Ekoterrotysci znow atakuja S7

Data: 2010-09-21 18:34:38
Autor: gogi
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Witam,
ekoterrorysci znowu daja o sobie znac blokujac rozbudowe S7 w okolicach Skarzyska :)
http://tinyurl.com/2d5o6eu

Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

gogi

Za gazeta.pl:

Budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do granicy województwa poważnie zagrożona. Na drodze stanęli ekolodzy, którzy twierdzą, że zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina trasę wędrówek wilków oraz łosi.

Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy na Euro 2012. Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgosiło się aż 15 firm. I oferty były przyzwoite - najtańszą wycenioną na 233 mln zł złożyło przedsiębiorstwo NDI z Sopotu.

Ale okazuje się, że inwestycja jest zagrożona z innego powodu. Zgodę wojewody jej na realizacje oprotestowało m.in. Stowarzyszenie "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".

- Stowarzyszenie jest stroną postępowania. W odwołaniu twierdzi, że obecna lokalizacja węzła Skarżysko Północ spowoduje nieodwracalne zmiany środowiskowe i zagraża siedliskom trzech gatunków chronionych motyli. To przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego.

Wyjaśnia, że odwołanie przekazano już Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda na realizację inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc teoretycznie możną ją rozpoczynać. Ale decyzja czy to zrobić, czy poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie należy do inwestora - dodaje rzeczniczka.

- To tylko wierzchołek góry lodowej. Sprawą zajmujemy się od lat - mówi Radosław Ślusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".

Podkreśla, że nie chcą zablokować inwestycji, ale chronić tereny cenne przyrodniczo. - Ale już raport środowiskowy, czyli dokument poprzedzający wydanie decyzji środowiskowej, był wadliwy. Nie uwzględniał w dostateczny sposób faktu, że "siódemka" na tym odcinku przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilków i łosi, które wędrują ze wschodu w stronę Niemiec. Zdaniem naukowców z Zakładu Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk to najważniejszy taki korytarz pomiędzy Warszawą i Krakowem. Kolejne oceny ekspertów wykazują, że żyje tam wiele innych cennych gatunków - podkreśla Ślusarczyk.

Wylicza, że gdy stowarzyszenie oprotestowało przebieg drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienia i zobowiązała się, że zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.

- Wycofaliśmy więc nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowała ustalenia ekspertów i na miejscu przejścia dla zwierząt zaprojektowała węzeł drogowy Skarżysko-Północ. To praktycznie blokuje korytarz migracyjny i niszczy tereny, które bogactwem można porównywać z doliną Rospudy - przekonuje Ślusarczyk.

GDDKiA twierdzi, że nie złamała ustaleń i przypomina, że raport wpływu, na podstawie którego wydano decyzje środowiskową był przygotowany przez niezależnych ekspertów.

- Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku. Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKIA.

- To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody, stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to udowodnić - dodaje.

Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał na wniosek samorządu miasta. - To zapewni sprawną komunikację dla rejonów przemysłowych w tym mieście i odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry będą musiały jeździć przez miasto - mówi Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska. Na ekologach nie zostawia suchej nitki. - Kocham przyrodę, ale to smutne i żałosne, że człowiek jest dla nich tak mało ważny - podkreśla.

Czy inwestycja będzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informację o odwołaniu, nie znam jej treści. Na rozstrzygnięcie przetargu mamy 90 dni i na razie trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje tego odwołania - odpowiada Małgorzata Pawelec.

Data: 2010-09-21 17:13:11
Autor: masti
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia pięknego Tue, 21 Sep 2010 18:34:38 +0200 osobnik zwany gogi wystukał:

Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego
oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

kasa misiu, kasa!

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-09-21 19:50:09
Autor: kurdybanek
Ekoterrotysci znow atakuja S7

U¿ytkownik "gogi" <goNOSPAME@WYTNIJ.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7amqu$lm6$3inews.gazeta.pl...
[...]

Maj± szersze horyzonty ni¿ reszta spo³eczeñstwa.

Data: 2010-09-21 17:54:20
Autor: masti
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia pięknego Tue, 21 Sep 2010 19:50:09 +0200 osobnik zwany kurdybanek
wystukał:

raczej kieszenie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-09-21 19:53:02
Autor: kurdybanek
Ekoterrotysci znow atakuja S7

U¿ytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7ar8h$1ng$1opal.icpnet.pl...

[...]

