Ekran laptopa - brak synchronizacji

Data: 2014-04-30 01:13:05
Autor: TurboPascal
Ekran laptopa - brak synchronizacji
Na całym ekranie pojawiają się cienkie pionowe linie o kolorze i rozmieszczeniu uzależnionym od obrazu, który aktualnie powinien być wyświetlony. Zmiana kąta nachylenia ekranu radykalnie poprawia sytuację. Początkowo wystarczała minimalna zmiana, potem coraz większa - obecnie prawidłowy obraz uzyskuje się przy kącie mniejszym od 90 stopni, bądź bliskim 180. Efekt jest taki, jakby w zawiasach ekranu znajdowały się styki, które czasem kontaktują, a czasem nie. Już zamierzałem oddać laptopa do ponownej naprawy (2 lata temu wystąpiła identyczna historia - zapłaciłem wówczas za wymianę ekranu), lecz postanowiłem wcześniej sprawdzić, czy sam dam sobie radę z ewentualnym upgrade'm. Po ponownym montażu procesora, radiatora i pamięci oniemiałem ze zdziwienia: laptop działał jak nowy. Niestety po trzech tygodniach opisane wcześniej efekty powoli zaczęły powracać - ponawianie demontażu hardware'u daje częściową poprawę na kilka godzin. Czy rzeczywiście jedynym sposobem naprawy będzie wymiana matrycy LCD?

Data: 2014-04-30 13:37:17
Autor: X-Man
"TurboPascal" <iksygrek149@gmail.com> wrote in message news:48d7579f-6870-4002-a08d-9c68d7df3ffagooglegroups.com...
[...]

sprawdź taśmę od płyty głównej do ekranu oraz sam ekran dociskając przy brzegach na około co ma procesor i pamięć do uszkodzonego LCD wogóle skąd takie dziwne wnioski? objawy jakie podałeś to najczęściej właśnie przetarta taśma lub padająca matryca która łapie gdzieś jakieś niekontakty... Ja stawiam na taśmę

Pzdr
Piotrek

Ekran laptopa - brak synchronizacji