Ekonomika reba

Data: 2010-01-18 16:21:17
Autor: jacekplacek
Ekonomika reba
Jaka jest ekonomika reba w stosunku do OC(CCR)? Z użyciem powietrza, helu. Jakie jest(kosztowo) zużycie absorbentu?

Data: 2010-01-18 20:10:34
Autor: www.kursnurkowy.pl
Ekonomika reba

Jaka jest ekonomika reba w stosunku do OC(CCR)? Z użyciem powietrza, helu.
Jakie jest(kosztowo) zużycie absorbentu?

w przyblizeniu: 1kg absorbentu = jedna godzina pływania. koszt kilograma około 25zl

Ceny helu sa raczej znane, tlenu równiez.
Butle 3l ( najcześciej). Zużycie diluentu załózmy że około 60-100 atm , tlenu 50 atm na na nurkowanie np. 70m - 20min.
Stage z regóły zostają ;-)

Podalem wszystko mniej więcej.
Dokładne zuzycie zależy od techniki pływania na rebie.

pozdrawiam
Radek Zajkowski

Data: 2010-01-18 21:33:53
Autor:
Ekonomika reba
www.kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a):
w przyblizeniu: 1kg absorbentu = jedna godzina pływania. koszt kilograma około 25zl

Przybliżenie niestety nie precyzyjne, co jest zrozumiałe, z powodu że
odebrałeś kurs u "tfurcy" tekstu kabaretowego w Magazynie Nurkowanie o
pochłaniaczach CO2. Recenzję znajdziesz na FN. Ceny wapna w TP mogły spaść bo
nie zaopatrują się u pośrednika (Omida).

Podalem wszystko mniej więcej.
Dokładne zuzycie zależy od techniki pływania na rebie.

Czy może jednak od metabolizmu, jeśli chodzi o zużycie tlenu. Profil decyduje
o zużyciu diluentu, pośrednio tlenu (stabilizacja ppO2 przy wynurzaniu).

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-18 22:56:25
Autor: www.kursnurkowy.pl
Ekonomika reba

[...]

bez komentarza...

Ceny wapna w TP mogły spaść bo
nie zaopatrują się u pośrednika (Omida).

Raz spada raz rośnie. To nie apteka.

[...]

Dokladnie tak jak napisałem.
metabolizm w duzo mniejszym stopniu niż nieodpowiednia technika nurkowania. Poza tym pisze też o diluencie.

Radek

Data: 2010-01-18 22:16:16
Autor:
> [...]

> odebrałeś kurs u "tfurcy" tekstu kabaretowego w Magazynie Nurkowanie o
> pochłaniaczach CO2. Recenzję znajdziesz na FN.

Żenada pełna zgoda, podstawy wypada znać.

Ceny wapna w TP mogły spaść bo
> nie zaopatrują się u pośrednika (Omida).

Raz spada raz rośnie. To nie apteka.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104486&MID=%3Chfminq%24olu%241%40inews.gazeta.pl%3E

Miałem pośredni wpływ na zmniejszenie ilości pośredników.

> [...]

Po za tym w szacowaniu kosztów to co napisałem spokojnie wystarczy. Na róznicy w metaboliźmie tlenu moze zyskasz 2zl :-)

Jasno niestety nie napisałeś, który element na co ma wpływ, napisałem to ja.

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-19 03:26:32
Autor: Andy
Ekonomika reba
Odpowiem ci jak to wygląda u mnie.
Tak naprawdę przy nurkowaniach do 40m i czasach dennych limitowanych
przez termike
właściwie zysk jest tylko na gazach dekompresyjnych. To znaczy ta 50 i
ten tlen zostają mi na kolejne nurkowania.
Absorbent starcza mi na 3-4h godziny takiego nurkowania a kosz teko to
ok 40pln. Czyli wychodzi ok 10pln za nurkowanie.

Zdecydowanie ekonomia poprawia się na nurkowaniach TMX, tutaj nie ma
się co oszukiwać, cena Helu jest pomijalna.
Nurkowanie 35minut na 70m kosztuje mnie ok 36pln. Oczywiście nie liczę
tego co w stagach - ponieważ tego nie zużywam.