Poza tym, jak zwykle, kieruje siê celownik na "ekoterrorystów". Zamiast na urzêdasów, którzy pierdz± w sto³ek za nasze pieni±dze. Dopiero bêdzie musia³a ich Unia pogoniæ, tak jak w sprawie Rospudy.

Data: 2010-09-28 10:02:57
Autor: komar
W dniu 2010-09-21 19:50, kurdybanek pisze:
U�ytkownik "gogi"<goNOSPAME@WYTNIJ.pl>  napisa� w wiadomo�ci
[...]

Maj� szersze horyzonty ni� reszta spo�ecze�stwa.

tzn. jak szersze? za 1000 lat to ani tej drogi ani tych krzaków które chcą chronić nie będzie więc z perspektywy czasu nie warto bronić krzaków bo droga się jednak bardziej przyda w obecnych czasach.

Data: 2010-09-21 21:58:52
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
gogi pisze:
[...]

Mnie zastanawia dupowatość urzędasów i inwestorów. Jak można tak kretyńsko przygotować projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do oprotestowania?

Spotkałem parę osób ze wspomnianej pracowni, nie wyglądali jakby śmierdzieli kasą. Tyle się gada o ekoterrorystach, o płaceniu kroci za odstąpienie od protestu, ale jakoś sobie nie przypominam aby jakiś Fakt czy TVN zrobił materiał o ekologach opływających w luksusy, samochody, dom zakupione z kasy za odstąpienie od protestu...

Sam jestem za rozwojem sieci drogowej ale w taki sposób, aby możliwie mało szkodzić środowisku.

Seco

Data: 2010-09-21 22:05:25
Autor: Borys Pogore³o
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 21:58:52 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisa³(a):

Mnie zastanawia dupowato¶æ urzêdasów i inwestorów. Jak mo¿na tak kretyñsko przygotowaæ projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do oprotestowania?

 A nie jest tak, ¿e mo¿na siê przyczepiæ praktycznie do czegokolwiek albo
nie sposób tego omin±æ?

 Znajd¼ miejsce na now± drogê, gdzie akurat nie wystêpuje jaki¶ rzadki
¿uczek czy inne drzewo.

Spotka³em parê osób ze wspomnianej pracowni, nie wygl±dali jakby ¶mierdzieli kas±. Tyle siê gada o ekoterrorystach, o p³aceniu kroci za odst±pienie od protestu, ale jako¶ sobie nie przypominam aby jaki¶ Fakt czy TVN zrobi³ materia³ o ekologach op³ywaj±cych w luksusy, samochody, dom zakupione z kasy za odst±pienie od protestu...

 Bo to nie s± miliony. Ale wystarczy kilkana¶cie tysiêcy za "opracowanie
raportu nt oddzia³ywania inwestycji na ¶rodowisko" czy te¿ "dzia³ania
maj±ce na celu odtworzenie" i nagle ¿uczki przestaj± przeszkadzaæ.

Sam jestem za rozwojem sieci drogowej ale w taki sposób, aby mo¿liwie ma³o szkodziæ ¶rodowisku.

 W rezultacie najbardziej szkodzimy ludziom.

 Fragment S5 siê opó¼nia przez 1 (jedno) drzewo, przez które musieli
przesun±æ ca³± trasê bli¿ej wsi, a pó¼niej z powrotem (bo siê przepisy
zmieni³y i mogli to cholerne drzewo wyci±æ).

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-21 23:37:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:05:25 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 Znajdź miejsce na nowÄ… drogÄ™, gdzie akurat nie wystÄ™puje jakiÅ› rzadki
żuczek czy inne drzewo.
Jakos Kulczyk z A2 nie mial specjalnych przebojow.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-23 01:57:45
Autor: Borys Pogore³o
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 23:37:06 +0200, Jaroslaw Berezowski napisa³(a):

 Znajd¼ miejsce na now± drogê, gdzie akurat nie wystêpuje jaki¶ rzadki
¿uczek czy inne drzewo.

Jakos Kulczyk z A2 nie mial specjalnych przebojow.

 Mo¿e sie dogada³? Albo trafi³ na dobry teren?

