Ekoterrotysci znow atakuja S7

Data: 2010-09-21 18:34:38
Autor: gogi
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Witam,
ekoterrorysci znowu daja o sobie znac blokujac rozbudowe S7 w okolicach Skarzyska :)
http://tinyurl.com/2d5o6eu

Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

gogi

Za gazeta.pl:

Budowa ekspresowej "si贸demki" ze Skar偶yska do granicy wojew贸dztwa powa偶nie zagro偶ona. Na drodze stan臋li ekolodzy, kt贸rzy twierdz膮, 偶e zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina tras臋 w臋dr贸wek wilk贸w oraz 艂osi.

Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma by膰 gotowy na Euro 2012. Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgosi艂o si臋 a偶 15 firm. I oferty by艂y przyzwoite - najta艅sz膮 wycenion膮 na 233 mln z艂 z艂o偶y艂o przedsi臋biorstwo NDI z Sopotu.

Ale okazuje si臋, 偶e inwestycja jest zagro偶ona z innego powodu. Zgod臋 wojewody jej na realizacje oprotestowa艂o m.in. Stowarzyszenie "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".

- Stowarzyszenie jest stron膮 post臋powania. W odwo艂aniu twierdzi, 偶e obecna lokalizacja w臋z艂a Skar偶ysko P贸艂noc spowoduje nieodwracalne zmiany 艣rodowiskowe i zagra偶a siedliskom trzech gatunk贸w chronionych motyli. To przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody 艣wi臋tokrzyskiego.

Wyja艣nia, 偶e odwo艂anie przekazano ju偶 Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda na realizacj臋 inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalno艣ci, wi臋c teoretycznie mo偶n膮 j膮 rozpoczyna膰. Ale decyzja czy to zrobi膰, czy poczeka膰 na ostateczne rozstrzygni臋cie w tej sprawie nale偶y do inwestora - dodaje rzeczniczka.

- To tylko wierzcho艂ek g贸ry lodowej. Spraw膮 zajmujemy si臋 od lat - m贸wi Rados艂aw 艢lusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".

Podkre艣la, 偶e nie chc膮 zablokowa膰 inwestycji, ale chroni膰 tereny cenne przyrodniczo. - Ale ju偶 raport 艣rodowiskowy, czyli dokument poprzedzaj膮cy wydanie decyzji 艣rodowiskowej, by艂 wadliwy. Nie uwzgl臋dnia艂 w dostateczny spos贸b faktu, 偶e "si贸demka" na tym odcinku przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilk贸w i 艂osi, kt贸re w臋druj膮 ze wschodu w stron臋 Niemiec. Zdaniem naukowc贸w z Zak艂adu Badania Ssak贸w Polskiej Akademii Nauk to najwa偶niejszy taki korytarz pomi臋dzy Warszaw膮 i Krakowem. Kolejne oceny ekspert贸w wykazuj膮, 偶e 偶yje tam wiele innych cennych gatunk贸w - podkre艣la 艢lusarczyk.

Wylicza, 偶e gdy stowarzyszenie oprotestowa艂o przebieg drogi Generalna Dyrekcja Dr贸g Krajowych i Autostrad podpisa艂a porozumienia i zobowi膮za艂a si臋, 偶e zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.

- Wycofali艣my wi臋c nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowa艂a ustalenia ekspert贸w i na miejscu przej艣cia dla zwierz膮t zaprojektowa艂a w臋ze艂 drogowy Skar偶ysko-P贸艂noc. To praktycznie blokuje korytarz migracyjny i niszczy tereny, kt贸re bogactwem mo偶na por贸wnywa膰 z dolin膮 Rospudy - przekonuje 艢lusarczyk.

GDDKiA twierdzi, 偶e nie z艂ama艂a ustale艅 i przypomina, 偶e raport wp艂ywu, na podstawie kt贸rego wydano decyzje 艣rodowiskow膮 by艂 przygotowany przez niezale偶nych ekspert贸w.

- Dope艂nili艣my wszystkich wymog贸w. Sama sprawa toczy si臋 od 2008 roku. Stowarzyszenie argumentowa艂o wtedy, 偶e konieczne jest zrobienie przej艣cia dla du偶ych zwierz膮t na terenie wojew贸dztwa mazowieckiego, oraz dostosowanie mostu na rzece Ole艣nicy na potrzeby zwierz膮t 艣rednich. Oba wymogi spe艂niono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przej艣膰 dla zwierz膮t. Teraz pojawiaj膮 si臋 nieoczekiwanie kolejne 偶膮dania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo zaawansowana - podkre艣la Ma艂gorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddzia艂u GDDKIA.

- To nie jest kwestia liczby przej艣膰, ale ich lokalizacji - odpowiada 艢lusarczyk. Zapowiada, 偶e je偶eli nie pomo偶e odwo艂anie do wojewody, stowarzyszenie b臋dzie interweniowa艂o w Komisji Europejskiej. - To inwestycja realizowana ze 艣rodk贸w unijnych, a oni nie daj膮 pieni臋dzy na prace 艂ami膮ce ich przepisy. My艣l臋, 偶e w tym przypadku 艂atwo b臋dzie to udowodni膰 - dodaje.

