Ekran

Data: 2019-06-18 17:39:13
Autor: Trybun
Ekran

A właściwie jego proporcje. Czy też tak macie że z jednej strony kursor tylko dochodzi do krawędzi ekranu a z drugiej chowa się prawie całkowicie? Podobnie jest w proporcji góra dół. Góra - cały kursor widoczny, na dole kursor chowa się za krawędzią. U Nvidii to chyba norma bo mam to na stacjonarnym i laptopie, ale czy idzie to jakoś skorygować aby było normalnie?

Data: 2019-06-18 17:43:47
Autor: Jacek Maciejewski
Ekran
Dnia Tue, 18 Jun 2019 17:39:13 +0200, Trybun napisał(a):

[...]

To właśnie jest normalne.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-25 17:14:00
Autor: Trybun
Ekran
[...]

Kto by pomyślał... takie niedopracowanie normą.

Data: 2019-06-18 17:44:35
Autor: Szyk Cech
Ekran
ALE OSIOŁ!!!
Nawet nie kuma że punkt wskazujący to szczyt strzałki i on zawsze musi być widoczny na ekranie bo wskazujemy wyłącznie obiekty w obrębie ekranu!!!

Data: 2019-06-18 21:27:32
Autor: JaNus
Ekran
W dniu 2019-06-18 o 17:44, Szyk Cech pisze:
ALE OSIOŁ!!! Nawet nie kuma że punkt wskazujący to szczyt strzałki i on zawsze musi być widoczny na ekranie bo wskazujemy wyłącznie obiekty w obrębie ekranu!!!

Dawniej, gdy królowały ekrany CRT, to takie "chowanie" się brzegów mogło
wynikać ze złej justacji / pozycjonowania "pola widzenia". Część (mniej,
lub bardziej szeroki pasek) mogło się chować "za ekranem".

Ale w przypadku monitorów LCD to już zachodzić "ni mo prawa"...

Data: 2019-06-18 23:02:27
Autor: Animka
Ekran
W dniu 2019-06-18 o 21:27, JaNus pisze:
[...]

Nieraz ekran jest źle ustawiony. Pod guziczkami monitora mamy ustawienia. Np za dłoga prawa czy lewa strona, za krótki w pionie itp. Można sobie dostosować jeśli komuś coś się skiepściło

Data: 2019-06-18 23:12:06
Autor: Adam
Ekran
[...]

A jeszcze wcześniej był "border", marnujący dość znaczną powierzchnię ekranu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-19 10:08:40
Autor: RadoslawF
Ekran
[...]

Zmieniasz temat.
Nie było o chowaniu się brzegów tapety czy belek systemowych a
o chowaniu się kursora.

Ale w przypadku monitorów LCD to już zachodzić "ni mo prawa"...

A w przypadku kursora było i jest to coś jak najbardziej naturalnego
że chowa się za prawa lub dolna krawędzią.
Niezależnie od rodzaju monitora.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-19 12:50:09
Autor: ń
Ekran
Tylko głąby komputerowe nie odróżniają kursora od strzałki.

-- -- -

Data: 2019-06-25 17:14:24
Autor: Trybun
Ekran
W dniu 18.06.2019 o 17:44, Szyk Cech pisze:
ALE OSIOŁ!!!
Nawet nie kuma że punkt wskazujący to szczyt strzałki i on zawsze musi być widoczny na ekranie bo wskazujemy wyłącznie obiekty w obrębie ekranu!!!

Co mnie matołku obchodzi szczyt kursora skoro na ekranie nie ma symetrii.

Data: 2019-06-19 11:06:02
Autor: Andrzej P. Wozniak
Ekran
Osoba podpisana jako Trybun <MxIlCh@jachu.ru> w artykule <news:5d090590$0$514$65785112news.neostrada.pl> pisze:

[...]

Podłącz drugi monitor z lewej, a trzeci poniżej.

Jeśli nie chcesz dodatkowych monitorów, możesz mieć na odwrót tylko kiedy chodzi o lewo-prawo. Wystarczy zmienić język interfejsu na hebrajski lub arabski po doinstalowaniu właściwych pakietów językowych, ale to już NTG.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

                   *** MUSK TFUi WRUK ***
                 (taki sobie napis na murze)

Data: 2019-06-19 19:56:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ekran

"Andrzej P. Wozniak" 5d09ff41$0$499$65785112@news.neostrada.pl

Podłącz drugi monitor z lewej, a trzeci poniżej.

Nie z prawej?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-19 12:48:48
Autor: ń
Ekran
IMHO strzałka przy dochodzeniu do krawędzi ekranu powinna się obracać tak, żeby była widoczny, ale to za inteligentne zapewne i wprowadzą przy Win 14 jako nowy motyw "Hydro".
Czy włączenie funkcji "pokaż kursor po naciśnięciu Ctrl" pomoże Ci?
Co do kursora pionowego to faktycznie lewo-prawo masz rację na grubość może dwóch-trzech pikseli (z lewej widać słupek kursora, z prawej słupek kursora wychodzi poza ekran).
A jak sprawdzasz góra-dół?

