Ekonomika reba

Data: 2010-01-18 20:10:34
Autor: www.kursnurkowy.pl
Ekonomika reba

Jaka jest ekonomika reba w stosunku do OC(CCR)? Z użyciem powietrza, helu.
Jakie jest(kosztowo) zużycie absorbentu?

w przyblizeniu: 1kg absorbentu = jedna godzina pływania. koszt kilograma około 25zl

Ceny helu sa raczej znane, tlenu równiez.
Butle 3l ( najcześciej). Zużycie diluentu załózmy że około 60-100 atm , tlenu 50 atm na na nurkowanie np. 70m - 20min.
Stage z regóły zostają ;-)

Podalem wszystko mniej więcej.
Dokładne zuzycie zależy od techniki pływania na rebie.

pozdrawiam
Radek Zajkowski

Data: 2010-01-18 21:33:53
Autor:
Ekonomika reba
www.kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a):
w przyblizeniu: 1kg absorbentu = jedna godzina pływania. koszt kilograma około 25zl

Przybliżenie niestety nie precyzyjne, co jest zrozumiałe, z powodu że
odebrałeś kurs u "tfurcy" tekstu kabaretowego w Magazynie Nurkowanie o
pochłaniaczach CO2. Recenzję znajdziesz na FN. Ceny wapna w TP mogły spaść bo
nie zaopatrują się u pośrednika (Omida).

Podalem wszystko mniej więcej.
Dokładne zuzycie zależy od techniki pływania na rebie.

Czy może jednak od metabolizmu, jeśli chodzi o zużycie tlenu. Profil decyduje
o zużyciu diluentu, pośrednio tlenu (stabilizacja ppO2 przy wynurzaniu).

pozdrawiam rc

Data: 2010-01-18 22:56:25
Autor: www.kursnurkowy.pl
Ekonomika reba

[...]

bez komentarza...

Ceny wapna w TP mogły spaść bo
nie zaopatrują się u pośrednika (Omida).

Raz spada raz rośnie. To nie apteka.

[...]

Dokladnie tak jak napisałem.
metabolizm w duzo mniejszym stopniu niż nieodpowiednia technika nurkowania. Poza tym pisze też o diluencie.

Radek

Data: 2010-01-18 22:16:16
Autor:
> [...]

> odebrałeś kurs u "tfurcy" tekstu kabaretowego w Magazynie Nurkowanie o
> pochłaniaczach CO2. Recenzję znajdziesz na FN.

Żenada pełna zgoda, podstawy wypada znać.

Ceny wapna w TP mogły spaść bo
> nie zaopatrują się u pośrednika (Omida).

Raz spada raz rośnie. To nie apteka.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1104486&MID=%3Chfminq%24olu%241%40inews.gazeta.pl%3E

Miałem pośredni wpływ na zmniejszenie ilości pośredników.

> [...]

Po za tym w szacowaniu kosztów to co napisałem spokojnie wystarczy. Na róznicy w metaboliźmie tlenu moze zyskasz 2zl :-)

Jasno niestety nie napisałeś, który element na co ma wpływ, napisałem to ja.

pozdrawiam rc

--

Ekonomika reba