W臋ze艂 Skar偶ysko-P贸艂noc to jeden z dw贸ch takich obiekt贸w na odcinku "si贸demki" w okolicach Skar偶yska. Powsta艂 na wniosek samorz膮du miasta. - To zapewni sprawn膮 komunikacj臋 dla rejon贸w przemys艂owych w tym mie艣cie i odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry b臋d膮 musia艂y je藕dzi膰 przez miasto - m贸wi Roman Wojcieszek, prezydent Skar偶yska. Na ekologach nie zostawia suchej nitki. - Kocham przyrod臋, ale to smutne i 偶a艂osne, 偶e cz艂owiek jest dla nich tak ma艂o wa偶ny - podkre艣la.

Czy inwestycja b臋dzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informacj臋 o odwo艂aniu, nie znam jej tre艣ci. Na rozstrzygni臋cie przetargu mamy 90 dni i na razie trudno powiedzie膰 jakie mog膮 by膰 konsekwencje tego odwo艂ania - odpowiada Ma艂gorzata Pawelec.

Data: 2010-09-21 17:13:11
Autor: masti
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia pi臋knego Tue, 21 Sep 2010 18:34:38 +0200 osobnik zwany gogi wystuka艂:

Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego
oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

kasa misiu, kasa!

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-09-21 19:50:09
Autor: kurdybanek
Ekoterrotysci znow atakuja S7

U縴tkownik "gogi" <goNOSPAME@WYTNIJ.pl> napisa w wiadomo禼i news:i7amqu$lm6$3inews.gazeta.pl...
[...]

Maj szersze horyzonty ni reszta spo砮cze駍twa.

Data: 2010-09-21 17:54:20
Autor: masti
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia pi臋knego Tue, 21 Sep 2010 19:50:09 +0200 osobnik zwany kurdybanek
wystuka艂:

U驴ytkownik "gogi" <goNOSPAME@WYTNIJ.pl> napisa鲁 w wiadomo露ci
[...]

Maj卤 szersze horyzonty ni驴 reszta spo鲁ecze帽stwa.

raczej kieszenie

Data: 2010-09-21 19:53:02
Autor: kurdybanek
Ekoterrotysci znow atakuja S7

U縴tkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisa w wiadomo禼i news:i7ar8h$1ng$1opal.icpnet.pl...

[...]

Poza tym, jak zwykle, kieruje si celownik na "ekoterroryst體". Zamiast na urz阣as體, kt髍zy pierdz w sto砮k za nasze pieni眃ze. Dopiero b阣zie musia砤 ich Unia pogoni, tak jak w sprawie Rospudy.

Data: 2010-09-28 10:02:57
Autor: komar
W dniu 2010-09-21 19:50, kurdybanek pisze:
U锟統tkownik "gogi"<goNOSPAME@WYTNIJ.pl>  napisa锟 w wiadomo锟絚i
[...]

Maj锟 szersze horyzonty ni锟 reszta spo锟絜cze锟絪twa.

tzn. jak szersze? za 1000 lat to ani tej drogi ani tych krzak贸w kt贸re chc膮 chroni膰 nie b臋dzie wi臋c z perspektywy czasu nie warto broni膰 krzak贸w bo droga si臋 jednak bardziej przyda w obecnych czasach.

Data: 2010-09-21 21:58:52
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
gogi pisze:
[...]

Mnie zastanawia dupowato艣膰 urz臋das贸w i inwestor贸w. Jak mo偶na tak krety艅sko przygotowa膰 projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do oprotestowania?

Spotka艂em par臋 os贸b ze wspomnianej pracowni, nie wygl膮dali jakby 艣mierdzieli kas膮. Tyle si臋 gada o ekoterrorystach, o p艂aceniu kroci za odst膮pienie od protestu, ale jako艣 sobie nie przypominam aby jaki艣 Fakt czy TVN zrobi艂 materia艂 o ekologach op艂ywaj膮cych w luksusy, samochody, dom zakupione z kasy za odst膮pienie od protestu...

Sam jestem za rozwojem sieci drogowej ale w taki spos贸b, aby mo偶liwie ma艂o szkodzi膰 艣rodowisku.

Seco

Data: 2010-09-21 22:05:25
Autor: Borys Pogore硂
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 21:58:52 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisa(a):

Mnie zastanawia dupowato舵 urz阣as體 i inwestor體. Jak mo縩a tak krety駍ko przygotowa projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do oprotestowania?

 A nie jest tak, 縠 mo縩a si przyczepi praktycznie do czegokolwiek albo
nie spos骲 tego omin辨?

 Znajd miejsce na now drog, gdzie akurat nie wyst阷uje jaki rzadki
縰czek czy inne drzewo.

Spotka砮m par os骲 ze wspomnianej pracowni, nie wygl眃ali jakby 秏ierdzieli kas. Tyle si gada o ekoterrorystach, o p砤ceniu kroci za odst眕ienie od protestu, ale jako sobie nie przypominam aby jaki Fakt czy TVN zrobi materia o ekologach op硑waj眂ych w luksusy, samochody, dom zakupione z kasy za odst眕ienie od protestu...

