Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?

Data: 2009-12-01 10:47:41
Autor: ąćęłńóśżź
Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
Mam notka 15'' (1600x1200, to nawet za duża rozdzielczość) ale sprzętowo pada i rozglądam się za nowym.

O ile pierwsze poszukiwania kierowałem znów w stronę 15'' 1400x1050, to widzę, że oferta 14'' jest znacznie większa (zwykle to są
modele z tymi samymi "bebechami").

No i jak tak się zastanowić, to:

* 14'' łatwiej wchodzi do bagażu, bo jest nieco węższy i krótszy;
* 14'' jest lżejszy;
* Rozdzielczość 14'' byłaby taka sama 1400x1050 (inne rozdzielczości mnie "nie interesują").
* Zarówno 15'' i 14'' występują jako IPS ("Flexwiev", "Wide angle" czy podobnie, pewnie i tak ta sama matryca u różnych marek) -
zwykłe TN mnie nie interesuje.
* Po podłączeniu przez stację dokującą w chałupie / w pracy to już w ogóle wszystko jedno.

Kto z Was zrobił "downgrading" z 15'' do 14'' i sobie chwali ?

A skoro schodzić do 14'' to może pójść na całość i zejść do 12'' (są całkiem przyjemne Core Duo przykładowo HP nc4400, niestety
napęd CD osobny zewnętrzny) nastawiając się na pracę ze stacją dokującą i jedynie gdzieś w podróży z natywnego ekranu?
Niestety 12'' pewnie odpadnie z uwagi na brak ilości złącz - idealnie chciałbym mieć i serial (szczególnie " w terenie", bo sporo
urządzeń ma wyjścia na interfejs szeregowy, a z przejściówkami to strata pieniędzy i czasu na konfigurowanie) i parallel.

W grę wchodzi jedynie 4:3, wszelkie panoramy odpadają.

Data: 2009-12-01 11:22:12
Autor: Jakub Jewuła
Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
[...]

W takiej samej sytuacji wybralem IBMa T42 z 15" IPS 1400x1050px.
Czekam wlasnie na przesylke ;)

Data: 2009-12-01 11:47:27
Autor: Jakub Jewuła
Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
[...]

Z tym, ze IBM nie ma zdaje mi sie RSa...

Data: 2009-12-01 16:18:53
Autor: Giecze
Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
Jakub Jewuła wrote:

> W takiej samej sytuacji wybralem IBMa T42 z 15" IPS 1400x1050px.
> Czekam wlasnie na przesylke ;)

Z tym, ze IBM nie ma zdaje mi sie RSa...

Dla ścisłości - chyba ma przez port replicator.
No ale w teren to trochę niebardzo...

Grzegorz

Data: 2009-12-03 14:55:24
Autor: Mich@l
[OT] Re: Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
W dniu 2009-12-01 11:22, Jakub Jewuła pisze:

W takiej samej sytuacji wybralem IBMa T42 z 15" IPS 1400x1050px.
Czekam wlasnie na przesylke ;)

A możesz zdradzić gdzie kupiłeś? I czy sprzedawca miał więcej takich? Jak nie chcesz spamować grupy to na priv michal@domena.jak.w.sigu

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-12-03 15:47:26
Autor: Jakub Jewuła
[OT] Re: Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
[...]

Wspanialej firmie GLS-poland dostarczenie paczki zajelo od
poniedzialku do czwartku...

Za dzien-dwa jak przetestuje, to napisze czy wszystko gra.

Pierwszy zgrzyt - naklejka z licencja na XPHome, a miala byc PRO.

To mi za bardzo nie przeszkadza, pod warunkiem ze mam nosnik
(musze sprawdzic). Jak nie bede mial to bedzie wymiana...

Data: 2009-12-01 19:57:49
Autor: Piotr Rezmer
Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?
ąćęłńóśżź pisze:
[...]

Korzystam z Fujitsu Siemens Lifebook E8110. Rozdzielczość 1400x1050, ekran 15.4". Większej rozdzielczości na tej matrycy nie zniósłbym, przypuszczam że ta sama rozdzielczość na 14" jest również niestrawna.
Na szczęście, 70-80% czasu pracuję na stacji dokującej

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?