 Przy naszej sieci dróg i mnóstwie miejscowo¶ci, które trzeba omijaæ,
prawie zawsze na co¶ trafisz.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-24 00:14:01
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Thu, 23 Sep 2010 01:57:45 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 Może sie dogadaÅ‚? Albo trafiÅ‚ na dobry teren?
Dobry teren w jakim sensie? Lubuskie to ledno z najbardziej lesistych terenow z duza ilosc N2k.
Popatrz sobie watek na SSC o A2:
<http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=389291&page=188>

 Przy naszej sieci dróg i mnóstwie miejscowoÅ›ci, które trzeba omijać,
prawie zawsze na coÅ› trafisz.
Tam akurat niewiele tych miejscowosci, a do tego trase wytyczono za Hitlera.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-24 11:02:09
Autor: Adam P³aszczyca
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Fri, 24 Sep 2010 00:14:01 +0200, Jaroslaw Berezowski napisa³(a):

 Przy naszej sieci dróg i mnóstwie miejscowo¶ci, które trzeba omijaæ,
prawie zawsze na co¶ trafisz.
Tam akurat niewiele tych miejscowosci, a do tego trase wytyczono za Hitlera.

I do tego dzia³ki dalej by³y w³asno¶ci± Skarbu Pañstwa. wiêc problemów nie
by³o z wyw³aszczaniem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-09-21 22:27:03
Autor: LEPEK
W dniu 2010-09-21 21:58, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Jak można tak
kretyńsko przygotować projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do
oprotestowania?

Bo budowanie dróg szybkiego ruchu szkodzi środowisku. Ale pomaga ludziom i gospodarce. Długo by dyskutować... Trzeba wejść na jakiś poziom zamożności, aby mieć możliwość chronienia przyrody przy perspektywie wzrostu gospodarczego.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-09-21 22:57:45
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
LEPEK pisze:
[...]

Tyle, ze da sie wybudować drogę w sposób szkodzący środowisku mniej.

  DÅ‚ugo by dyskutować... Trzeba wejść na jakiÅ› poziom
zamożności, aby mieć możliwość chronienia przyrody przy perspektywie wzrostu gospodarczego.

Można wybić łosie i wilki, mięso sprzedać na karmę. Można wyciąć lasy, sprzedać drewno. Będzie w cholerę kasy i nie będzie potrzeby chronienia środowiska pozbawionego elementów do chronienia. Ale nie tędy droga chyba... Zresztą kraje zamożne nagle zobaczyły jakie straty poczyniły w środowisku (w drodze do zamozności) i teraz pakują potworną kasę na przywrócenie środowiska do normalności.

Najlepszym pomysłem jest rozwój zrównoważony, połączenie aspektów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. W przypadku wspomnianej drogi, wybudować ją tak, aby służyła ludziom ale jednocześnie tak, aby nie przeciąć zwierzakom szlaków wędrówki, czyli wybudować dla nich w odpowiednim miejscu przeprawy.

Chronienie motylków jakoś mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

Oczywiście temat jest w cholerę trudny i złożony, nie wiem czy na dyskusję na grupie.

Seco

Data: 2010-09-22 08:06:56
Autor: jacek2v
Ekoterrotysci znow atakuja S7
On 21 Wrz, 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:
LEPEK pisze:

> Bo budowanie dróg szybkiego ruchu szkodzi ¶rodowisku. Ale pomaga ludziom
> i gospodarce.

Tyle, ze da sie wybudowaæ drogê w sposób szkodz±cy ¶rodowisku mniej.

  D³ugo by dyskutowaæ... Trzeba wej¶æ na jaki¶ poziom

> zamo¿no¶ci, aby mieæ mo¿liwo¶æ chronienia przyrody przy perspektywie
> wzrostu gospodarczego.

Mo¿na wybiæ ³osie i wilki, miêso sprzedaæ na karmê. Mo¿na wyci±æ lasy,
sprzedaæ drewno. Bêdzie w cholerê kasy i nie bêdzie potrzeby chronienia
¶rodowiska pozbawionego elementów do chronienia. Ale nie têdy droga
chyba...

Zgadzam siê.

Najlepszym pomys³em jest rozwój zrównowa¿ony, po³±czenie aspektów
ekonomicznych, ekologicznych i spo³ecznych. W przypadku wspomnianej
drogi, wybudowaæ j± tak, aby s³u¿y³a ludziom ale jednocze¶nie tak, aby
nie przeci±æ zwierzakom szlaków wêdrówki, czyli wybudowaæ dla nich w
odpowiednim miejscu przeprawy.