 Bo to nie s miliony. Ale wystarczy kilkana禼ie tysi阠y za "opracowanie
raportu nt oddzia硑wania inwestycji na 秗odowisko" czy te "dzia砤nia
maj眂e na celu odtworzenie" i nagle 縰czki przestaj przeszkadza.

Sam jestem za rozwojem sieci drogowej ale w taki spos骲, aby mo縧iwie ma硂 szkodzi 秗odowisku.

 W rezultacie najbardziej szkodzimy ludziom.

 Fragment S5 si op蠹nia przez 1 (jedno) drzewo, przez kt髍e musieli
przesun辨 ca潮 tras bli縠j wsi, a p蠹niej z powrotem (bo si przepisy
zmieni硑 i mogli to cholerne drzewo wyci辨).

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-21 23:37:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:05:25 +0200, Borys Pogore艂o napisa艂(a):

 Znajd藕 miejsce na now膮 drog臋, gdzie akurat nie wyst臋puje jaki艣 rzadki
偶uczek czy inne drzewo.
Jakos Kulczyk z A2 nie mial specjalnych przebojow.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-23 01:57:45
Autor: Borys Pogore硂
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 23:37:06 +0200, Jaroslaw Berezowski napisa(a):

 Znajd miejsce na now drog, gdzie akurat nie wyst阷uje jaki rzadki
縰czek czy inne drzewo.

Jakos Kulczyk z A2 nie mial specjalnych przebojow.

 Mo縠 sie dogada? Albo trafi na dobry teren?

 Przy naszej sieci dr骻 i mn髎twie miejscowo禼i, kt髍e trzeba omija,
prawie zawsze na co trafisz.

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-24 00:14:01
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Thu, 23 Sep 2010 01:57:45 +0200, Borys Pogore艂o napisa艂(a):

 Mo偶e sie dogada艂? Albo trafi艂 na dobry teren?
Dobry teren w jakim sensie? Lubuskie to ledno z najbardziej lesistych terenow z duza ilosc N2k.
Popatrz sobie watek na SSC o A2:
<http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=389291&page=188>

 Przy naszej sieci dr贸g i mn贸stwie miejscowo艣ci, kt贸re trzeba omija膰,
prawie zawsze na co艣 trafisz.
Tam akurat niewiele tych miejscowosci, a do tego trase wytyczono za Hitlera.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-24 11:02:09
Autor: Adam P砤szczyca
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Fri, 24 Sep 2010 00:14:01 +0200, Jaroslaw Berezowski napisa(a):

 Przy naszej sieci dr骻 i mn髎twie miejscowo禼i, kt髍e trzeba omija,
prawie zawsze na co trafisz.
Tam akurat niewiele tych miejscowosci, a do tego trase wytyczono za Hitlera.

I do tego dzia砶i dalej by硑 w砤sno禼i Skarbu Pa駍twa. wi阠 problem體 nie
by硂 z wyw砤szczaniem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-09-21 22:27:03
Autor: LEPEK
W dniu 2010-09-21 21:58, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Jak mo偶na tak
krety艅sko przygotowa膰 projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do
oprotestowania?

Bo budowanie dr贸g szybkiego ruchu szkodzi 艣rodowisku. Ale pomaga ludziom i gospodarce. D艂ugo by dyskutowa膰... Trzeba wej艣膰 na jaki艣 poziom zamo偶no艣ci, aby mie膰 mo偶liwo艣膰 chronienia przyrody przy perspektywie wzrostu gospodarczego.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-09-21 22:57:45
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
LEPEK pisze:
[...]

Tyle, ze da sie wybudowa膰 drog臋 w spos贸b szkodz膮cy 艣rodowisku mniej.

  D艂ugo by dyskutowa膰... Trzeba wej艣膰 na jaki艣 poziom
zamo偶no艣ci, aby mie膰 mo偶liwo艣膰 chronienia przyrody przy perspektywie wzrostu gospodarczego.

Mo偶na wybi膰 艂osie i wilki, mi臋so sprzeda膰 na karm臋. Mo偶na wyci膮膰 lasy, sprzeda膰 drewno. B臋dzie w choler臋 kasy i nie b臋dzie potrzeby chronienia 艣rodowiska pozbawionego element贸w do chronienia. Ale nie t臋dy droga chyba... Zreszt膮 kraje zamo偶ne nagle zobaczy艂y jakie straty poczyni艂y w 艣rodowisku (w drodze do zamozno艣ci) i teraz pakuj膮 potworn膮 kas臋 na przywr贸cenie 艣rodowiska do normalno艣ci.

Najlepszym pomys艂em jest rozw贸j zr贸wnowa偶ony, po艂膮czenie aspekt贸w ekonomicznych, ekologicznych i spo艂ecznych. W przypadku wspomnianej drogi, wybudowa膰 j膮 tak, aby s艂u偶y艂a ludziom ale jednocze艣nie tak, aby nie przeci膮膰 zwierzakom szlak贸w w臋dr贸wki, czyli wybudowa膰 dla nich w odpowiednim miejscu przeprawy.

Chronienie motylk贸w jako艣 mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

Oczywi艣cie temat jest w choler臋 trudny i z艂o偶ony, nie wiem czy na dyskusj臋 na grupie.