Często pomijaną kwesią w rozliczeniach tego typu jezs zużycie nie
wykorzystywanego absorbentu. Jeżeli zrobię w weekend 2-3 nurkowania na
CCR o łącznym czasie do 4h to wszystko jest pięknie. Trochę inaczej
jest jezeli chcesz nurkować z zgodnie z zasadami bezpieczeństwa prosto
z książki. Jedno lub dwa nurkowanie i do domu. A następne dopiero za
tydzień. Wtedy 1/2 absorbentu jako nie wykorzystana i tak trafia do
kosza.

Może nie jest to duży koszt, ale warto o tym pamiętać.

zapraszam do dyskusji na rebreathers.pl/forum

Pozdrawiam

Data: 2010-01-19 12:53:32
Autor:
Ekonomika reba
Andy <agornicki@gmail.com> napisał(a):
zapraszam do dyskusji na rebreathers.pl/forum

http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=12

W tym temacie jest nieco więcej o SCR SMS, na forum nie posiadacie żadnych
informacji o takich konstrukcjach. Z tej perspektywy wstępne informacje są
mało precyzyjne. pozdrawiam rc

Data: 2010-01-19 14:48:11
Autor: Andrzej
Ekonomika reba
Jakie sa koszty roczne zwiazane z serwisem ?

Data: 2010-01-19 16:01:57
Autor: www.kursnurkowy.pl
Ekonomika reba
Ciężko powiedziec ...zalezy od reba
3-4 sensory po okolo 350-400zł
selenoid 300-500zł
Oringi to już jakas niewielka suma.
serwis I stopni automatów jak wszedzie.
Zapomnialem do kosztow dodac też baterie. Czestośc wymiany i rodzaj baterii zalezny od konstrukcji reba i rozwiązan technicznych ( zwlaszcza selenoidu ).

Jezeli chodzi ogólnie o koszty to aby sie nie oszukiwać....Koszt reba zaczyna sie zwracac dopiero jak ktos robi duzo nurkowan trimixowych .
Nie jest to tanie urządzenie.
Radek

Data: 2010-01-19 15:43:47
Autor: jacekplacek
Ekonomika reba
[...]

A jak to się kształtuje w stosunku do ilości godzin pod wodą?

Jezeli chodzi ogólnie o koszty to aby sie nie oszukiwać....Koszt reba zaczyna sie zwracac dopiero jak ktos robi duzo nurkowan trimixowych .
Nie jest to tanie urządzenie.
Radek

Niestety :( Droga zabawka, nie najtańsze przejście na nią. Ale ma też sporo zalet. Jak dla mnie lekkość, bezpieczeństwo dekompresyjne, nieporównywalne do OC czasy denne, ominięcie problemów z biciem nitroksów itp. dają sporo do myślenia.

Data: 2010-01-19 17:09:24
Autor: www.kursnurkowy.pl
Ekonomika reba
[...]

Naprawdę ciężko jest okreslić dokładnie.
przyjmuje sie że dobrze byloby wymienic sensory raz w roku. Hammerhead ma mozliwość sprawdzania napiecia sensorow wiec latwiej jest ocenić ich użyteczność. Przy BI trzeba by używać innego voltomierza. To oczywiscie tez za malo , ponieważ sensor moze pracowac do cisnienia 1,0 ata super a od 1,2 moze zacząć sie mocno rozlatywac. Mozna robic testy w wodzie itd.
Czasem sensor moze paść odrazu po wyjęciu z opakowania :-(.
    Selenoid mi akurat padł po około roku uzytkowania. Tu niestety tez nie przewidzisz. Jezeli dostanie sie do niego piach , sól to mozna go "posadzić" odrazu.
Jezeli odpowiednio dbasz o ccr to mozna znacznie wydluzyc jego żywotność.
Baterie to kilkanascie godzin nurkowania. Podobno nowy energooszczędny selenoid do BI mocno wydłuza ten czas.
Żywotnośc baterii i selenoidu można wydluzyc , jeżeli nurkuje sie w trybie ręcznym. Selenoid jest wtedy rzadziej uzywany.

Radek

Data: 2010-01-19 21:26:01
Autor:
Ekonomika reba
www.kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a):
selenoid 300-500zł

Możesz sprecyzować o czym mówisz ?
Solenoid to cewka w niej nic się nie zużywa, wnętrze elektrozaworu owszem tak.
Zwłaszcza tego pracującego w tlenie, gdzie nie możemy używać smarów tak jak to
ma miejsce w pneumatyce gdzie jest stosowane powietrze na olejone.

pozdrawiam rc

--

Ekonomika reba