Zgadzam siê.
Tu dorzucê, ¿e moim zdaniem to urzêdnicy pañstwowi nie doro¶li do
sytuacji i brak im kompetencji. Nie wiem dok³adnie jak by³o w tym
przypadku, ale w przypadku Rospudy tak by³o. Brak konsultacji nt.
wp³ywu na ¶rodowisko i uparte twierdzenia, ¿e siê inaczej nie da bo.. A
jednak siê da³o. K³amstwa i nie kompetencja.
Poza tym pojawi³y siê plotki o czynniku finansowym, bo : "kto¶ gdzie¶
kupi³ dzia³kê chce na tym zarobiæ" :)

Chronienie motylków jako¶ mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

Mnie te¿, alem laik :)

Oczywi¶cie temat jest w cholerê trudny i z³o¿ony, nie wiem czy na
dyskusjê na grupie.

Prawie wszêdzie jest na to miejsce i my¶lê, ¿e na tej grupie te¿.

Pzdr.

Data: 2010-09-22 08:59:58
Autor: Wmak
Ekoterrotysci znow atakuja S7

Chronienie motylków jako¶› mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

Mnie te¿ nie przekonuje, tylko stary dowcip przypomina:

Wiesz, czym siê ró¿ni syf od motylka?
Nie wiesz?..................

Z³ap i porównaj !

Data: 2010-09-22 09:05:15
Autor: LEPEK
W dniu 2010-09-21 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Zresztą kraje zamożne nagle zobaczyły jakie straty poczyniły w
środowisku (w drodze do zamozności) i teraz pakują potworną kasę na
przywrócenie środowiska do normalności.

Jednocześnie narzucając standardy tej ochrony krajom słabiej rozwiniętym.

Pozdr,

Data: 2010-09-22 08:08:27
Autor: jacek2v
On 22 Wrz, 09:05, LEPEK <nob...@nowhere.net> wrote:
W dniu 2010-09-21 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

> Zreszt± kraje zamo¿ne nagle zobaczy³y jakie straty poczyni³y w
> ¶rodowisku (w drodze do zamozno¶ci) i teraz pakuj± potworn± kasê na
> przywrócenie ¶rodowiska do normalno¶ci.

Jednocze¶nie narzucaj±c standardy tej ochrony krajom s³abiej rozwiniêtym.

Tak i do tego p³ac±c za te "narzucanie" co skrzêtnie wykorzysta³y te
kraje, a potem siê zdziwi³y jak kto¶ próbuje wyegzekwowaæ to za co
zap³aci³ :) Rzeczywi¶cie dziwne to :)

Pzdr.

Data: 2010-09-22 09:44:10
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
LEPEK pisze:
[...]

Na przykład wspomniane niezbędne przeprawy dla zwierząt. Lepiej je zrobić od razu niż po latach wydawać krocie na ratowanie środowiska.
Raczej widzę dawanie przykładu jak unikać błędów które popełnili przed laty.

Szczególnie, ze zrobienie przepraw dla zwierzaków w niczym nie przeszkadza budowanej autostradzie. Podnosi to koszty inwestycji, ale koszty te będą z pewnością mniejsze niż późniejsza modernizacja inwestycji istniejącej i koszty odtworzenia środowiska.

Można oczywiście olać ciepłym moczem wilki, łosie itd. Ale idąc tym tropem, bezzasadne wydaje sie budowanie obwodnic, przecież można poblokować boczne dojazdy do głównej ulicy przecinającą miasto aby służyła wyłącznie do tranzytu ;-)

Aby nie było wątpliwości, widzę konieczność budowania autostrad, ale tak aby zwierzaki mogły sobie łazić odpowiednio zlokalizowanymi przeprawami.
Ludzie będa mieli swoje szlaki komunikacyjne, zwierzaki swoich nie utracą.

Seco

Data: 2010-09-22 09:34:54
Autor: CeSaR
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Oczywi¶cie temat jest w cholerê trudny i z³o¿ony, nie wiem czy na dyskusjê na grupie.

Nie widzia³em wilków ani ³osi na siódemce w okolicy Skar¿yska, nie s³ysza³em o tym, ¿eby w tej okolicy jaki¶ wilk spowodowa³ wypadek (pewien rodzaj ³osi pewnie tak ale niekoniecznie to ten czterono¿ny). Motylki lataj± gór± wiêc jakby maj± wiêksze szanse przetrwania.
Na S7 od Warszawy do Kielc najszerszymi konstrukcjami nad tras± s± w³a¶nie przej¶cia dla zwierzyny lesnej. Takie przej¶cie jest OIDP zaprojektowane i wykonane w po³udniowej czê¶ci S7 ko³o Skar¿yska. Ma byæ drugie w czê¶ci pó³nocnej? No to wilki i ³osiebêda mia³y lepiej ni¿ ludzie.
Ulubione przez p. B³ochowiak korytarze pionowe i poziome (N-S i E-W) zawsze bêd± siê przecina³y z drogami poziomymi i pionowymi  . Czyli co - pat?
£o¶ przejdzie - samochód nie przejedzie?