Seco

Data: 2010-09-22 08:06:56
Autor: jacek2v
Ekoterrotysci znow atakuja S7
On 21 Wrz, 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:
LEPEK pisze:

> Bo budowanie dr骻 szybkiego ruchu szkodzi 秗odowisku. Ale pomaga ludziom
> i gospodarce.

Tyle, ze da sie wybudowa drog w spos骲 szkodz眂y 秗odowisku mniej.

D硊go by dyskutowa... Trzeba wej舵 na jaki poziom

> zamo縩o禼i, aby mie mo縧iwo舵 chronienia przyrody przy perspektywie
> wzrostu gospodarczego.

Mo縩a wybi 硂sie i wilki, mi阺o sprzeda na karm. Mo縩a wyci辨 lasy,
sprzeda drewno. B阣zie w choler kasy i nie b阣zie potrzeby chronienia
秗odowiska pozbawionego element體 do chronienia. Ale nie t阣y droga
chyba...

Zgadzam si.

Najlepszym pomys砮m jest rozw骿 zr體nowa縪ny, po潮czenie aspekt體
ekonomicznych, ekologicznych i spo砮cznych. W przypadku wspomnianej
drogi, wybudowa j tak, aby s硊縴砤 ludziom ale jednocze秐ie tak, aby
nie przeci辨 zwierzakom szlak體 w阣r體ki, czyli wybudowa dla nich w
odpowiednim miejscu przeprawy.

Zgadzam si.
Tu dorzuc, 縠 moim zdaniem to urz阣nicy pa駍twowi nie doro秎i do
sytuacji i brak im kompetencji. Nie wiem dok砤dnie jak by硂 w tym
przypadku, ale w przypadku Rospudy tak by硂. Brak konsultacji nt.
wp硑wu na 秗odowisko i uparte twierdzenia, 縠 si inaczej nie da bo.. A
jednak si da硂. K砤mstwa i nie kompetencja.
Poza tym pojawi硑 si plotki o czynniku finansowym, bo : "kto gdzie
kupi dzia砶 chce na tym zarobi" :)

Chronienie motylk體 jako mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

Mnie te, alem laik :)

Oczywi禼ie temat jest w choler trudny i z硂縪ny, nie wiem czy na
dyskusj na grupie.

Prawie wsz阣zie jest na to miejsce i my秎, 縠 na tej grupie te.

Pzdr.

Data: 2010-09-22 08:59:58
Autor: Wmak
Ekoterrotysci znow atakuja S7

Chronienie motylk體 jako稕 mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

Mnie te nie przekonuje, tylko stary dowcip przypomina:

Wiesz, czym si r罂ni syf od motylka?
Nie wiesz?..................

Z砤p i por體naj !

Data: 2010-09-22 09:05:15
Autor: LEPEK
W dniu 2010-09-21 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Zreszt膮 kraje zamo偶ne nagle zobaczy艂y jakie straty poczyni艂y w
艣rodowisku (w drodze do zamozno艣ci) i teraz pakuj膮 potworn膮 kas臋 na
przywr贸cenie 艣rodowiska do normalno艣ci.

Jednocze艣nie narzucaj膮c standardy tej ochrony krajom s艂abiej rozwini臋tym.

Pozdr,

Data: 2010-09-22 08:08:27
Autor: jacek2v
On 22 Wrz, 09:05, LEPEK <nob...@nowhere.net> wrote:
W dniu 2010-09-21 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

> Zreszt kraje zamo縩e nagle zobaczy硑 jakie straty poczyni硑 w
> 秗odowisku (w drodze do zamozno禼i) i teraz pakuj potworn kas na
> przywr骳enie 秗odowiska do normalno禼i.

Jednocze秐ie narzucaj眂 standardy tej ochrony krajom s砤biej rozwini阾ym.

Tak i do tego p砤c眂 za te "narzucanie" co skrz阾nie wykorzysta硑 te
kraje, a potem si zdziwi硑 jak kto pr骲uje wyegzekwowa to za co
zap砤ci :) Rzeczywi禼ie dziwne to :)

Pzdr.

Data: 2010-09-22 09:44:10
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
LEPEK pisze:
[...]

Na przyk艂ad wspomniane niezb臋dne przeprawy dla zwierz膮t. Lepiej je zrobi膰 od razu ni偶 po latach wydawa膰 krocie na ratowanie 艣rodowiska.
Raczej widz臋 dawanie przyk艂adu jak unika膰 b艂臋d贸w kt贸re pope艂nili przed laty.

Szczeg贸lnie, ze zrobienie przepraw dla zwierzak贸w w niczym nie przeszkadza budowanej autostradzie. Podnosi to koszty inwestycji, ale koszty te b臋d膮 z pewno艣ci膮 mniejsze ni偶 p贸藕niejsza modernizacja inwestycji istniej膮cej i koszty odtworzenia 艣rodowiska.

