prędkość jazdy, jak piszą fachowcy, wynosi około 90km/godz. u mnie (renault) jest to około 70 km/h na 5 biegu = 70/260*6500 = 1750 rpm ;) bezyna - spalanie 7.3, średnie to około 16. i mam wrażenie ze 4 lub 5 bieg i puszczony gaz było by jeszcze mniej. 90km/h to już żre na aerodynamikę dużo, ale np. lanos byłby pewnie gdzieś koło 90 ekonomiczniejszy. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-04-25 13:39:46 | |
Autor: WM | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
rpm ;) bezyna - spalanie 7.3, średnie to około 16. Jak to jest ze zuzyciem paliwa na różnych biegach już wiem, bo znalazłem wykres nr5 i tabelę 1, str.53 tutaj: http://www.ptnss.pl/images/ss2004-02/Numer-2004-02-all-low-res.pdf Przy prędkości 90km/godz mamy zużycie paliwa: 5-ty bieg 0,009 g/s 4-ty bieg 0,15 g/s 3-ci bieg 0,22 g/s Przy prędkości 70km/godz mamy zużycie paliwa: 5-ty bieg 0,08 g/s 4-ty bieg 0,05 g/s 3-ci bieg 0,082 g/s Czyli warto zredukować na czwórkę przy 70km/h :-) Pozdrawiam WM -- |
|
Data: 2009-04-26 23:49:33 | |
Autor: lleksem | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
Te dane to se mozna wsadzic w dupe. Wystarczy sie przejechac dowolnym autem ze wskaznikiem spalania chwilowego i wszystko widac jak na dloni. Tomek |
|
Data: 2009-04-27 11:26:00 | |
Autor: Bartlomiej | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
Te dane to se mozna wsadzic w dupe. W dupe to SE mozesz wsadzic te wszystkie ekonomizery tomeczku. Jak gowno wiesz to sie nie udzielaj! |
|
Data: 2009-04-27 22:37:45 | |
Autor: lleksem | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
On Mon, 27 Apr 2009 11:26:00 +0200, "Bartlomiej" <mileykob@poczta.fm>
wrote: Ty SE bartusiu natomiast poszukaj moich postow na ten temat, gdzieTe dane to se mozna wsadzic w dupe. opisywalem swoje doswiadczenia. po pierwsze nie trzeba byc znawca, by oszacowac w pierwszej grupie, ze 0,009 to drobna przesada. W 0,09 (czyli 0,1) juz da sie uwierzyc. dane w grupie drugiej to zaprzeczenie zdrowego rozsadku. Albowiem gdyz uchylenie przepustnicy przy tych predkosciach jest tak mikre, ze o zadnych istotnych roznicach sprawnosci mowy nie ma, natomiast co silnik spali na niepotrzebne krecenie sie, to jego. tomeczek |
|
Data: 2009-04-27 09:47:02 | |
Autor: bogdan no | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
Przy prędkości 90km/godz mamy zużycie paliwa: 5-ty bieg 0,009 g/s 4-ty bieg 0,15 g/s A w jakich to jest jednostkach wyrażone ? Bo jeżeli w gramach/sekundę, to ile metrow przejedziesz na 3 biegu w tym samym czasie, co na piątym biegu ? pzdr bogdan -- |
|
Data: 2009-04-27 02:51:28 | |
Autor: m.kicinski | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
On 27 Kwi, 11:47, "bogdan no" <bod...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
A w jakich to jest jednostkach wyrażone ? Eee... jadąc z tą samą prędkością chyba tyle samo :) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2009-04-27 10:03:25 | |
Autor: bogdan no | |
Ekonomiczne obroty silnika | |
Eee... jadac z ta sama predkoscia chyba tyle samo :) Hmm, zgadza się :) Niepotrzebnie zalozylem, ze mamy te same obroty (3tys./minutę) na poszczegolnych biegach. pzdr bogdan -- |
|