Data: 2010-09-22 09:47:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
CeSaR pisze:
[...]

Nie rozumiem co masz na my¶li. Jest autostrada, jest przej¶cie dla zwierzyny, samochody ¶migaj±, zwierzaki ³a¿±, jest tak jak byæ powinno.
Gdzie ³ozie i inne maj± lepiej ni¿ ludzie?

Seco

Data: 2010-09-22 10:14:00
Autor: CeSaR
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Nie rozumiem co masz na my¶li. Jest autostrada, jest przej¶cie dla zwierzyny, samochody ¶migaj±, zwierzaki ³a¿±, jest tak jak byæ powinno.
Gdzie ³ozie i inne maj± lepiej ni¿ ludzie?

Bo nie rozumiem o co chodzi. W Skar¿ysku jest wykonane przej¶cie (nawet dwa) dla ³osi i innych czworonogów na S7 w po³udniowej czê¶ci miasta. Przej¶cia s± opisane jako te dla du¿ych zwierz±t.
http://www.s7-skarzysko-wystepa.pl/site.php?id=61

Artyku³ z w±tku mówi o wê¼le pó³nocnym i o tym, ze tam przebieg trasy przeszkadza wêdrówkom ³osi i wilków. Ten sam artyku³ mówi, ¿e przej¶æ dla ró¿nych zwierzaków jest siedem ("W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przej¶æ dla zwierz±t."). Czyli co - te ³osie i wilki maszeruj± dok³adnie! tam, gdzie ma byæ nowy wêze³ i zaprojektowane i wykonane przej¶cia s± im zupe³nie niepotrzebne? Inwestycja na po³udniu jest w zasadzie zakoñczona wiêc to nie o ni± chodzi - w razie gdyby kto¶ pomyli³ pó³noc z po³udniem: "Wêze³ Skar¿ysko-Pó³noc to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skar¿yska. Powsta³ na wniosek samorz±du miasta".

Data: 2010-09-22 10:53:43
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
CeSaR pisze:
[...]

Msze wychodziæ, wiêc krótko. Ale je¶li s± zrobione przej¶cia w odpowiednich miejscach to nikt siê nie powinien czepiaæ.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2010-09-27 10:33:16
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-22 10:53, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
CeSaR pisze:
[...]

S³ysza³em o takim specjalnym przej¶ciu dla ¿ab. Tak, ekolodzy od siedmiu bole¶ci wykryli trasê ¿ab, zrobione przej¶cie za kupê kasy i wszystko fajnie. ¯ab ju¿ tam nie ma bo przej¶cie upatrzy³y sobie bociany i wybi³y wszystko co tam próbowa³o przele¼æ. Tak to sobie ekolodzy ekologicznie wykoncypowa³y.

A.

Data: 2010-09-27 09:03:41
Autor: masti
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia pięknego Mon, 27 Sep 2010 10:33:16 +0200 osobnik zwany Arek (G)
wystukał:

Słyszałem o takim specjalnym przejściu dla żab. Tak, ekolodzy od siedmiu
boleści wykryli trasę żab, zrobione przejście za kupę kasy i wszystko
fajnie. Żab już tam nie ma bo przejście upatrzyły sobie bociany i wybiły
wszystko co tam próbowało przeleźć. Tak to sobie ekolodzy ekologicznie
wykoncypowały.

teraz gdzieÅ› zrobili tunel lotniczy dla nietoperzy :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-09-27 20:48:24
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Mon, 27 Sep 2010 09:03:41 +0000, masti napisał(a):

teraz gdzieÅ› zrobili tunel lotniczy dla nietoperzy :)
Kladki nad S3 kolo Szczecina:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=64118023&postcount=7179

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-28 00:08:57
Autor: Adam P³aszczyca
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Mon, 27 Sep 2010 09:03:41 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

[...]

teraz gdzie¶ zrobili tunel lotniczy dla nietoperzy :)

Ten to ju¿ dawno, bo w 1938 zrobili. Tak prawie od Kurska do Boryszyna ;)

Data: 2010-09-22 12:35:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-09-22 10:14, CeSaR pisze:

[...]