Mo偶na oczywi艣cie ola膰 ciep艂ym moczem wilki, 艂osie itd. Ale id膮c tym tropem, bezzasadne wydaje sie budowanie obwodnic, przecie偶 mo偶na poblokowa膰 boczne dojazdy do g艂贸wnej ulicy przecinaj膮c膮 miasto aby s艂u偶y艂a wy艂膮cznie do tranzytu ;-)

Aby nie by艂o w膮tpliwo艣ci, widz臋 konieczno艣膰 budowania autostrad, ale tak aby zwierzaki mog艂y sobie 艂azi膰 odpowiednio zlokalizowanymi przeprawami.
Ludzie b臋da mieli swoje szlaki komunikacyjne, zwierzaki swoich nie utrac膮.

Seco

Data: 2010-09-22 09:34:54
Autor: CeSaR
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Oczywi禼ie temat jest w choler trudny i z硂縪ny, nie wiem czy na dyskusj na grupie.

Nie widzia砮m wilk體 ani 硂si na si骴emce w okolicy Skar縴ska, nie s硑sza砮m o tym, 縠by w tej okolicy jaki wilk spowodowa wypadek (pewien rodzaj 硂si pewnie tak ale niekoniecznie to ten czterono縩y). Motylki lataj g髍 wi阠 jakby maj wi阫sze szanse przetrwania.
Na S7 od Warszawy do Kielc najszerszymi konstrukcjami nad tras s w砤秐ie przej禼ia dla zwierzyny lesnej. Takie przej禼ie jest OIDP zaprojektowane i wykonane w po硊dniowej cz甓ci S7 ko硂 Skar縴ska. Ma by drugie w cz甓ci p蟪nocnej? No to wilki i 硂sieb阣a mia硑 lepiej ni ludzie.
Ulubione przez p. B硂chowiak korytarze pionowe i poziome (N-S i E-W) zawsze b阣 si przecina硑 z drogami poziomymi i pionowymi  . Czyli co - pat?
 przejdzie - samoch骴 nie przejedzie?

Data: 2010-09-22 09:47:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
CeSaR pisze:
[...]

Nie rozumiem co masz na my秎i. Jest autostrada, jest przej禼ie dla zwierzyny, samochody 秏igaj, zwierzaki 砤勘, jest tak jak by powinno.
Gdzie 硂zie i inne maj lepiej ni ludzie?

Seco

Data: 2010-09-22 10:14:00
Autor: CeSaR
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Nie rozumiem co masz na my秎i. Jest autostrada, jest przej禼ie dla zwierzyny, samochody 秏igaj, zwierzaki 砤勘, jest tak jak by powinno.
Gdzie 硂zie i inne maj lepiej ni ludzie?

Bo nie rozumiem o co chodzi. W Skar縴sku jest wykonane przej禼ie (nawet dwa) dla 硂si i innych czworonog體 na S7 w po硊dniowej cz甓ci miasta. Przej禼ia s opisane jako te dla du縴ch zwierz眛.
http://www.s7-skarzysko-wystepa.pl/site.php?id=61

Artyku z w眛ku m體i o w昙le p蟪nocnym i o tym, ze tam przebieg trasy przeszkadza w阣r體kom 硂si i wilk體. Ten sam artyku m體i, 縠 przej舵 dla r罂nych zwierzak體 jest siedem ("W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przej舵 dla zwierz眛."). Czyli co - te 硂sie i wilki maszeruj dok砤dnie! tam, gdzie ma by nowy w陑e i zaprojektowane i wykonane przej禼ia s im zupe硁ie niepotrzebne? Inwestycja na po硊dniu jest w zasadzie zako馽zona wi阠 to nie o ni chodzi - w razie gdyby kto pomyli p蟪noc z po硊dniem: "W陑e Skar縴sko-P蟪noc to jeden z dw骳h takich obiekt體 na odcinku "si骴emki" w okolicach Skar縴ska. Powsta na wniosek samorz眃u miasta".

Data: 2010-09-22 10:53:43
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
CeSaR pisze:
[...]

Msze wychodzi, wi阠 kr髏ko. Ale je秎i s zrobione przej禼ia w odpowiednich miejscach to nikt si nie powinien czepia.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2010-09-27 10:33:16
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-22 10:53, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
CeSaR pisze:
[...]

S硑sza砮m o takim specjalnym przej禼iu dla 縜b. Tak, ekolodzy od siedmiu bole禼i wykryli tras 縜b, zrobione przej禼ie za kup kasy i wszystko fajnie. 痑b ju tam nie ma bo przej禼ie upatrzy硑 sobie bociany i wybi硑 wszystko co tam pr骲owa硂 przele兼. Tak to sobie ekolodzy ekologicznie wykoncypowa硑.

A.