Data: 2019-06-25 17:15:11
Autor: Trybun
Ekran
W dniu 19.06.2019 o 12:48, ń pisze:
[...]

Właśnie o to chodzi, o prostą jej animację w celu zachowania symetrii. Ale chyba za dużo oczekuję po W$. Jakoś nie mogę sobie przypomnieć jak to wyglądało u konkurencji.

Data: 2019-06-19 19:53:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ekran

"Trybun" 5d090590$0$514$65785112@news.neostrada.pl

[...]

ZCW kursor jest bitmapą z punktem zaczepienia -- możesz zbudować
dowolne kursory, w tym dynDamiczne, w tym udające zegarki z ruchomymi
wskazówkami zaczepione nie na krańcu, lecz w osi wskazówek -- takie
gotowe kursory rzecz jasna są zbudowane, a nawet udostępniane.

Oś takiego zegarka będzie omiatać cały ekran, zaś wskazówki
będą mogły wyłazić z każdej strony ekranu.

Wiedza moja o kursorach pochodzi sprzed kilkunastu lat, więc być
może coś plączę a być może coś uległo zmianie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-25 17:15:34
Autor: Trybun
Ekran

[...]

Jak dla mnie to za wysokie progi. A w samym Windowsie nie ma takich opcji do zaptaszkowania, ew do odptaszkowania?

Data: 2019-06-25 22:57:03
Autor: Animka
Ekran
W dniu 2019-06-25 o 17:15, Trybun pisze:

[...]

Nie wiem czy o to chodzi, ale w panelu sterowania-MYSZ- są jakieś opcje wskaźników do ustawienia. Ja ustawiłam w/g swoich potrzeb.

--
animka

Data: 2019-06-19 22:28:14
Autor: heby
Ekran
On 18/06/2019 17:39, Trybun wrote:
Czy też tak macie że z jednej strony kursor tylko dochodzi do krawędzi ekranu a z drugiej chowa się prawie całkowicie?

Mamy tak od lat 80. Już na Amidze dało się ustawić gdzie jest hotspot.

https://guidebookgallery.org/pics/gui/settings/mouse/amigaos10.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Pointer_(user_interface)

Data: 2019-06-25 17:17:09
Autor: Trybun
Ekran
W dniu 19.06.2019 o 22:28, heby pisze:
[...]

Dzięki. Znajdę trochę czasu to wypróbuję.

Data: 2019-06-25 12:59:50
Autor: radekp@konto.pl
Ekran
Tue, 18 Jun 2019 17:39:13 +0200, w <5d090590$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <MxIlCh@jachu.ru> napisał(-a):

[...]

Oczywiście, że się chowa.
"Punktem aktywnym" jest sam szczyt strzałki.
Jak inaczej chciałbyś wybrać punkt na samym dole ekranu?

Data: 2019-06-25 13:40:58
Autor: ń
Ekran
Przecież OP pisał o kursorze, a nie o strzałce.
Przypomnij sobie, jak wygląda kursor, np. w edytorze.
I to jest faktycznie ciekawe zjawisko, że za prawą krawędzią ekranu kursor chowa się cały, a za lewą nie.

-- -- -
"Punktem aktywnym" jest sam szczyt strzałki.

Data: 2019-07-02 13:20:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ekran

Ten ,,punkt aktywny'' może być przeźroczysty tak, iż
go nie widzisz, choć ów punkt nie chowa się poza ekranem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

"ń" qet18b$6f9$1@node1.news.atman.pl

Data: 2019-08-30 20:58:47
Autor: Grzegorz Tomczyk
Ekran
W dniu 25.06.2019 o 13:40, ń pisze:
I to jest faktycznie ciekawe zjawisko, że za prawą krawędzią ekranu kursor chowa się cały, a za lewą nie.

E tam, u mnie przechodzi do nowej linii. :]

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-06-25 17:17:48
Autor: Trybun
Ekran
W dniu 25.06.2019 o 12:59, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Kursor nie musi być nieruchomy.

Data: 2019-06-27 18:29:55
Autor: radekp@konto.pl
Ekran
Tue, 25 Jun 2019 17:17:48 +0200, w
<5d123afa$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <MxIlCh@jachu.ru>
napisał(-a):

> [...]
> Oczywiście, że się chowa.
> "Punktem aktywnym" jest sam szczyt strzałki.
> Jak inaczej chciałbyś wybrać punkt na samym dole ekranu?

Nie ogarniam ciebie... o co w końcu chodzi?

Ekran