A swoj± drog±, mierzy siê skuteczno¶æ takich przej¶æ? Jakie¶ czujniki siê
instaluje ¿eby sprawdziæ ile tej zwierzyny tak naprawdê przechodzi?
Bo szczerze mówi±c, ³osia na przej¶ciu to nigdy nie widzia³em...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-09-27 10:34:41
Autor: Arek (G)
[...]

Przyda³a by siê jeszcze jaka¶ akcja u¶wiadamiaj±ca dla ³osi za parê milionów ojro.

A.

Data: 2010-09-22 14:05:19
Autor: Przemysław Czaja
Ekoterrotysci znow atakuja S7

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki"

[...]

Chyba rzeczywiście nie tędy droga, ponieważ np. stan zalesienia europy od lat systematycznie się PODNOSI jednym słowem mamy coraz mniej pół uprawnych, coraz wiecej lasów - dlaczego ekoidioci o tym milczą?

Data: 2010-09-22 17:59:03
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przemysław Czaja pisze:

[...]

Oczekujesz, że będą protestować?

Seco

Data: 2010-09-23 07:45:46
Autor: MarcinJM
Ekoterrotysci znow atakuja S7
W dniu 2010-09-22 17:59, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki"

[...]

Chyba rzeczywi¶cie nie têdy droga, poniewa¿ np. stan zalesienia europy
od lat systematycznie siê PODNOSI jednym s³owem mamy coraz mniej pó³
uprawnych, coraz wiecej lasów - dlaczego ekoidioci o tym milcz±?

Oczekujesz, ¿e bêd± protestowaæ?

A powinni. Na Mazurach zalesia sie tereny zerowania np. bocianow.
Wiec nie zawsze drzewo = dobrze.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-09-23 09:56:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przemys³aw Czaja pisze:

[...]

Oczywi¶cie nie zawsze drzewo = dobrze. Tyle, ¿e Przemys³aw nie sprecyzowa³ o które lasy chodzi. Stwierdzenie "ekoidioci" raczej sk³ania   do s±dzenia, ¿e Przemys³aw uwa¿a ekologów za wszelkie i wy³±czne z³o :-)

Ogólnie zawsze mnie nieco bawi rzucawka na "ekoterrorystów", "ekoidiotów", "ekooszo³omów". Ciekawe, co by gadali tacy antyekolodzy, jakby kto¶ pod ich domem chcia³ wybudowaæ autostradê, sk³adowisko odpadów, spalarniê. Czy ewentualnie czy tak samo by podeszli olewczo do   sprawy, gdyby mia³y wygin±æ kotletodajne krowy i prosiaki, jakby mia³y wygin±æ chlebodajne zbo¿a lub co gorsza piwodajny chmiel, ewentualnie inna podstawa ich ¿ywienia. Czy wtedy tak¿e wyzywaliby osoby pragn±ce chroniæ zagro¿one gatunki...

Oczywi¶cie wiem, ¿e bywaj± prawdziwi z³odzieje wyuszaj±cy haracze pod pretekstem ekologii, ale wypada³oby najpierw takim udowodniæ winê, dopiero potem wyzywaæ.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2010-09-23 15:18:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-09-23 09:56, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Ciekawe, co by gadali tacy antyekolodzy, jakby kto¶ pod ich domem chcia³ wybudowaæ autostradê, sk³adowisko odpadów, spalarniê.

Oczywi¶cie ¿e by krzyczeli. Protesty mieszkañców którym buduje siê co¶ takiego
pod nosem nie dziwi±, i nikt te¿ nie nazywa ich oszo³omami.

[...]

Oczywi¶cie, ¿e by nie podeszli olewczo. Przecie¿ chodzi³oby, jak sam piszesz, o ¿arcie.

Data: 2010-09-24 14:32:28
Autor: Przemys³aw Czaja
[...]

Dzielê ekologów na ekologów i ekoidiotów :-)
Ekoidiota - to np. kto¶ kto wierzy, ze ¿arówki energooszczêdne s± energooszczêdne i przyjazne srodowisku - przyk³adów mo¿na  mno¿yæ.

Pozdrowienia.

Data: 2010-09-24 21:07:48
Autor: J.F.
On Fri, 24 Sep 2010 14:32:28 +0200,  Przemys³aw Czaja wrote:
Dzielê ekologów na ekologów i ekoidiotów :-)
Ekoidiota - to np. kto¶ kto wierzy, ze ¿arówki energooszczêdne s± energooszczêdne i przyjazne srodowisku - przyk³adów mo¿na  mno¿yæ.