Data: 2010-09-27 09:03:41
Autor: masti
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia pi臋knego Mon, 27 Sep 2010 10:33:16 +0200 osobnik zwany Arek (G)
wystuka艂:

S艂ysza艂em o takim specjalnym przej艣ciu dla 偶ab. Tak, ekolodzy od siedmiu
bole艣ci wykryli tras臋 偶ab, zrobione przej艣cie za kup臋 kasy i wszystko
fajnie. 呕ab ju偶 tam nie ma bo przej艣cie upatrzy艂y sobie bociany i wybi艂y
wszystko co tam pr贸bowa艂o przele藕膰. Tak to sobie ekolodzy ekologicznie
wykoncypowa艂y.

teraz gdzie艣 zrobili tunel lotniczy dla nietoperzy :)

Data: 2010-09-27 20:48:24
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Mon, 27 Sep 2010 09:03:41 +0000, masti napisa艂(a):

teraz gdzie艣 zrobili tunel lotniczy dla nietoperzy :)
Kladki nad S3 kolo Szczecina:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=64118023&postcount=7179

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-28 00:08:57
Autor: Adam P砤szczyca
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Mon, 27 Sep 2010 09:03:41 +0000 (UTC), masti napisa(a):

[...]

teraz gdzie zrobili tunel lotniczy dla nietoperzy :)

Ten to ju dawno, bo w 1938 zrobili. Tak prawie od Kurska do Boryszyna ;)

Data: 2010-09-22 12:35:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-09-22 10:14, CeSaR pisze:

[...]

A swoj drog, mierzy si skuteczno舵 takich przej舵? Jakie czujniki si
instaluje 縠by sprawdzi ile tej zwierzyny tak naprawd przechodzi?
Bo szczerze m體i眂, 硂sia na przej禼iu to nigdy nie widzia砮m...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa縩e,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz甓ci

Data: 2010-09-27 10:34:41
Autor: Arek (G)
[...]

Przyda砤 by si jeszcze jaka akcja u秝iadamiaj眂a dla 硂si za par milion體 ojro.

A.

Data: 2010-09-22 14:05:19
Autor: Przemys艂aw Czaja
Ekoterrotysci znow atakuja S7

U偶ytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki"

[...]

Chyba rzeczywi艣cie nie t臋dy droga, poniewa偶 np. stan zalesienia europy od lat systematycznie si臋 PODNOSI jednym s艂owem mamy coraz mniej p贸艂 uprawnych, coraz wiecej las贸w - dlaczego ekoidioci o tym milcz膮?

Data: 2010-09-22 17:59:03
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przemys艂aw Czaja pisze:

[...]

Oczekujesz, 偶e b臋d膮 protestowa膰?

Seco

Data: 2010-09-23 07:45:46
Autor: MarcinJM
Ekoterrotysci znow atakuja S7
W dniu 2010-09-22 17:59, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Przemys砤w Czaja pisze:

U縴tkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki"

[...]

Chyba rzeczywi禼ie nie t阣y droga, poniewa np. stan zalesienia europy
od lat systematycznie si PODNOSI jednym s硂wem mamy coraz mniej p蟪
uprawnych, coraz wiecej las體 - dlaczego ekoidioci o tym milcz?

Oczekujesz, 縠 b阣 protestowa?

A powinni. Na Mazurach zalesia sie tereny zerowania np. bocianow.
Wiec nie zawsze drzewo = dobrze.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-09-23 09:56:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przemys砤w Czaja pisze:

[...]

Oczywi禼ie nie zawsze drzewo = dobrze. Tyle, 縠 Przemys砤w nie sprecyzowa o kt髍e lasy chodzi. Stwierdzenie "ekoidioci" raczej sk砤nia   do s眃zenia, 縠 Przemys砤w uwa縜 ekolog體 za wszelkie i wy潮czne z硂 :-)

Og髄nie zawsze mnie nieco bawi rzucawka na "ekoterroryst體", "ekoidiot體", "ekooszo硂m體". Ciekawe, co by gadali tacy antyekolodzy, jakby kto pod ich domem chcia wybudowa autostrad, sk砤dowisko odpad體, spalarni. Czy ewentualnie czy tak samo by podeszli olewczo do   sprawy, gdyby mia硑 wygin辨 kotletodajne krowy i prosiaki, jakby mia硑 wygin辨 chlebodajne zbo縜 lub co gorsza piwodajny chmiel, ewentualnie inna podstawa ich 縴wienia. Czy wtedy tak縠 wyzywaliby osoby pragn眂e chroni zagro縪ne gatunki...

Oczywi禼ie wiem, 縠 bywaj prawdziwi z硂dzieje wyuszaj眂y haracze pod pretekstem ekologii, ale wypada硂by najpierw takim udowodni win, dopiero potem wyzywa.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2010-09-23 15:18:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-09-23 09:56, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Ciekawe, co by gadali tacy antyekolodzy, jakby kto pod ich domem chcia wybudowa autostrad, sk砤dowisko odpad體, spalarni.

Oczywi禼ie 縠 by krzyczeli. Protesty mieszka馽體 kt髍ym buduje si co takiego
pod nosem nie dziwi, i nikt te nie nazywa ich oszo硂mami.

Czy ewentualnie czy tak samo by podeszli olewczo do sprawy, gdyby mia硑 wygin辨 kotletodajne krowy i prosiaki, jakby mia硑 wygin辨 chlebodajne zbo縜 lub co gorsza piwodajny chmiel, ewentualnie inna podstawa ich 縴wienia.

Oczywi禼ie, 縠 by nie podeszli olewczo. Przecie chodzi硂by, jak sam piszesz, o 縜rcie.

Data: 2010-09-24 14:32:28
Autor: Przemys砤w Czaja
[...]

