Ekonomiści nie zostawiają suchej nitki na rządzie: bedzie dwa razy gorzej niz w Grecji?

Data: 2011-01-25 03:00:44
Autor: muto2100
Ekonomiści nie zostawiają suchej nitki na rządzie: bedzie dwa razy gorzej niz w Grecji?
Data: 2011-01-25 15:26:52
Autor: cyc
Ekonomisci nie zostawiaja suchej nitki na rzadzie: bedzie dwa razy gorzej niz w Grecji?

Uzytkownik "muto2100" <maniekxxx@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:c0ef6328-7772-470c-93ce-d064f7c1f9cfr19g2000prm.googlegroups.com...
http://finanse.wp.pl/kat,102634,title,Ekonomisci-nie-zostawiaja-suchej-nitki-na-rzadzie,wid,13067742,wiadomosc.html

Nie znam sie na ekonomii , ktora dla mnie jest taka sama szarlataneria , jaka uprawia Rydzyk i ci "ekonomisci " , ktorzy wyglaszaja swoje tezy w mediach to ludzie , ktorzy ze swojej " ekonomii " czerpia takie zyski o jakich nie tylko Ty ale pewnie 90% spoleczenstwa moze tylko marzyc !.
Wziawszy pod uwage to, mozna smialo zalozyc , ze lansowana przez nich teoria sluzy glownie im i ich dochodom a nie spolecznestwu .
Dlatego z duza rezerwa podchodze do tych " naukowych " analiz wyglaszanych przez dyzurnych " ekonomistow " , ktorych ma kazda partia a ktorzy dorabiaja sie na robieniu ludziom z mozgu beltu !.
W tej dziedzinie celowal Balcerowicz .

cyc

Data: 2011-01-25 15:41:52
Autor: zażółcony

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:ihmmjk$bp1$1news.onet.pl...

Dlatego z duza rezerwa podchodze do tych " naukowych " analiz wyglaszanych przez dyzurnych " ekonomistow " , ktorych ma kazda partia a ktorzy dorabiaja sie na robieniu ludziom z mozgu beltu !.

A mówiąc inaczej: ja mam w d. to co Tusk, czy Boni głoszą publicznie
'dla ludu'. Mnie interesują rzeczywiste techniczne ruchy, które będą
wykonane.
Wtedy będę sam, ew. z pomocą specjalistów, w stanie określić: jakie problemy
i komu one rozwiązują, jakie problemy jedynie spychają 'w przyszłość' a
jakie nowe problemy rodzą.
Obecnie funkcjonujący system nie jest idealny i nigdy taki nie będzie, a
emerytury będą zasze mniejsze, niż bysmy chcieli. Mnie tylko interesuje,
jak się te zmiany mają w stosunku do tematów takich, jak dług publiczny
(jawny i sprytnie ukryty), 'ilość państwa w gospodarce', odporność
rozwiązań zarówno na kryzysy gospodarcze, jak i na manipulacje
polityczne kolejnych ekip, które się dorwą.

Obecny ruch postrzegam jako fatalny od tej ostatniej strony: wystawia
przyszłe emerytury na silniejsze manipulacje polityczne.
Szukam jednak w nim jakichś pozytywów. A takim byłoby:
1. podniesienie wymagań oligopolowi różnych OFE (zmuszenie ich do
cięcia kosztów/obniżenia prowizji)
2. zwiększenie możliwosci decyzyjnych obywatela - kto i jak ma się opiekować
jego pieniędzmi.
3. rzeczywiste odwiązanie emerytur od państwa i przejrzystość przepływów
pienięznych (a nie tak jak teraz: OFE i tak wrzucają obowiązkowo kasę
z powrotem do państwa - obligacje - - a się sprawia wrażenie, jakoby
te pieniadze były w OFE. A cała ta operacja wysyłki i powrotu pieniędzy
pozwala OFE naliczyć po drodze prowizję - to jest nieporozumienie !).

Data: 2011-01-25 15:44:06
Autor: zażółcony

Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:ihmnfg$etq$1news.onet.pl...

[...]

Acha - żeby nie było - nie twierdzę wcale, że obecne zmiany poprawiają
coś z tych 3 punktów. To są moje warynki, pod którymi PO zachowa mój
głos. Te punkty należy potraktować jako pytania. Czy ktoś na grupie
umie na nie odpowiedzieć ? Czy zmiany proponowane przez rząd
załatwiają coś z powyższego ?

Ekonomiści nie zostawiają suchej nitki na rządzie: bedzie dwa razy gorzej niz w Grecji?