Hm, czyzbym byl ekoidiota ? J.

Data: 2010-09-24 21:24:01
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
J.F. pisze:
[...]

Hm, czyzbym byl ekoidiota ?

Je¿eli umiesz u¿ywaæ takich ¿arówek (nie w³±czasz ich na chwilê, ale na d³u¿ej) i po zu¿yciu przekazujesz je do punktu zbioru (nie wolno wyrzucaæ gdy¿ zawieraj± paskudn± rtêæ), mo¿na uznaæ, ¿e starasz siê dzia³aæ proekologicznie.

Seco

Data: 2010-09-24 21:30:06
Autor: J.F.
On Fri, 24 Sep 2010 21:24:01 +0200,  Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
J.F. pisze:
[...]

Wiem o tym i dlatego ten zakaz zarowek mnie troche wkurza.

Ale w ramach eksperymentu, protestu i majac w perspektywie brak
zarowek - wkrecilem jedna w lazience. Na razie dziala.

po zu¿yciu przekazujesz je do punktu zbioru (nie wolno wyrzucaæ gdy¿ zawieraj± paskudn± rtêæ), mo¿na uznaæ, ¿e starasz siê dzia³aæ proekologicznie.

Ale tej rteci zawieraja mniej niz wegiel niezbedny do swiecenia
zarowki. Choc oczywiscie zalezy czy wytrzyma 6000h czy 600h.

J.

Data: 2010-09-24 22:08:04
Autor: Cavallino
Ekoterrotysci znow atakuja S7
U¿ytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7itsl$f58$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

A jak potrzebujesz na chwilê, to musisz z osobn± lamp± biegaæ?

Data: 2010-09-25 02:07:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-09-24, Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Hm, czyzbym byl ekoidiota ?

Je¿eli umiesz u¿ywaæ takich ¿arówek (nie w³±czasz ich na chwilê, ale na d³u¿ej)

A jak potrzebujesz na chwilê, to musisz z osobn± lamp± biegaæ?

Tak. Do tego musisz olaæ koszty wytworzenia i koszty utylizacji. No i
oczywi¶cie ¶lepo wierzyæ w niezawodno¶æ ¶wietlówek.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-09-27 08:52:48
Autor: Axel
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message
[...]

Nie musze wierzyc. Wystarczy, ze sprawdze. Od 9 lat w nowym mieszkaniu uzywam zarowek energooszczednych (a ostatnio tez LED-owych). W tym czasie musialem kupic 1 zarowke. Halogenow i zwyklych zarowek (tych mam tylko kilka - glownie w lampach stolowych) w tym samym okresie wymienilem co najmniej 20. Na dzialce cale oswietlenie stale mam na zarowkach energooszczednych od kilkunastu lat i sa to w wiekszosci zarowki "bezfirmowe". Spalily sie chyba 3, mimo ze nie przejmuje sie, jak napisano wyzej, "prawidlowym uzywaniem". Jak potrzebuje zapalic swiatlo na 1 minute to to robie.
I uzywam tych zarowek wylacznie w celu obnizenia kosztow, a nie z powodow ideologicznych.

--
Axel

Data: 2010-09-27 10:12:02
Autor: Cavallino
Ekoterrotysci znow atakuja S7
U¿ytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7pf0c$4ou$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja podobnie, a wymieni³em ju¿ chyba z 10.
Wygl±da na to, ¿e musia³bym z powrotem wkrêciæ choæby w kilka miejsc zwyk³e ¿arówki, bo przewa¿nie psuj± siê ¶wietlówki u¿ywane rzadko i krótko, na razie zaprzesta³em kupowania ¶wietlówek w marketach, zobaczymy co da przep³acanie.
A najczê¶ciej przepalaj± siê halogeny 220V.

Data: 2010-09-27 14:22:04
Autor: Axel
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message

[...]

U mnie sie sprawdzaja bezfirmowki. Firmowe tez mi sie przepalaly (na dzialce)

A najczê¶ciej przepalaj± siê halogeny 220V.

Zgadza sie - mialem w przedpokoju 11 x 50W i palil sie ktorys raz na miesiac. Teraz mam 11 x LED 3W i spokoj (oczywiscie ciemniej, ale wystarczajaco).
W kuchni nad blatem zmienilem co drugi halogen na LED i jest w miare OK.