Dziel ekolog體 na ekolog體 i ekoidiot體 :-)
Ekoidiota - to np. kto kto wierzy, ze 縜r體ki energooszcz阣ne s energooszcz阣ne i przyjazne srodowisku - przyk砤d體 mo縩a  mno縴.

Pozdrowienia.

Data: 2010-09-24 21:07:48
Autor: J.F.
On Fri, 24 Sep 2010 14:32:28 +0200,  Przemys砤w Czaja wrote:
Dziel ekolog體 na ekolog體 i ekoidiot體 :-)
Ekoidiota - to np. kto kto wierzy, ze 縜r體ki energooszcz阣ne s energooszcz阣ne i przyjazne srodowisku - przyk砤d體 mo縩a  mno縴.

Hm, czyzbym byl ekoidiota ? J.

Data: 2010-09-24 21:24:01
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
J.F. pisze:
[...]

Hm, czyzbym byl ekoidiota ?

Je縠li umiesz u縴wa takich 縜r體ek (nie w潮czasz ich na chwil, ale na d硊縠j) i po zu縴ciu przekazujesz je do punktu zbioru (nie wolno wyrzuca gdy zawieraj paskudn rt赕), mo縩a uzna, 縠 starasz si dzia砤 proekologicznie.

Seco

Data: 2010-09-24 21:30:06
Autor: J.F.
On Fri, 24 Sep 2010 21:24:01 +0200,  Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
J.F. pisze:
Ekoidiota - to np. kto kto wierzy, ze 縜r體ki energooszcz阣ne s energooszcz阣ne i przyjazne srodowisku - przyk砤d體 mo縩a  mno縴.

Hm, czyzbym byl ekoidiota ?
Je縠li umiesz u縴wa takich 縜r體ek (nie w潮czasz ich na chwil,

Wiem o tym i dlatego ten zakaz zarowek mnie troche wkurza.

Ale w ramach eksperymentu, protestu i majac w perspektywie brak
zarowek - wkrecilem jedna w lazience. Na razie dziala.

po zu縴ciu przekazujesz je do punktu zbioru (nie wolno wyrzuca gdy zawieraj paskudn rt赕), mo縩a uzna, 縠 starasz si dzia砤 proekologicznie.

Ale tej rteci zawieraja mniej niz wegiel niezbedny do swiecenia
zarowki. Choc oczywiscie zalezy czy wytrzyma 6000h czy 600h.

J.

Data: 2010-09-24 22:08:04
Autor: Cavallino
Ekoterrotysci znow atakuja S7
U縴tkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa w wiadomo禼i news:i7itsl$f58$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

A jak potrzebujesz na chwil, to musisz z osobn lamp biega?

Data: 2010-09-25 02:07:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-09-24, Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Hm, czyzbym byl ekoidiota ?

Je縠li umiesz u縴wa takich 縜r體ek (nie w潮czasz ich na chwil, ale na d硊縠j)

A jak potrzebujesz na chwil, to musisz z osobn lamp biega?

Tak. Do tego musisz ola koszty wytworzenia i koszty utylizacji. No i
oczywi禼ie 秎epo wierzy w niezawodno舵 秝ietl體ek.

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-09-27 08:52:48
Autor: Axel
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message
[...]

Nie musze wierzyc. Wystarczy, ze sprawdze. Od 9 lat w nowym mieszkaniu uzywam zarowek energooszczednych (a ostatnio tez LED-owych). W tym czasie musialem kupic 1 zarowke. Halogenow i zwyklych zarowek (tych mam tylko kilka - glownie w lampach stolowych) w tym samym okresie wymienilem co najmniej 20. Na dzialce cale oswietlenie stale mam na zarowkach energooszczednych od kilkunastu lat i sa to w wiekszosci zarowki "bezfirmowe". Spalily sie chyba 3, mimo ze nie przejmuje sie, jak napisano wyzej, "prawidlowym uzywaniem". Jak potrzebuje zapalic swiatlo na 1 minute to to robie.
I uzywam tych zarowek wylacznie w celu obnizenia kosztow, a nie z powodow ideologicznych.

--
Axel

Data: 2010-09-27 10:12:02
Autor: Cavallino
Ekoterrotysci znow atakuja S7
U縴tkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa w wiadomo禼i news:i7pf0c$4ou$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja podobnie, a wymieni砮m ju chyba z 10.
Wygl眃a na to, 縠 musia砨ym z powrotem wkr阠i cho鎎y w kilka miejsc zwyk砮 縜r體ki, bo przewa縩ie psuj si 秝ietl體ki u縴wane rzadko i kr髏ko, na razie zaprzesta砮m kupowania 秝ietl體ek w marketach, zobaczymy co da przep砤canie.
A najcz甓ciej przepalaj si halogeny 220V.

Data: 2010-09-27 14:22:04
Autor: Axel
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message

[...]

U mnie sie sprawdzaja bezfirmowki. Firmowe tez mi sie przepalaly (na dzialce)

A najcz甓ciej przepalaj si halogeny 220V.

Zgadza sie - mialem w przedpokoju 11 x 50W i palil sie ktorys raz na miesiac. Teraz mam 11 x LED 3W i spokoj (oczywiscie ciemniej, ale wystarczajaco).
W kuchni nad blatem zmienilem co drugi halogen na LED i jest w miare OK.

--
Axel

Data: 2010-09-27 14:26:15
Autor: Cavallino
[...]

Czyli do d.... trwa硂舵 tych 秝ietl體ek, bo ja kupowa砮m w砤秐ie bezfirm體ki i nie by硂 chyba p蟪rocza, 縠by jaka nie pad砤.
Jak policz 縠 秝ietl體ka jest 10 razy dro縮za ni 縜r體ka, to nie wiem czy to jeszcze ma sens ekonomiczny.

A najcz甓ciej przepalaj si halogeny 220V.

Zgadza sie - mialem w przedpokoju 11 x 50W i palil sie ktorys raz na miesiac. Teraz mam 11 x LED 3W i spokoj (oczywiscie ciemniej, ale wystarczajaco).

Ja mam halogeny w 砤zienkach, wi阠 nie zmieni na LED, bo bym gazety na kibelku nie przeczyta.

W kuchni nad blatem zmienilem co drugi halogen na LED i jest w miare OK.

Gdyby nie cena LED - takie kt髍e co 秝iec kupowa砮m za bodaj縠 30 z, a i tak jest po prostu ciemno, mimo 縠 1 halogen zast眕i砮m 2 LED-ami.

Data: 2010-09-24 00:11:22
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Wed, 22 Sep 2010 14:05:19 +0200, Przemys艂aw Czaja napisa艂(a):

Chyba rzeczywi艣cie nie t臋dy droga, poniewa偶 np. stan zalesienia europy
od lat systematycznie si臋 PODNOSI jednym s艂owem mamy coraz mniej p贸艂
uprawnych, coraz wiecej las贸w - dlaczego ekoidioci o tym milcz膮?
Zauwaz tylko, ze taki "las" to po prostu plantacja drzew. Takie wieloletnie pole uprawne.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-22 12:04:10
Autor: Jacek Osiecki
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:27:03 +0200, LEPEK napisa(a):
[...]

Niekoniecznie - bo auta zamiast spala litry paliwa stoj眂 w korkach,
秏igaj zu縴waj眂 znacznie mniejsze ilo禼i ;)

Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-09-22 00:26:37
Autor: Cavallino
Ekoterrotysci znow atakuja S7
U偶ytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i7b2q1$7fr$1inews.gazeta.pl...
gogi pisze:
[...]

A kto powiedzia艂 偶e maj膮?
Pismak kt贸ry wysma偶y艂 artyku艂?

Stwierdzi to s膮d.

Jakby za ka偶dy nieuzasadniony protest s膮d zarz膮dza艂 odszkodowanie od autor贸w protestu i ekooszo艂omy musia艂yby buli膰 zamiast dorabia膰 si臋 na protestowaniu, od razu inaczejby 艣piewa艂y.

Data: 2010-09-27 10:41:03
Autor: Arek (G)
Ekoterrotysci znow atakuja S7
W dniu 2010-09-22 00:26, Cavallino pisze:

[...]
Jakby za ka偶dy nieuzasadniony protest s膮d zarz膮dza艂 odszkodowanie od
autor贸w protestu i ekooszo艂omy musia艂yby buli膰 zamiast dorabia膰 si臋 na
protestowaniu, od razu inaczejby 艣piewa艂y.

Ale nie jest tak, 偶e inwestor mo偶e zaskar偶y膰 takich pomys艂owych ekolog贸w i dochodzi膰 zwrotu poniesionych strat zwi膮zanych z przestojem?

A.

Data: 2010-09-28 10:14:05
Autor: komar
[...]

mo偶e dla tego 偶e ci, kt贸rych wida膰 to "偶o艂nierze" kt贸rzy walcz膮 dla idei. kasa ich omija i p艂ynie raczej do dow贸dztwa.

Data: 2010-09-22 17:11:33
Autor: KJ Si艂a S艂贸w
gogi pisze:
Witam,
ekoterrorysci znowu daja o sobie znac blokujac rozbudowe S7 w okolicach Skarzyska :)
http://tinyurl.com/2d5o6eu

Nie czaje, taki los popierdala przez pol Europy i se nie moze te 2 czy 3 kilometry nadlozyc ?

Zwierzeta tak jak ludzie  maja jakies tam zdolnosci adaptacyjne.

KJ

Data: 2010-09-22 18:14:25
Autor: gogi
W dniu 2010-09-22 17:11, KJ Si艂a S艂贸w pisze:
Nie czaje, taki los popierdala przez pol Europy i se nie moze te 2 czy 3
kilometry nadlozyc ?
Zwierzeta tak jak ludzie maja jakies tam zdolnosci adaptacyjne.
KJ

I na pewno nie przejdzie przez droge, ktora bedzie w budowie, a to pewnie jakies 1-2 lat.

--
gogi

Data: 2010-09-28 08:44:55
Autor: Gabriel 'wilk'
Ekoterrotysci znow atakuja S7
U偶ytkownik gogi napisa艂:
[...]

W kwestii ekologi :-)
http://www.autokrata.pl/artykul/poka-wszystkim-e-jeste-eko-9367

M贸wi膰 prawd臋 i umie膰 prawd膮 偶y膰 - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Ekoterrotysci znow atakuja S7