--
Axel

Data: 2010-09-27 14:26:15
Autor: Cavallino
[...]

Czyli do d.... trwa³o¶æ tych ¶wietlówek, bo ja kupowa³em w³a¶nie bezfirmówki i nie by³o chyba pó³rocza, ¿eby jaka¶ nie pad³a.
Jak policzê ¿e ¶wietlówka jest 10 razy dro¿sza ni¿ ¿arówka, to nie wiem czy to jeszcze ma sens ekonomiczny.

A najczê¶ciej przepalaj± siê halogeny 220V.

Zgadza sie - mialem w przedpokoju 11 x 50W i palil sie ktorys raz na miesiac. Teraz mam 11 x LED 3W i spokoj (oczywiscie ciemniej, ale wystarczajaco).

Ja mam halogeny w ³azienkach, wiêc nie zmieniê na LED, bo bym gazety na kibelku nie przeczyta³.

W kuchni nad blatem zmienilem co drugi halogen na LED i jest w miare OK.

Gdyby nie cena LED - takie które co¶ ¶wiec± kupowa³em za bodaj¿e 30 z³, a i tak jest po prostu ciemno, mimo ¿e 1 halogen zast±pi³em 2 LED-ami.

Data: 2010-09-24 00:11:22
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Wed, 22 Sep 2010 14:05:19 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Chyba rzeczywiście nie tędy droga, ponieważ np. stan zalesienia europy
od lat systematycznie się PODNOSI jednym słowem mamy coraz mniej pół
uprawnych, coraz wiecej lasów - dlaczego ekoidioci o tym milczą?
Zauwaz tylko, ze taki "las" to po prostu plantacja drzew. Takie wieloletnie pole uprawne.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-22 12:04:10
Autor: Jacek Osiecki
Ekoterrotysci znow atakuja S7
Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:27:03 +0200, LEPEK napisa³(a):
[...]

Niekoniecznie - bo auta zamiast spalaæ litry paliwa stoj±c w korkach,
¶migaj± zu¿ywaj±c znacznie mniejsze ilo¶ci ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-09-22 00:26:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:i7b2q1$7fr$1inews.gazeta.pl...
gogi pisze:
[...]

A kto powiedział że mają?
Pismak który wysmażył artykuł?

Stwierdzi to sÄ…d.

Jakby za każdy nieuzasadniony protest sąd zarządzał odszkodowanie od autorów protestu i ekooszołomy musiałyby bulić zamiast dorabiać się na protestowaniu, od razu inaczejby śpiewały.

Data: 2010-09-27 10:41:03
Autor: Arek (G)
Ekoterrotysci znow atakuja S7
W dniu 2010-09-22 00:26, Cavallino pisze:

[...]
Jakby za każdy nieuzasadniony protest sąd zarządzał odszkodowanie od
autorów protestu i ekooszołomy musiałyby bulić zamiast dorabiać się na
protestowaniu, od razu inaczejby śpiewały.

Ale nie jest tak, że inwestor może zaskarżyć takich pomysłowych ekologów i dochodzić zwrotu poniesionych strat związanych z przestojem?

A.

Data: 2010-09-28 10:14:05
Autor: komar
[...]
samochody, dom zakupione z kasy za odstÄ…pienie od protestu...

może dla tego że ci, których widać to "żołnierze" którzy walczą dla idei. kasa ich omija i płynie raczej do dowództwa.

Data: 2010-09-22 17:11:33
Autor: KJ Siła Słów
gogi pisze:
Witam,
ekoterrorysci znowu daja o sobie znac blokujac rozbudowe S7 w okolicach Skarzyska :)
http://tinyurl.com/2d5o6eu

Nie czaje, taki los popierdala przez pol Europy i se nie moze te 2 czy 3 kilometry nadlozyc ?

Zwierzeta tak jak ludzie  maja jakies tam zdolnosci adaptacyjne.

KJ

Data: 2010-09-22 18:14:25
Autor: gogi
W dniu 2010-09-22 17:11, KJ Siła Słów pisze:
Nie czaje, taki los popierdala przez pol Europy i se nie moze te 2 czy 3
kilometry nadlozyc ?
Zwierzeta tak jak ludzie maja jakies tam zdolnosci adaptacyjne.
KJ

I na pewno nie przejdzie przez droge, ktora bedzie w budowie, a to pewnie jakies 1-2 lat.

--
gogi

Data: 2010-09-28 08:44:55
Autor: Gabriel 'wilk'
[...]